MARC_S schreef:alm@ schreef:Nou dan komt het zeker doordat Rock een halve Belg is maar die heb ik als pup nooit verplicht rust in een bench hoeven geven. In zijn mand zetten was voldoende.
Wie weet? Maar het zal echt per hondje wel schelen. Ik wilde alleen aangeven dat het zo raar niet was dat ik me met in mandje zetten ed nooit kan redden. Dat heeft geen enkele zin nl. want daar blijft ze nooit zitten.
Ik ging twijfelen aan mezelf maar nu niet meer. Het is dus normaal voor sommige Belgen om over de kook te gaan en alleen rustig te worden als of het lampje uitgaat of het baasje stopt je in een lege bench met een doek erover.
Die ervaring hebben meer mensen maar ik ergerde me aan het feit dat hier net gedaan werd alsof alle pups dat hebben en ik gewoon gemakzuchtig ben en de moeite niet zou willen nemen mijn hond (met doodnormaal puppengedrag) op een andere manier rustig te maken. Ik zei al dat dat onmogelijk was maar dat was het volgens velen dus niet. Het schijnt bij sommige Belgjes dus wel onmogelijk te zijn en die ervaring heb ik dus ook.
Het heeft overigens puur met de puppentijd te maken. Ze groeien er overheen en leren iets van hun grenzen kennen. Wel stond er ook een stukje in over een of ander leger dat een te lange speurproef had gedaan met daarna stellen van een pakwerker met als gevolg meerdere oververhitte honden die doorgeslagen waren en daarna overleden zijn. Dat zou met een Duitser uit werklijnen volgens dit artikel niet makkelijk kunnen gebeuren omdat dat ras wel stopt als het over de kook gaat itt een Belg.

Rock heeft typisch een mechelkarakter, wat helemaal duidelijk werd toen Reina hier kwam die echt een duits herdertje is. Rock had ook zijn 'doordraaimomenten' als pup maar in de mand in een rustige hoek leggen was genoeg. Het idee van een bench is eigenlijk nooit bij mij opgekomen
In tegenstelling tot de foto van Reina die ik eerder in dit topic geplaatst heb, ben ik op zich niet tegen het gebruik van een bench, mits het echt als slaapplek gebruikt wordt en dan nog tijdelijk. Ik heb ze zelf in elk geval nooit gebruikt.
Maar dit topic ging over benchgebruik/misbruik. Zoals Reina de eerste 14 maanden van haar leventje heeft doorgebracht vind ik misbruik. De eerste maanden hier heeft ze vrijwel alleen doorgebracht onder een klein tafeltje in de schuur, vond ze kennelijk veilig

Ik ben alles bij elkaar ruim een half jaar bezig geweest om haar aan vrijheid te laten wennen, heel sneu.
Ze wordt in juli 3 en ik geniet nu van haar vrijheid/blijheid smoeltje, ze krijgt zelfs ondeugende streekjes