Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Teckels

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Daniela
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergteckel
Aantal honden: 1

Re: Teckels

Ongelezen bericht door Daniela »

Ik geloof dat ik ze destijds via jumbo pet webshop heb gekocht.
Afbeelding
Afbeelding
P-tt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door P-tt »

Chan35 schreef:Hoi Teckelvrienden!

Ik ben nieuw op dit forum en ik kom me even voorstellen. Ik woon met mijn vriend en ons zoontje van anderhalf in Losser (overijssel) en we zijn aan het wachten op eenkaninchenteckel pup langhaar.
Bij "Toro Rosso" in ter Apel verwachten ze vandaag een nestje dus ik ben helemaal hyper vandaag!!
We willen graag een teefje en ik ben zo benieuwd of het allemaal goed gaat en of er een lief teefje voor ons bij zit....Spannende tijd dus!

Nou ik hou jullie wel op de hoogte van alles!

Groetjes, Chantal
He wat leuk een potentiële kaninchen teckel eigenaar. Heel veel succes met wachten. Houd je ons wel op de hoogte over de ontwikkelingen :ok:
Afbeelding
Chan35
Actief
Mijn ras(sen): Dwergteckel langhaar

Ongelezen bericht door Chan35 »

[quote="IvysToeter"]wat spannend chantal! ik ben benieuwd of er voor jullie een leuke pup geboren word.
mogen jullie zelf kiezen? of kiest de fokker er eentje?

We mogen zelf kiezen, dus helemaal leuk! Ik heb maar even gebeld met de fokker want ik hoorde maar niks en tja ik ben nu eenmaal een vrouw en kan niet tegen wachten LOL maar goed hij zei dat de teefjes 3 dagen achter elkaar gedekt worden en ze dus niet precies weten wanneer de bevruchting plaats heeft gevonden. maar blijkbaar pas de 3e dag (tuurlijk dat heb ik weer) dus ik wacht nog steeds in spanning af op zijn belletje!
Chan35
Actief

P-tt schreef:
Chan35 schreef:Hoi Teckelvrienden!

Ik ben nieuw op dit forum en ik kom me even voorstellen. Ik woon met mijn vriend en ons zoontje van anderhalf in Losser (overijssel) en we zijn aan het wachten op eenkaninchenteckel pup langhaar.
Bij "Toro Rosso" in ter Apel verwachten ze vandaag een nestje dus ik ben helemaal hyper vandaag!!
We willen graag een teefje en ik ben zo benieuwd of het allemaal goed gaat en of er een lief teefje voor ons bij zit....Spannende tijd dus!

Nou ik hou jullie wel op de hoogte van alles!

Groetjes, Chantal
He wat leuk een potentiële kaninchen teckel eigenaar. Heel veel succes met wachten. Houd je ons wel op de hoogte over de ontwikkelingen :ok:

Uiteraard hou ik jullie op de hoogte!
Chan35
Actief

IvysToeter schreef:wat spannend chantal! ik ben benieuwd of er voor jullie een leuke pup geboren word.

Dat jasje van bobbie op je avatar is leuk!

Dobby hier nog steeds geen jasje aan.
tot nu toe lijkt ze het nog niet koud te hebben.
lekker in beweging blijven, dat helpt.

Even een vraagje:
Ik heb ooit op een puppyparty bij de dierenarts een verpakking met vlooiendruppels gekregen.
van frontline.
er staat op puppypack en is voor hondjes tot 10kg.
Dobby is nu 6,6kg.
Normaal hebben we altijd Advantix.
zouden we voor de wintermaanden, dat er over het algemeen minder vlooien zijn, de frontline kunnen gebruiken?
en dan van het voorjaar weer gewoon advantix?

Maar komt het dan ook voor dat de Fokker een pup voor je kiest? Ik heb er zelf nog nooit van gehoord namelijk...

Ik heb trouwens met ingehouden adem je verhaal over Dobby gevolgd, wat sneu voor haar zeg! Hoe gaat het nu met haar? heeft ze er last van dat ze zo goed als niks kan zien?
P-tt
Zeer actief

Chan35 schreef:
IvysToeter schreef:wat spannend chantal! ik ben benieuwd of er voor jullie een leuke pup geboren word.

Maar komt het dan ook voor dat de Fokker een pup voor je kiest? Ik heb er zelf nog nooit van gehoord namelijk...
Bij ons was het zo dat we zelf mochten kiezen. Maar de fokkers wilde zelf een reu houden dus zij hadden eerste keuze en wij tweede keuze.
Toen wij onze keuze hadden gemaakt hebben we dit niet direct aan de fokkers verteld, maar gevraagd welke pup zij het beste bij ons vonden passen. Dat was dus dezelfde pup als die wij voor ogen hadden en dat is hem dus ook geworden.

Ik weet het niet 100% zeker maar volgens mij komt het voor dat een fokker voor jou kiest.
Afbeelding
IvysToeter
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel

Ongelezen bericht door IvysToeter »

Ik hoor het wel vaker dat de fokker een pup uit kiest.
niet specifiek eentje.
maar vaak worden er dan puppy's aangewezen die het beste bij het 'doel' passen die de nieuwe eigenaar ermee heeft.
en daar kan de nieuwe eigenaar dan uit kiezen.

Chan, dank je wel.
het gaat goed met Dobby.
ze is lekker vrolijk en speels, doet alles goed (en soms minder goed haha) een echte jonge hond.
dus ook lekker eigenwijs af en toe.
er zijn ook wel dagen/momenten dat ze sneller bang is o.i.d. maar we weten nu inmiddels hoe we ermee om moeten gaan.
Afbeelding
Saskia241
Zeer actief

Ongelezen bericht door Saskia241 »

Hier heeft de fokker gekozen, of nouja in overleg.
Bij Oscars fokker hadden we een uitgebreid gesprek over ons en onze situatie en hij had een reutje wat heel goed zou passen, had ie gelijk in. Het klikte ook meteen.

Bij Carel had de fokker al een van de twee reutjes in haar hoofd voor ons, de reu die ook onze voorkeur had. Het andere reutje vond mij ook niet leuk, wilde niet op schoot terwijl Carel zich op zijn rug draaide en ging slapen.

Het is zelden zo dat een fokker zegt dat jij die pup moet nemen, je mag een voorkeur aangeven en daar wordt ook rekening mee gehouden.
Florabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Langharige kaninchen Teckel

Ongelezen bericht door Florabel »

Hey Chan35, wat leuk een kaninchen teckel! Sofie, ons exemplaar, is nu bijna een jaar en een heerlijk beest. Ze is wel heel klein gebleven, maar ze voelt zich een stuk groter en stoerder..
Wij wonen trouwens ook in Twente en komen in het bos heel vaak mensen met teckels tegen, maar eigenlijk nooit kaninchens.
Afbeelding
Sofie!

Afbeelding
Chan35
Actief

Ja, zo klinkt het wel logisch! de Fokker kent de pups natuurlijk ook goed...wel zo handig! en er moet wel een klik zijn tussen ons en de pup, erg belangrijk!

Maar ondertussen heb ik nog steeds geen bericht van de fokker.....pfffff nog maar even geduldig afwachten (en dat is niet mijn sterkste kant haha)

Ik vind het fijn dat dit forum bestaat want ik denk dat ik jullie advies en raad straks nog hard nodig zal hebben ;) altijd fijn om met mensen te praten die ervaring hebben met teckels!
Chan35
Actief

Florabel schreef:Hey Chan35, wat leuk een kaninchen teckel! Sofie, ons exemplaar, is nu bijna een jaar en een heerlijk beest. Ze is wel heel klein gebleven, maar ze voelt zich een stuk groter en stoerder..
Wij wonen trouwens ook in Twente en komen in het bos heel vaak mensen met teckels tegen, maar eigenlijk nooit kaninchens.

Hoi Florabel,

Wat is jullie Sofie prachtig zeg! en zo mooi klein, dat wil ik ook zo graag! Ik vind juist dat hele kleine geweldig! Waar wonen jullie in twente? hier zien we wel ruwharige kaninchenteckels maar langharig echt zelden...
P-tt
Zeer actief

Chan35 schreef:Ja, zo klinkt het wel logisch! de Fokker kent de pups natuurlijk ook goed...wel zo handig! en er moet wel een klik zijn tussen ons en de pup, erg belangrijk!

Maar ondertussen heb ik nog steeds geen bericht van de fokker.....pfffff nog maar even geduldig afwachten (en dat is niet mijn sterkste kant haha)

Ik vind het fijn dat dit forum bestaat want ik denk dat ik jullie advies en raad straks nog hard nodig zal hebben ;) altijd fijn om met mensen te praten die ervaring hebben met teckels!
Ze zijn echt leuk die teckels, ik moet bijna iedere dag wel een keer lachen om de fratsen die Goof uithaalt :lol1:
Afbeelding
Saskia241
Zeer actief

Chan35 schreef:Ja, zo klinkt het wel logisch! de Fokker kent de pups natuurlijk ook goed...wel zo handig! en er moet wel een klik zijn tussen ons en de pup, erg belangrijk!

Dat is vaak ook de reden inderdaad. Mensen kiezen vaak op uiterlijk en niet welk hondje het beste bij ze past.
Chan35
Actief

DanseMacabre schreef:

Dat is vaak ook de reden inderdaad. Mensen kiezen vaak op uiterlijk en niet welk hondje het beste bij ze past.
Ja ik zal de fokker ook zeker om advies vragen want zij kennen de pups het beste en aangezien ik ook een zoontje van anderhalf heb....moet het wel een hondje zijn wat echt bij ons past! Ik heb zelf echt ontzettend zitte twijfelen tussen een pup of een teckel van 2 jaar oud, juist omdat ons zoontje ook nogal een druktemakertje is en ik bang ben dat een pup te kwetsbaar is? Hebben jullie daar ervaring mee? een pup en kleine kinderen? Ik weet uiteraard dat ik mijn zoontje moet leren dat een pup geen speelgoed is en ze nooit samen alleen laten en daar zal ik ook zeker rekening mee houden maar toch....wat vinden jullie?

Ik was namelijk bij een fokker in Enschede en die raadde me aan om een hond te nemen die al wat ouder was en ook een reutje ipv een teefje want ja teefjes krijgen snel ontstekingen aan de baarmoeder etc maar toen kwam hij met het verhaal dat hij heel toevallig 2 reutjes te koop had van 2 jaar oud.....ja daaag daar trappen we niet in hoor!
maar goed het had me wel aan het nadenken gezet....
Chan35
Actief

Op onderstaande site moeten jullie zeker eens kijken en dan bij het stukje: zeker weten?
Geweldig! ik zat met een grijns op mijn gezicht de pagina te lezen, wat ze zoal ook uitvreten die teckels...ze houden je wel bezig en je hoeft je volgens mij nooit te vervelen! hahaha ook erg mooie foto's van hun honden!

http://www.fanmuoiketet.nl/Veelgestelde ... _weten.htm
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Chan35 schreef:Ik heb zelf echt ontzettend zitte twijfelen tussen een pup of een teckel van 2 jaar oud, juist omdat ons zoontje ook nogal een druktemakertje is en ik bang ben dat een pup te kwetsbaar is? Hebben jullie daar ervaring mee? een pup en kleine kinderen? Ik weet uiteraard dat ik mijn zoontje moet leren dat een pup geen speelgoed is en ze nooit samen alleen laten en daar zal ik ook zeker rekening mee houden maar toch....wat vinden jullie?
als je zoontje een druktemaker is zou ik er geen pup bij nemen. pfffff ik zou er gek van worden: pup in de gaten houden, zindelijk maken, niet alles kapot laten bijten -- kind in de gaten houden, leren dat hij de hond met rust moet laten terwijl de hond het kind steeds opzoekt.
kijk maar uit dat je niet de hond de hele dag in de een of andere bench opsluit :ugh:

ik zou ook voor een volwassen hond gaan, of een paar jaar wachten. maar ja, je staat nu al te popelen dus dit advies komt waarschijnlijk te laat :mrgreen:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Chan35
Actief

tekkel schreef:
Chan35 schreef:Ik heb zelf echt ontzettend zitte twijfelen tussen een pup of een teckel van 2 jaar oud, juist omdat ons zoontje ook nogal een druktemakertje is en ik bang ben dat een pup te kwetsbaar is? Hebben jullie daar ervaring mee? een pup en kleine kinderen? Ik weet uiteraard dat ik mijn zoontje moet leren dat een pup geen speelgoed is en ze nooit samen alleen laten en daar zal ik ook zeker rekening mee houden maar toch....wat vinden jullie?
als je zoontje een druktemaker is zou ik er geen pup bij nemen. pfffff ik zou er gek van worden: pup in de gaten houden, zindelijk maken, niet alles kapot laten bijten -- kind in de gaten houden, leren dat hij de hond met rust moet laten terwijl de hond het kind steeds opzoekt.
kijk maar uit dat je niet de hond de hele dag in de een of andere bench opsluit :ugh:

ik zou ook voor een volwassen hond gaan, of een paar jaar wachten. maar ja, je staat nu al te popelen dus dit advies komt waarschijnlijk te laat :mrgreen:

Ik sta natuurlijk wel te popelen maar ik sta wel altijd open voor goed advies en jullie kennen de teckels het beste dus tja je hebt wel een punt.... ik zal het thuis nog eens goed overleggen want de pup de hele dag in een bench stoppen is echt geen optie voor mij! en de hond (uiteindelijk) wegdoen is zeker geen optie! dus ik moet er toch nog maar even goed over nadenken....

En dat terwijl de fokker net een sms stuurt dat de bevalling is begonnen :vaag:
tekkel
Erelid

Chan35 schreef:
tekkel schreef:

Ik sta natuurlijk wel te popelen maar ik sta wel altijd open voor goed advies en jullie kennen de teckels het beste dus tja je hebt wel een punt.... ik zal het thuis nog eens goed overleggen want de pup de hele dag in een bench stoppen is echt geen optie voor mij! en de hond (uiteindelijk) wegdoen is zeker geen optie! dus ik moet er toch nog maar even goed over nadenken....

Heel verstandig om er nog even over na te denken. Er worden wel meer nestjes geboren hoor, ook over twee jaar :wink:
Ik stel me zo voor dat je wilt genieten van je zoontje, en ook straks van je pupje. Ik denk dat je het eerste jaar dat de hond er is meer ergernis en problemen zult hebben dan je je nu kunt voorstellen....
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Chan35
Actief

En dan nog het volgende punt: waar vind ik een langhaar kaninchenteckel teefje? pfffff das best lastig! pups genoeg maar volwassen honden....en dan weet je ook niet wat erin zit qua karakter bedoel ik, een pup groeit met het gezin mee en die ken je door en door maar een vreemde hond...dat vind ik dan ook weer eng (vooral met ons zoontje Luca van anderhalf)

Al met al genoeg om over na te denken.....dus als jullie tips voor me hebben GRAAG!!
Chan35
Actief

tekkel schreef:
Chan35 schreef:
tekkel schreef:

Heel verstandig om er nog even over na te denken. Er worden wel meer nestjes geboren hoor, ook over twee jaar :wink:
Ik stel me zo voor dat je wilt genieten van je zoontje, en ook straks van je pupje. Ik denk dat je het eerste jaar dat de hond er is meer ergernis en problemen zult hebben dan je je nu kunt voorstellen....

Ja daar ben ik nu dus ook bang voor...Luca vind de hond van mijn zus (shih zu) helemaal geweldig, vandaar dat ik dacht we zijn er wel klaar voor, maar haar hond is 2 jaar en loopt gewoon weg van Luca als ze er geen zin meer in heeft maar een pup is natuurlijk weer anders....
tekkel
Erelid

Bij een volwassen herplaatser weet je wat voor vlees je in de kuip hebt. Bij een pup is dat nog maar afwachten: misschien wordt het wel een kefferige angsthaas, je weet het niet.
Mijn tekkel is een herplaatser (kreeg haar toen ze 5 was), en dat is de liefste en makkelijkste hond die er is. En dat wist ik van tevoren :wink:
Chan35
Actief

Aan de andere kant is het ook maar net hoe je er mee omgaat denk ik....En dat hoor ik dan ook weer van collega's hier die zelf ook een kindje hebben en een hond (jack russell).

Maar ondanks dat toch nog maar even goed overleggen thuis...;)
Chan35
Actief

tekkel schreef:Bij een volwassen herplaatser weet je wat voor vlees je in de kuip hebt. Bij een pup is dat nog maar afwachten: misschien wordt het wel een kefferige angsthaas, je weet het niet.
Mijn tekkel is een herplaatser (kreeg haar toen ze 5 was), en dat is de liefste en makkelijkste hond die er is. En dat wist ik van tevoren :wink:

Ook weer waar...toch maar even goed :denken:

Maar de volwassen herplaatsers zijn vaak ruwharig en wij willen een langhaar en dan ook nog een een teefje....zucht het wordt er niet makkelijker op!
Saskia241
Zeer actief

Ik wilde een langhaar teef eigenlijk, een rode.
Maar toen kwam ik terecht bij de fokker van Oscar en kreeg ik mijn ruwhaar reu. Geen spijt van gehad.

Als je zelf een druk kindje hebt zou ik denk ik nu niet gaan voor een pupje, dat wordt te druk. Voor jezelf dus. Het kan wel, maar het is wel aanpoten.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik wilde helemaal geen teckel. Ik vond het altijd maar stronteigenwijze vervelende kutkeffers (er wonen er hier een paar in de straat die zo zijn, vandaar) totdat we er op een dag 1 in de herplaatsing kregen. En ik wilde al wel langer weer een klein hondje bij de herders. En om een lang verhaal kort te maken, Rafaël woont hier nu een jaar en ik vind hem helemaal geweldig :I:
De kans op een wat ouder langharig teckeltje in de herplaatsing is niet groot, ze vliegen als warme broodjes over de toonbank. Je moet dus inet goed in de gaten houden en er als de kippen bij zijn. Persoonlijk zou ik trouwens voor een pupje gaan. Ze groeit dan met je kind op en daar is ook heel wat voor te zeggen. Met een klein kind ben je toch al vroeg uit de veren en moet je misschien s'nachts ook nog een keer eruit. Als je de kleine frummel dan in een mandje op je slaapkamer legt, kan het laten plassen dan in één moeite door.
Afbeelding
Saskia241
Zeer actief

Wat Alma zegt, zit ook wat in.
Ik zou het ook gewoon even met de fokker bespreken. Ik had ook wat twijfels met Carel, of dat ging in onze situatie. Al een reu van een half jaar oud, geen tuin. Wel blij dat we het toch gedaan hebben.
IvysToeter
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel

Ongelezen bericht door IvysToeter »

Er is voor beide wat te zeggen denk ik.
Een oudere hond is misschien makkelijker omdat die al het nodige kent etc.
Maar een puppy en kind die samen opgroeien is ook leuk.
Afbeelding
Chan35
Actief

Ja wij gaan toch voor een pup! we zijn altijd vroeg wakker ivm de kleine en de onderbroken nachten ben ik wel gewend dus tja dat is alleen in het begin even dus daar komen we wel doorheen!
Ik vind het een fijner idee dat Luca met een pup opgroeit, dan met een volwassen hond. Een pup heeft scherpe tandjes en daar leert Luca snel van ;) en andersom als de pup telkens naar Luca gaat om te spelen moet ik de pup afleiden en een speeltje aanbieden of zelf met hem gaan spelen (nog leuker!)

De fokker heeft me bericht gegeven dat de bevalling goed is verlopen en dat er 2 reutjes (mahoniebruin) en 1 mooi klein teefje black & tan zijn geboren!!!!! JAHOE!!!
Ik ben al helemaal blij dat er een teefje bij zit, nu maar hopen dat ze ook bij ons past qua karakter enzo...SPANNEND!!!

En Florabel heeft aangeboden om kennis te maken met Sofie, helemaal leuk! kunnen we kijken hoe dat gaat met Luca en kunnen wij mooi alle vragen stellen die we nog hebben. Heb er al helemaal zin in!!!
Saskia241
Zeer actief

Het kan ook zijn dat een reutje juist prima bij jullie past. :wink:
Chan35
Actief

DanseMacabre schreef:Het kan ook zijn dat een reutje juist prima bij jullie past. :wink:

Ja je weet het maar nooit! Mijn zus heeft een teefje en ze zullen af en toe samen zijn als ik ga werken dus leek het me makkelijker om een teefje te nemen, maar een reu kan natuurlijk ook wel. alleen wel lastig als Noa loops is, anders hebben we straks een nestje met kruising teckel en shih tzu :help:
En ik ben in de minderheid thuis hè, heb een vriend en zoontje...dus ik wil graag een meisje erbij LOL

We willen ook niet meer kinderen, hebben heel bewust voor 1 kindje gekozen! Luca is een gezond en makkelijk mannetje en daar zijn we erg gelukkig mee! om nou voor nog een kindje te kiezen....stel ik krijg er een tweeling bij? :80: dat is niet te doen joh, het zit bij ons in de familie en ik ben al bijna 36 dus nog meer kans op een meerling....nee met een hondje erbij is ons gezin helemaal compleet!!

We zien het wel als we bij de fokker zijn, het teefje hebben we in ieder geval gereserveerd!
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”