Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gedragstherapie

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Wil de hond schreef:
estelle schreef:Nee hoor alleen als je hond bij de juiste baas terecht was gekomen had hij nu nog zijn ballen gehad!
Je gaat me toch niet vertellen dat je vindt dat iemand die zijn hond heeft laten kastreren niet de juiste baas is voor die hond?
Het gaat er om dat iedereen aan Maartje heeft proberen uit te leggen dat er nog andere manieren zijn (waren) om met Sho om te gaan en dat deze operatie heel negatief uit zou kunnen pakken waardoor zij nog veel dieper in de problemen zou komen. Het averechtse effect, zeg maar. Maartje koos er echter voor om haar ogen en oren daarvoor te sluiten en alleen op de aaien over haar bol in te gaan. Daar is wat irritatie over ontstaan.
AfbeeldingAfbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

idorh schreef:Ja Wil jij snapt hier echt de ballen niet van.
Maar je hebt gelijk Eline, alleen Estelle moet begrijpen dat we dit al in de treuren naar buiten hebben gebracht, maar we kunnen de klok niet meer terug draaien, maar daarom is deze discussie wel goed, we kunnen allemaal ons leergeld hier uit trekken, en hopelijk dat Sho of het nu door een tent lozen ballen feest komt of door training, dat de hond verder een levenslang goed huis heeft.

Gr Bertus.
Mee eens, maar ik vind wel dat er nu meer dan genoeg gezeikt is. Maartje doet haar stinkende best om Sho op de rails te krijgen en daarmee verdient ze hoe dan ook respect. Haar intentie is meer dan goed en ze is dol op haar hond. Ik denk dat we ons wel moeten realiseren dat je met een probleemhond aardig in de rats kan zitten en je ergens je houvast moet vinden als je zelf niet voldoende kennis en ervaring hebt. In dit geval heeft Maartje dat gevonden bij haar therapeut.
We hebben onze twijfels geuit en dat mag, maar ik vind al het gezemel nu wel een keer mooi.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
sample
Zeer actief

Ongelezen bericht door sample »

een hartgrondige "amen".
idorh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door idorh »

Wil de hond schreef:
Alberto schreef:Ja Wil jij snapt hier echt de ballen niet van.
Wat een klote-opmerking. :boos:

Zeg Wilhelmo
Heb jij nu wel ENUCH idee wat je schrijft.

Gr Berto
idorh
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef:
idorh schreef:Ja Wil jij snapt hier echt de ballen niet van.
Maar je hebt gelijk Eline, alleen Estelle moet begrijpen dat we dit al in de treuren naar buiten hebben gebracht, maar we kunnen de klok niet meer terug draaien, maar daarom is deze discussie wel goed, we kunnen allemaal ons leergeld hier uit trekken, en hopelijk dat Sho of het nu door een tent lozen ballen feest komt of door training, dat de hond verder een levenslang goed huis heeft.

Gr Bertus.
Mee eens, maar ik vind wel dat er nu meer dan genoeg gezeikt is. Maartje doet haar stinkende best om Sho op de rails te krijgen en daarmee verdient ze hoe dan ook respect. Haar intentie is meer dan goed en ze is dol op haar hond. Ik denk dat we ons wel moeten realiseren dat je met een probleemhond aardig in de rats kan zitten en je ergens je houvast moet vinden als je zelf niet voldoende kennis en ervaring hebt. In dit geval heeft Maartje dat gevonden bij haar therapeut.
We hebben onze twijfels geuit en dat mag, maar ik vind al het gezemel nu wel een keer mooi.
Dat heb je mooi aangegeven Eline, ik geloof ook wel dat Maartje het red.

Gr Bertus.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

idorh schreef:
Wil de hond schreef:
Alberto schreef:Ja Wil jij snapt hier echt de ballen niet van.
Wat een klote-opmerking. :boos:

Zeg Wilhelmo
Heb jij nu wel ENUCH idee wat je schrijft.

Gr Berto
Wel wat jij hier aan het schrijven bent. Ik heb echter voor enuchs heel wat meer respect.
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Het is trouwens eunuch. :blah:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
idorh
Zeer actief
Contacteer:

Roelfien schreef:Het is trouwens eunuch. :blah:
O wat Enig dat je dat ziet hahaha

Gr Bertus.
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ik vind het erg fijn dat de meeste nu toch wel inzien dat ik echt mijn best doe. Is erg fijn om te horen!! :cheer:
Lotje-en-Sjaakie
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Lotje-en-Sjaakie »

Maartje-Sho schreef:Ik vind het erg fijn dat de meeste nu toch wel inzien dat ik echt mijn best doe. Is erg fijn om te horen!! :cheer:
:ok: :ok: :ok:
Groet Lieve-Lotje,
BimBam-Sjaakie (aka De Klokkenluider van de NotreBull)
en Gerdine
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Maartje-Sho schreef:Ik vind het erg fijn dat de meeste nu toch wel inzien dat ik echt mijn best doe. Is erg fijn om te horen!! :cheer:
Dat had je nou weer niet moeten zeggen..ik denk dat de mensen tegen je castratie ook zien dat je je best doet, maar alleen andere keuze's beter hadden gevonden en onder die groep zit ik ook.
Het feit dat je iemand iets anders adviseert wil niet zeggen dat je daarmee iemand het stempel geeft dat je er met de pet naar gooit.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Gast

Dat had je nou weer niet moeten zeggen..ik denk dat de mensen tegen je castratie ook zien dat je je best doet, maar alleen andere keuze's beter hadden gevonden en onder die groep zit ik ook.
Het feit dat je iemand iets anders adviseert wil niet zeggen dat je daarmee iemand het stempel geeft dat je er met de pet naar gooit.
Daar heb je ook weer gelijk in. Ik vond het toen allemaal best wel aanvallend overkomen. Ik weet wel dat jullie het goed bedoelen, maar ik kreeg wel het hele forum over me heen. Maar goed, ik heb ook weer dingen bijgeleerd. De castratie moet nog laten zien of het werkt. Het trainen gaat goed, het is heel heftig, je moet ZOVEEL geduld hebben. Als ik me ook ff niet lekker voel, ga ik ook NIET trainen. Dan weet ik dat het niet werkt. Gelukkig gaat het vaak goed!!! Het is soms gewoon erg moeilijk, maar we komen er wel!

Gister hebben we 'AF', 'Blijf' op de plaats geoefend. Met tussendeur. Mijn therapeute dacht niet verder te komen dan de deur een stukje open te doen. Maar ik kon gewoon de deur al doorlopen, dichtdoen en een tijdje blijven staan!!! Echt goed! Binnenshuis loopt hij voor op schema, alleen het trekken aan de lijn en de agressie naar andere honden wil niet vlotten... maar ja, dat gedrag zit er misschien al ZOLANG in! Je weet niet wat die hond gedaan heeft vroeger, hoe hij is behandeld. Dus daarmee moeten we heel veel geduld hebben.

Ook hebben we de visite geoefend. Dus als er iemand langs het raam liep. Wij lieten iets op de grond vallen om daar z'n aandacht even op te vestigen, zodra hij de bank uit sprong 'UIT' roepen en te belonen. Dat belonen ging dus niet, ZO gestressed werd hij!! Daar moeten we HEEL hard mee gaan werken!!! Het zit er nu in bij Sho en het eruit krijgen is gewoon heel moeilijk, maar stapje voor stapje doen we het. :ok:
idorh
Zeer actief
Contacteer:

Maartje-Sho schreef:
Daar heb je ook weer gelijk in. Ik vond het toen allemaal best wel aanvallend overkomen. Ik weet wel dat jullie het goed bedoelen, maar ik kreeg wel het hele forum over me heen. Maar goed, ik heb ook weer dingen bijgeleerd. De castratie moet nog laten zien of het werkt. Het trainen gaat goed, het is heel heftig, je moet ZOVEEL geduld hebben. Als ik me ook ff niet lekker voel, ga ik ook NIET trainen. Dan weet ik dat het niet werkt. Gelukkig gaat het vaak goed!!! Het is soms gewoon erg moeilijk, maar we komen er wel!

Gister hebben we 'AF', 'Blijf' op de plaats geoefend. Met tussendeur. Mijn therapeute dacht niet verder te komen dan de deur een stukje open te doen. Maar ik kon gewoon de deur al doorlopen, dichtdoen en een tijdje blijven staan!!! Echt goed! Binnenshuis loopt hij voor op schema, alleen het trekken aan de lijn en de agressie naar andere honden wil niet vlotten... maar ja, dat gedrag zit er misschien al ZOLANG in! Je weet niet wat die hond gedaan heeft vroeger, hoe hij is behandeld. Dus daarmee moeten we heel veel geduld hebben.

Ook hebben we de visite geoefend. Dus als er iemand langs het raam liep. Wij lieten iets op de grond vallen om daar z'n aandacht even op te vestigen, zodra hij de bank uit sprong 'UIT' roepen en te belonen. Dat belonen ging dus niet, ZO gestressed werd hij!! Daar moeten we HEEL hard mee gaan werken!!! Het zit er nu in bij Sho en het eruit krijgen is gewoon heel moeilijk, maar stapje voor stapje doen we het. :ok:
Dit komt best allemaal goed, het belangrijkste is nu dat je zelf in ziet en durft toe te geven, dat is vaak moediger dan alleen de positieve dingen aan horen en complimenteren, succes met Sho.

Gr Bertus.
idorh
Zeer actief
Contacteer:

sample schreef:een hartgrondige "amen".
Gooi de pispot door de ramen.

Zei de simple.

Bertus.
sample
Zeer actief

Béétje mosterd na de maaltijd reactie, Bertus
idorh
Zeer actief
Contacteer:

sample schreef:Béétje mosterd na de maaltijd reactie, Bertus
Ja heel simple.

Bertus.
sample
Zeer actief

idorh schreef:
sample schreef:Béétje mosterd na de maaltijd reactie, Bertus
Ja heel simple.

Bertus.
:cheer:
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

Ik heb altijd best gelooft dat je erg je best doet en vind je doorzettingvermogen ook erg sierend. Ik ben het alleen zoals Eline zegt niet eens geweest met de beslissing die je gemaakt hebt. Maar zoals ik al eerder zei dat doet er nu niet meer toe.

Het zal naar verloop van tijd best beter worden maar het zal je veel moeite kosten en ik denk een hele ander visie op honden in het algemeen. Lees kijk en leer van andere mensen en onderzoek hoe mensen met de dominantere rassen met hun honden omgaan.

Veel succes :ok: en houd ons op de hoogte
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
Gast

Hier weer een berichtje van mij.
Het gaat redelijk goed met Sho. Binnen wel! Hij doet BLIJF al goed. Ook WACHT, KOM VOOR. Ook zijn we aan het oefenen met voor het raam lopen. Als Sho in debank gaat, moeten we hem afleiden met iets op de grond te gooien, omdat hij dan ZO gestressed is, en niet reageert op ons. Komt hij uit de bank, zeggen we uit. We zijn al zover dat we niet altijd meer iets moeten laten vallen om zijn aandacht te krijgen. We zeggen UIT en meestal komt ie eruit en kunnen we hem ook belonen!!
Buiten gaat het mhaw.... het trekken aan de lijn doet ie nog steeds. Das dus minder, maar ik blijf volhouden! Erg moeilijk, ik krijg er engelengeduld van, maar ja, voor een goed doel he.
Onze therapeute is nu op vakantie, maar na haar vakantie gaan we goed aan de slag met het volgen.
De basiscursus is nu afgelopen, en ik wilde doorgaan met gehoorzaamheid, maar nu krijg ik voorlopig prive training van mijn instructeur. Samen met nog een vrouw, wiens hond ook niet met andere honden kan, maar daar een andere motivatie voor heeft. Samen gaan we daar aan trainen!! Dus voorlopig geen gehoorzaamheid, pas wanneer het beter gaat.
Dus, vorderingen volgen. Alleen komt Sho heel veel aandacht vragen. We moeten dat negeren, omdat hij ons gaat uitproberen. Ook erg moeilijk. Soms legt hij namelijk ook zijn hoofd op mijn vriend zijn schoot als ik bij hem lig te kroelen. Ook dat moeten we negeren. WIJ moeten Sho roepen om te spelen en te kroelen. Maar je bent geneigd vaak in te gaan op zijn pogingen tot aandacht.
Sho wordt soms ook wat rustiger. Vorige week keken mijn vriend en ik elkaar aan, zo rustig... we dachten dat ie ziek was. Hij blafte ook bijna niet toen mijn vriend thuis kwam. Terwijl hij meestal blaft omdat hij de deur hoort, totdat hij ziet wie het is.
Ook liep hij van het weekende redelijk rustig het veld op bij de cursus en heb ik nog nooit zo dichtbij een beagle getraind als zondag!!! We waren ook maar met z'n tweeen, maar ik was heel trots! :cheer:

Goed, jullie zijn weer op de hoogte, en de rest volgt binnenkort...
Niekie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Niekie »

Fijn om te horen dat je vorderingen ziet, Maartje. Knap dat je zoveel doorzettingsvermogen hebt.
Groetjes Anique

Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Fijn dat het goed gaat en inderdaad binnen: negeren negeren negeren en alleen maar aandacht geven als JIJ dat wilt. Is moeilijk snap ik goed, maar ook als-ie z'n hoofd op je schoot legt, niet eraf duwen, helemaal niks doen en een andere kant uitkijken,

Heel veel sterkte en succes ermee!
kyrielle
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door kyrielle »

Hoi Maartje,
vind het geweldig wat je doet en al je inzet.
Zit met 1 maar; zolang vriend Sho niet bereidt is te volgen, wordt het niks met hem.
Aandacht voor jou is de basis en de andere dingen trucs, die als het er op aan komt niets voorstellen (blijven, en weet ik wat meer).
vrees dat de clicker/brokjes/belonings-methode je met Sho jetoch echt de achterdeur uit wijzen.

hoop echt dat alles toch zal komen!

Succes!

groetjes,
Kyrielle
Gast

Buiten was het gister en vandaag weer een ellende. Ik kwam huilend thuis, ik kan gewoon nergens meer met hem heen... OVERAL lopen honden, zo erg dat we soms gewoon ingesloten worden, waardoor Sho helemaal flipt. Ik hem mijn therapeute weer gemaild, die heeft nu eigenlijk vakantie, ik weet het gewoon niet meer. Binnen gaat het goed, maar buiten is het een hele andere hond.
Het is HEEL moeilijk om vol te houden, maar we doen ons best en blijven er voor gaan!! We zijn zo bezig met de aandachtsoefingen op strat en heb ik die eenmaal gaat het best goed, dan kijkt hij me regelmatig aan. Maar VOORDAT ik die heb... omdat er tig honden voorbij komen, is dat gewoon heel moeilijk... Ik blijf hopen!! Het komt goed, met HEEL VEEL GEDULD!! En ik weet nu wel dat ik dat heb!
LaRep
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tokkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door LaRep »

:ok: :ok: Go girl!

Is het misschien mogelijk om op tijden te gaan wandelen waarop het rustiger is? Bijv. rond etenstijd?
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Maartje, je weet hoe hij zich gedraagt buiten en accepteer dat als wat hij nu kan en doet. Elke keer dat jij je laat frustreren of laat teleurstellen door je hond doe je jezelf verdriet, terwijl je gewoon weet hoe hij zich gedraagt.
Je bent met hem aan het oefenen, maar dat wil nog niet zeggen dat gedrag zo even kan veranderen...dat kost goede dagen en slechte dagen, dat kost terugvallen en dagen dat je hartstikke trots bent.
Hoe moeilijk ook, probeer je daarbij neer te leggen..hij valt gewoon uit, klaar. je doet je best er iets aan te veranderen, maar leg de lat niet te hoog voor hem en ook niet voor jezelf.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Maartje-Sho schreef:Buiten was het gister en vandaag weer een ellende. Ik kwam huilend thuis, ik kan gewoon nergens meer met hem heen... OVERAL lopen honden, zo erg dat we soms gewoon ingesloten worden, waardoor Sho helemaal flipt. Ik hem mijn therapeute weer gemaild, die heeft nu eigenlijk vakantie, ik weet het gewoon niet meer. Binnen gaat het goed, maar buiten is het een hele andere hond.
Het is HEEL moeilijk om vol te houden, maar we doen ons best en blijven er voor gaan!! We zijn zo bezig met de aandachtsoefingen op strat en heb ik die eenmaal gaat het best goed, dan kijkt hij me regelmatig aan. Maar VOORDAT ik die heb... omdat er tig honden voorbij komen, is dat gewoon heel moeilijk... Ik blijf hopen!! Het komt goed, met HEEL VEEL GEDULD!! En ik weet nu wel dat ik dat heb!
Hé Maartje.......

Probeer zelf toch echt rustig te blijven! Je hond voelt jou ook feilloos aan.
En ik weet dat dit heel moeilijk is, echt waar, want mijn hond (Moritz) flipt/paniekeerd bij kinderen en er zijn van die dagen bij dat werkelijk over kinderen lopen te gillen en te rennen net zoals jij dagen hebt dat je overal ineens andere honden ziet.

Toch, probeer het te relativeren en zo beheerst en kalm mogelijk je hond door die situaties heen te loodsen. Hoe kalmer jij bent, hoe kalmer is ook je hond.

Maar ik snap het best hoor (het is ook niet als kritiek bedoeld), want ik ben ook weleens jankend thuisgekomen of situaties meegemaakt dat ik dacht 'hoe gaat dit ooit een beetje goedkomen?'.

Maar toch......... kalmte :wink:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
rosie
Actief

Ongelezen bericht door rosie »

hallo Maartje, ik heb met verbazing hier al je vorderingen en ook alle zedepreken!!ben echt trots op jou dat je zo sterk in je schoenen staat!!
als het eens een stukje minder gaat, laat je dan vooral niet ontmoedigen, doorzetten is dan de boodschap! ook al heb je geen zin of fut meer, naar buiten met je kanjer!! je staat in die paar maanden al veel verder dan ik vroeger met Arco, dus kom op hoor!!! Ook zal je moeten relativeren wat je van je hond verwacht en wat hij uiteindelijk zal bereiken, het was voor mij best moeilijk om te acsepteren dat ik nooit een sociale hond zal hebben naar vreemden toe,onze therapeut had meer moeite met mij dan met mijn hond vertelde hij mij een keer :wink:
vind het leuk dat je de vorderingen van sho op het forum zet, zal ze zeker volgen!
en ja ENGELENGEDULD!! maar dat heb je al bewezen xxx
Gast

rosie schreef:hallo Maartje, ik heb met verbazing hier al je vorderingen en ook alle zedepreken!!ben echt trots op jou dat je zo sterk in je schoenen staat!!
als het eens een stukje minder gaat, laat je dan vooral niet ontmoedigen, doorzetten is dan de boodschap! ook al heb je geen zin of fut meer, naar buiten met je kanjer!! je staat in die paar maanden al veel verder dan ik vroeger met Arco, dus kom op hoor!!! Ook zal je moeten relativeren wat je van je hond verwacht en wat hij uiteindelijk zal bereiken, het was voor mij best moeilijk om te acsepteren dat ik nooit een sociale hond zal hebben naar vreemden toe,onze therapeut had meer moeite met mij dan met mijn hond vertelde hij mij een keer :wink:
vind het leuk dat je de vorderingen van sho op het forum zet, zal ze zeker volgen!
en ja ENGELENGEDULD!! maar dat heb je al bewezen xxx
Thanks!!

Bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik ben net met Sho naar het bos geweest om hem eens lekker te laten rennen (aan de lijn, zo losloopding :wink: ) Hij is nu helemaal gebroken.
Morgen weer een dag! :ok:
Sietske

Ongelezen bericht door Sietske »

Maartje, er loopt hier in de buurt ook iemand rond met een hond die absoluut niet met anderen kan.

Ze loopt dus om 6 uur 's ochtends, bij het krieken van de dag... een hele opgave misschien, maar zo kun je wel "op straat" met alle prikkels die daarbij horen, zonder je veel zorgen te hoeven maken over andere honden.

Ideetje misschien?

Succes en houd moed!!
Gast

Door mijn werk loop ik redelijk vaak met hem om 6 uur, soms nog vroeger. En 's avonds laat, dat blijft moeilijk, omdat dan mensen op heel veel verschillende tijden lopen. Bedankt voor de tip in ieder geval! :ok:
Gesloten

Terug naar “Gedrag en opvoeding”