Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.
Maar weer eens een "serieuze" foto van Xavi gemaakt. De appelboompjes van de buurvrouw staan zo mooi in de bloei..
(klik maar even, anders wordt ie wel érg groot ) https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/ ... 2154_o.jpg
Maar weer eens een "serieuze" foto van Xavi gemaakt. De appelboompjes van de buurvrouw staan zo mooi in de bloei..
(klik maar even, anders wordt ie wel érg groot ) https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/ ... 2154_o.jpg
Cassandra schreef:Zo vreselijk moeilijk, zwart fotograferen. En moet weer helemaal aan mijn camera wennen. Zon was nu optie, volgende keer toch maar weer met de zon in de rug.
...
De eerste is een leuke foto geworden. De kleuren en compositie spreken me erg aan
Scherpte is niet helemaal goed gegaan (op het gras), maar het is zeker een plaatje om nog eens te proberen.
Een keurig geprikte kat is helemaal ideaal om lekker mee te oefenen. Hoe heb je die zo braaf afgericht?
Het weekendbaasje van Salina, Pipra en Cayenne. Het echte baasje van Jasmine (kat), Miss Piggy en Hartje (cavia). Mr en Mrs Blue, Lessa en Vanyel (parkiet)
Ik vind het altijd heel moeilijk iets te zeggen daarom doe ik het ook bijna nooit
Ik mis in de macro de details, de exif doet het niet bij mij dus ik kan daar niet zoveel over zeggen, nou ja zie je wel hier heb je weinig aan
Ik zou graag de druppel scherp willen zien en de ogen van de juffer, heb je geflitst ? anders is misschien een diffuser iets, sinds ik die gebruik gaat het een stuk beter, is heel makkelijk zelf te maken
Leuk gedaan, maar ik zou er vooral bij die met de rode bloemetjes, de hele bloem kleur geven, en niet alleen de rode kleur.
Ook kan je zien dat het niet helemaal mooi is bewerkt, op de stukjes waar het licht zeg maar op valt, hoort het ook een beetje kleur te hebben maar dat is net zo grijs als de achtergrond.
Char7 schreef:Leuk gedaan, maar ik zou er vooral bij die met de rode bloemetjes, de hele bloem kleur geven, en niet alleen de rode kleur.
Ook kan je zien dat het niet helemaal mooi is bewerkt, op de stukjes waar het licht zeg maar op valt, hoort het ook een beetje kleur te hebben maar dat is net zo grijs als de achtergrond.
De foto's zijn niet bewerkt, ik heb een selectieve kleur stand op de camera, je kan daarmee 3 kleuren selecteren, alles wat niet binnen die selectie valt wordt grijs/zwart/wit. de stukjes die jij bedelt zijn dus niet rood of een tint van rood.
Char7 schreef:Leuk gedaan, maar ik zou er vooral bij die met de rode bloemetjes, de hele bloem kleur geven, en niet alleen de rode kleur.
De foto's zijn niet bewerkt, ik heb een selectieve kleur stand op de camera, je kan daarmee 3 kleuren selecteren, alles wat niet binnen die selectie valt wordt grijs/zwart/wit. de stukjes die jij bedelt zijn dus niet rood of een tint van rood.
Oke, dat wist ik niet!
Lijkt me leuk om mee te experimenteren.
Vooralsnog blijft mijn punt wel een beetje hetzelfde, ik had het mooier gevonden als de hele bloem gekleurd was en dus niet alleen de rode kleur
billy schreef:Ik vind het altijd heel moeilijk iets te zeggen daarom doe ik het ook bijna nooit
Ik mis in de macro de details, de exif doet het niet bij mij dus ik kan daar niet zoveel over zeggen, nou ja zie je wel hier heb je weinig aan
Ik zou graag de druppel scherp willen zien en de ogen van de juffer, heb je geflitst ? anders is misschien een diffuser iets, sinds ik die gebruik gaat het een stuk beter, is heel makkelijk zelf te maken
Vond het inderdaad heel lastig om de druppels scherp te stellen. Maar heb op internet een manier gevonden hoe dat het beste kan. Op de plek waar de druppels gaan vallen een stokje of iets houden, en daarop handmatig scherp stellen. Was handiger geweest om dat van te voren op te zoeken.
Heb geen flits gebruikt, maar had zelf eigenlijk wel het idee dat de libel wel scherp was.
Sanne, hele leuke foto's van je hond in het water!
Weet niet of het daaro kon, maar misschien kan je een volgende keer proberen vlak boven het water de foto's te maken, geeft je gelijk een heel ander en ik kan je zeggen veel mooier perspectief.
Die 2e geeft overigens meer het beeld wat ik bedoel.
Ik heb hier die mogelijkheden niet, temeer omdat Dean het water niet in gaat.
Maar als ik ooit op het strand kom wil ik deze foto's ook 's maken met mijn hond
Groeten
Robby
Laatst gewijzigd door Dean op 25 apr 2014 13:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Bij deze baal ik dat ik mijn camera niet net een stukje naar rechts had geschoven.. maar vond Loki's pose wel gaaf Foto is overigens qua kleuren nabewerkt in Lightroom omdat het origineel in RAW geschoten heel erg donker was.