Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Alleen thuis

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Tooske
Vaste gebruiker

Alleen thuis

Ongelezen bericht door Tooske »

Onze Duco (nu 12 weken) heeft heel veel moeite met alleen thuis zijn.
Hij gaat in de bench als ik wegga.
Ik weet dat je het langzaam moet opbouwen, maar toen we hem kregen moesten mijn kinderen nog naar school (inmiddels hebben ze vakantie).
Dus hij moest gelijk vanaf de eerste dag 2 keer per dag 3 kwartier alleen zijn.
Ik probeer nu om het langzaam op te bouwen, maar hij gaat compleet door het lint, piept jankt blaft, en probeert op alle mogelijk manieren de bench uit te komen omdat hij weet dat ik wegga!
Als hij 's nachts in de bench gaat is het geen probleem, dus daar kan het niet aan liggen.
Heeft iemand nog tips of ideeën?
DigitalT

Ongelezen bericht door DigitalT »

Bench moet leuk zijn, is dit het geval dan vindt de hond het niet erg hoelang hij erin moet zitten.

Maar... je kan ook met deze hond van nu 3 maanden gewoon weer overnieuw beginnen met oefenen.

Bench is leuk, eerst een minuut erin, dan twee, dan vijf... etc.
Mijn hond krijgd een beloning voor het in zijn mand gaan...
sample
Zeer actief

Ongelezen bericht door sample »

Misschien is het een idee om hem ook es af en toe een kwartiertje in de bench te doen als je níet weggaat. 's Nachts doet hij niet moeilijk, omdat hij weet dat je nergens heen gaat. Overdag zit hij nooit in de bench, tenzij je weggaat begrijp ik.

Misschien si het een idee om dat af en toe es te doen. Gewoon zomaar in de bench. Als je gaat stofzuigen ofzo.

Geef hem iets te knagen, of zoiets als een voerbol. Iets waar hij een kwartiertje zoet mee is. Dat leg je in de bench als je hem erin zet. En daarna ga je gewoon in huis aan het werk. En je negeert het gepiep. Haal hem eruit op het moment dat hij niet moeilijk doet. Anders beloon je het hysterische gedrag door hem uit de bench te halen.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Zonde dat je hem al zo vlot alleen hebt gelaten en daar pluk je dus nu de vruchten van..een hysterische hond als je even wegwil.
Hoe ga je nu om met de bench? Hoe gebruik je de bench nu?
Op welke manier ben je nu aan het oefenen met je puppie?
Als je de bench nl alleen als aankondiger van het slechte nieuws gebruikt gaat het inderdaad nog veel meer mis. Hou ook voor ogen dat je pup zich echt heel erg lelijk kan beschadigen aan een bench..het zal het eerste zieltje niet zijn die met zijn kaak vast komt te zitten tussen het traliewerk.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Ik weet niet waarom hij perse in die bench moet maar ik heb nu ook een pup van ongeveer die leeftijd. Die neem ik gewoon mee in de rugzak op mijn buik :wink: kinderwagen en andere hond aan de hand en peuter aan de andere hand. Als hij weer kan lopen dan zet ik hem weer neer. Blijft hij een paar keer zitten dan pak ik hem weer in de rugzak.
Als we hem echt niet mee kunnen nemen regel ik een oppas voor hem die helemaal dol van hem is.
Het alleen zijn leert hij op een "natuurlijke" manier ongemerkt van ons. Hij blaft bijna nooit en huilt al helemaal niet. Hij ligt gewoon los in huis met al zijn kluifjes en de volwassen hond er ook bij (dat scheelt ook een heleboel)
Jouw pupje geeft aan op een hondse manier dat hij denkt dat hij alleen gelaten wordt en dat is voor honden een angstig idee. Misschien is de bench te eng en heeft hij gewoon meer tijd nodig om aan het idee alleen zijn te wennen.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Rataplan schreef:Ik weet niet waarom hij perse in die bench moet maar ik heb nu ook een pup van ongeveer die leeftijd. Die neem ik gewoon mee in de rugzak op mijn buik :wink: kinderwagen en andere hond aan de hand en peuter aan de andere hand. Als hij weer kan lopen dan zet ik hem weer neer. Blijft hij een paar keer zitten dan pak ik hem weer in de rugzak.
Als we hem echt niet mee kunnen nemen regel ik een oppas voor hem die helemaal dol van hem is.
Het alleen zijn leert hij op een "natuurlijke" manier ongemerkt van ons. Hij blaft bijna nooit en huilt al helemaal niet. Hij ligt gewoon los in huis met al zijn kluifjes en de volwassen hond er ook bij (dat scheelt ook een heleboel)
Jouw pupje geeft aan op een hondse manier dat hij denkt dat hij alleen gelaten wordt en dat is voor honden een angstig idee. Misschien is de bench te eng en heeft hij gewoon meer tijd nodig om aan het idee alleen zijn te wennen.
hoe leert hij dan alleen zijn?
Rataplan
Zeer actief

yamie schreef:
Rataplan schreef:Ik weet niet waarom hij perse in die bench moet maar ik heb nu ook een pup van ongeveer die leeftijd. Die neem ik gewoon mee in de rugzak op mijn buik :wink: kinderwagen en andere hond aan de hand en peuter aan de andere hand. Als hij weer kan lopen dan zet ik hem weer neer. Blijft hij een paar keer zitten dan pak ik hem weer in de rugzak.
Hij leert alleen zijn doordat ik af en toe even naar boven ga of in de tuin ben op momenten dat hij ontspannen is. Rustig is dus :mrgreen: Ik ben uit zicht maar kom ook heel snel weer in zicht.
Ik verkeer in een luxe positie dat hij niet echt alleen hoeft te zijn. Ik werk niet buitenshuis dus ik heb geen must om om negen uur ergens te zijn en de hond te moeten opsluiten. Daarbij ben ik er van overtuigd dat je een hond op die leeftijd niet alleen moet laten.
Hij koos er trouwens zelf voor om beneden te slapen in plaats van op onze kamer. Toen ik snachts met hem naar buiten ging en hem even alleen beneden liet om een kat eten te geven sliep hij opeens in de keuken en dat heb ik maar zo gelaten :wink: Hij slaapt nu dus beneden zonder piepen, blaffen of slopen. Als hij ons hoort opstaan dan blaft hij wel even(3 keer)
Met Rataplan heb ik het ook op deze manier gedaan en die heeft nooit iets raars gedaan als hij alleen was. Hij kan heel ontspannen alleen zijn. Hij slaapt geloof ik of hij ligt te kluiven maar is nooit in de stress.
Dat helpt een heleboel dat je volwassen hond aangeeft dat het geen enge situatie is. Hetzelfde met benaderen van blaffende honden. Rataplan geeft er gewoon geen zier om om langs kennels vol blaffende, uitvallende honden te lopen de pup zat even te kijken maar liep net zo snel met Rataplan weer mee. :wink:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

yamie schreef:
Dat kan die leren op een geschikte leeftijd met 5 minuutjes tegelijk. Wij zijn bij onze pup de maand constant thuis geweest. na een maand gingen we oefenen met 5 minuten in de andere kamer deur dicht als je gaat douchen of naar de toilet. Vervolgens gingen we onze reu uitlaten en lieten de pup thuis enz. Nooit problemen gehad en ze kan makkelijk thuisblijven.
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ca Cajuina schreef:
yamie schreef:
Dat kan die leren op een geschikte leeftijd met 5 minuutjes tegelijk. Wij zijn bij onze pup de maand constant thuis geweest. na een maand gingen we oefenen met 5 minuten in de andere kamer deur dicht als je gaat douchen of naar de toilet. Vervolgens gingen we onze reu uitlaten en lieten de pup thuis enz. Nooit problemen gehad en ze kan makkelijk thuisblijven.
Ben het helemaal met je eens, maar je kunt er al mee beginnen op de dag dat je je pup krijgt, en dan met 'n paar minuutjes. Ik heb de bench ook altijd gebruikt als ze overdag ging slapen als pup, en dan ging de bench ook dicht. Vaak wilde ze er niet in, maar kon je aan d'r zien dat ze doodop was en dan legde ik haar in de bench bleef er even bij en met 'n minuut was ze onder zeil.
Neeltje

Rataplan schreef: Daarbij ben ik er van overtuigd dat je een hond op die leeftijd niet alleen moet laten.
Als je het je hond goed aanleert gaat het prima. Niet iedereen heeft zo'n luxe situatie als jij of mensen in de buurt de maar even komen oppassen. En na de eerste paar dagen zullen er soms toch boodschappen gedaan moeten worden of zo. Als je dan meteen met de training begint, lukt het soms na 'n weekje dat je pup 'n half uurtje alleen kan zijn, zodat je even snel 'n boodschap kunt gaan doen.

Ik heb bij de opvoeding van Tirsa haar altijd rustig slapend of zittend wachtend in de bench aangetroffen als ik terug kwam.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Neeltje schreef:
Ca Cajuina schreef:
yamie schreef:
Ben het helemaal met je eens, maar je kunt er al mee beginnen op de dag dat je je pup krijgt, en dan met 'n paar minuutjes. Ik heb de bench ook altijd gebruikt als ze overdag ging slapen als pup, en dan ging de bench ook dicht. Vaak wilde ze er niet in, maar kon je aan d'r zien dat ze doodop was en dan legde ik haar in de bench bleef er even bij en met 'n minuut was ze onder zeil.
ik bedoelde met mijn vraag....wanneer leert jou hond dan om alleen te zijn? het opbouwen, het naar de wc gaan, het douchen enz ja dat snap ik...maar er zijn genoeg honden die het dondersgoed doorhebben als je werkelijk het huis uitgaat, en als ik jou verhaal (rataplan) lees, heb ik het idee dat de hond nooit alleen in huis hoeft te zijn :wink:
Pikelien
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pikelien »

Ga dan eens de buitendeur uit ( en blijf erachter staan ). Al is het eruit en weer erin.
En - het is al eerder gezegd - maak die bench onwijs leuk en interessant. ´t Moet gewoon een lekker plekkie worden, ongeacht of die kleine eruit kan of niet. Speeltje erin en als ´ie lekker wil slapen in de bench leggen ). Deurtje hoeft echt niet dicht om eraan gewend te raken, okay?

Maak van ´t weggaan ook vooral geen drama hé? "Nou ´t baasje gaat even naar buiten, jij blijft hier op het huis passen, hé? ´k Moet even een boodschapje doen" of zoiets. Pupje heeft dan zoiets van "ooohhhhhh er staat iets heeeeeeeel engs te gebeuren en ik moet hier blijven".
Welnee, als je hond nu speelt loop je ook de kamer in en uit en dat doe je ook eens met de voordeur.

Zo heb ik ´t gedaan en hoop dat ´t voor de jouwe ook "werkt"...
Groetjes,
Pikelien en Irie.

Afbeelding
Rataplan
Zeer actief

Even geen lange quote :wink:
Gisteren heb ik een uur in de voortuin gewerkt met Rataplan die lag ergens in de schaduw en de kinderen waren ook in de voortuin. De pup was alleen in huis en de voordeur was ook nog dicht. Hij leert dus wel alleen zijn maar niet op een geforceerde manier ik weet het dat is luxe maar ik pas me wel aan aan de gewoonten van het dier. Ik nam hem trouwens gewoon mee in de rugzak in de AH en het personeel vond het ok :wink:
De hond is er voor mijn plezier en ik zie het als mijn taak hem zo veel mogelijk in ere en hem zijn waarde te laten houden.
Ik heb het waarschijnlijk te veel fout zien gaan tot blafbanden aan toe en dan nog in het asiel terecht komen en dat zijn echt gebroken honden die hun waardigheid niet meer hebben.
Neeltje dan heb jij waarschijnlijk echt geluk gehad want zoveel puppen vinden het echt niet leuk de eerste keer in de bench en laten dat weten.
Ik probeer het zonder bench te doen en tot nu toe lukt dat :ok:
Neeltje

Rataplan schreef:Even geen lange quote :wink:
Gisteren heb ik een uur in de voortuin gewerkt met Rataplan die lag ergens in de schaduw en de kinderen waren ook in de voortuin. De pup was alleen in huis en de voordeur was ook nog dicht. Hij leert dus wel alleen zijn maar niet op een geforceerde manier ik weet het dat is luxe maar ik pas me wel aan aan de gewoonten van het dier. Ik nam hem trouwens gewoon mee in de rugzak in de AH en het personeel vond het ok :wink:
De hond is er voor mijn plezier en ik zie het als mijn taak hem zo veel mogelijk in ere en hem zijn waarde te laten houden.
Ik heb het waarschijnlijk te veel fout zien gaan tot blafbanden aan toe en dan nog in het asiel terecht komen en dat zijn echt gebroken honden die hun waardigheid niet meer hebben.
Neeltje dan heb jij waarschijnlijk echt geluk gehad want zoveel puppen vinden het echt niet leuk de eerste keer in de bench en laten dat weten.
Ik probeer het zonder bench te doen en tot nu toe lukt dat :ok:
Tirsa kreeg toen ook d'r eten in de bench, dat scheelt misschien, want ja de bench moet wel hartstikke leuk zijn. En d'r lag 'n dekentje en knuffel van d'r nest in, meegekregen van de fokker, rook nog lekker helemaal naar d'r mama en broertjes en zusjes.
sample
Zeer actief

Ongelezen bericht door sample »

Als je het je hond goed aanleert gaat het prima. Niet iedereen heeft zo'n luxe situatie als jij of mensen in de buurt de maar even komen oppassen. En na de eerste paar dagen zullen er soms toch boodschappen gedaan moeten worden of zo
Inderdaad. Ik denk dat de meesten zich eerder níet in die luxe situatie bevinden, dan wél. En ook je kleine pupje kan niet altijd en overal mee naartoe.

Mijn hond heeft eerst geslapen in een kartonnen doos. Dat was meer, om te zorgen dat hij een plekje had waar hij niet steeds in zicht van de kinderen was. We speelden een poosje met hem, lieten hem uit en daarna legde ik hem in die doos. Dan sliep hij gewoon een poos. Was hij wakker, dan haalde ik hem eruit. Meestal probeerde ik hem zelfs wakker te maken, vóórdat hij het uit zichzelf werd. Om piepen en krabben aan de doos niet te belonen.

Toen hij groter werd (en te sterk voor die doos) kwam er een bench. Zelfde laken en pak. Spelen en uitgaan, slapen in de bench met de deur dicht. Altijd wat lekkers gegeven als hij erin ging. Nooit voor straf erin gedaan.

Toen kwam er een hele korte tijd dat hij niet in de bench wilde. De bench stond op de 90 gradenhoek tussen 2 banken. Dus lekker dichtbij ons. Maar Bono ging de hele tijd liggen slapen onder de (dichte) trap. Toen heb ik het huis iets verbouwd en de bench onder de trap gezet. Hij is nu groot, maar hij slaapt er nog steeds in. Overdag ligt hij ook weleens op het kleed in de keuken of gewoon op de vloer, maar meestal in de bench. En 's morgens als ik de trap af loop, hoor ik hem altijd uit de bench komen. Ook met eten gaat hij automatisch erin. Hij is dat gewoon gewend.

De éne hond heeft een mand of kleed, de mijne heeft een bench (met kleed) :wink:
Tooske
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Tooske »

Nou, ik zie al een aantal goede tips.
Ik neem Duco al zo vaak mogelijk mee, maar het kan echt niet altijd.
Ik heb de hond voor mijn plezier en ik wil niet dat hij zich vervelend voelt. Ik ga proberen om maar es opnieuw te laten wennen aan de bench, en wat speelgoed erin te geven als hij erin gaat.
Tot nu toe, (ik geef hem ook zijn eten in de bench) vindt hij het goed, totdat het deurtje dicht gaat, en dan maakt het niet uit wat er ligt voor speel of snoepgoed, dan gaat hij gelijk krabben aan het deurtje met de nodige herrie erbij.
Helemaal van voren af aan dus, even dr in en langzaam opbouwen.
Ik hoop dat eht goed gaat!
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Maar waarom moet hij in de bench dan?
Afbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Tooske schreef:Nou, ik zie al een aantal goede tips.
Ik heb de hond voor mijn plezier en ik wil niet dat hij zich vervelend voelt. Ik ga proberen om maar es opnieuw te laten wennen aan de bench, en wat speelgoed erin te geven als hij erin gaat.
Tot nu toe, (ik geef hem ook zijn eten in de bench) vindt hij het goed, totdat het deurtje dicht gaat, en dan maakt het niet uit wat er ligt voor speel of snoepgoed, dan gaat hij gelijk krabben aan het deurtje met de nodige herrie erbij.
Waarom in de bench als hij moet eten.
Hij moet toch het onderscheid leren tussen wanneer hij in de bench moet en wanneer niet.
of doe je dat om hem te leren dat als jullie eten hij niet mag komen bedelen.
Ik zou de bech enkel gebruiken om in te liggen als jullie weg moeten.
Luka gaat al vanzichzelf naar de plaats waar hij moet zitten als we weg gaan.
Luka was ook heel ongelukkig in de bench en wij hebben die na 14 dagen vervangen door een mand. Hij heeft zijn eigen plaatsje en soms ligt hij 's avonds al te wachten om te gaan slapen.
Je hondje moet nog veel gewoon worden en dat vraagt tijd.
Bij Luka heeft het een jaar geduurd eer alles op zijn plooi viel, en dan nog...
Als je niet volledig achter de bench staat dan zou ik zoeken naar een alternatief.
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Ca Cajuina
Zeer actief

Mama Sanneke schreef:
Tooske schreef:Nou, ik zie al een aantal goede tips.
Waarom in de bench als hij moet eten.
Hij moet toch het onderscheid leren tussen wanneer hij in de bench moet en wanneer niet.
mdat de bench leuk moet zijn. En eten is leuk.

Afbeelding
Ca Cajuina
Zeer actief

Neeltje schreef:
Ca Cajuina schreef:
yamie schreef:
Ik vind eigenlijk dat je de 1ste week constant aanwezig moet zijn en dat je nog niet moet gaan oefenen met alleen zijn. de pup is net bij al zijn broertjes en zusjes en zijn moeder weggehaald, in een vreemd huis terrecht gekomen bij vreemde mensen. Ik zou hem eerst even laten wennen

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ca Cajuina schreef:
mdat de bench leuk moet zijn. En eten is leuk.
inderdaad.. al mijn pups zijn zo grootgebracht... en ze liggen nu allemaal nog steeds graag in de bench.. met deurtje open... :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Neeltje

Ca Cajuina schreef:
Neeltje schreef:
Ca Cajuina schreef:
yamie schreef: hoe leert hij dan alleen zijn?
Ik vind eigenlijk dat je de 1ste week constant aanwezig moet zijn en dat je nog niet moet gaan oefenen met alleen zijn. de pup is net bij al zijn broertjes en zusjes en zijn moeder weggehaald, in een vreemd huis terrecht gekomen bij vreemde mensen. Ik zou hem eerst even laten wennen
Moeder hond is bij de fokker ook al lang niet meer constant bij de pups en kunnen ze best al heel kort alleen zijn, en dan heb ik het ook over heel kort, een paar minuutjes, niet meer en zo langzaam opbouwen iedere dag 'n paar minuutjes meer. De rest van de dag heeft de pup meer dan tijd genoeg om overal aan te wennen.
Want je zult toch ook wel eens even naar boven moeten als de pup beneden is, dan is die ook alleen. En dan heb ik het niet over 's nachts slapen, maar gewoon overdag, al is het maar de was in de wasmachine doen.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

ik had voor sam al een bench voor 's nachts en ben heel blij dat ik voor lola er ook een heb.

het is me namelijk opgevaallen dat het bijnas onmogelijk is een pup de rust te geven die ze nodig heeft met nog een mormel erbij. de bench is perfect om te gebruiken als ik haar haar verplichte rust geef.

op deze manier is ze zo moe dat ze geen tijd heeft te mekkeren. na een tijdje was ze eraan gewent dat de bench lekker liggen, eten en een koekje betekende en kon ik haar alleen gaan laten.
Afbeelding
Neeltje

Zo heb ik het ook gedaan. Ze kreeg altijd wat lekkers als ze de bench in ging en dan kun je zelf iets gaan doen, hetzij boven, hetzij even 'n boodschap gaan doen.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

En dat kan niet als de hond niet in een bench zit?
Afbeelding
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

to bench or not to bench.........

Als je volhardend bent in het pro-bench beleid lees dan alleen de bench tips.
Als je je hond echt zielig vind in die bench, stop je er gewoon mee, en zoek je een ruimte in huis waar je pup veilig even alleen kan zijn.
De hal met een traprekje ofzo.
Als je het niet zeker weet ga je nog even door met de benchtips en als dat niets wordt zet je die bench op zolder.

Mijn pup vond het prima.
Maar vanaf een maand of 4 liet ik hem vrij in huis.
Bij een volgende pup probeer ik het weer.
Al is het maar voor mijn eigen gemoedsrust.
Sommige honden zijn vanzichzelf erg antibench.
Wij hadden er ook zo een een tijdje.
Dat hondje hebben we fijn in een hal laten verblijven als we even wegmoesten.
Die hoefde niet in die bench.
Kijk naar je hond en beslis wat je wilt, en laat je niet teveel leiden door de pro- en contra-benchdiscussies.
En iedereen moet wel eens langer dan 5 minuten weg. Ook als je net een pup hebt.
visaton
Actief
Mijn ras(sen): Kruising Hollandse herder

Ongelezen bericht door visaton »

Geef hem eens een keer op zijn flikkker...normaal....kan helpen.Al is de tip van daan ook goud waard
Rataplan
Zeer actief

visaton schreef:Geef hem eens een keer op zijn flikkker...normaal....kan helpen.Al is de tip van daan ook goud waard
De bedoeling is volgens mij om een plezierige band met de hond te krijgen. Dan helpt "op zijn flikker geven" niet wanneer hij normaal honds gedrag vertoont. We praten hier over een pup van een week of 12 :roll:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Hutsje schreef:En dat kan niet als de hond niet in een bench zit?
ik zou ze graag uit de bench hebben, maar buiten dat het vervelend is dat ze dingen kapotbijt (wat vervangbaar is) kan ze ook aan de draden enz. gaan knagen..

hoe voorkom jij dat er geen ongelukken gebeuren als zo'n klein mormeltje zoveel interessants tot haar beschikking heeft?

dit bedoel ik niet sarcastisch, ben echt benieuwd.

sam is nu 17 maanden en die kan eigenlijk gewoon los blijven. helaas gaat hij elke keer na 5 dagen slopen.. hij zit overdag buiten, is nog beter dan binnen
Afbeelding
visaton
Actief
Mijn ras(sen): Kruising Hollandse herder

Ongelezen bericht door visaton »

Rataplan schreef:
visaton schreef:Geef hem eens een keer op zijn flikkker...normaal....kan helpen.Al is de tip van daan ook goud waard
De bedoeling is volgens mij om een plezierige band met de hond te krijgen. Dan helpt "op zijn flikker geven" niet wanneer hij normaal honds gedrag vertoont. We praten hier over een pup van een week of 12 :roll:
Onze pup ( nu 17 weken) heeft een paar dagen gejankt…was toen stil en begon toen weer..Toen is hem “verteldâ€
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”