Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

oproepen sneller laten komen

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Murphy schreef:Ja, deze bedoel je denk ik he?
Ja, die heb ik gezien.
Ja zijn ze voldoende :-) Ik weet niet goed wat je daar mee bedoelt :-)
Of ik het voldoende heb uitgelegd/verduidelijkt :-)
Wat ik dacht toen ik het las was dat we dus al weer veel dichter bij elkaar zitten qua gedachten dan het soms lijkt.
Alsof je soms uit elkaar drijft om je punt te maken, terwijl je feitelijk veel dichter bij elkaar staat dan het lijkt.
Zoals je het hier stelt zit ons verschil in nuances denk ik. En dank je voor het verduidelijken :-)
Je hebt helemaal gelijk :ok:
Zie, als ik spontaan reageer wordt het al snel weer een lap tekst :-)
:mrgreen:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

christo schreef:
malinois schreef: hahahahahahahahaha als er iemand voor veel dingen openstaat ben ik het wel, als je alleen maar kijkt hoe ik in 8 jaar hondensport veranderd ben en tegen dingen anders aankijk zul je daar nog verbaasd van staan...
De manier van trainen van BB is een nieuwe manier van trainen... de hele lichte prikkels... een nieuwe manier van TT gebruiken.
Maar goed, alles waar het woord TT in voor komt in combi met trainen is bij jou bij voorbaat eng, dierenmishandeling etc. dan houdt het gewoon op...
en nu ga ik echt slapen
Maar Malinois, jij houdt zoveel van de sport dat je je leven niet zonder voor kunt stellen. Het is je hele sociale leven, heb je ooit gezegd. Dan ben je toch niet meer objectief als het gaat om discussies over de zwarte kanten van de africhting? Daar komt ook het rookgordijn vandaan. Ik denk in stilte dat jij je helemaal niet zo senang voelt bij het uitdelen van pijnlijke correcties. Maar dat je dat onprettige gevoel snel wegdrukt, want ja, de sport hè. Nog een reden voor het rookgordijn, dan hoef je er niet bij stil te staan.
nog zo iemand die denkt voor mij te kunnen denken... als er zulke discussies ontstaan ben ik er heel snel klaar mee hoor...
ruim 3 jr. geleden ben ik een half jaar zomaar ineens gestopt met de africhting, reden is niet van belang hiervoor, dus hoezo zou ik niet zonder kunnen?

Met alle eerdere opmerkingen die je gemaakt hebt over TT en hoeveel standjes erop zitten en hoe laag de standen zijn waar jij (oh nee, je trainer) mee werkt, schrik ik ervan dat je voor een wat jij noemt zwaar vergrijp toch de TT op de hoogste stand wilt gebruiken. Je zou ook kunnen zeggen, die grens ga ik niet over, dan is het einde sport, in elk geval met die hond. Maar die mogelijkheid komt niet eens bij je op geloof ik.
nee natuurlijk komt dat niet bij me op, ik ga mn hond niet iets afnemen wat hij geweldig vind idd. en als hij een pakwerker bijt is dat au voor hem idd... mag niet gebeurd dan ook niet snel weer.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

estelle schreef:
malinois schreef: De manier van trainen van BB is een nieuwe manier van trainen... de hele lichte prikkels... een nieuwe manier van TT gebruiken.
.
Dus voorheen waren die prikkels helemaal niet zo 'licht'?
Hoe werd de TT toen dan gebruikt?
ach kom hou je je nu van de domme? Ik denk dat jij duvelsgoed weet hoe er vroeger getraint werd, schoppen, slaan, staalborstels, varkensprikkers, TT die alleen aan en uit kon etc.
Die tijd heb ik overigens niet meer meegemaakt gelukkig ken ik alleen uit de verhalen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Frenk schreef:voordat je andere dingen probeert :denken: :19:
dus daar ga je dan maar vanuit dat dit niet het geval is :roll:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

frank1985 schreef:
christo schreef:
malinois schreef: hahahahahahahahaha als er iemand voor veel dingen openstaat ben ik het wel, als je alleen maar kijkt hoe ik in 8 jaar hondensport veranderd ben en tegen dingen anders aankijk zul je daar nog verbaasd van staan...
De manier van trainen van BB is een nieuwe manier van trainen... de hele lichte prikkels... een nieuwe manier van TT gebruiken.
Maar goed, alles waar het woord TT in voor komt in combi met trainen is bij jou bij voorbaat eng, dierenmishandeling etc. dan houdt het gewoon op...
en nu ga ik echt slapen
Maar Malinois, jij houdt zoveel van de sport dat je je leven niet zonder voor kunt stellen. Het is je hele sociale leven, heb je ooit gezegd. Dan ben je toch niet meer objectief als het gaat om discussies over de zwarte kanten van de africhting? Daar komt ook het rookgordijn vandaan. Ik denk in stilte dat jij je helemaal niet zo senang voelt bij het uitdelen van pijnlijke correcties. Maar dat je dat onprettige gevoel snel wegdrukt, want ja, de sport hè. Nog een reden voor het rookgordijn, dan hoef je er niet bij stil te staan.

Met alle eerdere opmerkingen die je gemaakt hebt over TT en hoeveel standjes erop zitten en hoe laag de standen zijn waar jij (oh nee, je trainer) mee werkt, schrik ik ervan dat je voor een wat jij noemt zwaar vergrijp toch de TT op de hoogste stand wilt gebruiken. Je zou ook kunnen zeggen, die grens ga ik niet over, dan is het einde sport, in elk geval met die hond. Maar die mogelijkheid komt niet eens bij je op geloof ik.
idd eens!!! dan maar einde sport of op een wat minder hoog nivo. Een hobby is leuk maar het word link als je oogkleppen op doet en alleen maar die punten wilt halen..

@ malinois: kom nou doe eens volwassen je moet niet bij alles wat ik zeg je zo aangevallen voelen. Ja ik vind dat hele TT verschrikkelijk. en ja ik vind dat het als het voor sport word gebruikt opo het randje van dieren mishandeling!!! en ja ik heb het idee van africhting dat iedereen maar als schaapjes achter elkaar aan hobbelt..... maar Ik denk echt niet voor jou wees maar niet bang en hou eens op met van die loze dingen te roepen maar ga nou eens inhoudelijk op mijn gevoel en ervaring in !!!!!
ben ik vaak genoeg en ik ben er zo langzamerhand wel klaar mee... ik blijf in herhalingen vallen. Prima als jij het als laatste redmiddel ziet en mij als dierenmishandelaar ziet... zolang ik maar beter weet.
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

malinois schreef: ben ik vaak genoeg en ik ben er zo langzamerhand wel klaar mee... ik blijf in herhalingen vallen. Prima als jij het als laatste redmiddel ziet en mij als dierenmishandelaar ziet... zolang ik maar beter weet.
amen to that :cheer:
Frenk
Zeer actief

malinois schreef:
Frenk schreef:voordat je andere dingen probeert :denken: :19:
dus daar ga je dan maar vanuit dat dit niet het geval is :roll:
Ik schreef "sommigen" en blijkbaar voel jij je aangesproken. :19:
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

malinois schreef:ach kom hou je je nu van de domme? Ik denk dat jij duvelsgoed weet hoe er vroeger getraint werd, schoppen, slaan, staalborstels, varkensprikkers, TT die alleen aan en uit kon etc.
Die tijd heb ik overigens niet meer meegemaakt gelukkig ken ik alleen uit de verhalen.
En sindsdien hebben we wereldvrede en is de hele mensheid verlicht geraakt en komt dat soort idioterie niet eens meer in ons òp... :roll:

wie houdt zich nu van de domme?
malinois
Zeer actief
Contacteer:

christo schreef:
malinois schreef:ach kom hou je je nu van de domme? Ik denk dat jij duvelsgoed weet hoe er vroeger getraint werd, schoppen, slaan, staalborstels, varkensprikkers, TT die alleen aan en uit kon etc.
En sindsdien hebben we wereldvrede en is de hele mensheid verlicht geraakt en komt dat soort idioterie niet eens meer in ons òp... :roll:

jij weet het toch zo goed hoe ik train en hoe er bij ons getraint wordt? dan hoef je dat toch niet te vragen dat heb je blijkbaar gezien :19: :ok:
Afbeelding
maart
Zeer actief

christo schreef:

tuurlijk komt het nog voor.... zal helaas denk ik ook nooit verdwijnen.
Alleen is het een kwestie van de juiste club te vinden.
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

maart schreef:
christo schreef:

Ach ik denk dat jullie ook dondersgoed weten dat wat Malinois beschrijft vaker voorkomt dan jullie willen laten geloven.
maart
Zeer actief

estelle schreef:
maart schreef:
christo schreef:

Ach ik denk dat jullie ook dondersgoed weten dat wat Malinois beschrijft vaker voorkomt dan jullie willen laten geloven.
In het IPO weet ik nog zo gauw niet hoor. Mijn ervaring toch en ben toch al op redelijk wat clubs geweest. Wel niet allemaal als lid uiteraard.
Ringsport wel véél meer.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

estelle schreef:
maart schreef:
christo schreef:

tja ik zal dan wel op de verkeerde verenigingen komen dat ik het niet zie... ja varkensprikker dat weet ik waar die gebruikt wordt...en nee dat vind ik absoluut niet kunnen, de rest zie ik dus niet. (maar dat zal wel weer niet kunnen dan)
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

maart schreef:
estelle schreef:
maart schreef:
christo schreef: En sindsdien hebben we wereldvrede en is de hele mensheid verlicht geraakt en komt dat soort idioterie niet eens meer in ons òp... :roll:

In het IPO weet ik nog zo gauw niet hoor. Mijn ervaring toch en ben toch al op redelijk wat clubs geweest. Wel niet allemaal als lid uiteraard.
Ringsport wel véél meer.
Wat is dan weer ringsport? Ik hou al die verschillende soorten en/of benamingen niet uit elkaar :mrgreen:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Frenk schreef:Wat is dan weer ringsport? Ik hou al die verschillende soorten en/of benamingen niet uit elkaar :mrgreen:
http://www.nvbk.org/
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

malinois schreef:
estelle schreef:
maart schreef:
christo schreef: En sindsdien hebben we wereldvrede en is de hele mensheid verlicht geraakt en komt dat soort idioterie niet eens meer in ons òp... :roll:

tja ik zal dan wel op de verkeerde verenigingen komen dat ik het niet zie... ja varkensprikker dat weet ik waar die gebruikt wordt...en nee dat vind ik absoluut niet kunnen, de rest zie ik dus niet. (maar dat zal wel weer niet kunnen dan)
Of jij vind dat ook allemaal gewoon kunnen.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

maart schreef:
malinois schreef: ben ik vaak genoeg en ik ben er zo langzamerhand wel klaar mee... ik blijf in herhalingen vallen. Prima als jij het als laatste redmiddel ziet en mij als dierenmishandelaar ziet... zolang ik maar beter weet.
amen to that :cheer:
daarom ga ik er niet eens meer op in....
Frenk
Zeer actief

ranetje schreef:
Frenk schreef:Wat is dan weer ringsport? Ik hou al die verschillende soorten en/of benamingen niet uit elkaar :mrgreen:
http://www.nvbk.org/
"de ringsport, beter gekend als politieafrichting"
politieafrichting, zeg dat dan :mrgreen:
Afbeelding
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli

Ongelezen bericht door Gaia »

Niet helemaal. Hier een filmpje van de franse ringsport. Klik <a href=""> hier</a>
<a href="> nog 1 waar een ze een muziekje achter gezet hebben.
Laatst gewijzigd door Gaia op 05 apr 2009 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Gaia schreef:Niet helemaal. Hier een filmpje van de franse ringsport. Klik <a href=""> hier</a>
Dat is een letterlijke quote van die site hoor :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

estelle schreef:
malinois schreef:
estelle schreef:
maart schreef: tuurlijk komt het nog voor.... zal helaas denk ik ook nooit verdwijnen.
Of jij vind dat ook allemaal gewoon kunnen.
lezen... genoemde dingen ZIE IK NIET dus waarom zou ik ze dan vinden kunnen als ik ze niet zie!
Afbeelding
Gaia
Zeer actief

Frenk schreef:
Gaia schreef:Niet helemaal. Hier een filmpje van de franse ringsport. Klik <a href=""> hier</a>
Tjsa, je hebt dus nog verschillende ringsporten. Het is allemaal een stuk extremer dan bij de KNPV of IPO. Hoogte sprongen van 1.20m en kuilen van 2,5 meter.

Persoonlijk vind ik het wat minder politie gericht, denk ik. Weet nog niet echt wat ik er van moet vinden.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Gaia schreef:
Frenk schreef:
Tjsa, je hebt dus nog verschillende ringsporten. Het is allemaal een stuk extremer dan bij de KNPV of IPO. Hoogte sprongen van 1.20m en kuilen van 2,5 meter.

Persoonlijk vind ik het wat minder politie gericht, denk ik. Weet nog niet echt wat ik er van moet vinden.
misschien je eerst in verdiepen en dan pas dingen roepen....

het is wereldwijd bekend dat de KNPV voor de hond toch wel als het zwaarste programma wordt gezien....dus extremer :denken:

en ja, de vrije hoogte sprong is 1,2m maar wel vanaf afstand, dus uit loop vanuit beide richtingen

de breedte sprong is tot 4,5 m (uit mijn hoofd niet opgezocht) een kuil van 2,5 m is niet extreem hoor....verder werken zij vaak niet met kuilen, maar met opgebouwde breedte sprongen zoals in de behendigheid

en de hoogte sprong is tot 2,3 m

alle sprongen zijn alleen wel uit beweging ipv uit stilstand zoals bij de KNPV
en sinds wanneer wordt de extremiteit van een sport bepaald door waar een hond overheen moet springen????
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

malinois schreef:
christo schreef:

jij weet het toch zo goed hoe ik train en hoe er bij ons getraint wordt? dan hoef je dat toch niet te vragen dat heb je blijkbaar gezien :19: :ok:
Rookgordijn... :roll:
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

ranetje schreef:
christo schreef:
ranetje schreef: Grappig hoe jullie (blondie en murphy) dat voorbeeld in het stukje van Christo lezen :wink:

Een hond weg willen hebben omdat het je als hond pijn gaat doen als je er een ziet, komt nu waarschijnlijk omdat er een verkeerde link gelegd door fout getimede correctie en daardoor is (onbedoeld) de reactie versterkt van het hondje.

Bedenkt ook nog eens, dat de meeste hele jonge hondjes blaffen uit onzekerheid, wat heel regelmatig (onterecht) wordt beoordeeld als "uitvallen" en dan ook zo wordt gecorrigeerd...................
Dan straf je puppy/puberale onzekerheid :(
En je zit zo in een spiraal naar beneden dat je dit gedrag alleen maar sterker en sterker krijgt.

Die prikker had naar mijn idee om te beginnen niet eens om gemoeten.
Ik ben het eens met Ranetje. Met één aanvullig: die prikker zit er niet omheen tegen het uitvallen, want die man vind dat uitvallen prima. Staat erbij alsof dat uitvallen doodnormaal is en ik verdenk hem ervan dat hij het stiekem ook wel stoer vindt ook. Er worden ook geen rukken aan de lijn gegeven. Die hond heeft de prikker gewoon om, en als ze in de lijn hangt, dan doet het pijn. Ik heb haar ook een keer horen piepen van de pijn.

Die prikker hoort gewoon helemaal niet om een hond, onder geen enkele omstandigheid.
:denken: :shock:
Oh juist :?
eh,... een prikker die de hond pijn doet als ze in de lijn hangt.. dan is het vast een geslepen.. bij een `normale`penneband voelt de hond ook als hij in de lijn hangt niets.. pas als er een ruk komt alszijnde correctie dan zal het gevoeld worden.. denk dat het een illusie is te denken dat je hond met een penneband om minder trekt...
malinois
Zeer actief
Contacteer:

christo schreef:
malinois schreef:
christo schreef:

Rookgordijn... :roll:
blijkt wel weer hoeveel jij ervan weet :ok: toppie.. oordelen over iemand die je totaal niet kent.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Kwam tijdens het googlen een interessante site tegen. http://leerburg.com/schvsknpv.htm

Wat quotes die me opvielen:
"The KNPV is also known as the Royal Dutch Police Dog Sport. The name would imply that the sport trains police dogs. This is not correct, the dogs trained in KNPV can not and should not go directly into police service work."

"The fact is that many people who train in the KNPV still feel that the purpose of the sport is to provide dogs for service work."

"Many dog vendors in this country intentionally mislead people and police agencies into believing that both Schutzhund and KNPV dogs are qualified to become police service dogs simply because they have obtained a Schutzhund or a KNPV title. Nothing is further from the truth."

"Both dog sports train a dog to bite a man. But it's possible to train dogs in either dog sport to bite strictly using the dogs prey drive. A dog must be able to work in his “defensive drive” and in “fight drive” to be a functional police service dog."

"It is important to realize that schutzhund tracking is no where near police service tracking. The fact is that if a dog was "FORCE TRACKED" for sport work (which is common) it will not do police service tracking. These force tracked dogs do not like to track as a result of the force that was put on it in the force training. Service dogs need to be trained to track through drive and tracking at speed is an important part of this training."

"The schutzhund bite work is a very precise routine that dogs can be "programmed" to work through. ... Frankly through proper training dogs can easily be schutzhund titled but these same dogs can not come close to passing a selection test for police work, much less be trained to do the work."

"The problem is that the judges confuse "very active prey drive" in the bite work with true aggression."

"While the KNPV sport does not require the same level of precision as schutzhund, it does seem that a lot of Dutch trainers are very hard on their dogs in obedience. I think this is because of the fact that they have not been forced to develop other training methods because many of their Malinois (at least the ones selected for their sport) are so high in drive that they can take the force and still maintain drive."

"These people think that the KNPV is a much more difficult sport where only the tough survive. Unfortunately they are wrong. The KNPV is a great sport if one keeps in mind that it is "JUST A SPORT."

"I just feel that it is a mistake to think that all Schutzhund dogs and all KNPV dog's can become police service dogs. The facts are that very few of them have the drive or temperament for the work."

Hoe verhoudt Schutzhund zich tot ringsport en IPO?
Kloppen de uitspraken die deze man doet?
Afbeelding
Gaia
Zeer actief

crutz schreef:
Gaia schreef:
Frenk schreef:

het is wereldwijd bekend dat de KNPV voor de hond toch wel als het zwaarste programma wordt gezien....dus extremer :denken:

en ja, de vrije hoogte sprong is 1,2m maar wel vanaf afstand, dus uit loop vanuit beide richtingen

de breedte sprong is tot 4,5 m (uit mijn hoofd niet opgezocht) een kuil van 2,5 m is niet extreem hoor....verder werken zij vaak niet met kuilen, maar met opgebouwde breedte sprongen zoals in de behendigheid

en sinds wanneer wordt de extremiteit van een sport bepaald door waar een hond overheen moet springen????
Mwah, ik had me inderdaad meer moeten verdiepen in de getallen ben ik helemaal met je eens.
Afbeelding
frank1985
Zeer actief

Ongelezen bericht door frank1985 »

crutz schreef:
Gaia schreef:
Frenk schreef:

heb je dat in NL ook ringsport ?? of is dat echt buitenlands ? is is het programma verder te vergelijken met KNPV ? ik vind die pakwerkers veel drukker en de honden trouwens ook of zie ik dat neit goed?

ziet er wel mooi uit moet ik zeggen

Zag net het eerste filmpje en wat mij opviel is dat schudden met de kop op 4.30min. wie weet wat dat is >??? wat een apparte pakken hebben die jongens aan trouwens ??!!
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

ja frenk.. de uitspraken vind ik kloppen.. schutzhund is een vorm van IPO in duitsland-- of het vdh (vereniging duitse herder)programma
hij spreekt ook over de mate van precisie.. bij ipo en vdh en schutzhund moet de hond correct volgen lossen op commando, alleen op de mouw bijten bij dreiging en aanval van afstand correct blijven zitten aan de voet terwijl er een man schreeuwend en met een knuppel omhoog aan komt rennen... pas op het commando mogen de honden `stellen`
de sport is dus erg veeleisend geworden in correct gedrag en streng appel..
er is al vaker gezegd dat bij knpv en bewakings honden wat minder strict kan worden gelopen..
Betekend overigens niet dat bepaalde honden niet ook omgezet kunnen worden naar een ander programma--- ik heb mijn schatteke ook eens bij de knpv een oefening laten doen.. ik stond verbaasd kan ik je zeggen.. want daar waar bij de vlucht normaliter in de ipo de pw de mouw bied was de knpv meneer vergeten dat hij met een ipo hond van doen had.. dus er kwam geen mouw.. Finn sprong toen wel voor de schouder.. keel terwijl hij hing nog wel naar mij terug van oeps mag dit baas...
want dat was hem nooit geleerd...alleen vluchtverhinderen en bijten op een mouw kon hij..
wat die meneer zegt klopt.. niet iedere ipo vdh of schutzhond getrainde hond is echt geschikt voor het echte werk... alszijnde in bewaking of als politiehond.. maar sommigen zijn goed om te scholen en sommigen zijn gewoon leuk om mee te sporten..
en dan de drie disciplines... speuren appel en manwerk
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”