Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gestoord tijdens wandelen in het bos [slot graag]

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Gestoord tijdens wandelen in het bos [slot graag]

Ongelezen bericht door malinois »

NicoBorder schreef:Ja maar dan moeten ze wel naar jou luisteren.
joh, wat erg... meestal zo he in een roedel, je weet wel roedelleider enzo...
Overigens onderling moeten ze ook naar 1 hond luisteren en doen ze dat niet hebben ze grote problemen hoor... :W: niet met mij, wel met mijn oudste dame..
daar ben ik nog lief bij :mann:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
dancingdaydream
Zeer actief
Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door dancingdaydream »

Ja maar Nico heeft nogal wat probleempjes met luisteren en regeltjes, dat zou voor hem een hel zijn...
Afbeelding
Diaantje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner Sennen
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Diaantje »

Hmm, 45 pagina's. Toch maar eens gaan bijlezen hier :mrgreen:
Afbeelding
Tessa 3-03-2008 - 10-11-2011 †
NicoBorder

Ongelezen bericht door NicoBorder »

Dat ontken ik niet.
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Jij moet toch ook luisteren naar je ouders, vriend(in) trainer, je leraar?!!
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Ptje schreef:Jij moet toch ook luisteren naar je ouders, vriend(in) trainer, je leraar?!!
En die frustratie van het luisteren reageert hij dan weer netjes hier op het forum en op zijn fietsje af. :mrgreen:
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

:goeie: Anders moet ie maar gewoon een hond nemen, zo'n grote valse die graag mountainbikers en wielrenners lust, dan kan hij heerlijk rustig wandelen. :mrgreen:
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Muk schreef:
Ptje schreef:Jij moet toch ook luisteren naar je ouders, vriend(in) trainer, je leraar?!!
En die frustratie van het luisteren reageert hij dan weer netjes hier op het forum en op zijn fietsje af. :mrgreen:
En op onschuldige honden als het even tegen zit :jank:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Rexyboy
Actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Rexyboy »

Nico of hoe je ook heet.. wees er maar zeker van dat de honden van het forum een mooier leven hebben dan de doorsnee mens!
ik zou willen ruilen met mijn hond hoor!
Iedereen die je aait, je eten staat klaar, ze gaan met je wandelen, knuffeltjes, niet hoeven werken, geen problemen en stress... zalig gewoon!

Als je dan ook maar een tikkeltje verstand hebt in dat domme kopje van je.. dan zwijg je gewoon over de honden... het bewijst alleen maar dat je een heel zwakke persoon bent die zich sterk voordoet met een véél te grote mond...
je hebt ook al zowat iedereen van het forum zitten beledigen... maar denk eraan .... blaffende honden bijten niet en dat is net wat jij doet... blaffen tegen de rest!

Heb je ook nog iets zinnigs te vertellen? Want ik heb hier niet meer dan "bla bla" gelezen in je berichten
Wees niet te lang boos op mij en sluit mij niet op voor straf,
jij hebt je werk en je vrienden... en ik? Ik heb alleen jou...

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Muk

Ptje schreef::goeie: Anders moet ie maar gewoon een hond nemen, zo'n grote valse die graag mountainbikers en wielrenners lust, dan kan hij heerlijk rustig wandelen. :mrgreen:
Die van mij bijvoorbeeld, die train ik speciaal om in de kuiten van vervelende mtb-ers te happen. Het schiet alleen niet zo op, hij houdt ook niet van kale en iele pootjes. Er zit te weinig vlees op voor hem. :mrgreen:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

NicoBorder schreef:Inbegrepen bij het kostgeld, misschien kan ik dit jaar wel een huisje gaan huren, maar liever koop ik gelijk. En al mijn vrienden wonen hier ook nog bij hun ouders dus vooralsnog geen noodzaak om weg te gaan.
Zelden zo'n redenatie gehoord. Mijn vrienden wonen hier ook nog bij hun ouders........

Wel, Nico, ik ga je wat vernieuwends vertellen. Vrienden kun je overal maken. Het komt zelden voor dat je vriendjes waar je op de kleuterschool in de klas zat, 30 jaar later nog steeds vriendjes zijn. En al helemaal niet als je gaat studeren. En dat doe je volgens jou, maar ik geloof er geen reet van.
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Marion. schreef:
NicoBorder schreef:Inbegrepen bij het kostgeld, misschien kan ik dit jaar wel een huisje gaan huren, maar liever koop ik gelijk. En al mijn vrienden wonen hier ook nog bij hun ouders dus vooralsnog geen noodzaak om weg te gaan.
Zelden zo'n redenatie gehoord. Mijn vrienden wonen hier ook nog bij hun ouders........

Wel, Nico, ik ga je wat vernieuwends vertellen. Vrienden kun je overal maken. Het komt zelden voor dat je vriendjes waar je op de kleuterschool in de klas zat, 30 jaar later nog steeds vriendjes zijn. En al helemaal niet als je gaat studeren. En dat doe je volgens jou, maar ik geloof er geen reet van.
Die reaktie vind ik nergens op slaan.
Ik heb bepaald geen positief beeld van TS, maar dit slaat nergens op. Goed, zijn argument ook niet echt, maar zo niet/wel, dan toch. Moet hij uit huis gaan wonen en andere vrienden zoeken :denken: ??

Mijn jongens wonen ook nog thuis (22 en 25) en de meeste vrienden van mijn oudste idem dito. Langzamerhand vliegt de een of ander uit, maar snel gaat het niet. Overigens wonen de meeste vrienden van mijn oudste zoon op meer dan 20 kilometer, een vriendschap kan je dus ook op grotere afstand onderhouden.
Mijn jongste reist dagelijk zo'n 2,5 á 3 uur om in Zwolle zijn opleiding te volgen. Dat heeft híj er voor over, een ander gaat liever het huis uit. Eigen keus.
Laatst gewijzigd door Liesbeth op 10 jan 2012 23:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

massam schreef:
mirretje schreef:onvoorstelbaar. Iemand die dus een onzinnig iets post waar niets van schijnt te kloppen krijgt 43 pagina's aan reacties. kunnen we dat soort volk niet beter negeren. Zo blijft het leuk om te posten. En Nicootje...get a life!

ik blijf mij daar ook over verbazen.

straks komt het gedeelte waarin alle mensen die hier pagina's vol getikt hebben de modjes gaan verwijten dat we niet ingegrepen hebben. :mrgreen:
Bedankt voor de suggestie. Daar kunnen we straks weer wat pagina's mee vullen :E:
Afbeelding
Saskia241
Zeer actief

Ongelezen bericht door Saskia241 »

Ja en?
Wat hebben die vrienden er mee te maken?
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

DanseMacabre schreef:
Ja en?
Vul het even in voor TS;
Het heeft er niks mee te maken en is op zich een loze opmerking, maar het komt vaker voor en ik denk dat hij wil aangeven dat hij daar geen uitzondering op is. Verder vind ik hem wel nogal uitzonderlijk, maar dat heeft niks te maken met wel of niet thuis wonen als je 20 bent (ik ga er zomaar even vanuit dat dit zijn echte leeftijd is, zeker gezien zijn reakties).
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Liesbeth schreef:
Marion. schreef:

Die reaktie vind ik nergens op slaan.
Ik heb bepaald geen positief beeld van TS, maar dit slaat nergens op. Goed, zijn argument ook niet echt, maar zo niet/wel, dan toch. Moet hij uit huis gaan wonen en andere vrienden zoeken :denken: ??
Zeg ik dat ergens Liesbeth? Dat hij andere vrienden moet gaan zoeken?
Liesbeth schreef:Mijn jongens wonen ook nog thuis (22 en 25) en de meeste vrienden van mijn oudste idem dito. Langzamerhand vliegt de een of ander uit, maar snel gaat het niet. Overigens wonen de meeste vrienden van mijn oudste zoon op meer dan 20 kilometer, een vriendschap kan je dus ook op grotere afstand onderhouden.
Mijn jongste reist dagelijk zo'n 2,5 á 3 uur om in Zwolle zijn opleiding te volgen. Dat heeft híj er voor over, een ander gaat liever het huis uit. Eigen keus.
Ah, wat heerlijk voor je dat je kroost nog thuis woont èn dat hij nog dezelfde vriendjes heeft als waarmee hij in de kleuterklas in de poppenhoek speelde. In mijn geval zat je in de kleuterklas met kleuters van allerlei niveau bij elkaar, en dan gebeurd het nu eenmaal dat je uitwaaiert en contact verwaterd.

Maar ik begrijp dat ik een heel gevoelige snaar bij je heb geraakt.
(o, en voor de goede orde.... de spaarzamen die ik tot mijn vriendenkring reken wonen ook ver hier vandaan; maar dat zijn vriendschappen die ik in mijn volwassen leven heb gemaakt, en die blijven denk ik voor eeuwig; de dichtsbijzijnde woont hier 100 km vandaan en de verste iets van 1500 km)
Saskia241
Zeer actief

Ongelezen bericht door Saskia241 »

Liesbeth schreef:
DanseMacabre schreef:
Ja en?
Vul het even in voor TS;
Het heeft er niks mee te maken en is op zich een loze opmerking, maar het komt vaker voor en ik denk dat hij wil aangeven dat hij daar geen uitzondering op is. Verder vind ik hem wel nogal uitzonderlijk, maar dat heeft niks te maken met wel of niet thuis wonen als je 20 bent (ik ga er zomaar even vanuit dat dit zijn echte leeftijd is, zeker gezien zijn reakties).
Het maakt me echt niet uit dat hij nog thuis woont hoor, maar ik begrijp niet wat dat met zijn vrienden te maken heeft.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Tara schreef:
Muk schreef:
NicoBorder schreef:Een leuk leven met jou inbegrepen en van jou afhankelijk zijn van alle vitale welzijnsvoorzieningen en zelfs om in leven te blijven. Dacht het niet.
Ach, je bent nu ook van paps en mams afhankelijk om te blijven leven. Leer eerst maar eens op eigen benen te staan.
Op geschoren eigen benen. :engel:
:goeie: :LOL:

Maar wél door paps of mams betaalde scheermesjes :engel:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Mijn oudste scheert zijn benen ook ,vind hij mooier staan :lol1:
Okselhaar ook,en de scheermesjes koopt hij zelf......hij heeft geen fiets :pffff:
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Liesbeth schreef:
DanseMacabre schreef:
Ja en?
Vul het even in voor TS;
Denk ook dat het meer te maken heeft met aan te geven dat het redelijk normaal is om met 20 jaar nog gewoon thuis te wonen.
Hier idem, dochter bijna 20, woont ook nog gewoon thuis en het grootste gedeelte van haar vriendinnen ook.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
NicoBorder

Ongelezen bericht door NicoBorder »

Ik betaal toch gewoon kostgeld? Van dat kostgeld kan ik makkelijk uit huis gaan, en ik betaal het nog vrijwillig ook. Ga toch één keer lezen voor je iets zegt.

Ja ik ben een sociaal iemand, mijn vaste vriendenkring buiten het fietsen woont hier in de buurt, met de auto/taxi zijn we binnen 10 minuten in de stad, als we op stap gaan of iets dergelijks. Ik woon op 2 minuten fietsen van het bos en vaste routes om te trainen met mijn trainingsmaatjes die hier ook allemaal wonen. En als ik op de racefiets wil trainen, ben ik binnen 5 minuten in open gebied zonder stoplichten. Ook heb ik hier de ruimte om mijn materiaal goed te laten staan en goed bij te houden. Logisch allemaal.

Ohh en ik mag over honden zeggen wat ik wil en wanneer ik ook maar wil. En dat houdt zeker in dat ik mag zeggen dat ik geen hond zou willen zijn. Dus als jij nog een beetje verstand hebt in die domme kop van je hou je gewoon je mond daarover. Wie wil er nou een hond zijn? Een mens heeft het vermogen om op een veel hoger niveau met elkaar te communiceren, na te denken en zijn eigen en enige leven te sturen. Een hond zou dat nooit kunnen.
Muk

NicoBorder schreef: Ohh en ik mag over honden zeggen wat ik wil en wanneer ik ook maar wil. En dat houdt zeker in dat ik mag zeggen dat ik geen hond zou willen zijn. Dus als jij nog een beetje verstand hebt in die domme kop van je hou je gewoon je mond daarover. Wie wil er nou een hond zijn? Een mens heeft het vermogen om op een veel hoger niveau met elkaar te communiceren, na te denken en zijn eigen en enige leven te sturen. Een hond zou dat nooit kunnen.
Jammer dat dat er bij jou dan weer niet uitkomt.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

NicoBorder schreef:
Ohh en ik mag over honden zeggen wat ik wil en wanneer ik ook maar wil. En dat houdt zeker in dat ik mag zeggen dat ik geen hond zou willen zijn. Dus als jij nog een beetje verstand hebt in die domme kop van je hou je gewoon je mond daarover. Wie wil er nou een hond zijn? Een mens heeft het vermogen om op een veel hoger niveau met elkaar te communiceren, na te denken en zijn eigen en enige leven te sturen. Een hond zou dat nooit kunnen.
natuurlijk mag dat, alleen niet verstandig op een HONDENforum... Misschien moet je een wat vaker naar Cesar Millan kijken misschien dat die je wat wijzer kan maken over het gigantische vermogen van een hond. Daar kan een mens nog veel van leren nl.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
marian*
Erelid
Contacteer:

NicoBorder schreef:Een mens heeft het vermogen om op een veel hoger niveau met elkaar te communiceren, na te denken en zijn eigen en enige leven te sturen. Een hond zou dat nooit kunnen.
Wie zegt dat onze communicatie van een hoger niveau is dan die van honden?
Dat ze geen spreek-en schrijftaal hebben zegt niks.Honden kunnen prima met elkaar communiceren aangezien ze een groot scala aan uitdrukkingen hebben die wij niet altijd even goed kunnen lezen.
Overigens kunnen honden hun leven nog steeds prima (be)leven zonder menselijke interventie.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

marian* schreef:
NicoBorder schreef:Een mens heeft het vermogen om op een veel hoger niveau met elkaar te communiceren, na te denken en zijn eigen en enige leven te sturen. Een hond zou dat nooit kunnen.
Wie zegt dat onze communicatie van een hoger niveau is dan die van honden?
Dat ze geen spreek-en schrijftaal hebben zegt in dezen niks.Honden kunnen prima met elkaar communiceren aangezien ze een groot scala aan uitdrukkingen hebben die wij niet altijd even goed kunnen lezen.
Overigens kunnen honden hun leven nog steeds prima (be)leven zonder menselijke interventie.
:ok: als ik ze hier zie communiceren kunnen wij daar nog heel wat van leren... daarin lopen wij nog jaren achter.
Afbeelding
Gon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising boomer. mopshond

Ongelezen bericht door Gon »

Ik heb dit hele topic gevolgd..... Maar ik vraag mij af wat jij, Nico of hoe je maar mag heten, op een hondenforum doet..........Hier zitten allemaal hondenliefhebbers op dit forum, en vraag mij af of jij daar bij hoort..... :80: :mrgreen:
Groetjes van Gon, Famke, en poezebeest Ayla, een kleine doerak...
Afbeelding
falkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): DobermannxRR, Vizsla
Contacteer:

Ongelezen bericht door falkje »

Precies. En ik ken heel wat honden die hun eigenaren en daarmee hun leven prima kunnen sturen, en dat zonder dat die eigenaar dat in de gaten heeft. Wie is er dan slimmer?
Afbeelding
dancingdaydream
Zeer actief
Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell

Ongelezen bericht door dancingdaydream »

aandacht, vindt 'ie leuk!
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

Gon schreef:Ik heb dit hele topic gevolgd..... Maar ik vraag mij af wat jij, Nico of hoe je maar mag heten, op een hondenforum doet..........Hier zitten allemaal hondenliefhebbers op dit forum, en vraag mij af of jij daar bij hoort..... :80: :mrgreen:
Nicoofhoehijookheet weet helemaal niks van honden maar doet alsof.
Een kenner weet dat hij een wildvreemde hond nooit zomaar bij de halsband moet pakken om hem van zijn pad af te krijgen.Maar ja,Nico wordt niet gebeten zegt hij.
Tot hij de verkeerde tegen komt.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

marian* schreef:
Gon schreef:Ik heb dit hele topic gevolgd..... Maar ik vraag mij af wat jij, Nico of hoe je maar mag heten, op een hondenforum doet..........Hier zitten allemaal hondenliefhebbers op dit forum, en vraag mij af of jij daar bij hoort..... :80: :mrgreen:
Nicoofhoehijookheet weet helemaal niks van honden maar doet alsof.
Een kenner weet dat hij een wildvreemde hond nooit zomaar bij de halsband moet pakken om hem van zijn pad af te krijgen.Maar ja,Nico wordt niet gebeten zegt hij.
Tot hij de verkeerde tegen komt.
oeps :oeps: 1 advies: niet doen als je mij tegenkomt... dat gaat niet goed komen! Ze zullen je erg duidelijk laten weten dat je niet aan ze moet komen laat staan vastpakken aan hun halsband en doe dat dan ook maar niet... dat is mijn enige advies. Want ze waarschuwen maar daar blijft het niet bij als je doorgaat dat te negeren.
Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Discussieforum”