Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gestoord tijdens wandelen in het bos [slot graag]
Moderator: moderatorteam
-
NicoBorder
Re: Gestoord tijdens wandelen in het bos [slot graag]
Ik train gericht aan de hand van schema's betekend dus dat als je door weersomstandigheden (heel nat bijvoorbeeld, kan ik mijn hartslag niet hoog genoeg krijgen* : doordat ik simpelweg niet door kan rijden en dus wetenschappelijk gezien niet kan trainen. In de modder doe ik dus vaak techniek/herstel trainingen) en als ik effectief wil trainen ga ik rennen of na de sportschool.
Dat houdt in dat ik vaak alsnog door de meeste weersomstandigheden(regen,vrieskou en extreme warmte heb ik geen last van) ga trainen sneeuw vind ik fantastisch dan maak ik er een techniek/herstel training van, en dat doe ik dan ook, nooit met tegenzin maar wel met de gedachte dat ik het in beter weer leuker vind. En geloof mij dat heeft jou man ook. Al zal hij vast zeggen van niet. Ik doe dat zonder bel en vanaf maart met geschoren benen, who cares. Lijkt me trouwens heel moeilijk om door water heen te gaan als het vriest, dan is het namelijk ijs.
* Doormiddel van de volgende regel max hartslag- rusthartslag (als je net wakker wordt) kan je je trainingszones uitrekenen. Je traint pas als je in je d1 zone zit en dit is 60 tot 70 procent van de uitgerekende waarde van de formule hierboven. D2 is 70 tot 80, dit houdt je niet uren vol dus d2 training zijn meestal korter maar wel intensiever. In wedstrijden kun je hierdoor grote stukken in d3 (80+) rijden omdat je je lichaam in de trainingen niet te veel uitput. Hier wordt de uitzondering van gemaakt dat je soms blokjes in d3 rijdt in d2 trainingen.
Als je vriend gericht ergens voor traint zou je hem deze trainingsmethode kunnen aanraden, aangezien je lichaam bij te hoge hartslagen bij koude temperaturen snel weerstand verliest en dat lijkt me niet goed voor het "survivallen", hij zal dus moeten zorgen dat hij in de winter in d1 blijft. Dat doen wij ook allemaal.
Zo voor dit advies betaal je grof geld bij een persoonlijke trainer dus ik bespaar je flink geld. Een hartslagmeter heb je trouwens al voor 30 euro. http://www.12gotrading.nl/accessoires/h ... puter_pc11
Dat houdt in dat ik vaak alsnog door de meeste weersomstandigheden(regen,vrieskou en extreme warmte heb ik geen last van) ga trainen sneeuw vind ik fantastisch dan maak ik er een techniek/herstel training van, en dat doe ik dan ook, nooit met tegenzin maar wel met de gedachte dat ik het in beter weer leuker vind. En geloof mij dat heeft jou man ook. Al zal hij vast zeggen van niet. Ik doe dat zonder bel en vanaf maart met geschoren benen, who cares. Lijkt me trouwens heel moeilijk om door water heen te gaan als het vriest, dan is het namelijk ijs.
* Doormiddel van de volgende regel max hartslag- rusthartslag (als je net wakker wordt) kan je je trainingszones uitrekenen. Je traint pas als je in je d1 zone zit en dit is 60 tot 70 procent van de uitgerekende waarde van de formule hierboven. D2 is 70 tot 80, dit houdt je niet uren vol dus d2 training zijn meestal korter maar wel intensiever. In wedstrijden kun je hierdoor grote stukken in d3 (80+) rijden omdat je je lichaam in de trainingen niet te veel uitput. Hier wordt de uitzondering van gemaakt dat je soms blokjes in d3 rijdt in d2 trainingen.
Als je vriend gericht ergens voor traint zou je hem deze trainingsmethode kunnen aanraden, aangezien je lichaam bij te hoge hartslagen bij koude temperaturen snel weerstand verliest en dat lijkt me niet goed voor het "survivallen", hij zal dus moeten zorgen dat hij in de winter in d1 blijft. Dat doen wij ook allemaal.
Zo voor dit advies betaal je grof geld bij een persoonlijke trainer dus ik bespaar je flink geld. Een hartslagmeter heb je trouwens al voor 30 euro. http://www.12gotrading.nl/accessoires/h ... puter_pc11
Laatst gewijzigd door NicoBorder op 10 jan 2012 16:42, 2 keer totaal gewijzigd.
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
- Aantal honden: 2
Soh nou weer mijn dagelijkse soapserie gehad en nu kan ik me weer weiden aan belangrijke dingen.
Ghegheghe goede tijden slechte tijden háált het niet bij dit topic dús Nico, kees, Hendrik, Kenny, Johan of hoe je maar moge heten, ga vooral door met zemelen.
Als we dan 55 pagina's verder zijn kun je de rechten verkopen als soapserie, het is toch komkommertijd.
Kun je weer een half jaartje voort met je centjes en hoef je niet zoveel te fietsen om je te kunnen redden.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- aman.en.don
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mechelse herder, daro
border collie, skyler - Aantal honden: 2
Ptje schreef:![]()
![]()
![]()
Soh nou weer mijn dagelijkse soapserie gehad en nu kan ik me weer weiden aan belangrijke dingen.
Ghegheghe goede tijden slechte tijden háált het niet bij dit topic dús Nico, kees, Hendrik, Kenny, Johan of hoe je maar moge heten, ga vooral door met zemelen.
Als we dan 55 pagina's verder zijn kun je de rechten verkopen als soapserie, het is toch komkommertijd.
Kun je weer een half jaartje voort met je centjes en hoef je niet zoveel te fietsen om je te kunnen redden.
-
falkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): DobermannxRR, Vizsla
- Contacteer:
Goh Nico, hoe kom je erbij dat mensen die hier op het hondenforum lezen hieringeïnteresseerd zouden zijn. Zijn ze je op het mtb/atb forum beu, en reageren ze niet meer op je topics ofzo? En probeer je daarom hier een beetje interessant te doen met doelloze informatie?Ik train gericht aan de hand van schema's betekend dus dat als je door weersomstandigheden (heel nat bijvoorbeeld, kan ik mijn hartslag niet hoog genoeg krijgen* : ??? Dit is echt grote flauwekul, als je door zwaar terrein rijd, en das modder bv, komt je hartslag eerder te hoog als te laag, zelfs bij een lage snelheid. doordat ik simpelweg niet door kan rijden en dus wetenschappelijk gezien niet kan trainen. In de modder doe ik dus vaak techniek/herstel trainingen) en als ik effectief wil trainen ga ik rennen of naar de sportschool.
Dat houdt in dat ik vaak alsnog door de meeste weersomstandigheden(regen,vrieskou en extreme warmte heb ik geen last van) ga trainen sneeuw vind ik fantastisch dan maak ik er een techniek/herstel training van, en dat doe ik dan ook, nooit met tegenzin maar wel met de gedachte dat ik het in beter weer leuker vind. En geloof mij dat heeft jou man ook. Al zal hij vast zeggen van niet. Ik doe dat zonder bel en vanaf maart met geschoren benen, who cares. dan zou je beter moeten weten en naar de temp. kijken voor je je korte broek aantrekt, je lijkt wel een ouderwetse tourist die in de winter niks doet en als de klok verzet wordt weer gaat fietsen, weer of geen weer Lijkt me trouwens heel moeilijk om door water heen te gaan als het vriest, dan is het namelijk ijs. Dan ga je eroverheen en dat heet schaatsen
Als je vriend gericht ergens voor traint zou je hem deze trainingsmethode kunnen aanraden, aangezien je lichaam bij te hoge hartslagen bij koude temperaturen snel weerstand verliest en dat lijkt me niet goed voor het "survivallen", hij zal dus moeten zorgen dat hij in de winter in d1 blijft. Dat doen wij ook allemaal. Dus je doet in de hele winter eigenlijk vrij rustig aan? Kun je ook wel remmen als er een wandelaar aankomt.
Zo voor dit advies betaal je grof geld bij een persoonlijke trainer dus ik bespaar je flink geld. Een hartslagmeter heb je trouwens al voor 30 euro. http://www.12gotrading.nl/accessoires/h ... puter_pc11Als ik daar nog ooit interesse in krijg, koop ik wel weer de "Fiets" als er zo'n trainingsboekje bijzit, ook vrij algemeen maar heel wat beter en uitgebreider qua inhoud als jou korte "uitleg"
Half recreatief fietsend nederland traint tegenwoordig aan de hand van persoonlijke schema's, dus das echt niet zo héél bijzonder hoor. En niet zo neerbuigend naar survivallers, ik zie die jongens wel eens trainen hier in de omgeving, en daar kan jij als fietser nog een puntje aan zuigen
Laatst gewijzigd door falkje op 10 jan 2012 17:11, 2 keer totaal gewijzigd.

-
Rexyboy
- Actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 1
Ga jij nu ook al beginnen met dieren te beledigen? Dat is pas zielig!NicoBorder schreef:
die hond erbij bah bah.
Wees niet te lang boos op mij en sluit mij niet op voor straf,
jij hebt je werk en je vrienden... en ik? Ik heb alleen jou...

Uploaded with ImageShack.us

-
falkje
- Zeer actief
- Contacteer:
Hij is een mountainbike-hater die een heel negatief beeld wil neerzetten van de sociale bewogenheid en het verstandelijke vermogen van de sportieve fietser in het algemeen.
En dat lukt nog vrij aardig ook (terwijl de gemiddelde mtb'er best redelijk normaal is.)
Dus Nico is helemaal niet dom, maar is eigenlijk heul slim. Zal je zien dat het ook nog geen jochie is maar een dame van middelbare leeftijd die eigenlijk Nicole heet!

- josefientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griekse herder
-
NicoBorder
Falkje: Ik zou snel trainingsleer boeken gaan aanschaffen inderdaad. Het terrein kan te modderig zijn om normaal te fietsen, dan krijg ik m'n hartslag niet hoog genoeg inderdaad, ik ben dan misschien wel wat verder in trainen en conditie dan jij. Verder inderdaad ja ik rij rustige trainingen in de winter, net zoals iedereen die een beetje iets van trainingsleer weet, ik weet dat ik in mijn wintervorm nog altijd beter ben als de meeste mensen in hun topvorm. Maar wil me best aanpassen aan jullie, en wil ook normaal kunnen fietsen. Dus constant heel rustig met de rem erop is geen optie.
De reden waarom ik mijn benen pas in maart scheer is omdat het van te voren geen praktisch nut heeft aangezien ik toch geen massages krijg, mijn benen bedekt heb en dus sterk verminderde kans op schaafwonden heb. Heel simpel allemaal.
En ik ben helemaal niet negatief over survivalers!? Waar lees je dat? Ik geef alleen maar tips om effectiever te trainen. Ik vind het een mooie en onorthodoxe sport (bezigheid? ik weet niet of er een wedstrijdelement in zit?) waar zeker veel eer en voldoening uit te behalen is.
Snap wel dat je liever de fiets koopt en dat dat advies beter is, maar ja dat van mij is volkomen gratis en ik heb er niet voor gestudeerd ofzo.
De reden waarom ik mijn benen pas in maart scheer is omdat het van te voren geen praktisch nut heeft aangezien ik toch geen massages krijg, mijn benen bedekt heb en dus sterk verminderde kans op schaafwonden heb. Heel simpel allemaal.
En ik ben helemaal niet negatief over survivalers!? Waar lees je dat? Ik geef alleen maar tips om effectiever te trainen. Ik vind het een mooie en onorthodoxe sport (bezigheid? ik weet niet of er een wedstrijdelement in zit?) waar zeker veel eer en voldoening uit te behalen is.
Snap wel dat je liever de fiets koopt en dat dat advies beter is, maar ja dat van mij is volkomen gratis en ik heb er niet voor gestudeerd ofzo.
Laatst gewijzigd door NicoBorder op 10 jan 2012 18:44, 2 keer totaal gewijzigd.
-
falkje
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik fiets niet meer, weet je nog?
Beetje sterker worden nog en je kunt ook zo door de modder heen, zonder af te stappen
Duur 1, das een beetje relaxed genieten van de natuur op de fiets, en tijd om om je heen te kijken. Dan hoef je daar toch geen topic lang over door te zeveren dat mensen niet aan de kant gaan als jij op volle snelheid door het bos heen vlamt?
Maar veel plezier met trainen verder.Ik fiets niet meer. Hondensport geeft me meer voldoening, daar mag ik ook mijn verstand bij gebruiken.
Beetje sterker worden nog en je kunt ook zo door de modder heen, zonder af te stappen
Nogmaals dan, waarom kun je dan niet een beetje inhouden voor mensen die ook lopen te genieten van het bos?Verder inderdaad ja ik rij rustige trainingen in de winter,
Duur 1, das een beetje relaxed genieten van de natuur op de fiets, en tijd om om je heen te kijken. Dan hoef je daar toch geen topic lang over door te zeveren dat mensen niet aan de kant gaan als jij op volle snelheid door het bos heen vlamt?
Laatst gewijzigd door falkje op 10 jan 2012 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.

-
NicoBorder
Geef even antwoord op mijn vraag. Waar ben ik negatief over survival? Helemaal nergens. Niet gek dat je niet meer fiets als je niks van trainingsleer en verzorging af weet. Ben blij voor je dat je ergens anders je heil hebt kunnen zoeken, veel succes! Vooral voor de hond!
Duur 1 komt bij mij neer op 140 tot 150 ruw gezegd: dat is bij mij nog altijd een tempo waarop ik heel hard zou moeten remmen voor mensen die expres blijven staan( rechte stukken zkr 25+ ), maar meestal gaat dat gewoon goed omdat ik ruim van te voren normaal aangeef dat ik er aan kom.
Duur 1 komt bij mij neer op 140 tot 150 ruw gezegd: dat is bij mij nog altijd een tempo waarop ik heel hard zou moeten remmen voor mensen die expres blijven staan( rechte stukken zkr 25+ ), maar meestal gaat dat gewoon goed omdat ik ruim van te voren normaal aangeef dat ik er aan kom.
Laatst gewijzigd door NicoBorder op 10 jan 2012 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.
-
falkje
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zeg niet negatief, ik zeg neerbuigend. Je komt over alsof jij haar man wat wilt leren over trainingsschema's.
En nu ben ik er klaar mee, Nicole. Er zijn meer dingen op de wereld als hard door het bos jakkeren. En je zou willen dat je mijn hond was
En nu ben ik er klaar mee, Nicole. Er zijn meer dingen op de wereld als hard door het bos jakkeren. En je zou willen dat je mijn hond was

-
NicoBorder
Tara, lang geleden nou en vorig jaar de hele winter hoor toen heb ik gewoon getraind, die twee jaar daarvoor ook. Neerbuigend ben ik ook al helemaal niet, zo komt het volgens mij ook niet over en dat is althans niet mijn bedoeling. En ik ga nog liever dood dan dat ik jou hond zou moeten zijn, ook al ken ik je niet eens.
-
NicoBorder
Een leuk leven met jou inbegrepen en van jou afhankelijk zijn van alle vitale welzijnsvoorzieningen en zelfs om in leven te blijven. Dacht het niet.
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
1.79 en geschoren benen? Dat kan niet eens een man genoemd worden. Laten we wel wezen, de mannenhakken komen weer in, dus er is nog hoop Nico! En voor iemand die aan de universiteit studeert ben je wel verschrikkelijk dom en eigenwijs.

-
Muk
Ach, je bent nu ook van paps en mams afhankelijk om te blijven leven. Leer eerst maar eens op eigen benen te staan.NicoBorder schreef:Een leuk leven met jou inbegrepen en van jou afhankelijk zijn van alle vitale welzijnsvoorzieningen en zelfs om in leven te blijven. Dacht het niet.
-
NicoBorder
Ik betaal gewoon kostgeld hoor. De reden dat ik nog bij m'n ouders woon is omdat ik dat makkelijk als uitvalbasis kan gebruiken om te trainen. Voor de prijs waar ik voor kan huren kan ik alleen midden in de stad terecht.
-
Rexyboy
- Actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
En betaal je ook je eigen scheermesjes dan ? Of is het met een epileermachine?
Wees niet te lang boos op mij en sluit mij niet op voor straf,

- lieveheersbeestje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Misschien een hele domme vraag, maar waarom krijg je wel herstelmassage's in het voorjaar/zomer en niet in de winter. Ik sport dan wel niet, maar het klinkt zo onlogisch dat dat in de winter (wanneer door de temp spieren voor mijn gevoel makkelijker vast gaan zitten/verkrampen) de massage's juist niet nodig gevonden worden...

------Groetjes Prana-----
-
Muk
Tara schreef:Op geschoren eigen benen.Muk schreef:Ach, je bent nu ook van paps en mams afhankelijk om te blijven leven. Leer eerst maar eens op eigen benen te staan.NicoBorder schreef:Een leuk leven met jou inbegrepen en van jou afhankelijk zijn van alle vitale welzijnsvoorzieningen en zelfs om in leven te blijven. Dacht het niet.
-
Muk
Nee, dat kost allemaal teveel geld. De kaasschaaf is goedkoop in aanschaf én gaat heel lang mee.Rexyboy schreef:En betaal je ook je eigen scheermesjes dan ? Of is het met een epileermachine?
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Zelden een topic gezien dat na meer dan 40 pagina's nog steeds leuk is 
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
NicoBorder
Inbegrepen bij het kostgeld, misschien kan ik dit jaar wel een huisje gaan huren, maar liever koop ik gelijk. En al mijn vrienden wonen hier ook nog bij hun ouders dus vooralsnog geen noodzaak om weg te gaan.
Ja natuurlijk zou ik wel aldoor gemasseerd willen worden, maar dat hebben we eigenlijk alleen op wedstrijddagen.
Ja natuurlijk zou ik wel aldoor gemasseerd willen worden, maar dat hebben we eigenlijk alleen op wedstrijddagen.
-
Muk
Je hebt het wel aldoor over jezelf, maar je hebt ook een vriendin (als dat tenminste geen leugen was), heeft die niets te vertellen hierover?NicoBorder schreef:Inbegrepen bij het kostgeld, misschien kan ik dit jaar wel een huisje gaan huren, maar liever koop ik gelijk. En al mijn vrienden wonen hier ook nog bij hun ouders dus vooralsnog geen noodzaak om weg te gaan.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Dat hindert niks hoor, het hoort een beetje bij de leeftijdNicoBorder schreef:Ja natuurlijk zou ik wel aldoor gemasseerd willen worden
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
-
falkje
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat hindert niks hoor, het hoort een beetje bij de leeftijd
Dit is beter als de oudejaarsconference!
En in de winter zijn er geen wedstrijden, tenminste geen zonder modder.....maar dat hebben we eigenlijk alleen op wedstrijddagen.
Laatst gewijzigd door falkje op 10 jan 2012 20:27, 3 keer totaal gewijzigd.

-
Muk
Gelukkig kan hij voor dat genot zelf ook prima zorgen.Jaap* schreef:Dat hindert niks hoor, het hoort een beetje bij de leeftijdNicoBorder schreef:Ja natuurlijk zou ik wel aldoor gemasseerd willen worden
-
NicoBorder
Betrek mijn vriendin wel bij veel dingen. Maar als ik bij wijze van spreken morgen uit huis zou gaan zou ik niet samen gaan wonen. Dat wil ik nog niet en zij ook niet denk ik.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
da's meestal met huisdieren he?!NicoBorder schreef:Een leuk leven met jou inbegrepen en van jou afhankelijk zijn van alle vitale welzijnsvoorzieningen en zelfs om in leven te blijven. Dacht het niet.
Overigens kunnen ze zich hier ook prima zelf verzorgen hoor, een nijntje lukt wel als ze honger hebben. Dus overleven doen ze wel...
Ben weleens jaloers op mn honden hoe lekker ze kunnen leven zonder enige zorg of denken aan morgen... lijkt me een stuk gezonder dan je druk maken om het tempo en hartslag en afgeschoren benen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
hebben mijn honden het toch beter dan jou, die krijgen dat wanneer ze dat nodig hebben en als dat elke dag is, is dat elke dag... zeker elke training in ieder geval.NicoBorder schreef:Inbegrepen bij het kostgeld, misschien kan ik dit jaar wel een huisje gaan huren, maar liever koop ik gelijk. En al mijn vrienden wonen hier ook nog bij hun ouders dus vooralsnog geen noodzaak om weg te gaan.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
NicoBorder
Ja maar dan moeten ze wel naar jou luisteren.