Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

tot 2x toe maltezers doodbijten

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Hayley84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hayley84 »

Pak-de-bal schreef: wat zijn we weer lollig vandaag :ok:
zo was het plaatje bedoelt hoor ... :19:
Afbeelding
Qal
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo & Welsh

Ongelezen bericht door Qal »

Pak-de-bal schreef:het is altijd de ander de schuld, hè? :roll:
Ik denk dat het hoog tijd wordt voor een leesbrilletje lieve troll van me. :mrgreen:
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Lars schreef:
Ik denk dat het hoog tijd wordt voor een leesbrilletje lieve troll van me. :mrgreen:
hoe kan een hond uit zelfbescherming niet meer los mogen?
terwijl even ervoor had hij een rottie aangevallen, die jullie niet gezien hebben?

daar heb ik inderdaad een bril voor nodig.
Yv*nn
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yv*nn »

Lars schreef:
Nou laat dat leesbrilletje maar zitten, wat dacht je van een geheel vernieuwd begrijpertje!!!

Tjonge jonge jonge word me echt effe te veel, weet niet meer waar ik het zoeken moet :smile: :smile: :smile:
Hayley84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier

Ongelezen bericht door Hayley84 »

Zoie schreef: instincten en taal zijn die van de wolf hoor, die je trouwens nog probleemloos met een hond kunt kruisen. Sommige rassen staan er ( qua gedrag en uiterlijk ) dichterbij dan andere, maar in elke hond zit meer dan een greintje wolf.

Wolven zullen b.v. niet voortdurend door elkaars territorium wandelen, mijden elkaar, wij dwingen ze ertoe.

Om maar een reden te geven waarom een hond ( in deze optiek ) niet gestoord hoeft te zijn om zich agressief te gedragen; hoewel er iets voor te zeggen valt een hond een gestoorde wolf te noemen. Maar dat is weer een andere discussie.
Tja ieder zijn mening. :ok:
Afbeelding
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Yv*nn schreef:
Lars schreef:
Nou laat dat leesbrilletje maar zitten, wat dacht je van een geheel vernieuwd begrijpertje!!!

Tjonge jonge jonge word me echt effe te veel, weet niet meer waar ik het zoeken moet :smile: :smile: :smile:
Doe eens niet zo naar zeg! Marjolein is speciaal :pffff: :mrgreen:
Afbeelding
Qal
Zeer actief

Yv*nn schreef:Tjonge jonge jonge word me echt effe te veel, weet niet meer waar ik het zoeken moet :smile: :smile: :smile:
:smile: :smile: :smile: Ik weet het ook even niet meer waar ik het zoeken moet, dit maakt mijn dag weer goed. :ok:
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Pak-de-bal schreef:
het is altijd de ander de schuld, hè? :roll:
Goh laat ik dat altijd bij jou denken :smile:
Pak-de-bal

Lars schreef:
Yv*nn schreef:Tjonge jonge jonge word me echt effe te veel, weet niet meer waar ik het zoeken moet :smile: :smile: :smile:
:smile: :smile: :smile: Ik weet het ook even niet meer waar ik het zoeken moet, dit maakt mijn dag weer goed. :ok:
ik heb nog geen antwoord gekregen..
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

:pop:
Afbeelding
Qal
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:ik heb nog geen antwoord gekregen..
Je hebt gelijk, ik mag niet om mensen lachen zonder ook een normaal antwoord te hebben gegeven. :wink:

Ik ga het proberen maar ik beloof niks he? :mrgreen:

Ik hak hem even in delen met je goedvinden, kan het met goed fatsoen niet aan elkaar geplakt krijgen want ik snap er geen hol van. :wink:
Pak-de-bal schreef: hoe kan een hond uit zelfbescherming niet meer los mogen?
Twee dingen:
- ik wil niet dat mijn hond door wie dan ook mishandeld wordt.
- ik wil voorkomen dat hij daardoor van kwaad tot erger gaat. (wat ik me heel goed zou kunnen voorstellen)
terwijl even ervoor had hij een rottie aangevallen
Op de grond duwen en laag houden noem ik geen aanvallen. :19: Ongewenst? Ja. Aggressief gedrag? Nee. :neenee:
die jullie niet gezien hebben?
Omdat je er de eerste twee keer overheen hebt gelezen nog een keer, ik leg de fout bij mezelf. Ik was hem heel even uit het oog verloren en dat was idd mijn fout.
daar heb ik inderdaad een bril voor nodig.
Wanneer gaan we shoppen? :gjump:
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Hayley84 schreef:[
Tja ieder zijn mening. :ok:
:slaap: :slaap: :slaap:
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Lars schreef:
Pak-de-bal schreef: hoe kan een hond uit zelfbescherming niet meer los mogen?
Twee dingen:
- ik wil voorkomen dat hij daardoor van kwaad tot erger gaat. (wat ik me heel goed zou kunnen voorstellen)
Waarom zou je hond standaard mishandeld worden?
Als jouw hond verder geen gevaar is voor anderen snap ik dit eigenlijk niet zo. Jij noemt hem niet agressief dus zal dit ook niet elke keer weer voorkomen toch? Als hij elke keer bovenop een andere hond duikt dan kan ik me voorstellen dat hij in het heetst van de strijd een schop voor zijn donder krijgt van een baas.
Wil je voorkomen dat hij van kwaad tot erger word door de meppen die hij eventueel oploopt als hij op een andere hond duikt om die eronder te krijgen of het op andere honden duiken waardoor hij evt een mep kan oplopen?
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Pak-de-bal

Lars schreef:Twee dingen:
dit vind ik ook vreemd.. mijn hond bv , hóeft niet eens mishandeld te worden, ..
...want die vindt men aardig, ik snap niet waarom je daar van uit gaat. :denken:

Op de grond duwen en laag houden noem ik geen aanvallen. :19: Ongewenst? Ja. Aggressief gedrag? Nee.

agressief, dominant gedrag ? jaaa, zeker !!! :neenee: ..is zeker niet nodig en kan je afleren !

Omdat je er de eerste twee keer overheen hebt gelezen nog een keer, ik leg de fout bij mezelf. Ik was hem heel even uit het oog verloren en dat was idd mijn fout.
waarom was je hond los dan?? :denken:
en àls je zo'n hond hebt, moet je overal ogen hebben... en kan je geen excuus hebben !
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Pak-de-bal schreef: ik heb nog geen antwoord gekregen..
Ik zit ook nog steeds op je antwoord te wachten :denken:
Qal
Zeer actief

chrico schreef: Waarom zou je hond standaard mishandeld worden?
Niet maar ik wil ook het risico niet nog een keer lopen. :wink:
Als hij elke keer bovenop een andere hond duikt dan kan ik me voorstellen dat hij in het heetst van de strijd een schop voor zijn donder krijgt van een baas.
Het ligt er gewoon heel erg aan wat voor honden ik tegenkom en ook wat voor baas daarbij hoort. Kort voor het incident heeft ie prima kunnen spelen met een redelijk dominante samsonreu (waar hij dus de "bitch" was :smile: ) en ook met andere honden ging het prima. Het gaat soms wat wild maar het scheelt enorm als je bazen treft die hun hond ook gewoon hond laten zijn, niet meteen schrikken en ook kritisch naar het gedrag van hun eigen oogappeltje kijken. Vervolgens tref je dan een groepje tokkies die meteen in paniek raken en erop los gaan meppen voordat ik zelf mijn hond kan corrigeren. :19:
Qal
Zeer actief

Pak-de-bal schreef: en àls je een hond hebt, moet je overal ogen hebben... en kan je geen excuus hebben !
Ik heb het even verbeterd want ik denk dat je het zo bedoelt. :mrgreen:
Pak-de-bal

Lars schreef:Niet maar ik wil ook het risico niet nog een keer lopen. :wink:

waarom hou je hem dan niet meer aan de lijn, als je je eigen hond toch te wild vindt met andere honden? :denken:
en bang bent dat het daarom mis gaat?

Het ligt er gewoon heel erg aan wat voor honden ik tegenkom en ook wat voor baas daarbij hoort. Kort voor het incident heeft ie prima kunnen spelen met een redelijk dominante samsonreu (waar hij dus de "bitch" was :smile: ) en ook met andere honden ging het prima. Het gaat soms wat wild maar het scheelt enorm als je bazen treft die hun hond ook gewoon hond laten zijn, niet meteen schrikken en ook kritisch naar het gedrag van hun eigen oogappeltje kijken. Vervolgens tref je dan een groepje tokkies die meteen in paniek raken en erop los gaan meppen voordat ik zelf mijn hond kan corrigeren. :19:
als ik jpu zou tegenkomen , met die sterke , felle, dominate hond van je,
dan zou ik hem ook knijpen, hoor

daar hoef je echt geen tokkie vor te zijn, maar ik kan dat dan ook :wink:
Zoie
Zeer actief

Lars schreef:
chrico schreef: Waarom zou je hond standaard mishandeld worden?
Niet maar ik wil ook het risico niet nog een keer lopen. :wink:
Als hij elke keer bovenop een andere hond duikt dan kan ik me voorstellen dat hij in het heetst van de strijd een schop voor zijn donder krijgt van een baas.
kan je hem niet uitlaten zonder andere honden tegen te komen ?
Afbeelding
Pak-de-bal

Zoie schreef:kan je hem niet uitlaten zonder andere honden tegen te komen ?
ja , hallo, liever niet, want dan wordt deze hond ook weer in de categorie gestopt van:

.. op stille tijden te gaan lopen.. en dàt doe ik ook !! :eek:

bewijs is de foto hieronder...heerlijk !!!!
Zoie
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:
ja , hallo, liever niet, want dan wordt deze hond ook weer in de categorie gestopt van:

.. op stille tijden te gaan lopen.. en dàt doe ik ook !! :eek:

bewijs is de foto hieronder...heerlijk !!!!
b.v., een afgezet voetbalveld, of het strand.
Afbeelding
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

Pak-de-bal schreef:
Lars schreef:Niet maar ik wil ook het risico niet nog een keer lopen. :wink:

waarom hou je hem dan niet meer aan de lijn, als je je eigen hond toch te wild vindt met andere honden? :denken:

Doet ie toch ook..? :19:
Afbeelding
Qal
Zeer actief

Pak-de-bal schreef: waarom hou je hem dan niet meer aan de lijn, als je je eigen hond toch te wild vindt met andere honden? :denken:
:denken: Ik ga je echt opgeven voor een spoedcursus begrijpend lezen hoor. Ik heb hem ook altijd aangelijnd, staat vanaf een pagina of 3 terug in diverse posts.
als ik jpu zou tegenkomen , met die sterke , felle, dominate hond van je,
dan zou ik hem ook knijpen, hoor
Waarom verrast me dit nou niet? :smile:
Zo goed als onmogelijk, de hondendichtheid hier (regio Utrecht) is echt enorm hoog. Ik zie het verder ook niet echt als een probleem oid, het is jammer maar helaas. :wink:
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Gelukkig hebben wij hier niet van die " tokkies" die zomaar op de honden inslaan en zo te lezen op het forum gebeurd dat gelukkig ook maar zelden.

Ik wandel best wel vaak in regio utrecht op plaatsen waar mijn honden los rennen waar ik zelden een andere hond tegen kom eigenlijk.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Qal
Zeer actief

chrico schreef:Gelukkig hebben wij hier niet van die " tokkies" die zomaar op de honden inslaan en zo te lezen op het forum gebeurd dat gelukkig ook maar zelden.
Klopt, ik stond ook echt zo van :roll: en :boos: maar goed, het is gebeurt, ik weet nu dat het kan gebeuren en om voor iedereen het risico in te perken hou ik hem lekker aan de lijn. :wink:
Ik wandel best wel vaak in regio utrecht op plaatsen waar mijn honden los rennen waar ik zelden een andere hond tegen kom eigenlijk.
Zodra we een auto erbij hebben waar hij in kan gaan we wel weer eens rondkijken, is ook wat makkelijker want dan rij je gewoon door als de gekozen plek "tijdelijk niet geschikt is". :mrgreen:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Nanna schreef:
chrico schreef:Gelukkig hebben wij hier niet van die " tokkies" die zomaar op de honden inslaan en zo te lezen op het forum gebeurd dat gelukkig ook maar zelden.
Nou...;-)
Als een grote Argentijnreu bovenop mijn teefje duikt, zonder wat voor aanleiding dan ook, dan krijgt ie toch écht te maken met mijn schoenmaat 43 en de ijzeren uiteindes van 5 riemen.
Ik heb dat ook gedaan, schoenmaat 39 komt ook flink aan :mrgreen: maar dat is gewoon noodweer, dat schaar ik niet onder 'zomaar op honden inslaan' :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Pak-de-bal schreef:
malinois schreef:ja precies... ze waarschuwt lang en veel... maar het houdt een keer op en dan liggen ze op hun rug te spartelen.. :19:
dat heb ik nog nooit meegemaakt met mijn reu ....

natuurlijk wordt hij ook afgesnauwd door sommige "bitches" van teven :roll:
maar dan is hij weg en de teef ook , en verder gebeurd er niets

jij denkt altijd: wat er met mijn honden gebeurd , moet maar overal gebeuren :roll:
omdat het met jouw Bauke niet gebeurd wil nog niet zeggen dat dat overal maar niet moet gebeuren :19:
Hij gaat weg maar niet alle reutjes laten zich zo makkelijk wegjagen... die van mij niet dus...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef:
thalina schreef:
Pak-de-bal schreef:
malinois schreef:ja precies... ze waarschuwt lang en veel... maar het houdt een keer op en dan liggen ze op hun rug te spartelen.. :19:
dat heb ik nog nooit meegemaakt met mijn reu ....

natuurlijk wordt hij ook afgesnauwd door sommige "bitches" van teven :roll:
maar dan is hij weg en de teef ook , en verder gebeurd er niets

jij denkt altijd: wat er met mijn honden gebeurd , moet maar overal gebeuren :roll:
en waarom werd ie afgesnauwd????
wat denk je? :pffff:

ik ben toch niet de enige hondenkenner, hier, hoop ik? :smile:
als jij een hondenkenner bent dan ben ik de koningin :cheer:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef:
Jinx schreef:Nou! Doe mij zo'n hond als Bauke
dank je, , ja, het is ook een schat:

is niet verwend ,( mag niet hier op de bank)
springt niet op bij vreemde mensen, zoals vanmorgen weer een hond bij mij deed :boos:
zal nooit een gevecht beginnen , enz enz :ok:

Beter dan dat verwende kreng en die agressieve pitbull die ik nu heb.
precies, dat zeg ik
nee valt niet-loopse teven lastig, is niet onder controle, heeft de touwtjes in handen want zorgt ervoor dat zn baasje het huis niet meer uitmag, etc. etc. etc.
Is toch ergens iets mis gegaan bij dit robotje... zitten de draadjes los? :denken:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef:agressief, dominant gedrag ? jaaa, zeker !!! :neenee: ..is zeker niet nodig en kan je afleren !

hoe?
Als jij hier het standaard antwoord op hebt denk ik dat je miljonair kunt worden :ok: Maar er zal wel weer geen antwoord op komen...
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”