Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gedragstherapie
Moderator: moderatorteam
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
-
Gast
Thanks! Is moeilijk hoor, werd van de week ook knetter. Daarom gaan we nu zoveel mogelijk met Sho buiten de straat wandelen, dus naar bos, water, enz. Op straat gaat het soms zo slecht dat ik binnen 5 minuten weer terug ben. We moeten namelijk andere honden veel vermijden, maar als je er 10 tegenkomt heb je het weer gehad... Dus kreeg Sho minder beweging terwijl hij dat zo nodig heeft! Daarom gaan we veel weg met hem, van de week ook naar het bos geweest, vandaag naar het strand.
Zondag heb ik weer training, dus ben benieuwd!
Zondag heb ik weer training, dus ben benieuwd!
-
Gast
Op onbekend terrein gaat het trouwens beter met Sho en andere honden. Hij reageert er wel op en wil er naar toe, begint zijn gekke geluidje te doen en zijn ze eenmaal bij hem, is hij vrij dominant door op de rug van die andere hond te klimmen, maar hij doet niet zo agressief als bij ons in de straat. Ik denk dat het goed zal gaan met andere honden als hij los zou zijn. Maar dan is hij ook pleite. Gek hoor, dat het dan beter gaat dan thuis... maar ja, hij leert heel erg context gebonden.
-
Neeltje
-
Gast
-
Neeltje
Prima! bliep maar!Maartje-Sho schreef:Ja dat dacht ik ook al.Neeltje schreef:Waarschijnlijk dat het beter gaat omdat hij dan op vreemd terrein is. Thuis ziet hij misschien het wandelrondje als 'zijn' terratorium? Maar dat is in ieder geval al weer een hele vooruitgang!
Hoe is het verder met jou?? Binnenkort weer msnen??
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Is idd op zich heel logisch, zoals Neeltje ook al zegt.Maartje-Sho schreef:Op onbekend terrein gaat het trouwens beter met Sho en andere honden. Hij reageert er wel op en wil er naar toe, begint zijn gekke geluidje te doen en zijn ze eenmaal bij hem, is hij vrij dominant door op de rug van die andere hond te klimmen, maar hij doet niet zo agressief als bij ons in de straat. Ik denk dat het goed zal gaan met andere honden als hij los zou zijn. Maar dan is hij ook pleite. Gek hoor, dat het dan beter gaat dan thuis... maar ja, hij leert heel erg context gebonden.
Nu is Kaya niet echt moeilijk met vreemde honden (ook niet echt vriendelijk), maar er is duidelijk verschil in haar gedrag tussen 'haar' rondje en vreemd terrein.
-
Gast
Nou vandaag voor het eerst 'privetraining' gehad. Alleen met mijn instructeur en mijn therapeute was erbij.
EN HET GING GOED!!!!!!!!!
Ik denk allemaal dat Sho ziek is, zo lief!
(snap er niks van
)
Bij de BLIJF oefening liet ik zelfs de riem los liggen op de grond! Het was wel heel warm, dus hoop ik dat het niet door de warmte kwam. Het wandelen zonder trekken doet hij zo goed op cursus!!
Omdat het vorige week nogal wanhopig was, het schoot gewoon dagen niet op, het werd alleen maar erger, begon mijn gedragstherapeute over de Gentle Leader. Maar dat willen ze pas als LAATSTE redmiddel gebruiken. Daarbij is mijn instructeur er niet kapot van en ook Johan en ik willen het, zolang het nog redelijk gaat, met de gewone riem blijven proberen.
Maar vanaf vrijdagavond loopt hij zelfs hier op straat netjes!!!
Gister keek hij me zelfs een paar meter tijdens het wandelen aan!!
Meestal is het 1 blik, ook al goed natuurlijk, en dan kijkt hij weg. Maar gister (en vandaag weer!!!) bleef hij een tijdje kijken. Ik ging natuurlijk uit mijn dak en was (ben) super trots!!!
Ook liepen we vandaag voorbij de hekken waar meneer altijd flipt en nu keek hij alleen, bijna niet trekken en hij liep gewoon door!!
Ik hoop echt niet dat het door de warmte komt, maar dat hij nu gewoon echt gaat leren.
Mijn therapeute zei ook, dat hij het wandelen zonder trekken gewoon goed kent, maar omdat hij zo context gebonden leert, het bij ons moeilijk is. Hij heeft in de straat een aantal malen negatieve ervaringen gehad, zoals poezen, een hoop honden. Erg bedreigend dus. Daarom doet ie hier nu zo gek. Terwijl hij het gewoon heel goed kan! Daarom wil ze dus niet naar de Gentle Leader grijpen en gaan we na de vakantie, over 2 weekjes, heel hard aan de slag met volgen! Maar toen hij van het weekend een paar meter volgde, was ik zo trots!! :jump: Eventjes liet hij zien dat hij vooruitgang boekt. Doordat zijn gedrag vorige week zo erg was, kan het ook zijn dat hij nu dus bij draait. Omdat gedrag, als je ongewenst gedrag gaat afleren en gewenst gedrag wil aanleren, vaak het ongewenste gedrag even verergert. Misschien was dat dan van de week wel. Waarschijnlijk speelt de castratie nu ook een rolletje. Dat is een aantal weken geleden en hij is wel iets rustiger, sinds een paar dagen gaat het dus goed op straat, en toen ik straks ging lopen was het pas 20.00. Ik stond er dus van te kijken. Wie weet wat morgen weer brengt, maar voor van het weekend ben ik heel trots!!
Zondag heb ik met mijn instructeur weer training, dus we gaan gewoon door. Daarbij de oefeningen in huis nog. Die blijven we oefenen maar bouwen we voorlopig niet uit, het op straat neemt nu even de voorhand en daar gaan we dus flink mee aan de slag! De oefeningen in huis, zoals PLAATS, AF, BLIJF, WACHT, KOM VOOR, UIT (als hij weer eens in de bank gaat als er iemand voorbij het raam loopt) HIER, enz enz, gaan goed. Maar ook dat blijven we oefenen!
Soms is dat wel lache. We moeten dus voor het raam lopen en als Sho in de bank springt (omdat hij op dat moment gestressed is) moeten we UIT zeggen. Sho gaat er dan al uit!!! En in het begin was hij zo gestressed dat wij hem niet eens kunnen belonen. Nu gaat hij al bijna niet meer in de bank, of gelijk eruit bij UIT en komt hij beloning halen. Vorige week fietste er een man langs en die keek naar Johan die heen en weer danste voor het raam...
Omdat Sho niet meer reageerde op normaallopen voor her raam kloppen we soms op het raam, bewegen wat gek of lopen wat harder. Nou gaat stik goed! Alleen de mensen die voorbij komen hebben ook wel lol denk ik...
Ach, kan me niet schelen wat mensen denken, als wij er maar voor gaan!!!
Jullie zijn wederom op de hoogte, ik blijf rapporteren hier!
EN HET GING GOED!!!!!!!!!
Ik denk allemaal dat Sho ziek is, zo lief!
Bij de BLIJF oefening liet ik zelfs de riem los liggen op de grond! Het was wel heel warm, dus hoop ik dat het niet door de warmte kwam. Het wandelen zonder trekken doet hij zo goed op cursus!!
Omdat het vorige week nogal wanhopig was, het schoot gewoon dagen niet op, het werd alleen maar erger, begon mijn gedragstherapeute over de Gentle Leader. Maar dat willen ze pas als LAATSTE redmiddel gebruiken. Daarbij is mijn instructeur er niet kapot van en ook Johan en ik willen het, zolang het nog redelijk gaat, met de gewone riem blijven proberen.
Maar vanaf vrijdagavond loopt hij zelfs hier op straat netjes!!!
Gister keek hij me zelfs een paar meter tijdens het wandelen aan!!
Ook liepen we vandaag voorbij de hekken waar meneer altijd flipt en nu keek hij alleen, bijna niet trekken en hij liep gewoon door!!
Ik hoop echt niet dat het door de warmte komt, maar dat hij nu gewoon echt gaat leren.
Mijn therapeute zei ook, dat hij het wandelen zonder trekken gewoon goed kent, maar omdat hij zo context gebonden leert, het bij ons moeilijk is. Hij heeft in de straat een aantal malen negatieve ervaringen gehad, zoals poezen, een hoop honden. Erg bedreigend dus. Daarom doet ie hier nu zo gek. Terwijl hij het gewoon heel goed kan! Daarom wil ze dus niet naar de Gentle Leader grijpen en gaan we na de vakantie, over 2 weekjes, heel hard aan de slag met volgen! Maar toen hij van het weekend een paar meter volgde, was ik zo trots!! :jump: Eventjes liet hij zien dat hij vooruitgang boekt. Doordat zijn gedrag vorige week zo erg was, kan het ook zijn dat hij nu dus bij draait. Omdat gedrag, als je ongewenst gedrag gaat afleren en gewenst gedrag wil aanleren, vaak het ongewenste gedrag even verergert. Misschien was dat dan van de week wel. Waarschijnlijk speelt de castratie nu ook een rolletje. Dat is een aantal weken geleden en hij is wel iets rustiger, sinds een paar dagen gaat het dus goed op straat, en toen ik straks ging lopen was het pas 20.00. Ik stond er dus van te kijken. Wie weet wat morgen weer brengt, maar voor van het weekend ben ik heel trots!!
Zondag heb ik met mijn instructeur weer training, dus we gaan gewoon door. Daarbij de oefeningen in huis nog. Die blijven we oefenen maar bouwen we voorlopig niet uit, het op straat neemt nu even de voorhand en daar gaan we dus flink mee aan de slag! De oefeningen in huis, zoals PLAATS, AF, BLIJF, WACHT, KOM VOOR, UIT (als hij weer eens in de bank gaat als er iemand voorbij het raam loopt) HIER, enz enz, gaan goed. Maar ook dat blijven we oefenen!
Soms is dat wel lache. We moeten dus voor het raam lopen en als Sho in de bank springt (omdat hij op dat moment gestressed is) moeten we UIT zeggen. Sho gaat er dan al uit!!! En in het begin was hij zo gestressed dat wij hem niet eens kunnen belonen. Nu gaat hij al bijna niet meer in de bank, of gelijk eruit bij UIT en komt hij beloning halen. Vorige week fietste er een man langs en die keek naar Johan die heen en weer danste voor het raam...
Jullie zijn wederom op de hoogte, ik blijf rapporteren hier!
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- rosie
- Actief
- Niekie
- Zeer actief
-
Neeltje
-
Gast
-
Gast
Jeetje, het gaat nog steeds goed!!!! Sho kijkt zelfs al uit zichzelf naar me op!!!!! En dan blijft hij een tijdje kijken, genoeg om hem te belonen en dan blijft hij nog steeds kijken....!!!!! IK BEN ZO BLIJ!!!!! Misschien gaat het dan nu echt goedkomen!
Oke, ik houd jullie op de hoogte, heb zondag weer training...
-
Michella
- Actief
-
Neeltje
He!! Perfecto!!!Maartje-Sho schreef:Jeetje, het gaat nog steeds goed!!!! Sho kijkt zelfs al uit zichzelf naar me op!!!!! En dan blijft hij een tijdje kijken, genoeg om hem te belonen en dan blijft hij nog steeds kijken....!!!!! IK BEN ZO BLIJ!!!!! Misschien gaat het dan nu echt goedkomen!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
- rosie
- Actief
yes yes yes
goe zo!!als je zijn aandacht wat langer kunt vasthouden is dat een grote vooruitgang, en zal ik je ook eens iets vertellen
arco heeft voor het eerst in zijn hele leven gespeeld met een andere reu...een heel onderdanige wel te verstaan, maar ze hebben samen aan het ravotten geweest, en zelfs uit dezelfde pot gedronken!! kon mijn eigen ogen dus niet geloven !! wedden dat jij dat ook nog bereikt met sho
oefen duuuuuuuuuuuuus

-
Gast
Wow geweldig!!! Dat lijkt me helemaal top!! Als Sho gewoon normaal kan doen tegen andere honden, maar daar gaan we voor!rosie schreef:yes yes yes![]()
goe zo!!als je zijn aandacht wat langer kunt vasthouden is dat een grote vooruitgang, en zal ik je ook eens iets vertellen
arco heeft voor het eerst in zijn hele leven gespeeld met een andere reu...een heel onderdanige wel te verstaan, maar ze hebben samen aan het ravotten geweest, en zelfs uit dezelfde pot gedronken!! kon mijn eigen ogen dus niet geloven !! wedden dat jij dat ook nog bereikt met sho
![]()
oefen duuuuuuuuuuuuus
![]()
Gaaf joh!!
Binnenshuis trainen we samen met Sho, zowel Johan als ik. Op straat train ik veel met hem, soms loopt Johan ook wel, maar hij heeft gewoon niet zoveel geduld als ik. Ik ben blij dat hij dat gewoon toegeeft, want ik wil niet dat Sho terug valt. Meestal train ik dus op straat, als Johan een keer loopt, probeert Sho gelijk uit, maar gaat het ook best goed. Met mij wel beter, maar ik heb me de 'handelingen' eigen moeten maken, zoals stoppen, eventueel terug lopen, YES zeggen als hij kijkt, enz. Johan is zich daar nog niet van bewust, omdat hij niet vaak loopt. Voor mij is het inmiddels automatisme. Dus ja, ik train meer, maar met Johan gaat het ook goed, al verlegt Sho dan wel grenzen. Gister zijn we samen wist te lopen en heb ik Johan uitgelegd hoe of wat als hij het niet goed deed. Nou, toen ging het perfect!!
-
Gast
Vandaag weer training gehad. Het ging weer goed. Toen ik nog cursus had, trainden wij iedere keer op hetzelfde veldje. Dat ging goed, gingen we van dat veldje af, ging het mis. Nu zijn we dus dat aan het uibreiden. Vandaag dus ook de straat op geweest. Op het terrein zelf deed Sho het hartstikke goed! Hij keek me aan op momenten dat hij heel veel prikkels had (zag of hoorde). Dus was het JACKPOT!!!
Op straat was het minder, maar er waren zoveel prikkels. Balffende honden, berm met geurtjes, dus ondanks dat, deed hij het toch heel goed!
We gaan langzaamaan een beetje vooruit, en iedere keer ben ik ZO trots op ons doerak!!
We gaan langzaamaan een beetje vooruit, en iedere keer ben ik ZO trots op ons doerak!!
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Even een opmerking... niet alle honden houden ervan om met andere honden te spelen... waarom ga je ervoor om jouw hond zover te krijgen dat hij met andere honden gaat spelenMaartje-Sho schreef:Wow geweldig!!! Dat lijkt me helemaal top!! ....maar daar gaan we voor!
Gaaf joh!!
Spelen is vaak een dominantiespel ... en ik dacht dat je dat juist niet wilde...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Gast
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
hallo.. ik val je niet aan ofzo... is gewoon een opmerking.. en je zegt trouwens dat je daarvoor gaat.. dus dan wil je dat wel. Ik snap gewoon niet waar iedereen het idee vandaan haalt dat alle honden maar vriendjes kunnen zijn en moeten spelen... Die van mij zijn heel sociaal maar dat wil nog niet zeggen dat ze contstant spelen.. ja met elkaar, de eigen roedel, maar ik laat ze zo goed als nooit met andere honden 'spelen'... ja besnuffelen... en ik loop door... Ik ben in jou geval bang dat je dat nooit zal zien, want dan kun je weer overnieuw beginnenMaartje-Sho schreef:Het lijkt me LEUK om Sho een keer te zien spelen. Mag ik dat leuk vinden???
Ik hoop gewoon dat hij op een dag normaal met andere honden om kan gaan, dus niet gek doen als hij een keer een hond ziet.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Ca Cajuina
- Zeer actief
Inderdaad zit je straks weer met een verknipte hond omdat hij gevochten heeft. Plus dat de andere hond het ook neit prettig zal vinden. Ik denk inderdaad ook niet dat Sho ooit met een andere hond zal spelen hoor Maartje. Misschien een teef maar dat is nu misschien ook wel moeilijker geworden.malinois schreef:hallo.. ik val je niet aan ofzo... is gewoon een opmerking.. en je zegt trouwens dat je daarvoor gaat.. dus dan wil je dat wel. Ik snap gewoon niet waar iedereen het idee vandaan haalt dat alle honden maar vriendjes kunnen zijn en moeten spelen... Die van mij zijn heel sociaal maar dat wil nog niet zeggen dat ze contstant spelen.. ja met elkaar, de eigen roedel, maar ik laat ze zo goed als nooit met andere honden 'spelen'... ja besnuffelen... en ik loop door... Ik ben in jou geval bang dat je dat nooit zal zien, want dan kun je weer overnieuw beginnenMaartje-Sho schreef:Het lijkt me LEUK om Sho een keer te zien spelen. Mag ik dat leuk vinden???
Ik hoop gewoon dat hij op een dag normaal met andere honden om kan gaan, dus niet gek doen als hij een keer een hond ziet.Gewoon doen tegen andere honden kan, als je hem voldoende onder controle hebt... maar dat wil nog niet zeggen dat hij ook kan spelen met andere honden. Ik zou het risico in ieder geval niet nemen.
Hopen is een ding maar ga alsjeblieft niet verwachten van Sho dat hij een sociaal hondje wordt. Dat zou niet eerlijk zijn tegenover hem.
Veel succes in ieder geval
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

-
Gast
Vandaag weer traning gehad, ik ben zo trots op Sho!!!
Hij doet zo agressief bij honden op straat achter een hek, daar hebben we vandaag aan gewerkt.
Stapje voor stapje, om het gewenste gedrag te kunnen belonen. Op een gegeven moment liep we ZO voorbij een hond achter een hek!!!!!!!!!!!! Nou is die hond heel rustig, maar Sho had ZOVEEL aandacht voor ons! Echt geweldig! Mijn gedragstherapeute liep eerst met hem om te laten zien wat de bedoeling was. Sho liep zolang en zovaak naar Isabella te kijken, ik kreeg gewoon kippevel! Mijn hond was op dat moment aan het volgen! Ik ben zo trots. Bij mij deed ie het ook en Isabella was ook zo trots!! Het gaat eindelijk vruchten afwerpen, al hebben we nog een lange weg te gaan.
We zijn namelijk ook op een andere plek geweest, waar een Beagle achter een hek zit, maar die is wel druk. We zijn redelijk ver gekomen, maar konden er niet voorbij lopen. We waren toen ook al een tijd aan het trainen, Sho werd heel moe. Maar toch heeft hij het zo goed gedaan!! We zijn er nog lang niet wat betreft de honden op straat, maar dit was even een lichtpuntje!! Dus, we blijven trainen!!
Liefs, Maartje
Hij doet zo agressief bij honden op straat achter een hek, daar hebben we vandaag aan gewerkt.
Stapje voor stapje, om het gewenste gedrag te kunnen belonen. Op een gegeven moment liep we ZO voorbij een hond achter een hek!!!!!!!!!!!! Nou is die hond heel rustig, maar Sho had ZOVEEL aandacht voor ons! Echt geweldig! Mijn gedragstherapeute liep eerst met hem om te laten zien wat de bedoeling was. Sho liep zolang en zovaak naar Isabella te kijken, ik kreeg gewoon kippevel! Mijn hond was op dat moment aan het volgen! Ik ben zo trots. Bij mij deed ie het ook en Isabella was ook zo trots!! Het gaat eindelijk vruchten afwerpen, al hebben we nog een lange weg te gaan.
We zijn namelijk ook op een andere plek geweest, waar een Beagle achter een hek zit, maar die is wel druk. We zijn redelijk ver gekomen, maar konden er niet voorbij lopen. We waren toen ook al een tijd aan het trainen, Sho werd heel moe. Maar toch heeft hij het zo goed gedaan!! We zijn er nog lang niet wat betreft de honden op straat, maar dit was even een lichtpuntje!! Dus, we blijven trainen!!
Liefs, Maartje
-
idorh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Nou kijk eens aan dat is dan geweldig, alhoewel je moet uit kijken dat je ook geen robotje van Sho maakt, want een Pei moet natuurlijk wel iets van zijn unike karakter behouden.Maartje-Sho schreef:Vandaag weer traning gehad, ik ben zo trots op Sho!!!
Liefs, Maartje
Maar complimenten voor je doorzettings vermogen.
Nog even over de tatto je liet nu een foto zien van een tatto met de betekenis HOOP, ik gaat er van uit dat op de andere bil staat EN ZEGEN, kan je daar ook een foto van laten zien mag ook zonder tekst.
Gr Bertus.