Ik wou jullie nav deze discussie het volgende vertellen, het is hier 41 paginas bijna alleen over een TT gegaan en vanavond heb ik bij toeval gevoeld wat het is..
Ik liep met mn hond langs het kanaal. er kwam een man aan die ik niet kende ( ben net een week verhuisd ) met 2 zwarte retrievers ( denk flatcoated ) hij deed zijn honden vast dus ik deed dat ook maar.
toen we elkaar paseerde maakte hij een compliment over mijn hond, zo raakte we aan de klets. De honden waren los nu en lekker met elkaar aan het rausen.. ik zag dat een van de honden een TT droeg en vroeg of dat idd klopte. Hij deed jacht training en als ik het goed begrepen had ging hij de tt gebruiken met het terug brengen van een dummy of zo. dat kreeg hij niet goed. weet het niet precies meer. Maar goed hele tijd gekletst en ik vertelde dat ik veel over een tt had gelezen en gehoord maar eigenlijk geen idee wat het nou was. of ik het een keer mocht voelen. gen probleem. De hond werd nog niet gecorigeerd met de tt maar was aan het wennen om het te dragen zo als ik begreep.
tt afgedaan en op mijn arm heeft hij de correctie laten voelen die hij zijn hond gemiddeld genomen laat voelen.
Ik moet zeggen dat het me 100% mee viel het was geen echte stroom dat ik voelde maar meer een vervelende trilling. ff schrikken was het meer niet. nog ff verder gekletst en toen naar huis.
Tis niet zo dat ik nu opeens pro tt ben want heb goed gebruik nog nooit in een training mogen zien jammer genoeg. maar wou et toch ff vertellen.
ik vond het een beetje het effect dat als je iets aan het vast naaien bent en je let ff niet op en je prikt met een naald ff iets in je vinger. doet geen pijn,wel vervelend en je bent er weer ff bij. denk dat ik het zso moet zien...
nu nog een keer op een training kijken