Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Benchgebruik of benchmisbruik ?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

estelle schreef: Verder zeggen jij ergens terug dat je geen bench hebt gebruikt omdat je een zelfzekere vrolijke (en je noemde volgens mij nog wat dingen) hond wilde krijgen. Dan zeg je toch in feite dat de mensen waarvan de hond wel in de bench hebben gezeten geen vrolijke zekere honden hebben?
Dan stuit dat mij tegen de borst...logisch lijkt me.
Je legt nu een verband dat er helemaal niet is. Er kwamen allerlei lacherige berichten van onder andere jouzelf over 'negeren' van doordraaigedrag tov mij. Essy vroeg zich af wat negeren ooit voor goeds had gebracht en gaf aan dat ik verkeerd met Bram ben omgegaan. Waarop ik antwoordde dat Bram een stabiele, zelfverzekerde hond is geworden en dat ik blijkbaar dus wel iets goed gedaan heb. Het had geen enkele link met wel of niet een bench gebruiken. Zou niet best zijn als benchgebruik tot onzekere en depressieve honden zou leiden, want bijna elke hond zit tijdens de puppytijd in een bench :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Zoek stok! schreef:
estelle schreef: Verder zeggen jij ergens terug dat je geen bench hebt gebruikt omdat je een zelfzekere vrolijke (en je noemde volgens mij nog wat dingen) hond wilde krijgen. Dan zeg je toch in feite dat de mensen waarvan de hond wel in de bench hebben gezeten geen vrolijke zekere honden hebben?
Dan stuit dat mij tegen de borst...logisch lijkt me.
Je legt nu een verband dat er helemaal niet is. Er kwamen allerlei lacherige berichten van onder andere jouzelf over 'negeren' van doordraaigedrag tov mij. Essy vroeg zich af wat negeren ooit voor goeds had gebracht en gaf aan dat ik verkeerd met Bram ben omgegaan. Waarop ik antwoordde dat Bram een stabiele, zelfverzekerde hond is geworden en dat ik blijkbaar dus wel iets goed gedaan heb. Het had geen enkele link met wel of niet een bench gebruiken. Zou niet best zijn als benchgebruik tot onzekere en depressieve honden zou leiden, want bijna elke hond zit tijdens de puppytijd in een bench :wink:
Ik heb over dat negeren volgens mij helemaal niet lacherig gedaan. Ik negeer hier ook heel wat af omdat dat veel beter werkt dan dat ik bijv. ga corrigeren.
Ik zei alleen dat ik dus niet op een trap met mn eten ga zitten omdat een pup/hond me niet met rust kan laten. Dat was het enige, ik bedoelde dat ook helemaal niet stom tov van jou maar hier zou dat gewoon al niet werken omdat ik ook te maken heb met een klein kind waarmee ik gewoon fatsoenlijk aan een tafel wil eten.

Schijnbaar bedoelde jij je opmerking dan idd anders maar ik lees bij Golden STanly toch echt dat honden die niet in een bench zitten stabieler zouden zijn.
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

estelle schreef: Schijnbaar bedoelde jij je opmerking dan idd anders maar ik lees bij Golden STanly toch echt dat honden die niet in een bench zitten stabieler zouden zijn.
Wat mijn honden aangaat, is dat ook absoluut een feit. Maar wij komen daar denk ik toch niet uit, Estelle. Ik kan me niet voorstellen dat volwassen honden in een roedel hun leven lang in een bench moeten verslijten (ongeacht het aantal uurtjes en dat ze het gewend zijn). Zo zit ik zelf niet in elkaar en zal dat nooit doen. Jullie hebben misschien nooit zieke honden gehad, maar met dat in mijn achterhoofd is de bench op zich voor mij al geen optie. Dan zoek ik naar alternatieven, die gelukkig voor mij wel realiseerbaar zijn.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Maar wie heeft er geen probleem met leven lang in een bench slijten? Of elke hond zit tijdens de puppytijd in een bench. Het een sluit het andere toch niet uit? Wij gebruiken hem wel maar toch is Eva vrijwel de hele dag los in huis. :19: Ze zit dus niet haar puppytijd of haar leven lang in een bench. Ze zit er wel eens in en slaapt er snachts in. Dat is toch iets heel anders denk ik dan. :wink:
Afbeelding
Essy

Ongelezen bericht door Essy »

MARC_S schreef:Maar wie heeft er geen probleem met leven lang in een bench slijten? Of elke hond zit tijdens de puppytijd in een bench. Het een sluit het andere toch niet uit? Wij gebruiken hem wel maar toch is Eva vrijwel de hele dag los in huis. :19: Ze zit dus niet haar puppytijd of haar leven lang in een bench. Ze zit er wel eens in en slaapt er snachts in. Dat is toch iets heel anders denk ik dan. :wink:
op dit moment zit ze er ongeveer de helft van haar leven in. Een paar uur overdag en de hele nacht. Dus op dit moment slijt ze haar leven voor een groot deel in een bench.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Essy schreef:
MARC_S schreef:Maar wie heeft er geen probleem met leven lang in een bench slijten? Of elke hond zit tijdens de puppytijd in een bench. Het een sluit het andere toch niet uit? Wij gebruiken hem wel maar toch is Eva vrijwel de hele dag los in huis. :19: Ze zit dus niet haar puppytijd of haar leven lang in een bench. Ze zit er wel eens in en slaapt er snachts in. Dat is toch iets heel anders denk ik dan. :wink:
op dit moment zit ze er ongeveer de helft van haar leven in. Een paar uur overdag en de hele nacht. Dus op dit moment slijt ze haar leven voor een groot deel in een bench.
Ja hoor, tuurlijk... :denken:
Vanaf haar geboorte heeft ze bij de fokker 8 weken lang in een bench gelegen (lekker makkelijk) en daarna is ze voor 12 uur per dag de bench in gevlogen zeg jij. :roll:
De gemiddelde nacht slaap is hooguit 1/3 van de hele dag volgens mijn berekening, en overdag zit ze zoals eerder is aangegeven geen 4 uur of langer in de bench hoor.
Ik heb Eva sinds ze niet meer hier is meerdere malen meegemaakt, en kan in niets een ongelukkige hond ontdekken. Zal vast aan mij liggen omdat ik niet objectief ben hoor. :19:
Dat ik zelf geen benches voor mijn honden (meer) gebruik wil niet zeggen dat ik dan anderen maar moet veroordelen omdat zij een bewuste en weloverwogen keuze hebben gemaakt om er wel gebruik van te maken? :19:
Je hoeft het in een discussie toch niet altijd met elkaar eens te zijn, verschillende meningen zijn en blijven er en ik denk dat dat juist interessant is. Soms stel je je mening wat bij als je goede argumenten hoort waar je misschien nog niet eerder bij nagedacht hebt, en andere keren blijf je gewoon bij je eigen mening.
Het opdringen van je eigen mening bij een ander heeft in mijn ogen geen enkele zin en leidt alleen maar tot ellenlange discussietopics die na verloop van tijd nergens meer over gaan.
Golden Stanley

MARC_S schreef:
Golden Stanley schreef:Boos worden jullie toch wel, ongeacht het genuanceerde van het verhaal. Ik ben graag recht door zee, als jullie daar problemen mee hebben, dan spijt me dat niet. Want ik ga mijn mening daarover niet veranderen.
Ik veroordeel benchgebruikers niet, ik vraag me alleen af of nagedacht is over alternatieven. En ja, ondanks dat ik behoorlijk geflipte honden heb gehad, was de basis dat ze op het thuisfront zelf behoorlijk stabiel waren.
En mijn huidige honden (Goldens) horen zowieso niet in een bench, dan doe je ze tekort in hun doen en laten. Dat bedoelde ik met stabieler opgroeien, omdat die gewoon niet in een bench behoren op te groeien.
Er is niemand die zijn hond in de bench laat opgroeien toch? Dan kan je beter een kennel nemen en je hond daar altijd inzetten. :19: Maar een golden die snachts in een bench naast het bed van zijn eigenaar slaapt doet dat misschien zelfs liever dan los alleen in de woonkamer slapen.

Natuurlijk slaapt zo'n pup liever naast het bed van de eigenaar. Dat hebben wij ook gedaan en is totaal niets mis mee. Maar aanleren om wat zelfstandiger te worden door hem beneden te laten slapen, kan makkelijk. Los in de woonkamer heb ik het niet over. Puppybestendige ruimtes, kan ook een deel van de woonkamer zijn wat is afgeschermd voor gevaren of een grote gang.

En als wij Eva 2 uurtjes in de bench doen omdat we even lekker naar de stad willen of iets dergelijks wil dat toch niet zeggen dat ze daar ongelukkig door is? Ze is dan in de woonkamer bij Dapper en Cleo. Wij hebben genoeg kamers en mogelijkheden voor de honden. We zouden er ook voor kunnen kiezen haar in een pup-proof aparte kamer te zetten maar dat zou ze dus niet willen. Ze wil ook niet op het balkon van 8 x 3 meter met hekwerk eromheen. Ze wil gewon in de kamer bij de andere honden en dat doen we nu even in de bench.

Dat is ook niet meer dan logisch dat ze bij de roedel wil zijn.

Mocht ze al een ongelukje in de bench krijgen wat nog nooit gebeurd is dan is die groot genoeg om ernaast te gaan liggen. Ik moet bekennen dat ik ze niet alledrie los in de kamer durf te hebben. Ten eerste omdat hier echt extreem wild gestoeid wordt tussen de honden. Stel ze valt van de leuning van de bank of krijgt een tafel op zich. Dan is er niemand om te helpen.

Ik zou zo snel mogelijk aanleren om 's nachts bij elkaar te slapen. Desnnoods ging ik zelf beneden slapen. Op de dag zou ik ook de pup gescheiden van de rest houden in zijn eigen puppybestendige deel. Maar wel zo dat ze elkaar kunnen zien.

Of ze gaat iets stukvreten en krijgt iets in haar keel?

Dat kun je voorkomen..................

Mijn zorgen zijn waarschijnlijk geheel onterecht maar toch heb ik die en voel ik me het beste bij deze manier. Als het alleen Eva was dan zou die bench er waarschijnlijk niet eens meer zijn. Maar zo met de 3 honden heb ik hem wel. Heel soms lopen er honden van de overburen om het huis en dan worden die van ons heel erg woest. Staan ze allemaal opgefokt bij de glazen deuren tekeer te gaan. In die opwinding gooien ze misschien iets om of krijg je redirectie. Ik vind dat dus allemaal maar niks zelf met een puppy los in huis zonder toezicht met 2 volwassen honden.
Een pup los in de roedel als je er zelf niet bent op de dag zou ik ook nooit doen. Wel in zijn eigen pupbestendige ruimte. Dat is voor jou dan de bench, maar voor mij een ruimte waarvan ik vind dat die prettiger voor 'm is. Het idee alleen al om een Golden op te sluiten, benauwdt me. Dat zal iedereen overdreven vinden, maar dan ken je het ras niet.

Ik hoop niet dat je het me kwalijk neemt dat ik het toch vraag, Marc. Ik kan me jaren terug uitspraken herinnere van o.a. Martijn en jou dat jullie behoorlijk antibench waren. Maken jullie uitzonderingen voor het gebruik van 1 hond of meerdere honden binnen een roedel? Is dat dan ineens anders?
Essy

Martijn schreef:
Essy schreef: op dit moment zit ze er ongeveer de helft van haar leven in. Een paar uur overdag en de hele nacht. Dus op dit moment slijt ze haar leven voor een groot deel in een bench.
Hahahaha!!! Zielig is ze, he?
vind ik wel. Ik zie geen enkele rede dat ze s'nachts niet los zou kunnen. Lijkt me alleen maar goed als ze leert dat, ook al is ze los, er s'nachts gewoon geslapen wordt.
moderatorteam
Zeer actief

Ongelezen bericht door moderatorteam »

Topic is opschoond.
Het schijnt erg moeilijk te zijn die persoonlijke vete's buiten het forum te houden. :roll:
Met vriendelijke groet
Moderators hondenforum.nl

Niemand is incognito
laeken
Zeer actief

Golden Stanley schreef:Ik hoop niet dat je het me kwalijk neemt dat ik het toch vraag, Marc. Ik kan me jaren terug uitspraken herinnere van o.a. Martijn en jou dat jullie behoorlijk antibench waren. Maken jullie uitzonderingen voor het gebruik van 1 hond of meerdere honden binnen een roedel? Is dat dan ineens anders?
Daar zat een nuancering in, die heeft er ook altijd ingezeten. Ik heb nooit commentaar gehad op bepaalde mensen die de bench om bepaalde redenen gebruikten. Wel wist ik toen zeker dat ik er nooit een zou gebruiken. We hebben toen Eva kwam heel lang nagedacht of we het wel of niet zouden doen. Ik wilde het niet.

Toen ze kwam vond ik het toch wel heel prettig om een bench te hebben en niet in bad te liggen met het idee dat er een 8 weken oud pupje bij Dapper en Cleo zat die daar maar mee moesten leven van de een op de andere dag. Het doel was hem alleen even voor de intro te gebruiken. Toen bleek dat ze het fijn vond in de bench ging er bij mij ook een lampje branden over de voordelen die het in de toekomst kon hebben. 2 teven, loopse teef/reu in huis. Waaksheid Belgische herder en bezoek, evt shows en de adviezen van kenners toen ik onverwacht tegen die zeer drukke buien opliep bij een vermoeide pup. Langzaam maar zeker heb ik een goede manier gevonden om met dat ding om te gaan en ik ben er heel blij mee.

Niks mis mee lijkt mij en ik weet 100% zeker dat er hier helemaal niks zielig is aan de honden. Een jonge hond kan gewoon niet plaats en blijf en ik kan niet garanderen dat alles goed gaat als ik even weg moet. Nu niet en in de toekomst niet.

Als ze niet in de bench zou willen zat ze er helemaal niet meer in. Ze kan los alleen zijn en ze klikt ontzettend goed met de andere 2 honden. Wij hebben echter 3 honden met allemaal een heel hoog energie-niveau. De mogelijkheid er 1 zonder probleem in de bench te kunnen doen staat me enorm aan voor de toekomst. Al was het maar als er iemand komt die bang is voor blaffende honden :wink:
Al was het maar voor de nachten als ze loops wordt, al was het maar voor evt spanningen tussen de teven weg te nemen op bepaalde drukke momenten, al was het maar om de pup rust te geven indien nodig, al was het maar voor later op evt show. Ik ben er enorm blij mee zo en daar gaat het om :wink: Zolang Eva er totaal geen problemen mee heeft tenminste :wink:
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Ongelezen bericht door Emma »

Rami schreef:
Emma schreef:het lijkt net of sommigen een bench een gevangenis vinden. ons jonge hondje was al een tijdje uit de bench maar heeft nu zijn eigen mand finaal gesloopt. en in een andere mand die we eerder gekocht hadden daar wilde hij niet in. nu hebben we zijn bench ( een mega grote) weer neergezet en meneer is weer tevree. we doen hem eigenlijk nooit dicht. alleen als hij wel eens sporadisch een sloopbui krijgt ( meestal zijn eigen spullen) doen we hem wel eens dicht als we weggaan,(ik ben nooit lang weg) ik ben een beetje bang voor de bank. maar dan gedraagt hij zich weer voorbeeldig en laten we hem weer open. maar mandjes, hoe groot ook, hij zit liever in een bench. veilig gevoel ofzo :mrgreen:
Nou, als een bench zo vaak wordt ingezet, en dan bedoel ik dus én 's nachts en overdag als de baasjes werken dan is het mi ook een gevangenis, een kooi. En een hond in een kooi is een ongelukkige hond, die beperkt wordt in zijn of haar doen en laten, die afgestompt raakt. Een hond die en zowel geestelijk als lichamelijk geen hond kan zijn. Triest, vind ik het.
onze bench zit niet dicht, dus is het meer een mand. s`nachts zit ie ook niet dicht want hij is al zindelijk. hij heeft alleen zijn mand gesloopt en een bench kan hij niet slopen. iemand heeft me al een tip gegeven ( niet van hier) om het deurtje eruit te halen. dat is dan net zo makkelijk.
maar ik wordt nu een beetje moe van deze discussie en dat mensen niet goed willen lezen. dus toedeloe ! :cheer:
Essy

Martijn schreef:
Essy schreef:Ik zie geen enkele rede dat ze s'nachts niet los zou kunnen.
Zolang ze snoeren doorbijt zie ik die reden zeker wel.
Ik heb al twee scheerapparaten weg kunnen mikken.
Die waren natuurlijk niet in het stopcontact en we letten daar ook op maar we hebben ook wekkerradio's en aquaria en die trek je er snachts niet uit.

Nogmaals, bedankt voor je bezorgdheid maar ik denk dat het best goed met haar gaat hoor. Dat hou ik graag zo.
Het is jullie hond. Maar mij lijkt het niet zo moeilijk een slaapkamer hondproof te maken en een hekje in de deuropening te doen. Een hond moet leren dat er s'nachts geslapen wordt en dat er overal afgebleven dient te blijven. Dat een bench wel lekker makkelijk is snap ik ook wel. Maar ik snap niet hoe iemand van 'anti-bench' ineens 12 uur per dag een hond in een bench gaat stoppen.
Ik zou daar als fokker echt enorm van balen.
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Essy schreef:
Martijn schreef:
Die waren natuurlijk niet in het stopcontact en we letten daar ook op maar we hebben ook wekkerradio's en aquaria en die trek je er snachts niet uit.

Nogmaals, bedankt voor je bezorgdheid maar ik denk dat het best goed met haar gaat hoor. Dat hou ik graag zo.
Het is jullie hond. Maar mij lijkt het niet zo moeilijk een slaapkamer hondproof te maken en een hekje in de deuropening te doen. Een hond moet leren dat er s'nachts geslapen wordt en dat er overal afgebleven dient te blijven. Dat een bench wel lekker makkelijk is snap ik ook wel. Maar ik snap niet hoe iemand van 'anti-bench' ineens 12 uur per dag een hond in een bench gaat stoppen.
tjonge, je kunt ook wel door blijven drammen hoor!
laeken
Zeer actief

Ik zal haar voortaan snachts op de tredmill zetten. Kan ze lekker rennen, ook snachts. :wink:
Ik snap echt niet wat je wil zeggen Essy. Dat hondje hoeft niet eens alleen te zijn door ons werk als wij dat niet bewust zo zouden plannen om het aan te leren. Ze loopt de hele dag met de andere honden te spelen en er is vrijwel altijd iemand bij. Nogmaals, of ik nu een bedje of een bench naast het bed zet maakt totaal geen verschil :roll:

Ik vind het nl van de zotte dat een slapende hond een opgesloten gevoel kan hebben als hij op zijn deken in zijn slaapplek ligt. Zoals ik al zei, de deur hoeft niet dicht want ze blijft daar toch liggen. De honden hier slapen nl snachts en lopen nooit door het huis. Ik lig er naast dus er is niks te piepen en te poepen in de bench. Je maakt er een probleem van en om te zeggen dat je als fokker zou balen als je bij ons een pup had gezet is een belediging. Jij zou in je handjes moeten klappen als een pup van jou hier zat want dan had hij het wel erg goed gehad.

Hoe kom je ook aan die 12 uur? Ik slaap 7 uur en 2 keer in de week zit ze er een uur of twee in omdat we haar zo leren alleen zijn. Wat is het probleem in hemelsnaam? O ja, ze eet er ook in en moet na het eten 10 minuten in dat ding liggen met een kluifje om te zorgen dat ze niet meteen gaat rennen met een dikke buik.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Pak-de-bal schreef:
malinois schreef:
Pak-de-bal schreef: maar je zou de honden ook apart in kamers kunnen doen.
is ook al eerder genoemd: moet je die ruimte wel hebben.
als je meerdere honden kunt houden zit je niet in een camper , toch? :denken:
4 honden binnen in een rijtjeswoning en 1 in de kennel... duidelijk genoeg?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef:
LongFields schreef:Als ik meerdere honden zou hebben die ik niet (gedurende de korte tijd dat ik weg zou zijn) bij elkaar zou durven laten om wat voor reden dan ook, zou ik er zelf voor kiezen om de honden wel in dezelfde ruimte (woonkamer bijvoorbeeld) te zetten en dan 1 hond in de bench in diezelfde ruimte.
dit vind ik een raar idee, je weet niet hoeveel er geblaft en uitgedaagd wordt tegen de tralies aan.
hier wordt niets uitgedaagd, alle benches staan in de kamer waar ook de loslopende honden lopen
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Golden Stanley schreef:Boos worden jullie toch wel, ongeacht het genuanceerde van het verhaal. Ik ben graag recht door zee, als jullie daar problemen mee hebben, dan spijt me dat niet. Want ik ga mijn mening daarover niet veranderen.
Ik veroordeel benchgebruikers niet, ik vraag me alleen af of nagedacht is over alternatieven. En ja, ondanks dat ik behoorlijk geflipte honden heb gehad, was de basis dat ze op het thuisfront zelf behoorlijk stabiel waren.
En mijn huidige honden (Goldens) horen zowieso niet in een bench, dan doe je ze tekort in hun doen en laten. Dat bedoelde ik met stabieler opgroeien, omdat die gewoon niet in een bench behoren op te groeien.
ik wordt niet boos, ik vraag alleen maar of jij wil zeggen dat ik ongezonde, instabiele honden heb? :19:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

chrico schreef: Mochten de honden niet meer bij elkaar kunnen om welke rede dan gaan ze in kennels en niet in beches.
tja en dat gaat dus niet hier... anders hadden ze er lang ingezeten...
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Essy schreef:Hier wordt ook s'nachts geruild van ligplek, een keer gedronken of gegeten. En als er eens een hoge nood heeft, dan komt die mij wakker maken.
hier wordt ook gedraaid in de bench, drinken hebben ze in een bakkie, eten doen ze niet 's nachts dat krijgen ze maar 2 x per dag en ze maken mij ook wakker... 1 piepje is ruim voldoende. :19:
Afbeelding
Golden Stanley

malinois schreef:
ik wordt niet boos, ik vraag alleen maar of jij wil zeggen dat ik ongezonde, instabiele honden heb? :19:
Nee, ik zeg niet dat jij ongezonde, instabiele honden hebt. Jij rukt alles uit zijn verband. Wel heb ik onderweg ergens gezegd dat ik mag hopen dat de honden die in een bench moeten vertoeven, de mazzel maar hebben gezond en wel op te groeien. Want als ik dat vergelijk met de gezondheid van mijn Stanley toen, dan moet ik er niet aan denken dat mannetje in een kooi op te sluiten. Als ik dan lees, dat 1 van jouw honden een genieuze oplossing heeft gevonden om door de tralies van zijn bench heen je muur vol te spetteren, pfffffffffffffffff.......dan krijg ik al kippenvel bij het idee alleen al. Daar kan ik niks aan doen, Malinois. En als je je hierdoor gepikeerd voelt, dan is het maar zo. Maar ik ben blij dat ik het toch anders op heb gelost en op kan lossen. Nu begrijp ik dat je daar de ruimte niet voor hebt.
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

tineke schreef:
Brigitte schreef:
Afbeelding

Er komt ook nog een lampje en een stoeltje in :mrgreen:
Naar aanleiding van het lampje en stoeltje vraagt Rio waar jullie wonen en om zakgeld :mrgreen: :mrgreen:
Whaha kom maar hoor Rio, alleen over het zakgeld moeten we het nog even eens worden want daar doen we eigenlijk niet aan :mrgreen:

Maar even verder on topic, ik vind dat iedereen zelf moet weten wat hij doet. Ik heb al gezegt liever geen bench te gebruiken maar soms kan het niet anders. Elektra zat hier er 's nachts in en als ik even een boodschap of zo ging doen aangezien ik haar niet met Alano alleen durfde te laten en ik heb niet zo'n groot huis dat iedereen een eigen kamer kan krijgen, Tank en Alano zaten namelijk ook al apart. Nu is ze er 's nachts gewoon uit en zit ze er dus alleen in als ik weg ben omdat ze mijn tent sloopt en ik gewoon niet van alles ga aanpassen en verbouwen om haar iets meer ruimte te geven. Ik vind deze bench trouwens groot genoeg voor haar en zou ze zich een keer leeg schijten als ik er niet ben ja nou jammer dan hoor ze zal er geen uren in liggen.
Essy

Martijn schreef:
Essy schreef:
Martijn schreef:

Is dat nou echt nodig, esther?
Denk je nou echt dat onze hond meer in een bench zit dan prettig voor haar is?
Hoe lang ken je ons nu?

Ik vind dat je je heel misselijk gedraagt. Echt zielig.
Je weet pas of ze het wel of niet prettig vind in de bench als ze zelf kan kiezen waar ze gaat liggen als je het deurtje s'nachts openlaat.
En verder denk ik dat als ze nu niet leert los te zijn met de andere 2, dat je straks een probleem hebt als ze ouder wordt.
Maar het is jullie hond en ik hou er over op.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Golden Stanley schreef:
estelle schreef: Schijnbaar bedoelde jij je opmerking dan idd anders maar ik lees bij Golden STanly toch echt dat honden die niet in een bench zitten stabieler zouden zijn.
Wat mijn honden aangaat, is dat ook absoluut een feit. Maar wij komen daar denk ik toch niet uit, Estelle. Ik kan me niet voorstellen dat volwassen honden in een roedel hun leven lang in een bench moeten verslijten (ongeacht het aantal uurtjes en dat ze het gewend zijn). Zo zit ik zelf niet in elkaar en zal dat nooit doen. Jullie hebben misschien nooit zieke honden gehad, maar met dat in mijn achterhoofd is de bench op zich voor mij al geen optie. Dan zoek ik naar alternatieven, die gelukkig voor mij wel realiseerbaar zijn.
wie zegt dan dat ze een leven lang in de bench moeten blijven? Als mn dober dood is, mag er een ander los 's nachts... :19: zo werkt dat... :19: Bij mn teef kan alles los nl. :19:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Essy schreef:
wat een drama of niet? :roll:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Golden Stanley schreef:Natuurlijk slaapt zo'n pup liever naast het bed van de eigenaar.
en toch betwijfel ik dat.... zeker niet bij alle honden, maar mijn dober heeft maanden alle nachten bij elkaar gegild naast het bed, in een doos met de hand van de baas erin... pas toen hij in de kamer werd gezet heeft hij nooit meer gegild... :19:
De volgende pups hebben geen een van alle meer naast het bed geslapen, direct in de kamer in de bench bij de andere honden... nooit geen last van gehad... :19:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

estelle schreef:
Essy schreef:
Martijn schreef:

tjonge, je kunt ook wel door blijven drammen hoor!
nou precies... :roll: waar doel je nu op? Op Suzanne?? :19:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Golden Stanley schreef:
malinois schreef:
Nee, ik zeg niet dat jij ongezonde, instabiele honden hebt. Jij rukt alles uit zijn verband. Wel heb ik onderweg ergens gezegd dat ik mag hopen dat de honden die in een bench moeten vertoeven, de mazzel maar hebben gezond en wel op te groeien. Want als ik dat vergelijk met de gezondheid van mijn Stanley toen, dan moet ik er niet aan denken dat mannetje in een kooi op te sluiten. Als ik dan lees, dat 1 van jouw honden een genieuze oplossing heeft gevonden om door de tralies van zijn bench heen je muur vol te spetteren, pfffffffffffffffff.......dan krijg ik al kippenvel bij het idee alleen al. Daar kan ik niks aan doen, Malinois. En als je je hierdoor gepikeerd voelt, dan is het maar zo. Maar ik ben blij dat ik het toch anders op heb gelost en op kan lossen. Nu begrijp ik dat je daar de ruimte niet voor hebt.
hij heeft welgeteld 1 x diarree gehad, en ja toen was ik werken... ik heb geen druppeltje gevonden in zn bench... dus het enige wat ik ervan kan maken is dat het een hele slimme belg is :19: Wat is er nu slecht aan dan? ieder lost het op zijn manier op, prima... maar dat wil nog niet zeggen dat de honden zonder bench gezonder zijn dan de honden met bench... en ik ben blijkbaar niet de enige die het zo heeft gelezen. :19:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Essy schreef:Je weet pas of ze het wel of niet prettig vind in de bench als ze zelf kan kiezen waar ze gaat liggen als je het deurtje s'nachts openlaat.
En verder denk ik dat als ze nu niet leert los te zijn met de andere 2, dat je straks een probleem hebt als ze ouder wordt.
Maar het is jullie hond en ik hou er over op.
mijn ervaring is juist het tegenovergestelde, nu al met diverse honden meegemaakt.
En wat ze niet aanleren of je ze ook niet af te leren... slopen etc. :19: De honden die nu losliggen hebben nog nooit iets in huis gesloopt... ze weten niet wat het is omdat ze het niet aangeleerd hebben... en allemaal hebben ze vroeger in de bench gelegen.
Dit in tegenstelling tot Dusty, die alles wat ze maar kon krijgen sloopte... tot haar dood aan toe met 12,5 jaar... en zij heeft niet geleerd in de bench te liggen... (bij mij later wel overigens en ze vond dat geweldig, terugtrekken in haar bench, zonder dat een van de andere honden haar kon lastig vallen van achteren... want van voren haalden ze niet in hun kop)
Afbeelding
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

Essy schreef: Het is jullie hond. Maar mij lijkt het niet zo moeilijk een slaapkamer hondproof te maken en een hekje in de deuropening te doen. Een hond moet leren dat er s'nachts geslapen wordt en dat er overal afgebleven dient te blijven. Dat een bench wel lekker makkelijk is snap ik ook wel. Maar ik snap niet hoe iemand van 'anti-bench' ineens 12 uur per dag een hond in een bench gaat stoppen.
ooit een bullmastiff van 8 maanden de trap op getild naar de slaapkamer
denk dat ik mezelf en mijn hond daar geen plezier mee doe

ik heb open keuken
en ik heb een gang met een trap waar geen traphekje voor kan
en ze mag dus absoluut nog geen traplopen
dus ik heb beneden geen ruimtes die ik kan afsplitsen

maar bente gaat als ze de laatste keer buiten is geweest heerlijk alvast in haar bench liggen ookal blijft ie af en toe nog 3 uur open
maar dit is haar plekkie en die eist ze echt op
is haar veilige plek
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
laeken
Zeer actief

Even voor de duidelijkheid. Er wordt gepraat over halve dagen wat al onzin is en ik blijf erbij, zet snachts een hek om mijn bed en ik merk er toch niks van of ben ik nu echt gekke dingen aan het zeggen? Zeker niet als ik maar 1 kick hoef te geven en iemand doet de deur open zodat ik naar de wc kan. Ik zit toch ook niet een dagdeel in mijn bed opgesloten omdat ik daar slaap en daar dus ook de hele nacht inblijf. Een hond die diep slaapt voelt zich niet opgesloten en ervaart dat ook niet zo. Ze gaat er meteen in en draait zich om. Deur open of dicht doet er niet toe. Ik doe hem dicht voor het geval ze zich ineens wel iets in haar hoofd haalt. Misschien gaat het wel zo makkelijk omdat wij elke avond heerlijk over het strand wandelen voor we gaan slapen en ze dan dus volledig afgemat is na spelen met de honden en rauzen in het water. Zielig he? Ik geloof er niks van als mensen zeggen dat een hond die niet opgesloten is snachts vanalles doet. Hier niet in ieder geval. Stel dat ze snachts iets wil doen dan mag dat dus niet en nu kan het ook lekker niet :mrgreen: Pech. Ik wil geen nachtelijke activiteiten van de honden. Snachts betekent hier slapen en dat doen ze dus ook vrijwillig alledrie zonder van plek te veranderen. In het dagdeel en dus het deel waarin ze het wel als opsluiting kan ervaren zit ze er een enkele keer 2 uur in en eet dan een kong. Best leuk want dat kan anders niet met de andere honden. Whoehoe wat zielig. :roll:

Nogmaals, ik hoop dat al die puppen van jou zo'n goed leven hebben en dat mag jij ook helpen hopen voor ze :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”