Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Blaffen, blaffen, blaffen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Bianca met Senna en Cera
geregistreerd lid

Blaffen, blaffen, blaffen

Ongelezen bericht door Bianca met Senna en Cera »

Hallo allemaal

Ik heb twee honden.
Ik heb een labrador van 3jr oud. Vanaf het begin dat we haar kregen is ze heel waaks. Ze staat continu voor het raam te gluren naar buiten en als er dan iets langs komt slaat ze aan en blijft ze blaffen. Ik wordt hier af en toe echt gek van, ze heeft een hele schelle blaf waar je echt van schrikt en als je dan tv zit te kijken dan is dat echt schrikken. :devil:

Iemand een idee wat ik hieraan kan doen????? :idea:

Ik heb ook sinds 6 maanden nu een herder pup, zij is nu een jaar oud.
In tegenstelling tot die andere hond blaft zij voor het raam niet maar kijkt wel graag naar buiten.
Als we met haar buiten komen en ze ziet, andere mensen, kinderen, honden dan is ze helemaal gespitst en dan gaat ze blaffen. Ze is niet te corrigeren hierin. We hebben geprobeerd met een snuitriem te wandelen maar dit helpt niet.
Het is zelf een keer zo erg geweest dat we haar corrigeerden en dat buren naar buiten kwamen en dachten dat er een hond "geslacht"werd.
We schamen ons kapot.

Iemand hier een idee voor? :idea:
Gegroet allemaal
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

ik vrees dat je honden bijna ontploffen door teveel energie die ze niet kwijtraken.
ik vind snuitriemen, gentle leaders enz... rotzooi.

wat doe je met je honden? Kunnen ze elke dag flink rennen, of blijft het beperkt tot aangelijnd een half uurtje wandelen?

Je honden zoeken afleiding om uit hun sleur te raken, zo blaffen is stressgedrag. Dus zoek middelen om de stress weg te nemen. correcties halen, zoals je hebt gemerkt, niets uit.
Hoe kun je stress wegnemen? door te spelen met je hond, door zelf meer te bewegen en actief te zijn met je hond, en door de activiteitsdrang van je honden te bevredigen. Alleen hoogbejaarde honden worden moe van te wandelen.
Bianca met Senna en Cera
geregistreerd lid

Bedankt voor je reactie.

We wandelen elke dag 4 keer, dit zijn geen geweldig lange wandelingen maar ongeveer 15min-30min. Ze zitten als we weg zijn samen in een grote kamer waar ze veel kunnen spelen. Ze spelen ontzettend veel met elkaar maar ook met ons.

Ik kan ze niet loslaten tijdens het wandelen. We hebben dat met die labrador een tijdje geprobeert, dit ging in het begin goed totdat het een keer bijna mis ging en ze op een valse hond af ging, ik kreeg haar toen niet gecorrigeert, sindsdien laten we haar niet meer los.
Die herder die hebben we nog niet lang genoeg, ze is te ontstuimig en ik ben bang dat ze weg zal rennen.

groetjes Bianca
Gegroet allemaal
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

In dat geval vrees ik inderdaad dat je probleem verrekte lastig is op te lossen en denk ik dat je over een half jaar twee problemen hebt in de vorm van je herder. Mag ik vragen waarom je voor een herder hebt gekozen als je zo weinig onderneemt met je honden?
Je kan een hondenschool opzoeken om je te begeleiden met het gehoorzamen van je honden. Hoe langer je bv de herderpup aan de lijn gaat houden, hoe moeilijker hij ooit zal leren los te lopen. Een slechte start is echt ontzettend zonde daarin.
Verder zul je je honden een uitlaatklep moeten geven..iedere hond moet kunnen hollen en spelen los buiten. Ga anders elke dag eens fietsen met de lab.
Het geblaf verder naar mensen en dieren van je pup lijkt op onzekerheid en als je de hond daarvoor hebt gecorrigeerd ben je hem goed aan het verprutsen door de pup inderdaad te leren dat vreemde mensen ellende betekend.Een pup van nog geen 6 maanden doe je geen snuitband om of dat soort dingen.die leer je spelerderwijs de wereld verkennen.
Zoek in vredesnaam hulp bij een hondenschool..je bent er met al je goede bedoelingen een zooitje van aan het maken en je pup aan het verkloten. :19:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

Eline* schreef: Verder zul je je honden een uitlaatklep moeten geven..iedere hond moet kunnen hollen en spelen los buiten. Ga anders elke dag eens fietsen met de lab.
inderdaad. het lijkt mij dat de honden veel en veel te weinig te doen hebben. er zijn dingen te bedenken die ervoor zorgen dat ze flink in beweging zijn zonder los te lopen; fietsen, aan een erg lange lijn, met ze gaan hardlopen.

verder kan je er voor zorgen dat ze niet meer naar buiten kunnen kijken.

dit zijn dan een paar praktische ad hoc-maatregelen. verder zou ik inderdaad als een haas een goede hondenschool zoeken, waar ze je de basis kunnen laten helpen leggen voor een betere omgang met je honden.
mechelaar_fan
Zeer actief

een hond moet kunnen spelen, rennen en lopen.
speel jij ook wel eens met je honden? ben jij de bron van vele spannende, leuke evenementen? een herder wordt gek van het gebrek aan beweging.
je honden zijn wandelende energiebommen. tja, dat je dan problemen krijgt is normaal. je zult echt iets moeten doen om hen elke dag moe maar voldaan te slapen te leggen. een hond slaapt 20 uur per etmaal, maar de 4 uur die hij wakker is, moet hij ook zijn energie kwijtraken met rennen, spelen, zwemmen,.....
Een hond is nog wat meer dan kopje aaien en hapjes geven, het is ook samen leuke wandelingen maken, met veel leuke spelletjes.
als je daarvoor zorgt, kun je ze wel los laten. waarom zou je hond gaan lopen? stop je eens achter een boom. je zult zien hoe vlug hij je in paniek komt zoeken.
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

mechelaar_fan schreef:een hond slaapt 20 uur per etmaal.........
:denken: niet hier, hoor.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

linlin schreef:
mechelaar_fan schreef:een hond slaapt 20 uur per etmaal.........
:denken: niet hier, hoor.
Hier ook niet ja die ouwe tut wel maar de rest zeker niet.
Caramba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzers
Zwarte Russische Terriër
Riesenschnauzer zwart
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caramba »

dit is precies hetzelfde probleem denk ik als dat een nicht van mij heeft met haar hond... die nu 5 maanden oud is, het is een kruising kooikerhondje en volgens mij iets van herder...

nou is hij dus echt heel druk, maar hij wordt ook maar gewoon 3 keer per dag uitgelaten aan de korte lijn , maar dat beest dat is echt gewoon door het dolle heen als ik hem thuis zie, ik weet dat ze bang zijn om hem los te laten en nu heb ik aangeboden om (met een lange lijn die ik heb) met hem door het park te gaan wandelen en ze zo laten zien dat hij best braaf kan zijn en over een tijdje mee mag gaan wandelen op speciale afgezette losloopgebieden... deze mensen zijn ook als de dood dat hij iets fout doet en ja meestal gebeurt dat ook bij die honden dat ze op een "valse" hond afrennen en dat je dan een probleem hebt...

je kan dit alleen goed overbrengen als je constant met je hond bezig bent en dat houdt dus ook in dat je thuis met hem oefent om hem naar je toe te krijgen... een goed begin is het halve werk, ik ervaar het zelf en tot nu toe lukt het netjes... VERTROUWEN dat moet je hebben in je hond
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ach weet je, ik zou nog liever een niet luisterende hond op veilig terrein elke dag laten hollen met het risico dat ie een keer gebeten wordt dan dat ik een hond veroordeel tot een vreselijk saai en geestdodend leven aan een lijntje van 2 meter. Leven is er om geleefd te worden hoor.
Daarbij gaat een hond niet vanzelf luisteren...daar zal je toch iets voor moeten doen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Caramba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzers
Zwarte Russische Terriër
Riesenschnauzer zwart
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caramba »

dat is waar maar een begin moet er zijn ...
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Eline* schreef:Ach weet je, ik zou nog liever een niet luisterende hond op veilig terrein elke dag laten hollen met het risico dat ie een keer gebeten wordt dan dat ik een hond veroordeel tot een vreselijk saai en geestdodend leven aan een lijntje van 2 meter. Leven is er om geleefd te worden hoor.
Daarbij gaat een hond niet vanzelf luisteren...daar zal je toch iets voor moeten doen.
inderdaad... en niet overal lopen levensgevaarlijke honden die je hond meteen verscheuren. Van een normale correctie leren ze daarnaast ook genoeg... Moet er niet aan denken dat ik die van mij alleen aangelijnd kan uitlaten...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Eline* schreef:Ach weet je, ik zou nog liever een niet luisterende hond op veilig terrein elke dag laten hollen met het risico dat ie een keer gebeten wordt dan dat ik een hond veroordeel tot een vreselijk saai en geestdodend leven aan een lijntje van 2 meter. Leven is er om geleefd te worden hoor.
Helemaal mee eens ik zou zeker naar mogelijkheden gaan kijken om je honden toch eens lekker de vrijheid te geven en ze uit te laten razen anders word het denk ik niks met het oplossen van je probleem.
Op dagen dat het je niet gaat lukken qua tijd zou je eens wat andere dingen kunnen overwegen bijv. speuren ofzo dat is een goed middel om een hond tussen zijn oren lekker moe te krijgen en het is weer eens wat anders voor je hond en voor jou.
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

ik denk inderdaad ook dat je je honden gewoon op een daar voor bestemd terein los moet laten.

Onze herder pup van 5 maanden heeft nu al zo veel energie dat het echt zielig zou zijn om haar alleen maar aan de lijn uit te laten. En ja soms als ze zich niet naar behoren gedraagt bij een andere hond dan wordt ze gecorrigeerd. Is helemaal niet erg.

Je moet het gewoon proberen en echt niet alle honden die je tegen komt verslinden jouw honden. Gelukkig maar

Veel succes ermee!
Lupo
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Lupo »

Hoe zijn ze met balletjes? Laat ze apporteren, worden ze ook lekker moe van. Wel oppassen dat de pup niet al te gek doet.
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

poeh, ik heb 3 bejaarde honden.. maar ik moet er niet aan denken hoe vervelend ze zouden zijn als ze maar zo weinig beweging zouden krijgen.

Malu (de beagle) luistert absoluut niet en kent ook geen enkel commando, maar in het bos loopt ze altijd los. Het duurt alleen altijd een half uur voordat ik haar weer de auto ingelokt heb. :denken:

Maar daarna zijn ze wel voor de hele dag uitgeteld, beter voor mij en leuker voor hun. :wink:
Ushi
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Ushi »

Je moet echt meer gaan doen. Voor een hond is dit veel te weinig. Je moet ze anders afzonderlijk meenemen en je pup zeker leren los te lopen. Mijn franse bullen gaan 4x per dag uit waarvan 1x ruim een uur rennen, vliegen en hollen door de bossen of over de hei. Mijn oudste begreep ook pas bij 8 maanden dan Kom hier betekend dat zij bij ons moest komen en niet dat je wordt opgehaald........Maar los ging ze en ze luisteren allebei redleijk Ushi het beste met een koekje Nou mij een biet als ze maar komen. Dit gaat niet goed komen zo hoor Je moet echt aan de bak
Irma
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Ushi schreef: Mijn oudste begreep ook pas bij 8 maanden dan Kom hier betekend dat zij bij ons moest komen en niet dat je wordt opgehaald........
Irma
Dat zie ik ook zo vaak , mensen die "kom hier " roepend achterhun pup aanhollen. Ik begrijp dat nooit zo goed . Ga ergens los lopen waar het geen kwaad kan , lok je pup op alerlei manieren , en leer hem spelenderwijs het : "kom hier " commando aan . Zo heb ik het tenminste gedaan .
Afbeelding
Bianca met Senna en Cera
geregistreerd lid

Hallo allemaal.

Bedankt voor jullie reacties.

Iets wat ik in het verhaal niet verteld heb is dat de Herder uit het asiel komt, zij komt oorspronkelijk uit Spanje waar ze door een stichting van de straat is gehaald, ze was dus een zwerfhond. Ze is nu één jaar en daarvan hebben wij haar nu 7 maanden.

Ik heb met die Lab een gehoorzaamheidscursus gedaan en die luistert verder goed. Ik ben nu weer af en toe aan het proberen haar los te laten en dit gaat goed.

De Herder wandelt aan een rolriem van 6m lang, dus echt kort aangelijnd is ze niet, maar ze is inderdaad ook niet helemaal vrij. Ik ken haar verleden niet en daarom durf ik haar dus niet los te laten. Ik moet hier inderdaad mee gaan oefenen maar dan wel op een afgesloten plaats en die weet ik zo gauw niet bij ons in de omgeving.

Verder vind ik als ik om advies vraag niet dat ik aangevallen hoef te worden!
Gegroet allemaal
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Bianca met Senna en Cera schreef:Verder vind ik als ik om advies vraag niet dat ik aangevallen hoef te worden!
:19: ik lees nergens dat je aangevallen wordt... alleen heeft een herder gewoon vreselijk veel beweging nodig. Als je dat je hond niet kan geven moet je geen ras nemen die zoveel beweging nodig heeft vind ik zelf. Je moet het risico gewoon een keer nemen.. je hebt een hond die redelijk luisterd dus ik zou het gewoon proberen...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Bianca met Senna en Cera
geregistreerd lid

Hallo allemaal.

De honden krijgen verder echt genoeg aandacht!
Wij spelen per dag zelf minimaal een uur met de honden binnen thuis of achterom.
De honden luisteren allebei verder goed.
Ook de herder, zij volgt aan de riem perfect, komt als we roepen maar ik denk dat ik zelf te onzeker ben om haar los te laten omdat ik niet weet wat ze dan zal doen als ze kinderen, honden,vogels of wat dan ook ziet.

Wij werken beide fulltime in wisseldiensten dus we plannen de diensten eigenlijk zoveel mogelijk naar de honden maar dit is helaas niet altijd mogelijk. En wij hebben dus gekozen voor een tweede hond omdat wij het "zielig" vinden als een hond dan een aantal uurtjes alleen moet zitten, twee is altijd gezelliger als een! Dan kunnen ze met elkaar spelen en neem van mij aan dat dit echt veel gebeurt.
Gegroet allemaal
pooh
Zeer actief

ik weet niet hoeveel tijd je hebt om je honden naar een losloopgebied te brengen, maar als je de tijd hebt om van hoensbroek naar maastricht te rijden met ze kan ik je wel een aantal plaatsen mailen.

Bovendien is in Heerlen een leuk bos waar ze veilig los kunnen. En Heerlen is toch redelijk dicht bij Hoensbroek vind ik
Angeniet
Erelid
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Angeniet »

Bianca met Senna en Cera schreef:Iets wat ik in het verhaal niet verteld heb is dat de Herder uit het asiel komt, zij komt oorspronkelijk uit Spanje waar ze door een stichting van de straat is gehaald, ze was dus een zwerfhond. Ze is nu één jaar en daarvan hebben wij haar nu 7 maanden.

Ik heb met die Lab een gehoorzaamheidscursus gedaan en die luistert verder goed. Ik ben nu weer af en toe aan het proberen haar los te laten en dit gaat goed.

De Herder wandelt aan een rolriem van 6m lang, dus echt kort aangelijnd is ze niet, maar ze is inderdaad ook niet helemaal vrij. Ik ken haar verleden niet en daarom durf ik haar dus niet los te laten. Ik moet hier inderdaad mee gaan oefenen maar dan wel op een afgesloten plaats en die weet ik zo gauw niet bij ons in de omgeving.

Verder vind ik als ik om advies vraag niet dat ik aangevallen hoef te worden!
Ik heb ook een herderkruising uit het asiel in Spanje, een ex-zwerfhond.
Ze is nu een jaar bij mij. Wat ik haar het allereerst heb geleerd, is "hier" met de clicker. Na een paar keer had ze het prima door.
Ook ik vond het doodeng om haar los te laten, maar zag dat ze gek werd omdat ze haar energie niet kwijtkon. Dat vond ik hartstikke zielig, ze moet lekker kunnen rennen. Na een week hier heb ik haar losgelaten, in een overzichtelijk gebied. Ze ging helemaal uit haar dak.
Ik had m'n hart in m'n schoenen zitten, dat kan ik je wel vertellen.
Steeds heb ik haar even bij me geroepen, haar beloond en weer vrij gegeven.
Bovendien is ze gericht op eten, voor een frolicje doet ze alles.
Ga veel oefenen, lekker aan de lange lijn (meter of 10).
Die kun je prima bij paardenzaken kopen.
Ik loop veel met haar in een open gebied, zodat ik haar altijd in het vizier heb. Maar zij houdt mij heel goed in de gaten. Maak gebruik van de "herder" in haar, je kunt haar zeker veel leren!
Bianca met Senna en Cera
geregistreerd lid

Hallo allemaal, daar ben ik weer.

Voor degene die het leuk vinden om te weten.

Ik heb de stap genomen, we zijn met de honden nu net het bos in geweest en ik heb de stap genomen om haar los te laten.
Gelukkig is het allemaal goed gegaan. Ze luisterde redelijk goed. In het begin kwam Herder alleen terug als de Lab terug kwam maar ze kwam ook een keer alleen terug.
Ik ben blij dat ik de stap heb genomen, bedankt voor de overtuigingskracht van jullie.

groetjes Bianca
Gegroet allemaal
Angeniet
Erelid
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Angeniet »

Hartstikke goed Bianca! :ok:
En wat is dat genieten toch, van die heerlijk blije rennende honden!
Pépé
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pépé »

Bianca met Senna en Cera schreef:Hallo allemaal, daar ben ik weer.

Ik heb de stap genomen, we zijn met de honden nu net het bos in geweest en ik heb de stap genomen om haar los te laten.
Gelukkig is het allemaal goed gegaan. Ze luisterde redelijk goed. In het begin kwam Herder alleen terug als de Lab terug kwam maar ze kwam ook een keer alleen terug.
Ik ben blij dat ik de stap heb genomen, bedankt voor de overtuigingskracht van jullie.

groetjes Bianca
Met wat vertrouwen lukt het heus wel. Als ik ga wandelen met de hondjes neem ik kleine hondensnoepjes mee. Tuur en cisse zijn gewoon van los te lopen van pup af aan al. Dexter ook trouwens ! loopt enkel aangelijnd op de stoep maar voor de rest los. Als ik hem roep komt hij terug want hij weet dat ie af en toe een snoepje krijgt,niet altijd geef ik er een maar dat is dan voor hem de verrassing :wink:
groetjes ...........

Afbeelding
TUUR , CISSE , DEXTER
pooh
Zeer actief

Hartstikke goed dat je de stap gezet hebt!!! :ok:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

groetjes Bianca
hartstikke goed dat je het geprobeerd hebt! Niets is leuker dan honden die lekker los met elkaar kunnen rennen... daar kan geen spelletje van mensen tegenop....
Neem wat worst of kaas mee als ze terugkomen beloon ze dan met een worstje of kaasje.... zul je zien dat ze graag terugkomen... :wink:
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

malinois schreef:

groetjes Bianca
hartstikke goed dat je het geprobeerd hebt! Niets is leuker dan honden die lekker los met elkaar kunnen rennen... daar kan geen spelletje van mensen tegenop....
Neem wat worst of kaas mee als ze terugkomen beloon ze dan met een worstje of kaasje.... zul je zien dat ze graag terugkomen... :wink:
Ja en dan als ze het op hebben gaan ze er weer vandoor :smile: .....ik beloon ze niks, ja een klopje en dat is zat, dat is voor hun de top, maar dat wostje is effe happen en weer weg
mechelaar_fan
Zeer actief

je kunt je hond op veel manieren belonen, ik beloon alleen een pup met snoepjes, een volwassen hond beloon ik met buit.
Tijdens de training is die buit een bijtworst, tijdens de wandeling is dat het touwballetje. Een hond is een fetisjist.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”