Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Labrador doodgebeten in Katwijk ZH

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

meetjewrc
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am staff
Pitbull
Fila brasileiro
Aantal honden: 0
Contacteer:

Re: Labrador doodgebeten in Katwijk ZH

Ongelezen bericht door meetjewrc »

En ras promoten....... ik promoot nergens deze rassen...
Ik heb ze voor mezelf, en ik blaas geen tien ballonnen op omdat ik met mijn praatjes iemand aan een Stafford heb geholpen, door mijn gepromoot :19:

Jij wilt een Labrador prima, dat mag je zelf weten.
Je voert hem zelf en betaald zijn onkosten, en zorgt ervoor dat hij niemand tot last is.

Net zoals ik met mijn honden :E:

Maar in zo een soort topic zoals deze worden OOK mijn honden bestempeld als levens gevaarlijk, en daar haakte ik even op in.
Zelfde als jij zou doen als het over jou geliefde ras ging.
Laatst gewijzigd door meetjewrc op 21 dec 2014 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Ήυs
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ήυs »

beatje schreef:Gonnie jij vind ze leuk,maar volgens mij heb je pinchers.
Het is toch niet dat als je iets leuk vind dat je het moet nemen.Ik vind zoveel leuk.
En ik moet zeggen dat ik de foto's van lemuria heet ze geloof ik, ook altijd heel leuk vind,ik vind dat zo'n grappige hond.Maar wetend waar toe zo'n leuke hond in staat is,is voor mij een reden om het niet te doen.
Prima voor jou dan toch? Maar respecteer dan wel de gene die daar een andere mening over hebben. En noem je de honden van gonnie nou pinschers?
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Jessica3787 schreef:Ieder zijn meug. Ik snap ook niet waarom mensen spinnen hebben, een diepe band met hun goudvis voelen, gelovig zijn, rare plekken piercen etc. Dat hoeft ook helemaal niet, ieder zijn meug.

Echter, het moet niet gevaarlijk worden voor mij of mijn dieren. M.i. behoren pitbulls en staffords altijd en overal aangelijnd uitgelaten te worden door hooguit twee verschillende volwassen waarvan gebleken is dat ze verantwoordelijk met dit type hond om kunnen gaan. Dit voorkomt dat een beperkt gezinslid of kind toch denkt dat het geen kwaad kan de hond even los te laten of de hond niet kan houden. Als het dier een hond of mens al een keer verwond heeft, voorgoed uitlaten met stevige muilkorf. Als het dier ooit ontsnapt, inbeslagname en een flinke boete. Dat zorgt ervoor dat eigenaren wel extra oppassen. Volgens mij houd je dan de echte liefhebbers over die goed met dit ras om kunnen gaan.

:ok:
En per persoon nooit met meer dan 2 van deze honden tegelijk wandelen lijkt me ook nog een hele goede aanvulling.
Want ook al zijn ze aangelijnd, 3 stuks of meer van deze honden trekken je echt over de straat als ze willen...
:zweep:
Mojuan
Zeer actief

Maryanne schreef:
Ik ben niet verantwoordelijk voor wat andere mensen met hun honden doen. Ik heb niets te maken met het voorval in Katwijk.
Ik ook niet, maar ik ga niet mijn ras promoten in een topic als bij dit verschrikkelijke incident. Dat promoten die ik wel ergens anders. :roll:
En ik ben overigens dol op klapkaken.

Er wordt hier door niemand gepromoot, jij hebt ze echt niet op een rijtje.
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Ik ga toch ook niet zeiken over dat mensen een Golden kiezen? Ik heb helemaal totaal niets met die honden.
Kan absoluut niet begrijpen wat mensen daar leuk aan vinden, en wat mensen er mooi aan vinden.
En wat vind je van een labrador?
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Nou ja, het zal allemaal wel.
Ik hoef ze ook niet achter me aan te slepen.

Denk wel dat ik wat prettiger op straat loop. Vind ikzelf wel prettig.
Mojuan
Zeer actief

meetjewrc schreef:
Maar in zo een soort topic zoals deze worden OOK mijn honden bestempeld als levens gevaarlijk, en daar haakte ik even op in.
Zelfde als jij zou doen als het over jou geliefde ras ging.
Plus dat er aan ons werd gevraagd waarom we deze honden kiezen en wat we daar nou precies leuk aan vinden.
Geven we gewoon op een nette manier antwoord op :19:
Mojuan
Zeer actief

Maryanne schreef:
Ik ga toch ook niet zeiken over dat mensen een Golden kiezen? Ik heb helemaal totaal niets met die honden.
Kan absoluut niet begrijpen wat mensen daar leuk aan vinden, en wat mensen er mooi aan vinden.
Lomp en opdringerig. Lief bij een ander, maar ik voel er weinig voor.
Ik heb een oude herplaatser, kruising Labrador x Duitse Herder. Ik hou heel veel van dat beest, maar die diepgaande band voel ik niet.
Maar ook dat is allemaal al gezegd.
meetjewrc
Zeer actief
Pitbull
Fila brasileiro
Contacteer:

Marion. schreef:Nou ja, het zal allemaal wel.
Ik hoef ze ook niet achter me aan te slepen.

Denk wel dat ik wat prettiger op straat loop. Vind ikzelf wel prettig.
Dat vind jij :D Ikzelf zou nooit niet met een Golden thuis komen, maar ik begrijp dat mensen ze leuk vinden en ervoor kiezen.
Maryanne
Zeer actief
Contacteer:

Mijn hemel zeg.
Elk topic op dit forum wijkt af richting andere onderwerpen, dat werkt nou eenmaal zo.
Er zijn ons dingen gevraagd, en daar hebben wij netjes antwoord op gegeven.
Hadden we dat maar moeten negeren omdat JIJ het ziet als 'ras promoten' ?
Dat jij dit uberhaupt ziet als promoten van het ras.........
Ik zie dat wel zo, ga dat lekker ergens anders doen joh. :roll:
En dat zeg jij, hou toch op zeg :LOL: :LOL:
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

Marion. schreef:Mijn moeder kent deze terrier "trek" niet. Al stond ze ernaast dat buurjongetje (neefje, jongste zoon van haar zus) vol in zijn neus gegrepen werd door een heuse Fox met stamboom. Nu, 30 jaar later, zie je het litteken nog.
Vader stierf, moeder was alleen, en wilde een hondje. Andere tante (aan de andere kant de buurvrouw) heeft al jaren 2 Hussels. Moeders leek het wel wat om niet alleen met hun mee te lopen op een wandeling, maar ook een eigen hondje mee te nemen. En dus, gekleurd door haar omgeving - en mijn tante - ging ze voor een Hussel reu.

En mijn moeder is de goedheid zelve. Echt totaal geen terrier mens. En ook geen reu-mens. Maar hoe kan ze dat weten?

Ze is nu al dik 2,5 jaar heel blij met haar Maltezer-teefje. en die gaan echt samen oud worden en dood gaan. Soms kom ik ze onderweg wel eens tegen, en mama is zó blij met het ding. Ik word er zelf altijd blij van als ik ze samen zie lopen :I: :I: :I:
Lief, en heerlijk voor je moeder!

Ik ben dol op terriërs, waarschijnlijk omdat het eerst hondje uit mijn jeugd ook een terriër was, een fox, waar ik stapelgek op was en waar ik nog bijna dagelijks aan denk. Maar er zijn soorten die ik niet zou willen hebben, waaronder ook fox terriers, want vaak té fel, té kort lontje, vooral de reuen, en dat vind ik niet fijn wandelen. Waar wij woonden vroeger was dat geen probleem, maar dat zou nu gewoon niet meer gaan. Als ik de twee Foxen bij ons in de buurt zie, of de Welsh of Kerry Blue van kennissen dan denk ik: geweldige honden, prachtig mooi, maar zó fel, nee, daar zou ik geen trek in hebben. Dus hebben we gekozen voor een wat makkelijker type onder de terriërs. Maar dat betekent niet dat ik ook niet heel gelukkig zou kunnen zijn met een Maltezertje als er toevallig eentje op ons pad gekomen was. :-)
Dalmarieke
Actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dalmarieke »

Ik heb niet alle pagina`s gelezen omdat ik in bepaalde stukken alleen maar discussies zag ontstaan.
Vind het echt vreselijk wat is gebeurd bah...sprak vandaag iemand uit Katwijk, die gaf aan dat de lab echt vreselijk was toegetakeld (staart eraf, oren eraf, keelhuid over hoofd getrokken en ga zo maar door), en dat het baasje de riem moest loslaten/ontglippen....bah..dat voor je ogen zien gebeuren en zo machteloos staan. Er was blijkbaar (van horen zeggen, excuus)nog geroepen dat ze haar staff terug moest roepen maar er werd naar haar teruggeroepen dat ze niet zo moest schreeuwen....

Die zelfde persoon die ik sprak vandaag uit Katwijk...diens hondje (door mij gefokt) is vorige week ook gegrepen in Katwijk door een stafford. Uit het niets, 30 hechtingen in de oren die er als lappen bij hingen en 2 uur op de operatie tafel plus een getraumatiseerde hond.
Deze staff heeft ook al eerder honden aangevallen. Baasje vd staff was erg geschrokken, maar ook niet bedenken om zo`n hond dan vast te houden???
En dat snap ik ook niet van het roedelStaff verhaal...zeker met een roedel met een verleden....

brrrr nog kippenvel...het zal je maar gebeuren voor je ogen door nalatigheid van anderen
http://www.dalmindys.nl
Afbeelding
Besmet met het spikkelvirus
Dalmarieke
Actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dalmarieke »

Ik heb niet alle pagina`s gelezen omdat ik in bepaalde stukken alleen maar discussies zag ontstaan.
Vind het echt vreselijk wat is gebeurd bah...sprak vandaag iemand uit Katwijk, die gaf aan dat de lab echt vreselijk was toegetakeld (staart eraf, oren eraf, keelhuid over hoofd getrokken en ga zo maar door), en dat het baasje de riem moest loslaten/ontglippen....bah..dat voor je ogen zien gebeuren en zo machteloos staan. Er was blijkbaar (van horen zeggen, excuus)nog geroepen dat ze haar staff terug moest roepen maar er werd naar haar teruggeroepen dat ze niet zo moest schreeuwen....

Die zelfde persoon die ik sprak vandaag uit Katwijk...diens hondje (door mij gefokt) is vorige week ook gegrepen in Katwijk door een stafford. Uit het niets, 30 hechtingen in de oren die er als lappen bij hingen en 2 uur op de operatie tafel plus een getraumatiseerde hond.
Deze staff heeft ook al eerder honden aangevallen. Baasje vd staff was erg geschrokken, maar ook niet bedenken om zo`n hond dan vast te houden???
En dat snap ik ook niet van het roedelStaff verhaal...zeker met een roedel met een verleden....

brrrr nog kippenvel...het zal je maar gebeuren voor je ogen door nalatigheid van anderen
http://www.dalmindys.nl
Afbeelding
Besmet met het spikkelvirus
meetjewrc
Zeer actief
Pitbull
Fila brasileiro
Contacteer:

Maryanne schreef:
Zelfde als menig andere rassen, leuke honden VOOR een ander, ikzelf zou er nooit mee thuis komen.
Waarom is het zo moeilijk om te snappen dat er ook andere mensen op de wereld zijn, die niet kiezen voor een Lab of Golden?
Mojuan
Zeer actief

Maryanne schreef:
Mijn hemel zeg.
Elk topic op dit forum wijkt af richting andere onderwerpen, dat werkt nou eenmaal zo.
Er zijn ons dingen gevraagd, en daar hebben wij netjes antwoord op gegeven.
Hadden we dat maar moeten negeren omdat JIJ het ziet als 'ras promoten' ?
Dat jij dit uberhaupt ziet als promoten van het ras.........
Ik zie dat wel zo, ga dat lekker ergens anders doen joh. :roll:
En dat zeg jij, hou toch op zeg :LOL: :LOL:
Dit topic verliep heel goed en respectvol, tot jij je ermee begon te bemoeien.
meetjewrc
Zeer actief
Pitbull
Fila brasileiro
Contacteer:

Dalmarieke schreef:Ik heb niet alle pagina`s gelezen omdat ik in bepaalde stukken alleen maar discussies zag ontstaan.

Het is ook afschuwelijk en had nooit mogen gebeuren, en had niet gebeurd als het baasje niet zijn kop in ze kont had, en wist waar deze honden toe in staat kunnen zijn.

Heb ook zwaar medelijden met het kleine meisje die alles heeft gezien, en hoop dat het goed met haar en haar moeder gaat.
Dit is een slachtpartij geweest, en zal niet snel van je netvlies gaan.
Hopelijk krijgt die man die honden niet terug, en krijgt hij een verbod op dieren houden.
River8
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door River8 »

Maryanne schreef:
Ik ben niet verantwoordelijk voor wat andere mensen met hun honden doen. Ik heb niets te maken met het voorval in Katwijk.
Ik ook niet, maar ik ga niet mijn ras promoten in een topic als bij dit verschrikkelijke incident. Dat promoten die ik wel ergens anders. :roll:
En ik ben overigens dol op klapkaken.
Ondanks alle honden met wie Riv in contact is geweest, van maltesers tot staffs, rotweilers, dobermans, chi's, goldens, grote en kleine jachthonden, herders in alle soorten en maten...heeft alleen een Jack Russell haar uit het niets gebeten. En door! Net naast t gewricht anders was ze blijvend mank geweest.
Kan jij toch ook niks mee? Gevaarlijkheid is er in alle soorten en maten. Ben zelf niet weg van staffs ed, en ga gerust een blokje om voor degenen hier in de buurt, maar zie toch niet dat bovenstaande personen nou hun ras aan het promoten zijn. Uitleggen ja. Daar kan je wat mee of niet, maar heb nergens gelezen dat ze zeggen dat elke onbenul 1, laat staan een pack aan moet schaffen voor de leuk.
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Mojuan schreef:
Ήυs schreef:
Marion. schreef: Precies. Ik heb honden voor mijn ontspanning. Ik wil 's ochtends gewoon een uurtje door het bos lopen, zonder spanning. Gewoon relaxed. Ik snap er de lol niet van om daar extra spanning in te brengen.
Ja, dat zijn JOUW wensen. Houdt niet in dat iedereen daar zo over denkt. Staffords en pitbulls zijn meer dan alleen moordmachines he?
Dit is dus precies waar we het eerder in dit topic ook al over hadden.
Mensen kunnen zich niet inleven in een ander, niet accepteren en respecteren dat een ander bepaalde keuzes maakt, begrijpelijk of niet.
Maar als iemand daar nou blij van wordt, en het helemaal prachtig vindt, dan vind ik het prima.
Wat mijn hobby is, hoef je inderdaad niets van te vinden. Het wordt wel anders als JOUW hobby het einde van mijn hobby betekent.
meetjewrc
Zeer actief
Pitbull
Fila brasileiro
Contacteer:

Marion. schreef:
Mojuan schreef:
Ήυs schreef:
Marion. schreef: Precies. Ik heb honden voor mijn ontspanning. Ik wil 's ochtends gewoon een uurtje door het bos lopen, zonder spanning. Gewoon relaxed. Ik snap er de lol niet van om daar extra spanning in te brengen.
Ja, dat zijn JOUW wensen. Houdt niet in dat iedereen daar zo over denkt. Staffords en pitbulls zijn meer dan alleen moordmachines he?
Dit is dus precies waar we het eerder in dit topic ook al over hadden.
Mensen kunnen zich niet inleven in een ander, niet accepteren en respecteren dat een ander bepaalde keuzes maakt, begrijpelijk of niet.
Maar als iemand daar nou blij van wordt, en het helemaal prachtig vindt, dan vind ik het prima.
Wat mijn hobby is, hoef je inderdaad niets van te vinden. Het wordt wel anders als JOUW hobby het einde van mijn hobby betekent.
Maar jouw hobby word niet het het einde door mijn hobby :19: dat is weer alles over een kam scheren.
Mojuan
Zeer actief

meetjewrc schreef:
Het is ook afschuwelijk en had nooit mogen gebeuren, en had niet gebeurd als het baasje niet zijn kop in ze kont had, en wist waar deze honden toe in staat kunnen zijn.

Heb ook zwaar medelijden met het kleine meisje die alles heeft gezien, en hoop dat het goed met haar en haar moeder gaat.
Dit is een slachtpartij geweest, en zal niet snel van je netvlies gaan.
Hopelijk krijgt die man die honden niet terug, en krijgt hij een verbod op dieren houden.

Nou idd :jank:
Vooral dat kleine meisje dat alles heeft zien gebeuren blijft maar in mijn gedachten..
Ik kan me helaas een heel realistisch beeld vormen over hoe dit eruit moet hebben gezien.. érg veel natuurprogramma's gekeken waarbij een prooidier verscheurd wordt door wilde honden bijvoorbeeld...
Dat zoiets gebeurt met iemands huisdier is afschuwelijk.
Eigenlijk vind ik dat die eigenaren van de Pits ook nog een gevangenisstraf verdienen.
Mojuan
Zeer actief

meetjewrc schreef:
Marion. schreef: Wat mijn hobby is, hoef je inderdaad niets van te vinden. Het wordt wel anders als JOUW hobby het einde van mijn hobby betekent.
Maar jouw hobby word niet het het einde door mijn hobby :19: dat is weer alles over een kam scheren.
Dat is weer typisch Marion.
Jessica3787
Zeer actief
Mijn ras(sen): Terriermixje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jessica3787 »

Mojuan schreef:
Jessica3787 schreef:Ieder zijn meug. Ik snap ook niet waarom mensen spinnen hebben, een diepe band met hun goudvis voelen, gelovig zijn, rare plekken piercen etc. Dat hoeft ook helemaal niet, ieder zijn meug.

Echter, het moet niet gevaarlijk worden voor mij of mijn dieren. M.i. behoren pitbulls en staffords altijd en overal aangelijnd uitgelaten te worden door hooguit twee verschillende volwassen waarvan gebleken is dat ze verantwoordelijk met dit type hond om kunnen gaan. Dit voorkomt dat een beperkt gezinslid of kind toch denkt dat het geen kwaad kan de hond even los te laten of de hond niet kan houden. Als het dier een hond of mens al een keer verwond heeft, voorgoed uitlaten met stevige muilkorf. Als het dier ooit ontsnapt, inbeslagname en een flinke boete. Dat zorgt ervoor dat eigenaren wel extra oppassen. Volgens mij houd je dan de echte liefhebbers over die goed met dit ras om kunnen gaan.

:ok:
En per persoon nooit met meer dan 2 van deze honden tegelijk wandelen lijkt me ook nog een hele goede aanvulling.
Want ook al zijn ze aangelijnd, 3 stuks of meer van deze honden trekken je echt over de straat als ze willen...
Precies, misschien zelfs met één tegelijk zodat je nog meer controle hebt. Nou heb ik behoorlijk wat gewicht, maar ik denk dat ik mezelf niet rechtop kan houden met twee van die spierbundels. Ik hoop dat er dit soort maatregelen worden ingevoerd, het verhoogt de veiligheid en liefhebbers kunnen hun honden blijven houden zonder dit soort terugkerende incidenten. Dat is voor niemand fijn!
meetjewrc
Zeer actief
Pitbull
Fila brasileiro
Contacteer:

Zijn de honden inmiddels al afgespoten of wachten ze nog op uitspraak?
Die zullen wel maanden lang in opslag zitten om uiteindelijk alsnog afgespoten te worden.....
Teken dan direct voor de doodspuit, die dieren kunnen nooit meer normaal in Katwijk komen, en terecht.
Die kerel kan ze kop ook niet meer vertonen en zeker niet met een pitbull aan zijn zijde.
Maar heb zo een donkerbruin vermoeden dat meneer gewoon verder gaat als dit nieuws wat is gezakt......
shinobi
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 x Tosa Inu en APBT
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door shinobi »

meetjewrc schreef:Zijn de honden inmiddels al afgespoten of wachten ze nog op uitspraak?
Die zullen wel maanden lang in opslag zitten om uiteindelijk alsnog afgespoten te worden.....
Teken dan direct voor de doodspuit, die dieren kunnen nooit meer normaal in Katwijk komen, en terecht.
Die kerel kan ze kop ook niet meer vertonen en zeker niet met een pitbull aan zijn zijde.
Maar heb zo een donkerbruin vermoeden dat meneer gewoon verder gaat als dit nieuws wat is gezakt......
Kunnen ze niet beter overgeplaatst worden naar serieuze mensen?
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Hij heeft er nog 1 die hier niet bij was.
Mojuan
Zeer actief

meetjewrc schreef:Zijn de honden inmiddels al afgespoten of wachten ze nog op uitspraak?
Voor de honden is het het beste als ze zsm ingeslapen worden.
Niemand wil toch ook meer zo'n hond in huis halen? Ik hoef echt geen Pit met zo'n verleden hoor..
En ook ik vermoed dat hij doodleuk weer verder gaat en nieuwe Pits aanschaft en blijft beweren dat het niet gebeurd zou zijn als hij zelf met de honden buiten was geweest.
Maryanne
Zeer actief
Contacteer:

meetjewrc schreef:
Maryanne schreef:
Zelfde als menig andere rassen, leuke honden VOOR een ander, ikzelf zou er nooit mee thuis komen.
Waarom is het zo moeilijk om te snappen dat er ook andere mensen op de wereld zijn, die niet kiezen voor een Lab of Golden?
Nou, ik ook niet, leuk voor anderen maar ook niet mijn ras maar is het dan zo moeilijk te begrijpen dat anderen nu eenmaal niet kiezen voor een klapkaakje (niet specifiek voor jou bedoeld meetjewrc).
Mojuan
Zeer actief

shinobi schreef:

Zoals naar wie?
Heb je gezien hoeveel ervan in het asiel zitten die zoiets ergs niet eens op hun kerfstok hebben?
Ook die zijn zo goed als onplaatsbaar..
meetjewrc
Zeer actief
Pitbull
Fila brasileiro
Contacteer:

shinobi schreef:
Nee, die mensen zijn er gewoon niet.
Je kan niet alle honden redden.
Asiels zitten overvol, en een hond die al iets op zijn kerfstok heeft, zal helemaal nooit geplaatst worden OF weer bij de verkeerde.
Beter hun besparen van een hoop ellende en ze laten gaan.
Mojuan
Zeer actief

Maryanne schreef:
meetjewrc schreef:
Maryanne schreef:
Nou, ik ook niet, leuk voor anderen maar ook niet mijn ras maar is het dan zo moeilijk te begrijpen dat anderen nu eenmaal niet kiezen voor een klapkaakje (niet specifiek voor jou bedoeld meetjewrc).
Dat bedoel ik nou, je hebt dus niet gelezen wat we hebben geschreven.
Wij begrijpen juist heel goed dat anderen er niet voor kiezen.
Het liefst willen we dat nog veel minder mensen ervoor kiezen, want er lopen veel teveel mensen mee rond die geen verstand in hun bolle harses hebben.
Waar haal jij vandaan dat wij vinden dat anderen moeten kiezen voor een klapkaak? :19: Zeer bijzondere conclusie.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”