Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Geen bench, maar wat dan wel.
Moderator: moderatorteam
- FoN
- Actief
Geen bench, maar wat dan wel.
Ik merk wel dat het woord 'bench' hier op het forum meteen voor een hoop agrevation zorgt.
Ik heb zelf voor de kleinen geen bech gebruikt, voor de bulldog ook niet.
Maar voor de duitse dog wel.
Ik zal effe uitleggen hoe of wat.
Wij hadden dus de bulldog en de kleintjes al, en kregen er toen een DD pup bij. Dit ras heeft een predispositie voor botproblemen en HD, dus zij mogen als pup niet teveel gekdoen, stoeien en spelen. Ze moeten die botjes ook wat rust geven. Vandaar de bench. We hebben haar er langzaam aan gewend, ze vondt het echt haar plekje, en lag er graag in, gewoon, met de deur open. De jongens konden haar niet lastig vallen als ze moe was, en ze stelde die rust erg op prijs. Ze kon er meestal uit als ze iets wilde, spelen, drinken, plassen, kroelen enzovoorts.
We hebben haar er ook wel eens in opgesloten, als ze naar onze mening te wild speelde en we vonden dat ze rust moest nemen. Toen de bench te klein werd is ze overgegaan op de entreehal van ons huis. Deze is ongeveer 2x2 m. Ook dit is haar favo plekje in huis, overdag ligt ze ook liever daar als in de woonkamer.
's Avonds ging ze als pupje altijd mee naar boven, totdat ze te zwaar werd om te tillen, en toen ging ze dus ook 's nachts in de gang. We doen dan wel gewoon de deur dicht, ze lijkt het niet erg te vinden. Toen ze onlangs d'r poot gebroken had kwam dit allemaal heel goed uit, ze moest constant rusten terwijl ze veel liever ging spelen, en heeft dan ook een groot deel van de afgelopen zeven weken in de gang doorgebracht, en ik een groot deel lezen in de gang, terwijl ik dan 's avond samen met haar beneden lag. Zo was ze goed rustig, en ze vondt het helemaal niet erg.
Wat ik me eigenlijk afvraag is, hoe doen de tegenstanders van de bench het?
Ik ben echt niet voor het opsluiten van mijn hond in een klein hokje. En zou het, als er een beter optie is, volgende keer misschien anders willen doen. Maar als je nu bijvoorbeeld een grote hond hebt, en je krijgt er een pupje bij, hoe houden jullie hem dan rustig..?
Ik heb zelf voor de kleinen geen bech gebruikt, voor de bulldog ook niet.
Maar voor de duitse dog wel.
Ik zal effe uitleggen hoe of wat.
Wij hadden dus de bulldog en de kleintjes al, en kregen er toen een DD pup bij. Dit ras heeft een predispositie voor botproblemen en HD, dus zij mogen als pup niet teveel gekdoen, stoeien en spelen. Ze moeten die botjes ook wat rust geven. Vandaar de bench. We hebben haar er langzaam aan gewend, ze vondt het echt haar plekje, en lag er graag in, gewoon, met de deur open. De jongens konden haar niet lastig vallen als ze moe was, en ze stelde die rust erg op prijs. Ze kon er meestal uit als ze iets wilde, spelen, drinken, plassen, kroelen enzovoorts.
We hebben haar er ook wel eens in opgesloten, als ze naar onze mening te wild speelde en we vonden dat ze rust moest nemen. Toen de bench te klein werd is ze overgegaan op de entreehal van ons huis. Deze is ongeveer 2x2 m. Ook dit is haar favo plekje in huis, overdag ligt ze ook liever daar als in de woonkamer.
's Avonds ging ze als pupje altijd mee naar boven, totdat ze te zwaar werd om te tillen, en toen ging ze dus ook 's nachts in de gang. We doen dan wel gewoon de deur dicht, ze lijkt het niet erg te vinden. Toen ze onlangs d'r poot gebroken had kwam dit allemaal heel goed uit, ze moest constant rusten terwijl ze veel liever ging spelen, en heeft dan ook een groot deel van de afgelopen zeven weken in de gang doorgebracht, en ik een groot deel lezen in de gang, terwijl ik dan 's avond samen met haar beneden lag. Zo was ze goed rustig, en ze vondt het helemaal niet erg.
Wat ik me eigenlijk afvraag is, hoe doen de tegenstanders van de bench het?
Ik ben echt niet voor het opsluiten van mijn hond in een klein hokje. En zou het, als er een beter optie is, volgende keer misschien anders willen doen. Maar als je nu bijvoorbeeld een grote hond hebt, en je krijgt er een pupje bij, hoe houden jullie hem dan rustig..?
Het riesenschnauzer forum!
Trotse eigenaar van: Indy, Duitse dog 23-02-2003 Hoolie, +/- 11-2002 en Irish, bastaardje +/- 10-2002
Trotse eigenaar van: Indy, Duitse dog 23-02-2003 Hoolie, +/- 11-2002 en Irish, bastaardje +/- 10-2002
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik denk niet dat men zo zeer tegen benches is, als wel de wijze waarop de bench gebruikt wordt.
Uit jouw verhaal maak ik op dat de bench niet gebruikt werd als een makkelijke opbergplek als je er even geen zin meer in had om op de hond te passen. Zoals jij het gebruikt, lijkt het me heel handig.
Zelf heb ik nooit een bench gebruikt omdat de honden snachts bij ons kunnen zijn. Toen Toby nog klein was heb ik wel het aantal kamers waar hij mocht komen,als wij weg waren, terug gebracht naar 1, omdat ie aan het klieren en slopen was.
Maar dan had ie dus een grote voorkamer annex hal, waar alleen maar spullen van hem stonden en die dus geen kwaad konden.
En toen hij eenmaal over de sloopperiode heen was, kon hij weer overal lopen.
Uit jouw verhaal maak ik op dat de bench niet gebruikt werd als een makkelijke opbergplek als je er even geen zin meer in had om op de hond te passen. Zoals jij het gebruikt, lijkt het me heel handig.
Zelf heb ik nooit een bench gebruikt omdat de honden snachts bij ons kunnen zijn. Toen Toby nog klein was heb ik wel het aantal kamers waar hij mocht komen,als wij weg waren, terug gebracht naar 1, omdat ie aan het klieren en slopen was.
Maar dan had ie dus een grote voorkamer annex hal, waar alleen maar spullen van hem stonden en die dus geen kwaad konden.
En toen hij eenmaal over de sloopperiode heen was, kon hij weer overal lopen.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
- FoN
- Actief
Dat was de vraag niet...
Ik wil ook geen discussie over wel bench- gene bench. Vraag me gewoon af hoe mensen het anders doen. Of wat ik anders zou kunnen doen.
Ik wil ook geen discussie over wel bench- gene bench. Vraag me gewoon af hoe mensen het anders doen. Of wat ik anders zou kunnen doen.
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
Wij hebben toen PBtje nog een klein pupje was ,de helft van de kamer afgezet met een puppy kennelhek , pb met de oudste aan de ene kant en oops met de andere aan de andere kant. Als ze rustig waren stond het hekje gewoon open, werkte erg goed , tis alleen niet zo'n mooi gezicht in je kamer 

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Ik ben GEEN tegenstander van de bench want Shanti gaat iedere avond hier in slapen om Szandor rust te gunnen.
Szandor is van pup af aan nog nooit in een bench geweest, wij hebben een houten schot voor de keuken gezet zodat hij hier lekker kon slapen op zijn matras.
Iedere ochtend werd het schot weggehaald en verdween tegen de muur achter de eettafel.
Al met al had hij een oppervlakte van 3 bij 2 en dit ging echt prima.
Vanaf een maand of 3.5 merkte ik dat hij het schot niet leuk vond en hebben wij besloten het weg te laten (schietgebedje gedaan hoor) en wonder boven wonder vonden wij hem met zijn knuffels op zijn matras.
Nooit heeft hij iets gesloopt dus met recht..........een heerlijke dog
Szandor is van pup af aan nog nooit in een bench geweest, wij hebben een houten schot voor de keuken gezet zodat hij hier lekker kon slapen op zijn matras.
Iedere ochtend werd het schot weggehaald en verdween tegen de muur achter de eettafel.
Al met al had hij een oppervlakte van 3 bij 2 en dit ging echt prima.

Vanaf een maand of 3.5 merkte ik dat hij het schot niet leuk vond en hebben wij besloten het weg te laten (schietgebedje gedaan hoor) en wonder boven wonder vonden wij hem met zijn knuffels op zijn matras.
Nooit heeft hij iets gesloopt dus met recht..........een heerlijke dog

- Roelfien
- Zeer actief
- FoN
- Actief
Het liefste helemaal niet 'opsluiten'!
Niet dat ze er een complex ofzoow aan over heeft gehouden, maar als iemand een manier wist om het anders en in mijn ogen beter te doen dan doek dat natuurlijk graag.
Niet dat ze er een complex ofzoow aan over heeft gehouden, maar als iemand een manier wist om het anders en in mijn ogen beter te doen dan doek dat natuurlijk graag.
- Roelfien
- Zeer actief
Nou, dan doe je dat toch niet?
Het is een beetje afhankelijk of een hond goed tegen een grote ruimte kan. Met zindelijk maken is een kleinere ruimte handig omdat de hond die ruimte dan meer als nest ziet. Maar dat kan ook gewoon de kamer zijn waar jullie zijn op dat moment.
En als je bang bent dat de hond gaat slopen als ie overal bij kan, dan is het handiger om een hondvriendelijke ruimte te hebben waar je de hond kunt plaatsen als je even weg bent. Dat kan een kamertje of een hal of bijkeuken of wat dan ook zijn. Ook afhankelijk waar de hond zich prettig voelt.
Maar als dat allemaal niet van toepassing is, dan laat je de hond gewoon in huis, in de ruimtes die je wilt, zijn gang gaan.
Doen mijn honden ook en het komt hier op neer dat ze voornamelijk lekker in de huiskamer liggen omdat ze dat de lekkerste plek vinden.
Het is een beetje afhankelijk of een hond goed tegen een grote ruimte kan. Met zindelijk maken is een kleinere ruimte handig omdat de hond die ruimte dan meer als nest ziet. Maar dat kan ook gewoon de kamer zijn waar jullie zijn op dat moment.
En als je bang bent dat de hond gaat slopen als ie overal bij kan, dan is het handiger om een hondvriendelijke ruimte te hebben waar je de hond kunt plaatsen als je even weg bent. Dat kan een kamertje of een hal of bijkeuken of wat dan ook zijn. Ook afhankelijk waar de hond zich prettig voelt.
Maar als dat allemaal niet van toepassing is, dan laat je de hond gewoon in huis, in de ruimtes die je wilt, zijn gang gaan.
Doen mijn honden ook en het komt hier op neer dat ze voornamelijk lekker in de huiskamer liggen omdat ze dat de lekkerste plek vinden.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
- FoN
- Actief
Ze hebben bij ons in huis hun eigen slaapkamer: p Gaan ze ok in als wij weg zijn, en heeft een deur naar de achtertuin. Maar daar is de bench ook niet voor. Die was voor als de pup moest rusten. En ik wilde weten wat de mensen die anti-bench zijn in dat geval doen.
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Wij hebben een bijkeuken maar daar had Thijs geen zin in, die wilde gewoon lekker bij Bram zijn. Hij ging rustig bij Bram liggen, ik kan me niet meer herinneren of ze samen overmatig druk waren. Daarbij kun je een pup ook leren dat ze gewoon rustig moeten zijn, wij hebben maagtorsiegevoelige honden dus na het eten wordt er niet gekloot. Dat betekend een paar dagen opletten maar dan snappen ze het vanzelf, tot op de dag van vandaag.FoN schreef:Ze hebben bij ons in huis hun eigen slaapkamer: p Gaan ze ok in als wij weg zijn, en heeft een deur naar de achtertuin. Maar daar is de bench ook niet voor. Die was voor als de pup moest rusten. En ik wilde weten wat de mensen die anti-bench zijn in dat geval doen.
Ik kan me voorstellen dat een bench makkelijker is omdat ze daar niets meer in kunnen, de ruimte is gewoon te klein, zonder bench moet je beter opletten en dat kost meer tijd en energie.

- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Ik heb een gedeelte van de woonkamer afgeschermd als ik wegging, toen dingo nog een pup was. Hij had dan de beschikking over de keuken, bijkeuken en gang. Ook toen zijn er nog een hoop dingen gesneuveld, maar ik ben daar heel makkelijk in, dat hoort er nu eenmaal bij. Toen Dingo wat ouder was , heb ik hem door het hele huis gelaten. S'nachts lag hij meestal bij mij op de slaapkamer, of op de overloop.

Who finds a faithful friend, finds a treasure.
-
- Zeer actief
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Omdat ik een plavuizen (dus redelijk gladde) vloer heb en niet heel veel ruimte, heb ik het spelen binnen nooit aangemoedigd. Buiten is om te spelen en te rennen. Nu was het bij mij wel makkelijker omdat Chiva niet meer echt wil spelen, maar ook eerdere honden (wel verschillende jonge, speelse honden bij elkaar) hebben bij mij nooit binnen gespeeld. Ik heb daar niet bewust op getraind, maar het waarschijnlijk onbewust wel genoeg ontmoedigd.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
Mijn honden hebben ook een eigen slaapkamer met 2 persoonsbed en een bank. Daar slapen we de eerste tijd zelf bij de pup en daarna is het hun eigen ruimte. Als ze rust moeten hebben leg ik ze daar neer met speeltjes ed. Hoewel Pien ook erg druk was (is) heb ik daar niet heel vaak gebruik van gemaakt, ze moeten de enrgie ook kwijt en hoe meer je ze opsluit hoe gekker ze naderhand doen als ze eruit komen. In en om het huis zoeken ze het zelf maar uit, tenzij het de spuigaten uit loopt. Met lopen hou ik altijd wel de 5 minuten per maand regel aan. In het geval van letsel waarbij ze langdurig moeten rusten oid scheidt ik een deel van de kamer af met kennelpanelen zodat ze meer ruimte hebben dan in een bench en toch bij ons zijn.

- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Gang.
"s nachts gaan ze slapen in de gang, dan kan ik ze ook horen als er wat is.
Vlak bij ons dus. op hun eigen kussens in de gang.
Als ik overdag weg moet, maak ik de kamer "hondveilig"en blijven ze in de kamer .
Hondveilig is: kinderstoeltjes op de stoelen, plait over de bank, speelgoed van de grond, plank voor de boekenkast. Dus helemaal niks meer over de vloer behalve hondenspeelgoed.
Is het mooi weer dan staan ook de tuindeuren open. We hebben een totaal afgeschermde tuin (tje) waar ze dan ook nog in kunnen.
"s nachts gaan ze slapen in de gang, dan kan ik ze ook horen als er wat is.
Vlak bij ons dus. op hun eigen kussens in de gang.
Als ik overdag weg moet, maak ik de kamer "hondveilig"en blijven ze in de kamer .
Hondveilig is: kinderstoeltjes op de stoelen, plait over de bank, speelgoed van de grond, plank voor de boekenkast. Dus helemaal niks meer over de vloer behalve hondenspeelgoed.
Is het mooi weer dan staan ook de tuindeuren open. We hebben een totaal afgeschermde tuin (tje) waar ze dan ook nog in kunnen.

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Ik heb mijn huis pupveilig gemaakt, snoeren weggewerkt, Geen gevaarlijke dingen laten slingeren, niks op de salontafel leggen, een poef voor de bank als op en afstapje, en anti slip kleedjes op het laminaat. Dubbele deur in de gang, zodat ze niet achter de deur zitten als je binnen komt.
Hekje voor de trap, hekje voor de oven als tie aan staat en een pannenrek om mijn gasfornuis. Indien die niet gebruikt word gaskraan hiervan dichtdraaien. Geen gevaarlijke dingen in de onderste kastjes, dus eigenlijk net zo iets als bij een klein kind, maar dan nog eventjes wat erger, die bijten namelijk geen snoeren door.........
Goed af te sluiten vuilnisbak. En ze hebben inderdaad wel eens iets gesloopt, maar niks van waarde want dat heb ik weggezet zolang dit nog aan de gang was. Na een tijdje slopen ze niet meer zo. Meestal nadat ze de tanden hebben gewisseld, valt het wel mee. En veel kauwspulletjes neergelegd. Onder toezicht.
Hekje voor de trap, hekje voor de oven als tie aan staat en een pannenrek om mijn gasfornuis. Indien die niet gebruikt word gaskraan hiervan dichtdraaien. Geen gevaarlijke dingen in de onderste kastjes, dus eigenlijk net zo iets als bij een klein kind, maar dan nog eventjes wat erger, die bijten namelijk geen snoeren door.........

Goed af te sluiten vuilnisbak. En ze hebben inderdaad wel eens iets gesloopt, maar niks van waarde want dat heb ik weggezet zolang dit nog aan de gang was. Na een tijdje slopen ze niet meer zo. Meestal nadat ze de tanden hebben gewisseld, valt het wel mee. En veel kauwspulletjes neergelegd. Onder toezicht.
- Mama Sanneke
- Zeer actief
- xXxMistYxXx
- geregistreerd lid