Flevo Bordertje schreef:minhie schreef:Ehh vandaag stond er kippenrug, eendennek, paardenspiervlees, en runderpens op het menu
Eventjes een vraag uit pure leergierigheid

Het valt me op dat jij vaak veel verschillende soorten vlees geeft op een dag. Hoe doe je dat? Bij mij eten beide honden maar 100 gram per maaltijd. Ik maak van alle vleessoorten dus porties van rond de 100 gram en dat kost soms best al moeite (hak maar eens een runderstrot in kleine stukjes

). Ik kan me lastig voorstellen hoe ik bijvoorbeeld vier soorten vlees zodanig klein krijg dat er wel nog iets te knauwen valt en het bij elkaar 100 gram is

Eet jouw hond veel meer of heb je een andere mooie manier bedacht? Dan hoor ik die graag

Haha het liefst doe ik dat ook niet. Maar ik heb dit menu zo moeten maken omdat kaiyou niet kon wennen aan rauw en dus aan de diarree zat. Het leek mij voor hem fijner om elke dag regelmaat te hebben (misschien dat we dit nog veranderen in de toekomst als hij er aan gewend is)
Maar kaiyou is een pup en krijgt 7% van zijn lichaamsgewicht.. Hij groeit een kilo per week en daar pas ik mijn menu op aan.. Maandag krijgt hij dus minder dan vrijdag

Hij weegt als het goed is week zo'n 11.5 kilo.. en dan kom je op 805 gram per dag
Voor vandaag bijv 350 gram vleesbot (1 eendennek: rest kippennek) spiervlees: paardenvlees en 100 gram orgaan: runderpens = (770 gram per dag)
Morgen: 800 gram per dag: 1 kwartel (220gr), 300 vl.bot (zal wel eendennek en kip-iets worden),spiervlees: paard of rund en qua orgaan lamspens
Met 100 gram per portie is het wel lastig ja, (ik weet niet hoeveel je hond per dag eet).
Omdat wij wel moeten.. voor kaiyou hebben we pens bijv in stukken van 100 gram gezaagd en zo in de vriezer gedaan. Kippennekken zijn licht dus daar heb ik zakjes gemaakt van 100, 150 en 50 gram (ter aanvulling bijv)
het is wel extra veel werk zo en als het niet hoeft had ik het ook niet zo gedaan

maar mocht je dat echt willen dan is een zaag en snoeischaar best handig