Liesbeth schreef:Marion. schreef:NicoBorder schreef:Inbegrepen bij het kostgeld, misschien kan ik dit jaar wel een huisje gaan huren, maar liever koop ik gelijk. En al mijn vrienden wonen hier ook nog bij hun ouders dus vooralsnog geen noodzaak om weg te gaan.
Zelden zo'n redenatie gehoord. Mijn vrienden wonen hier ook nog bij hun ouders........
Wel, Nico, ik ga je wat vernieuwends vertellen. Vrienden kun je overal maken. Het komt zelden voor dat je vriendjes waar je op de kleuterschool in de klas zat, 30 jaar later nog steeds vriendjes zijn. En al helemaal niet als je gaat studeren. En dat doe je volgens jou, maar ik geloof er geen reet van.
Die reaktie vind ik nergens op slaan.
Ik heb bepaald geen positief beeld van TS, maar dit slaat nergens op. Goed, zijn argument ook niet echt, maar zo niet/wel, dan toch. Moet hij uit huis gaan wonen en andere vrienden zoeken

??
Zeg ik dat ergens Liesbeth? Dat hij andere vrienden moet gaan zoeken?
Liesbeth schreef:Mijn jongens wonen ook nog thuis (22 en 25) en de meeste vrienden van mijn oudste idem dito. Langzamerhand vliegt de een of ander uit, maar snel gaat het niet. Overigens wonen de meeste vrienden van mijn oudste zoon op meer dan 20 kilometer, een vriendschap kan je dus ook op grotere afstand onderhouden.
Mijn jongste reist dagelijk zo'n 2,5 á 3 uur om in Zwolle zijn opleiding te volgen. Dat heeft híj er voor over, een ander gaat liever het huis uit. Eigen keus.
Ah, wat heerlijk voor je dat je kroost nog thuis woont èn dat hij nog dezelfde vriendjes heeft als waarmee hij in de kleuterklas in de poppenhoek speelde. In mijn geval zat je in de kleuterklas met kleuters van allerlei niveau bij elkaar, en dan gebeurd het nu eenmaal dat je uitwaaiert en contact verwaterd.
Maar ik begrijp dat ik een heel gevoelige snaar bij je heb geraakt.
(o, en voor de goede orde.... de spaarzamen die ik tot mijn vriendenkring reken wonen ook ver hier vandaan; maar dat zijn vriendschappen die ik in mijn volwassen leven heb gemaakt, en die blijven denk ik voor eeuwig; de dichtsbijzijnde woont hier 100 km vandaan en de verste iets van 1500 km)