Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rodi en pups

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Rodi en pups

Ongelezen bericht door Rataplan »

Onze nieuweling (13 weken) is brokken gewend Fokker large breed. Mag ik hem in het weekend al op de burgers zetten? Rataplan is dat eigenlijk gewend om in het weekend burgers te eten.
Ik weet niet hoe gevoelig hij op zijn buik/darmen is :?
Mijn ervaring is dat het zo verschillend is per hond. De een eet zelfs plastic en heeft geen enkel probleem de ander een brokje van een ander merk en is gelijk van slag met diaree en overgeven.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
willemien
Actief

Ongelezen bericht door willemien »

Siemen is gespeend op rodi compleet dus hij kende niets anders tot hij een maand of drie was; de hondjes uit zijn nest deden het er erg goed op. Hij kreeg de variant met pens en hart en het schijnt juist dat de bacterien die in de pens zitten jonge hondjes (of honden die ziek zijn geweest) helpen met het opbouwen van een gezonde darmflora.

Het kan dus geen kwaad om rodi te geven maar je moet zelf maar kijken of het goed gaat met afwisselen van brokken met vers vlees.
Marieke*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marieke* »

Gewoon overzetten. Zal zeer waarschijnlijk geen problemen opleveren. Hier krijgen de pups in het nest al CB/Rodi en ook brokjes (omdat niet alle nieuwe eigenaren versvlees zullen geven)
Onze Isca hebben we als pup zijnde (dat ze bij de fokker weg kwam) ook overgezet, geen enkel probleem.
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Ik zou het ook gewoon doen hoor, het hondje is nog jong en went vast goed over.
Ik speen de pups altijd af met Rodi en brokjes en dat gaat ook altijd goed.
Roosje
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Roosje »

Met 8 weken is Mo ook aan de Rodi burgers begonnen, ik heb haar wel langzaam er aan laten wennen.

Roosje
Afbeelding
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

hier zaten de pupjes al met 4 weken van de rodi burgers te smikkelen , en geen last van de darmpjes gehad ;)
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”