zo was het plaatje bedoelt hoor ...Pak-de-bal schreef: wat zijn we weer lollig vandaag

Moderator: moderatorteam
hoe kan een hond uit zelfbescherming niet meer los mogen?Lars schreef:Ik denk dat het hoog tijd wordt voor een leesbrilletje lieve troll van me.Pak-de-bal schreef:het is altijd de ander de schuld, hè?
Nou laat dat leesbrilletje maar zitten, wat dacht je van een geheel vernieuwd begrijpertje!!!Lars schreef:Ik denk dat het hoog tijd wordt voor een leesbrilletje lieve troll van me.Pak-de-bal schreef:het is altijd de ander de schuld, hè?
Tja ieder zijn mening.Zoie schreef: instincten en taal zijn die van de wolf hoor, die je trouwens nog probleemloos met een hond kunt kruisen. Sommige rassen staan er ( qua gedrag en uiterlijk ) dichterbij dan andere, maar in elke hond zit meer dan een greintje wolf.
Wolven zullen b.v. niet voortdurend door elkaars territorium wandelen, mijden elkaar, wij dwingen ze ertoe.
Om maar een reden te geven waarom een hond ( in deze optiek ) niet gestoord hoeft te zijn om zich agressief te gedragen; hoewel er iets voor te zeggen valt een hond een gestoorde wolf te noemen. Maar dat is weer een andere discussie.
Doe eens niet zo naar zeg! Marjolein is speciaalYv*nn schreef:Nou laat dat leesbrilletje maar zitten, wat dacht je van een geheel vernieuwd begrijpertje!!!Lars schreef:Ik denk dat het hoog tijd wordt voor een leesbrilletje lieve troll van me.Pak-de-bal schreef:het is altijd de ander de schuld, hè?
Tjonge jonge jonge word me echt effe te veel, weet niet meer waar ik het zoeken moet![]()
![]()
Je hebt gelijk, ik mag niet om mensen lachen zonder ook een normaal antwoord te hebben gegeven.Pak-de-bal schreef:ik heb nog geen antwoord gekregen..
Twee dingen:Pak-de-bal schreef: hoe kan een hond uit zelfbescherming niet meer los mogen?
Op de grond duwen en laag houden noem ik geen aanvallen.terwijl even ervoor had hij een rottie aangevallen
Omdat je er de eerste twee keer overheen hebt gelezen nog een keer, ik leg de fout bij mezelf. Ik was hem heel even uit het oog verloren en dat was idd mijn fout.die jullie niet gezien hebben?
Wanneer gaan we shoppen?daar heb ik inderdaad een bril voor nodig.
Waarom zou je hond standaard mishandeld worden?Lars schreef:Twee dingen:Pak-de-bal schreef: hoe kan een hond uit zelfbescherming niet meer los mogen?
- ik wil niet dat mijn hond door wie dan ook mishandeld wordt.
- ik wil voorkomen dat hij daardoor van kwaad tot erger gaat. (wat ik me heel goed zou kunnen voorstellen)
dit vind ik ook vreemd.. mijn hond bv , hóeft niet eens mishandeld te worden, ..Lars schreef:Twee dingen:
- ik wil niet dat mijn hond door wie dan ook mishandeld wordt.
- ik wil voorkomen dat hij daardoor van kwaad tot erger gaat. (wat ik me heel goed zou kunnen voorstellen)
Op de grond duwen en laag houden noem ik geen aanvallen.Ongewenst? Ja. Aggressief gedrag? Nee.
waarom was je hond los dan??Omdat je er de eerste twee keer overheen hebt gelezen nog een keer, ik leg de fout bij mezelf. Ik was hem heel even uit het oog verloren en dat was idd mijn fout.
Niet maar ik wil ook het risico niet nog een keer lopen.chrico schreef: Waarom zou je hond standaard mishandeld worden?
Het ligt er gewoon heel erg aan wat voor honden ik tegenkom en ook wat voor baas daarbij hoort. Kort voor het incident heeft ie prima kunnen spelen met een redelijk dominante samsonreu (waar hij dus de "bitch" wasAls hij elke keer bovenop een andere hond duikt dan kan ik me voorstellen dat hij in het heetst van de strijd een schop voor zijn donder krijgt van een baas.
Lars schreef:Niet maar ik wil ook het risico niet nog een keer lopen.
als ik jpu zou tegenkomen , met die sterke , felle, dominate hond van je,Het ligt er gewoon heel erg aan wat voor honden ik tegenkom en ook wat voor baas daarbij hoort. Kort voor het incident heeft ie prima kunnen spelen met een redelijk dominante samsonreu (waar hij dus de "bitch" was) en ook met andere honden ging het prima. Het gaat soms wat wild maar het scheelt enorm als je bazen treft die hun hond ook gewoon hond laten zijn, niet meteen schrikken en ook kritisch naar het gedrag van hun eigen oogappeltje kijken. Vervolgens tref je dan een groepje tokkies die meteen in paniek raken en erop los gaan meppen voordat ik zelf mijn hond kan corrigeren.
kan je hem niet uitlaten zonder andere honden tegen te komen ?Lars schreef:Niet maar ik wil ook het risico niet nog een keer lopen.chrico schreef: Waarom zou je hond standaard mishandeld worden?
Het ligt er gewoon heel erg aan wat voor honden ik tegenkom en ook wat voor baas daarbij hoort. Kort voor het incident heeft ie prima kunnen spelen met een redelijk dominante samsonreu (waar hij dus de "bitch" wasAls hij elke keer bovenop een andere hond duikt dan kan ik me voorstellen dat hij in het heetst van de strijd een schop voor zijn donder krijgt van een baas.) en ook met andere honden ging het prima. Het gaat soms wat wild maar het scheelt enorm als je bazen treft die hun hond ook gewoon hond laten zijn, niet meteen schrikken en ook kritisch naar het gedrag van hun eigen oogappeltje kijken. Vervolgens tref je dan een groepje tokkies die meteen in paniek raken en erop los gaan meppen voordat ik zelf mijn hond kan corrigeren.
b.v., een afgezet voetbalveld, of het strand.Pak-de-bal schreef:ja , hallo, liever niet, want dan wordt deze hond ook weer in de categorie gestopt van:Zoie schreef:kan je hem niet uitlaten zonder andere honden tegen te komen ?
.. op stille tijden te gaan lopen.. en dàt doe ik ook !!
bewijs is de foto hieronder...heerlijk !!!!
Pak-de-bal schreef: waarom hou je hem dan niet meer aan de lijn, als je je eigen hond toch te wild vindt met andere honden?![]()
en bang bent dat het daarom mis gaat?
Waarom verrast me dit nou niet?als ik jpu zou tegenkomen , met die sterke , felle, dominate hond van je,
dan zou ik hem ook knijpen, hoor
Zo goed als onmogelijk, de hondendichtheid hier (regio Utrecht) is echt enorm hoog. Ik zie het verder ook niet echt als een probleem oid, het is jammer maar helaas.Zoie schreef:kan je hem niet uitlaten zonder andere honden tegen te komen ?
Klopt, ik stond ook echt zo vanchrico schreef:Gelukkig hebben wij hier niet van die " tokkies" die zomaar op de honden inslaan en zo te lezen op het forum gebeurd dat gelukkig ook maar zelden.
Zodra we een auto erbij hebben waar hij in kan gaan we wel weer eens rondkijken, is ook wat makkelijker want dan rij je gewoon door als de gekozen plek "tijdelijk niet geschikt is".Ik wandel best wel vaak in regio utrecht op plaatsen waar mijn honden los rennen waar ik zelden een andere hond tegen kom eigenlijk.
Ik heb dat ook gedaan, schoenmaat 39 komt ook flink aanNanna schreef:Nou...chrico schreef:Gelukkig hebben wij hier niet van die " tokkies" die zomaar op de honden inslaan en zo te lezen op het forum gebeurd dat gelukkig ook maar zelden.
Als een grote Argentijnreu bovenop mijn teefje duikt, zonder wat voor aanleiding dan ook, dan krijgt ie toch écht te maken met mijn schoenmaat 43 en de ijzeren uiteindes van 5 riemen.
omdat het met jouw Bauke niet gebeurd wil nog niet zeggen dat dat overal maar niet moet gebeurenPak-de-bal schreef:dat heb ik nog nooit meegemaakt met mijn reu ....malinois schreef:ja precies... ze waarschuwt lang en veel... maar het houdt een keer op en dan liggen ze op hun rug te spartelen..
natuurlijk wordt hij ook afgesnauwd door sommige "bitches" van teven![]()
maar dan is hij weg en de teef ook , en verder gebeurd er niets
jij denkt altijd: wat er met mijn honden gebeurd , moet maar overal gebeuren
als jij een hondenkenner bent dan ben ik de koninginPak-de-bal schreef:wat denk je?thalina schreef:en waarom werd ie afgesnauwd????Pak-de-bal schreef:dat heb ik nog nooit meegemaakt met mijn reu ....malinois schreef:ja precies... ze waarschuwt lang en veel... maar het houdt een keer op en dan liggen ze op hun rug te spartelen..
natuurlijk wordt hij ook afgesnauwd door sommige "bitches" van teven![]()
maar dan is hij weg en de teef ook , en verder gebeurd er niets
jij denkt altijd: wat er met mijn honden gebeurd , moet maar overal gebeuren![]()
ik ben toch niet de enige hondenkenner, hier, hoop ik?
nee valt niet-loopse teven lastig, is niet onder controle, heeft de touwtjes in handen want zorgt ervoor dat zn baasje het huis niet meer uitmag, etc. etc. etc.Pak-de-bal schreef:dank je, , ja, het is ook een schat:Jinx schreef:Nou! Doe mij zo'n hond als Bauke
is niet verwend ,( mag niet hier op de bank)
springt niet op bij vreemde mensen, zoals vanmorgen weer een hond bij mij deed![]()
zal nooit een gevecht beginnen , enz enz![]()
precies, dat zeg ikBeter dan dat verwende kreng en die agressieve pitbull die ik nu heb.
hoe?Pak-de-bal schreef:agressief, dominant gedrag ? jaaa, zeker !!!..is zeker niet nodig en kan je afleren !