Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondenpoep

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Nellalisa
Vaste gebruiker
Contacteer:

Hondenpoep

Ongelezen bericht door Nellalisa »

Hallo allemaal,

Wat vinden jullie er van als iedere hondenbezitter die met zijn of haar hond aan de wandel gaat, verplicht zou worden om een plastic of papieren zakje bij zich te hebben
met z'n handige knijper om de boel op te rapen bij een grote bootschap???.
Hoeft de gemeente geen mensen voor in dienst te nemen, kan de politie ook controleren :mrgreen: .
Geen zakje ,dan flinke boete.
Wand ook hier geld weer, dat de hond altijd de klos is, terwijl de schuld bij het baasje licht.

Nellalisa.
Afbeelding
Door de geschiedenis heen heeft het talent altijd een eigen weg gekozen. Zo ook in het geval van Willem Schrumpf als schilder/autodidact.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik vind het prima, hier geldt al een opruimplicht dus heb altijd plastic zakjes bij me. Als ze ergens poepen waar een ander er last van kan hebben ruim ik het gewoon op.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Marion.

Re: Hondenpoep

Ongelezen bericht door Marion. »

Nellalisa schreef:Wat vinden jullie er van als iedere hondenbezitter die met zijn of haar hond aan de wandel gaat, verplicht zou worden om een plastic of papieren zakje bij zich te hebben
met z'n handige knijper om de boel op te rapen bij een grote bootschap???.
Nou, zo'n "handige" knijper heb ik liever niet hoor, want die vind ik lastig meesjouwen. Vind je een groot eikenblad ook goed, waarmee ik de grote boodschap in het rioolputje kan deponeren? Of anders een takje zodat ik met de boodschap ga hockeyen?
De politie heeft wel iets beters te doen. En de gemeentereiniging kan niet opgeheven worden, want er ligt meer zooi buiten van mensen dan van honden.

Slecht plan dus :mrgreen:
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Ik heb altijd zakjes bij me, in me broekzak, of in men jaszak.
Men dochter is al twee keer aangesproken door een dame :
heb je je zakjes bij je ??
Staat notabene die hond zelf te kakken en raapt ze het niet op.
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Goed idee hoor, zodra de gemeente ook bakken plaatst waar ik de boel in kan doen neem ik zakjes mee. Aangezien dat voorlopig nog niet zo is neem ik niks mee.
Daarbij doen mijn honden nooit iets op een plek waar mensen er echt last van hebben; mocht dat wel zo zijn dan zou ik toch zakjes meenemen en de boel toch opruimen.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
*Silvia*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Silvia* »

hier in den haag geld ook de opruim plicht.
ze zouden toen ook bakken plaatsen enzo nah hier in heel de wijk staan geloof ik wel geteld drie bakken.
denk ook niet dat het opgaat dat iedereen het gaat opruimen denk ik er zijn altijd mensen bij die het niet don.
ilonakrijn
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door ilonakrijn »

Vind ook inderdaad dat ze dan wel bakken moeten plaatsen.
Hier heb ik soms ook moeite met iets te laten liggen , maar de hele weg met een zakje poep lopen vind ik ook niets, aangezien ik geen prullebak tegenkom als ik naar mijn werk loop.
En daarbij vind ik dan als ze die verplichting gaan doen, waarom betalen we hondenbelasting?????
Hier in Brielle zie ik ze nooit opruimen, en de paadjes die je met je hond kan lopen liggen altijd vol glas en de struiken hangen ver over het pad.
Dus een beetje dubbel denk ik erover.
Gelukkig poept Mien altijd met der kont ver in de bosjes, dus niemand heeft echt last van de poep , en anders hockey ik ook wel eens.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Dikke mik! Zolang ik jaarlijks 154 euro moet dokken voor 2 honden en dan op beperkt terrein mag lopen met mijn honden ga ik niet met zakjes lopen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

ilonakrijn schreef:Vind ook inderdaad dat ze dan wel bakken moeten plaatsen.
Hier heb ik soms ook moeite met iets te laten liggen , maar de hele weg met een zakje poep lopen vind ik ook niets, aangezien ik geen prullebak tegenkom als ik naar mijn werk loop.
En daarbij vind ik dan als ze die verplichting gaan doen, waarom betalen we hondenbelasting?????
Hier in Brielle zie ik ze nooit opruimen, en de paadjes die je met je hond kan lopen liggen altijd vol glas en de struiken hangen ver over het pad.
Dus een beetje dubbel denk ik erover.
Gelukkig poept Mien altijd met der kont ver in de bosjes, dus niemand heeft echt last van de poep , en anders hockey ik ook wel eens.
Hee, plaatsgenoot!
Mijn honden doen het alleen op plaatsen waar niemand er last van heeft. Het enige dat ze hier doen is de veldjes, waarop gepoept wordt, maaien zodat de poep verdeeld wordt. Inderdaad ook nergens afvalbakken.
Ik wil het best opruimen maar dan moet er vanuit de gemeente ookwel iets gebeuren.
ilonakrijn
Vaste gebruiker

Hoi plaatsgenoot.
Waar in brielle woon jij?
Ik in de binnenstad.
stefanie
Zeer actief

Ik woon in Zuurland en ga altijd wandelen bij het Spui. Kunnen ze heerlijk rennen en zwemmen. Jij gaat zeker naar de wallen?
ilonakrijn
Vaste gebruiker

Meestal wel, maar mijn ouders wonen in de kleine Goote dus het spui komen we ook regelmatig.
En ik wandel dagelijks vanuit de binnenstad naar de Plantage en 's middags wer terug.
Wie weet kom ik je nog wl eens tegen. :wink:
stefanie
Zeer actief

ilonakrijn schreef:Meestal wel, maar mijn ouders wonen in de kleine Goote dus het spui komen we ook regelmatig.
En ik wandel dagelijks vanuit de binnenstad naar de Plantage en 's middags wer terug.
Wie weet kom ik je nog wl eens tegen. :wink:
Ik zal mijn ogen open houden!
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

Ik wil best achter mijn honden opruimen maar dan ga ik geen 264 euro per jaar betalen aan hondenbelasting. Het is het een of het ander.
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
de leeuw
Actief

Ongelezen bericht door de leeuw »

Hier in ons dorpje (2300 inwoners) is een opruimplicht, de gemeente heeft bakken neergezet, en er hangen hondenpoepzakjes bij de bakken.
Helaas vinden kinderen de hondenpoepzakjes ook leuk, en staan de bakken vlak bij school, dus je begrijpt het al..... vaak geen zakje te bekennen.
Mocht de politie je hond zien poepen, kun je hier een fikse bekeuring voor krijgen.

IK neem daarom meestal de route richting polder, waar hij wel mag poepen, en laat hem daar eerst zijn behoefte doen, waarna ik richting dorp verder wandel. Maar voor de zekerheid neem ik wel een zakje mee.
Afbeelding
Groetjes Rianne en een knuf van Boomie
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Hier in Eindhoven is ook een opruimplicht, behalve als de hond het in de struiken of bosjes doet.
Hier krijg je een bekeuring van 28 euro als de politie ziet dat je het niet opruimt.
Hier hangen geen poepzakjes bij afvalbakken, dus ik neem zelf altijd zakjes mee, Beau gaat altijd op het gras zitten poepen en ik ruim het keurig netjes op, ook ik betaal hondenbelasting, maar ik wil niet dat mensen of spelende kinderen in de poep van mijn hond trappen.
Als je ziet hoeveel hondendrollen hier overal liggen is het gewoon schandalig, overal op het gras, en er zijn er zelfs die hun hond gewoon op de stoep laten schijten, dus die controle van de politie lap ik ook aan mijn laars.
Gelukkig wordt het gras hier overal heel vaak gemaait, maar ach wee de arme man die dat gras moet maaien, de stront vliegt hem om z'n oren. :mrgreen:
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
de leeuw
Actief

Ongelezen bericht door de leeuw »

Vinkje schreef

Gelukkig wordt het gras hier overal heel vaak gemaait, maar ach wee de arme man die dat gras moet maaien, de stront vliegt hem om z'n oren. :mrgreen:[/quote]

Hebben ze bij jullie dan niet van die gesloten grasmaaiers, bij ons wel, nou als je naar de ramen van dat ding kijkt weet je wel wat er langs komt aan poep.
Afbeelding
Groetjes Rianne en een knuf van Boomie
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Hondenbelasting heeft toch nix met fatsoen te maken?
:denken:
Of mag je als je wegenbelasting betaalt de olie op straat weg laten lopen(als er niet binnen kruipafstand een afvaldepot is)? :neenee:
weg gehaald zit een virus in
binno
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador
maltezer
Contacteer:

Ongelezen bericht door binno »

In Antwerpen is er ook opruimplicht. Maar...
Je moet hier verplicht altijd twee zakjes bij hebben (moet je zelf meenemen, hangen niet aan de vuilnisbakjes...) dan ben je in orde... dus zolang ze je niet betrappen op heterdaad als je hond gepoept heeft en je het niet opraapt, dan is er niks aan de hand... :roll:
Ik ruim sowieso ALTIJD de hondenpoep op (behalve als het in de bosjes ligt...):pffff:
Heel wat mensen die lopen te pronken van 'kijk eens, ik ben een brave burger, want ik heb altijd zakjes bij me'"
rapen NOOIT de poep van hun hond op.
Kan dus goed zijn dat iemand in een straat gecontroleerd wordt, inderdaad twee zakjes bij heeft en dus in orde is, vijf minuten later gewoon zijn hond laat poepen op straat en het niet opruimt. Zo zijn er veel.
Stadsbestuur gaat ook volledig in de fout door veel te weinig vuilnisbakjes te plaatsen (je moet het dan maar mee naar huis nemen zeggen ze :roll: ) en er is ook nauwelijks controle.
Dus ook in Antwerpen kan je op een wandeling met je hond geen voet verzetten of je stapt in de str*** :boos: :wink:
Afbeelding
Moos (labrador) Gian (maltezer)
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Dus als je je aan de regels wil houden, kan je de poep van je hond niet opruimen want dan heb je nog maar 1 zakje over?????? Of mogen het ook volle zakjes zijn?????
weg gehaald zit een virus in
binno
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador
maltezer
Contacteer:

Ongelezen bericht door binno »

Sjiel schreef:Dus als je je aan de regels wil houden, kan je de poep van je hond niet opruimen want dan heb je nog maar 1 zakje over??????
:denken: Als je nog één zakje bijhebt zullen ze je misschien nog wel geloven, maar best dus meer dan 2 meenemen zodat je er nog altijd 2 over hebt bij controle...
Of mogen het ook volle zakjes zijn?????
Meteen het bewijs dat je 't opgeruimd hebt, haha. :mrgreen: :wink:
Afbeelding
Moos (labrador) Gian (maltezer)
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Sjiel schreef:Dus als je je aan de regels wil houden, kan je de poep van je hond niet opruimen want dan heb je nog maar 1 zakje over?????? Of mogen het ook volle zakjes zijn?????
:smile: Lekker warm in je broekzak!!
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

de leeuw schreef:Vinkje schreef

Gelukkig wordt het gras hier overal heel vaak gemaait, maar ach wee de arme man die dat gras moet maaien, de stront vliegt hem om z'n oren. :mrgreen:
Hebben ze bij jullie dan niet van die gesloten grasmaaiers, bij ons wel, nou als je naar de ramen van dat ding kijkt weet je wel wat er langs komt aan poep.[/quote]

De grasmaaiers die ik hier in de buurt altijd zie, zijn gewoon open, geen cabine of huif boven de man die erop zit.
En hier staan veel bomen op de grasveldjes en midden bermen, en daar kunnen ze met die grote maaier niet bij, dat wordt dan door een man met zo'n handmaaier gedaan.
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Ik ruim het niet op. Tommie poept op plaatsen waar niemand er last van heeft.
de drentjes
Actief

Ongelezen bericht door de drentjes »

Ik ruim het ook op maar soms is het echt hartstikke krom. Vanmiddag nog. Gaat Missy zitten poepen ongeveer 15 meter voor het park. Heb ik het opgeruimd (ik had zelf geen zakje bij me omdat ze het normaal ophoudt tot in het park) met de rotzooi van anderen (een plastic tasje wat op straat lag)

Wil
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

Sjiel schreef:Hondenbelasting heeft toch nix met fatsoen te maken?
:denken:
hondenbelasting heeft met geldklopperij te maken. met als excuus dat honden overlast veroorzaken door hun drollen.

vandaar.
Of mag je als je wegenbelasting betaalt de olie op straat weg laten lopen(als er niet binnen kruipafstand een afvaldepot is)? :neenee:
je betaalt geen wegenbelasting omdat je auto standaard olie lekt. kromme vergelijking.

zolang ik nog een kleine tweehonderd euro per jaar moet betalen, van elk afgelegen stukje groen door papa's en mama's weggejaagd wordt omdat ook daar hun de buurt terroriserende kotertjes moeten kunnen spelen, en vervolgens uitglijd over de kattenstront die dan niet smerig is, ruim ik in principe niet op. tenzij er overduidelijk middenop de stoep of onderaan een glijbaantje op een speelplaatsje wordt gescheten.

ze zoeken het maar uit. als ik belasting ergens voor betaal, wil ik daar iets meer voor terugzien dan louter restricties.
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Ik ruim :wink: als het op de straat is dan tenminste. Ik ren niet achter Plan het bos in of het maisveld :mrgreen:
Obelix kan het nu aardig ophouden tot een goede plek maar ik heb overal zakjes bij me.
Er is hier geen hondenbelasting :cheer: :cheer: :cheer:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Marion.

linlin schreef:ze zoeken het maar uit. als ik belasting ergens voor betaal, wil ik daar iets meer voor terugzien dan louter restricties.
Ik betaal heel bewust ook maar belasting voor één hond. We kwamen toen net in de gemeente, en ik heb keurig 6x naar de gemeente gebeld dat wij een hond hadden en dus graag aan onze verplichtingen wilden voldoen.
Maar nu weet ik inderdaad wat we ervoor terugkrijgen. Strookjes groen van 5x20, niet omheind, pal naast de drukste wegen en de spoorlijn.
Ik krijg het idee dat ze echt met z'n allen op de hei hebben gezeten om een manier te vinden om zo snel mogelijk van alle honden af te zijn :jank:
En dan hebben we ook Bromsnor nog. Die werkt 40 uur per week van onze belastingcentjes. En die gaat je bespieden en achter dikke bomen staan, zodat je toch maar betrapt kunt worden (durft hij overigens alleen bij vrouwen). Daar gaat de hondenbelasting naar toe.

Ik ruim wel op hoor, loop er zelfs een meter voor de struiken in. Maar voor Miep betaal ik dus géén belasting meer. En ik zit te wachten op mijnheer Bromsnor die aan mijn deur komt (ik heb een auto met een overduidelijke airbrush van mijn hondjes op de oprit staan). Dan schenk ik hem koffie in, en dan gaan we eens fijn van gedachten wisselen :mrgreen:
(maar ik wacht al 2 jaar, en hij komt nog niet :evil: )
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Tegenwoordig ruim ik het op in de straat en niet omdat ik het graag wil, want ik ben juist tegen.Maar gewoon om mensen lekker voor lul te zetten...allemaal klagen ze erover dat die honden in de buurt schijten...joh??Duhhh....en dan zitten die van mij lekker te drollen en ja hoor...zeikerd nr. 1 moet wat zeggen tegen een buur of echtgenoot.."Is toch niet normaal dat die honden schijten hierzo"...."Nee erg he???zeg ik dan en pak mijn zakje en ruim de drol op.... :mrgreen: ...heb nu ook een mega-de-luxe knijper gekocht, geweldig zo'n ding :mrgreen:
Marion.

Angel-eyes schreef:want ik ben juist tegen
Juist tegen? Hoezo? Omdat jij graag wil dat zoveel mogelijk honden bij jou voor op de stoep poepen?
Ik ruim het op omdat ik zelf ook niet graag in de drek trap als ik mijn proefielzolen aan heb, zeker niet als het Frolic-drek is. Bovendien vind ik dat je je eigen rotzooi moet opruimen.
Maar jij doet het dus om anderen voor lul te laten staan? Gut, dat kan dus ook al een reden zijn :denken:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”