Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het Spaanse opvanghondjes topic

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

marloes_2406
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Het Spaanse opvanghondjes topic

Ongelezen bericht door marloes_2406 »

Een foto-update:

http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 6&t=297711" onclick="window.open(this.href);return false;

Het lijkt erop dat Robin op steeds meer dingen begint te reageren :cheer: :cheer:
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ptje »

Wat is Dees een schat he.
Alweer een vers onderschrift gemaakt.
Pfff zo lastig om te reageren via de mobiel, hoop dat mijn pc snel weer ok is en kan ik wat meer reageren op jullie prachtige updates.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

marloes_2406 schreef:Het lijkt erop dat Robin op steeds meer dingen begint te reageren :cheer: :cheer:
O, dat is goed nieuws, al is het ook wel raar... Hopen dat het toch meevalt met zijn gehoorproblemen :ok:
DeDiana
Zeer actief

Ja, ik ben Moosje zeer dankbaar: natuurlijk dat Dos bij haar terecht kan, maar ook dat ze niet gek van me werd omdat het steeds de vraag was of er nu wel of niet een hond kwam (of in de bus erbij paste) en zo ja welke dan. :vaag:
Maar nu staat het vast en zijn Dos en de vijf andere honden onderweg naar Nederland!
RedPassion

Ongelezen bericht door RedPassion »

Spannend, het komt zo dichtbij nu! :D
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Over het gehoor van Robin...
Toen wij Zarah gingen ophalen reageerde ze ook nergens op. Niet op onze stemmen/geluiden, niet op de geluiden van de andere honden en katten, helemaal niks. Na verloop van tijd ging dat steeds beter.
Bij haar lag het aan de overgang van lange tijd verwaarloosd in een kennel naar contact met mensen en het binnenleven. Zodra ze eenmaal een beetje gesettled was begon ze te reageren en ook te luisteren.
Misschien werkt het bij Robin ook zo.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
marloes_2406
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marloes_2406 »

moosje schreef:Over het gehoor van Robin...
Toen wij Zarah gingen ophalen reageerde ze ook nergens op. Niet op onze stemmen/geluiden, niet op de geluiden van de andere honden en katten, helemaal niks. Na verloop van tijd ging dat steeds beter.
Bij haar lag het aan de overgang van lange tijd verwaarloosd in een kennel naar contact met mensen en het binnenleven. Zodra ze eenmaal een beetje gesettled was begon ze te reageren en ook te luisteren.
Misschien werkt het bij Robin ook zo.
Ik hoop echt dat het ook zoiets is bij Robin! Veel teveel indrukken gehad.. Zijn gehoorgang is wel erg smal als ik het goed zie.

De twee tortelduifjes :I:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Wat gaaf dat Dos ook mee komt naar Nederland, dat is toch wel mijn absolute favoriet van wat ik van zijn foto's gezien heb en over zijn karakter heb gelezen.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Misschien een tip om zijn gehoor eens te testen - speel op een rustige prikkelarme avond eens een filmpje vanuit het asiel af, met asiel geluiden.
Eigenlijk al mijn opvanghondjes reageren hier heel sterk op. En terwijl de hond hier op de bank ligt, kijk ik regelmatig naar filmpjes van andere honden uit Griekenland. Zo kwam ik er achter.
Terwijl mijn eigen hond er nauwelijks op reageert, die is bekend met hondengeluiden uit mijn laptop, reageren mijn opvanghondjes gelijk.
Laatst gewijzigd door Paisley op 14 mar 2015 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Paisley schreef:Misschien een tip om zijn gehoor eens te testen - speel op een rustige prikkelarme avond eens een filmpje vanuit het asiel af, met asiel geluiden.
Eigenlijk al mijn opvanghondjes reageren hier heel sterk op. En terwijl de hond hier op de bank ligt, kijk ik regelmatig naar filmpjes van andere honden uit Griekenland. Zo kwam ik er achter.
Terwijl mijn eigen hond er nauwelijks op reageert, die is bekend met hondengeluiden uit mijn laptop, reageren mijn opvanghondjes altijd sterk.
Nou, dat viel me net ook op. :LOL: Was ook zo'n filmpje aan het kijken, Cosette begon me toch te grommen en blaffen, schrok me kapot. Mijn honden reageren daar nooit op.
DeDiana
Zeer actief

Sanner schreef:
Paisley schreef:Misschien een tip om zijn gehoor eens te testen - speel op een rustige prikkelarme avond eens een filmpje vanuit het asiel af, met asiel geluiden.
Terwijl mijn eigen hond er nauwelijks op reageert, die is bekend met hondengeluiden uit mijn laptop, reageren mijn opvanghondjes altijd sterk.
Nou, dat viel me net ook op. :LOL: Was ook zo'n filmpje aan het kijken, Cosette begon me toch te grommen en blaffen, schrok me kapot. Mijn honden reageren daar nooit op.
Nou, dat is duidelijk. Die wil niet meer terug :lol1:
Achi
Actief

Ongelezen bericht door Achi »

LongFields schreef:Wat gaaf dat Dos ook mee komt naar Nederland, dat is toch wel mijn absolute favoriet van wat ik van zijn foto's gezien heb en over zijn karakter heb gelezen.
Dos is een dame (met baard ;) )

Wat fijn Moosje dat zij zo op de valreep bij jou terecht kan :ok:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Achi schreef:
LongFields schreef:Wat gaaf dat Dos ook mee komt naar Nederland, dat is toch wel mijn absolute favoriet van wat ik van zijn foto's gezien heb en over zijn karakter heb gelezen.
Dos is een dame (met baard ;) )

Wat fijn Moosje dat zij zo op de valreep bij jou terecht kan :ok:
Sorry Dos, foutje van mij! :oeps:
Achi
Actief

Ongelezen bericht door Achi »

Wij kunnen ons gaan verheugen op het opvangen van Pacha :I: .
Hij komt pas in mei :wachten: maar dat mag de pret niet drukken. :jump1:
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief

Achi schreef:Wij kunnen ons gaan verheugen op het opvangen van Pacha :I: .
Hij komt pas in mei :wachten: maar dat mag de pret niet drukken. :jump1:
Zo blij dat Pacha op de valreep nog een plekje heeft gevonden, en ook nog zo'n superplekje! :cheer:
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Geweldig zeg, alweer een hondje dat dan met zijn kontje in de roomboter terecht komt.
Jammer dat je ze dat niet kunt uitleggen hé. Nog maar zo'n 2 maandjes wachten op je eigen plekje Dos.
Grappig dat jullie over die filmpjes begonnen.
Diana was zo lief om me een filmpje te sturen van youtube waar Ziggy met zijn broertje een aporteerspelletje deden , heel leuk en toen Ziggy de geluiden hoorden ging hij er helemaal voor zitten, koppie schuin :I: .
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
RedPassion

Ongelezen bericht door RedPassion »

Wat leuk Achi! Succes met het aftellen tot mei. ;)

Ik zit de tijd te doden tot ik kan vertrekken om Niarla op te halen. :lol1: Vannacht werd ik wakker en zaten er ineens allemaal beren op de weg. :roll: Maar nu ben ik weer rustig en kijk ik er vooral erg naar uit om haar te ontmoeten straks!
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

RedPassion schreef:Wat leuk Achi! Succes met het aftellen tot mei. ;)

Ik zit de tijd te doden tot ik kan vertrekken om Niarla op te halen. :lol1: Vannacht werd ik wakker en zaten er ineens allemaal beren op de weg. :roll: Maar nu ben ik weer rustig en kijk ik er vooral erg naar uit om haar te ontmoeten straks!
Tot zo!
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
sonj@
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising

Ongelezen bericht door sonj@ »

Veel plezier allemaal!
Aniway

Ongelezen bericht door Aniway »

Veel plezier en succes vandaag allemaal :D
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Veel plezier allemaal vandaag! :cheer:
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Veel plezier iedereen vandaag :ok: :ok:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Irmimi
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Irmimi »

Iedereen heel veel plezier met het ophalen van de honden vandaag!
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Veel plezier vandaag voor de opvangers/nieuwe eigenaren die hun Spaanse hond gaan ophalen!
Irmimi
Vaste gebruiker

Na een ontzettend drukke en vermoeiende week heb ik eindelijk weer tijd voor een update. Afgelopen week was heel leuk, maar ook verschrikkelijk vermoeiend :ugh:
Zeker nu Sep wat meer begint te wennen merk ik hoeveel energie die eerste paar dagen hebben gekost. Volgens mij is Sep er zelf ook nog moe van want nu ligt hij voornamelijk te slapen :slaap: Ik vind het echt heel bijzonder om te zien hoe snel Sep zich aanpast, nieuwe dingen leert, zich meer ontspannen voelt en gedraagt :D

Tussen de katten en Sep gaat het gelukkig allemaal heel makkelijk. Billie en Mimi vinden Sep ook niet meer eng en alles gaat eigenlijk heel natuurlijk. In het begin gaf ik Sep binnen eten, maar dat doe ik nu buiten. Sep vindt zijn brokjes namelijk niet zo lekker, en de katten eten ze wel graag. Omdat Sep niet door at gingen de katten de hele tijd tijdens het eten brokjes uit Sep zijn bak proberen te stelen en dat leek me toch niet zo handig.
Jack die het eten van Sep probeert te stelen:
Afbeelding
Andersom wil Sep graag het kattenvoer van de katten stelen. Dus nu krijgt hij buiten in zijn hok eten. Omdat de katten er meestal iets langer over doen moet Sep nadat hij het eten op heeft nog even wachten. Dat vindt hij niet zo leuk:
Afbeelding
Soms proberen Sep en de katten een beetje te spelen, maar dan is het wel duidelijk dat ze niet dezelfde 'taal' spreken. Wel superschattig om te zien. Bij dit filmpje was ik net te laat, maar kan je nog een beetje zien hoe Sep en Jack samen met de tunnel spelen:
" onclick="window.open(this.href);return false;

Gisteren heb ik een camera gekocht zodat ik Sep een beetje in de gaten kan houden als hij alleen is. Hij had hier namelijk nogal veel moeite mee, maar ik wist niet precies wat hij deed als ik er niet was. Zodoende kwam ik op het idee van de camera. Nadat ik de camera had geïnstalleerd ben ik twee keer weggegaan. Sep zat toen buiten in de kennel achter mijn huis. Eigenlijk blijft hij de hele tijd een beetje onrustig rondlopen. Hij gaat wel in zijn hok, blijft daar dan een minuut en komt er vervolgens weer uit. En zo gaat dat dan de hele tijd door. Omdat ik het idee had dat het alleen blijven binnen beter gaat ben ik 's avonds boodschappen gaan doen en heb ik Sep in de bench gedaan en de camera daar op gericht. Helaas werkte de verbinding ineens niet toen ik in de supermarkt was, maar gelukkig was Diana thuis en kon zij voor mij inloggen. Sep lag gewoon lekker te slapen :slaap2: dus ik kon relaxed boodschappen doen. Dat ging dus super goed! Afgelopen nacht heb ik voor het eerst weer boven geslapen, met Sep in de bench. Blijkbaar was ik toch wel erg moe van de hele week want ik werd pas om 8.30 uur wakker (normaal 5.30 uur). Sep lag ook nog in een diepe coma, ik heb hem de hele nacht niet gehoord :cheer:
Ik denk dus dat ik eerst maar eens het alleen blijven binnen ga opbouwen tot hij meer vertrouwd is met de kennel buiten en het daar ook prima vindt om alleen te blijven. In de ideale toekomstige wereld maar ik een groot hondenluik zodat hij zelf kan kiezen of hij binnen of buiten wil zijn :lol1:

Eigenlijk gaat het dus allemaal super goed :cheer: Sep is een ontzettende lieverd en ik ben echt heel blij met hem :I:

Volgens mij vindt hij dat ik wel weer genoeg geschreven heb en moet ik hem nu maar weer gaan knuffelen:
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Wat heb je een mooi hondenhok en kennel buiten!
Dat lijkt mij ideaal voor opvanghonden, want ik vind het soms best wel intesief om een opvanghondje 24/7 om me heen te hebben.

Het is een droom om in de toekomst een huis te hebben waar buren geen overlast hebben van geblaf, en ik een groepskennel achter het huis kan hebben waarvanuit je honden plaatst. Ruimte voor zo'n 5 honden die ook in het buitenlandse asiel samen in een yard zaten.
Dan kun je ze rustig stap voor stap aan het huiselijke leven laten wennen en kun je ze veel beter plaatsen dan direct vanuit het buitenland.
Afbeelding
Irmimi
Vaste gebruiker

Jion schreef:Iedereen die vandaag een opvanger gaat ophalen heel veel plezier en succes! :cheer:

Wat een heerlijke update weer Irma! Dat hoofd van Sep als hij buiten moet wachten. :LOL: En wat geweldig dat hij binnen geen moeite heeft met alleen blijven, dat is toch een zorg minder lijkt me. :ok: En dat toekomstige hondenluik wordt een meter bij een meter groot denk ik. :schrik: :goeie:
Dat hoofd van Sep daar moest ik ook erg om lachen :LOL: Sep zelf vond het duidelijk niet zo grappig :80:

Een hondenluik van een meter bij een meter hoeft niet hoor! In zijn nachthok zit een 'deurtje' van 55x35 centimeter en daar past hij prima doorheen (hij moet dan wel even bukken).
Irmimi
Vaste gebruiker

Paisley schreef:Wat heb je een mooi hondenhok en kennel buiten!
Dank je wel Paisley :D

Helaas vindt Sep het dus niet zo geweldig. Hij is er wel graag hoor, maar liever binnen. Wellicht dat dat anders zou zijn als hij hier niet de enige hond was.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Leuke update Irmimi. Vermoeiend hè, ik herken het helemaal hoor. Alhoewel ik het deze keer minder vermoeiend vind dan de eerste twee keren. Dus wie weet went het ;) .

Iedereen die vandaag een hondje op gaat halen: heel veel plezier!
Paisley
Zeer actief

Irmimi schreef:
Paisley schreef:Wat heb je een mooi hondenhok en kennel buiten!
Dank je wel Paisley :D

Helaas vindt Sep het dus niet zo geweldig. Hij is er wel graag hoor, maar liever binnen. Wellicht dat dat anders zou zijn als hij hier niet de enige hond was.
Ja ik kan het me wel voorstellen. Voor zo'n onderkomen zou je eigenlijk minimaal twee honden naar Nederland moeten halen die elkaar al kennen, of een nieuw vriendje die ook buiten is. Die roedelhondjes vinden helemaal alleen zijn vaak maar niets.

Dus, dr zit niets anders op - welke hond moest nog een huisje hebben?! :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”