Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Goed voer en hoeveel?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Girly schreef: Hier wou ik even op reageren. Weinig ontlasting is misschien fijn voor de luie mensen onder ons, die er maar 2 of 3 keer per dag met de honden uit willen, maar het is alles behalve natuurlijk voor de hond :roll: Wolven poepen 5 a 6 keer per dag. Honden van tegenwoordig niet omdat ze voer krijgen waarvan ze minder gaan poepen, met als gevolg dat honden last krijgen van verstopte anaal klieren. Al dat gezeik over "minder ontlasting". :80:
Als je zo graag wil dat je hond minder poept omdat dat in jou voordeel is, schaf dan geen hond aan :roll:
Gezeik is óók ontlasting :lol: .

FF serieus. Ik ben blij dat mijn hond minder ontlasting heeft dan vroeger (toen hij nog brokken kreeg). Nmm is het een teken dat de hond minder afvalstoffen heeft en dus zijn voedsel beter verteerd dan wanneer hij wel veel poept.
Trouwens (zoals Ien al aangaf) de consistentie van de poep is veel belangrijker mbt verstopte anaalklieren. Je hond kan zich 5 á 6 keer per dag een uur in de rondte schijten, maar als de poep vrij zacht is dan legen de klieren zich nauwelijks.
Minder poepen is gewoon in alle opzichten voordeliger.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”