Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het Spaanse opvanghondjes topic

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Abbey en Ozzie
Actief

Re: Het Spaanse opvanghondjes topic

Ongelezen bericht door Abbey en Ozzie »

Jeebus wat is Niarla mooi! Ik gok herder x collie? Gaat wel goed komen met die meid!

En Dos! Ik hoop dat Ozzie net zo'n mooie baard krijgt!

:I:

Super dat jullie dit doen!
Sientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising uit Griekenland
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sientje »

Wat een geweldige updates en honden weer!! :I: :I:
Ongelofelijk hoe snel ze zich aanpassen!
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Jeetje wat gaat het snel goed met Niarla :ok: heel knap! Ik vind haar ook echt een heel leuk type hond.
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Super om te horen hoe het met Niarla gaat!
En Sep heb het ook maar mooi voor elkaar.

Hier is de nacht prima gegaan. Om eerlijk te zijn ben ik net pas wakker, haha. Had geen wekker gezet.
En de dames liggen nog in diepe rust, heb stiekem even om het hoekje gekeken.
We gaan zo maar eens even wandelen.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Heerlijke update Redpassion. Erg leuk om een kijkje te kunnen nemen in hoe jullie bepaalde dingen oplossen.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Hier is de nacht ook prima gegaan. We zijn idd maar gewoon naar boven gegaan en de enige die we even gehoord hebben was Pol. Hij was het er niet mee eens dat 'ie beneden moest blijven, normaal mag hij ook mee naar boven, maar als de hond van mijn ouders hier logeert mag het ook niet, dus ik had niet verwacht dat dat nu een probleem zou zijn,
Vanochtend lag Aura nog op het kleed voor de bank, maar toen ze zag waarom Pol zo blij was, kwam ze me toch ook begroeten, met een kwispel(tje) :cheer: De kinderen kregen een kusje van d'r. We hebben een paar rondjes door de tuin gelopen, maar daar wilde ze niet plassen. En we staan nu op het punt om te gaan wandelen.
annets
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel

Ongelezen bericht door annets »

Niarla kan niet beter zitten dan bij Redpassion. :D
Op de ratjes heeft ze altijd een hele goede invloed die nu goed van pas zal komen bij Niarla.
Gr. van Annet, James en haar 4 duveltjes, en Bowie vanaf de regenboogbrug.
Afbeelding
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Dos is net in bad geweest. Leuk vond ze het niet, maar het is niet zo'n drama als met Bleza. Ze staat nu in de badkamer te eten, zodat de badkamer wel leuk blijft, haha. Ze heeft er lekker slecht goedkoop blikvoer bij, en haar pillen. We gaan zo even richting dierenarts wandelen, even op de weegschaal, ben benieuwd wat ze weegt. En die niet verharende plukvacht verhaart dus wel, haha. Maar goed, haar vacht is ook plukrijp, dus met het inmasseren van de shampoo liet er best wel wat los. Misschien komt een deel van de jeuk ook daarvandaan. Ben geen teken en ook geen vlooien tegengekomen.
Ik heb nog Echinaforce druppels liggen, dus die krijgt ze vanaf vandaag ook. Baat het niet dan schaad het ook niet.
Afbeelding

Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Leuke updates weer :E:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Wat goed kipo, dat Aura meteen de eerste nacht zonder problemen beneden heeft geslapen! :ok:
Tijdens het wandelen zal ze nog wel behoorlijk haar ogen uitkijken en onder de indruk zijn van de nieuwe wereld?
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

DeDiana schreef:Wat goed kipo, dat Aura meteen de eerste nacht zonder problemen beneden heeft geslapen! :ok:
Tijdens het wandelen zal ze nog wel behoorlijk haar ogen uitkijken en onder de indruk zijn van de nieuwe wereld?
En hoe:mrgreen:. Het wandelen was heel spannend voor haar, maar het ging redelijk. Niet teveel ruimte geven lijkt de truc. Aan een kort slap lijntje en doorlopen, dan loopt ze prima mee, en op 1 auto na ging ook dat goed. Die ene auto kwam over een smal pad, dus daar konden we niet even wat afstand nemen. Maar, ze hersteld snel, ze blijft niet in de schrik hangen.
DeDiana
Zeer actief

kipo schreef:
DeDiana schreef:Wat goed kipo, dat Aura meteen de eerste nacht zonder problemen beneden heeft geslapen! :ok:
En hoe:mrgreen:. Het wandelen was heel spannend voor haar, maar het ging redelijk. Niet teveel ruimte geven lijkt de truc. Aan een kort slap lijntje en doorlopen, dan loopt ze prima mee, en op 1 auto na ging ook dat goed. Die ene auto kwam over een smal pad, dus daar konden we niet even wat afstand nemen. Maar, ze hersteld snel, ze blijft niet in de schrik hangen.
:ok: :ok: :ok:
DeDiana
Zeer actief

Vandaag gewandeld met Elijah (voorheen Leija) en haar nieuwe baasjes :D
Wat heerlijk om haar helemaal happy en in haar element te zien, met fijne, lieve baasjes, een grote Beauceronzus, lekker kunnen rennen en ontdekken buiten :I:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
RedPassion

Ongelezen bericht door RedPassion »

@Kipo: Fijn dat het met Aura zo goed gaat! Lekker dat ze al meteen probleemloos beneden hebben geslapen vannacht. :)
@Moosje: Ik hoop dat de wasbeurt Dos goed zal doen! Bij Niarla heb ik een paar teken weggehaald, wassen doen we (nog) maar even niet.
Abbey en Ozzie schreef:Jeebus wat is Niarla mooi! Ik gok herder x collie?
Ja, zoiets zie ik er ook in. Zeker dat herderachtige, ze heeft hetzelde loopje als Pim. Maar wij noemen haar al de hyena, ze heeft zo'n leuke gevlekte rug die daar aan doet denken. :lol1:
annets schreef:Niarla kan niet beter zitten dan bij Redpassion. :D
Op de ratjes heeft ze altijd een hele goede invloed die nu goed van pas zal komen bij Niarla.
Dankje, leuk om te lezen! Al vind ik dat de credits ook zeker naar Diana en Naomi gaan, zo te lezen zijn alle honden een match met hun (opvang)baasjes en dat maakt natuurlijk dat het al veel makkelijker 'werkt' dan wanneer het niet bij elkaar zou passen. :D Niarla past bij ons en bij onze honden, alles voelt heel vanzelfsprekend eigenlijk.

Vanmiddag zijn we lekker het bos in geweest. Ze moest eerst in de auto, dat vond ze wel spannend maar ze liet het toe dat ik haar er in tilde en toen ging ze meteen rustig liggen.
In het bos zag ik haar gewoon opleven en ontspannen, met als gevolg eindelijk een enorme plas. Ze moet hoge nood gehad hebben. ;)
We hadden de flexi mee, maar ze heeft nog niet zo'n behoefte om ver bij me weg te lopen dus voor nu loopt ze nog aan de gewone riemen. Aanlijnen ging alweer een stukje makkelijker dan vanmorgen en wanneer er druk op de riem komt gaat ze nu meteen liggen ipv rondjes te draaien. Dan is er makkelijker weer contact met haar te maken, dus met een seconde of 2 staat ze dan ook weer op en kunnen we verder.
Na de wandeling heeft ze gegeten en daarna heeft ze 'geholpen' met het schoonmaken van een rattenkooi. Heel schattig, ze stond echt te kijken wat ik nou allemaal deed en toen ik op mijn hurken buiten de kooi aan het soppen was kreeg ik ineens een paar kusjes op mijn wang. :I: Het is echt een ontzettend lieve en zachtaardige hond.

Weer even foto's spammen:

Vanmorgen even lekker kroelen met haar, maar natuurlijk niet zonder Saar die haar aandacht opeist. ;)
Afbeelding

In het bos.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In de tuin terwijl ik de kooi deed. Schijnbaar ligt zo'n plas water lekker... :roll:
Afbeelding

En weer veilig aan de voeten van haar grote vriend ;)
Afbeelding
RedPassion

Oh, nu zie ik de foto's van Elijah pas. Wat een heerlijk blij hoofd! :I:
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Frolic schreef:Wat leuk dat je met Elijah gewandeld hebt. Volgens mij is die zo ongelofelijk met haar neus in de boter gevallen met dat hyperdepieper heppiedepeppie vrouwtje van haar :D
Haha inderdaad, wat een vrolijke vrouw is dat!
Mooie foto's van Elijah! Fijn dat het daar zo goed gaat. :ok:

Niarla is ook een mooi hondje! Ziet er al goed uit op de foto's, update klinkt ook positief, fijn! :ok:

Hier gaat het ook super eigenlijk. Coos wordt alleen maar leuker! We zijn net terug van een hele dag werken. Ze was al een keer meegeweest naar het pension maar nu dus de hele dag en wat heeft ze het goed gedaan! Of ze al jaren mee gaat.
Ze heeft ook nog lekker gespeeld met wat hondjes. Had mijn camera mee.. wilde foto's maken.. zat het kaartje nog thuis in de laptop. :ugh: Woensdag een nieuwe poging. Ze is nu wel echt helemaal kapot, was een vermoeiend dagje voor d'r.
Kijk hoe braaf (op mijn werk dus):
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Sanner op 16 mar 2015 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.
DeDiana
Zeer actief

Dat is wel heel braaf inderdaad Sanne! :D Fijn dat ze het zo goed heeft gedaan in het pension :ok:
Ik was ook mijn geheugenkaartje vergeten bij de aankomst van afgelopen zondag :-(

En RedPassion, heel fijn om jouw updates te lezen, en fotospam is zéér welkom! Leuk om te zien dat Niarla echt haar draai begint te vinden bij jullie :ok:
sybertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Terriermix

Ongelezen bericht door sybertje »

Wat een mooie updates weer. Ik lees dit topic nog steeds met heel veel plezier.
RedPassion

@ Sanner, wat fijn dat het zo goed ging vandaag! En die foto is heerlijk. :I:
Jion schreef:@ RedPassion: Wat doe je het goed met Niarla! :ok: :cheer:
Dankjewel! Ze maakt het ons wel makkelijk hoor, dit is echt een hond waarbij je heel snel oogst wat je zaait. :D

Nog een jubelberichtje dan, ik hoop dat jullie niet gek van me worden met al dat gespam. :oops:
Omdat ze in het bos zo relaxed was ben ik daar voor de late-middag-uitlaatronde ook maar naartoe gegaan. Nu was ik alleen, dus ik vroeg me wel een beetje af hoe ik 3 honden aangelijnd zou krijgen en dan nog de auto in, maar het ging wederom makkelijker dan verwacht. Toen ik Pim en Saar hun tuig omdeed kwam Niarla er heel voorzichtig naast staan. Wel wat twijfelend en gespannen, maar ze wist toch dat die riem er weer aan moest, dus dan kon ze het maar net zo goed zelf aanbieden. ;) Even geruststellend toegesproken en gekriebeld en toen bleef ze rustig staan om aangelijnd te worden. :D In de auto tillen ging ook al weer makkelijker dan vanmiddag en het bos had wederom een rustgevende werking want deze keer kon ze poepen. ;)
Op de terugweg moesten ze even in de auto wachten zodat ik de paarden kon voeren. Ik heb een paar keer in de auto gespiekt, iedereen lag rustig op me te wachten. Thuis heeft ze weer lekker gegeten en toen wilde ik nog even stofzuigen. Geen centje pijn, ze bleef rustig op haar kleed liggen. En nu slaapt iedereen. Nooit gedacht dat het zo natuurlijk en vertrouwd zou voelen al na 1 dag!
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Nou van dit soort berichten krijgen we niet genoeg hoor :cheer: :flower:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Wow, wat doet Niarla het goed zeg!
Het is en blijft een heerlijk topic om te lezen, ik doe dit dus regelmatig en met veel plezier, ook al reageer ik lang niet op elke update.
DeDiana
Zeer actief

RedPassion schreef:Dankjewel! Ze maakt het ons wel makkelijk hoor, dit is echt een hond waarbij je heel snel oogst wat je zaait. :D

Nog een jubelberichtje dan, ik hoop dat jullie niet gek van me worden met al dat gespam. :oops:
Omdat ze in het bos zo relaxed was ben ik daar voor de late-middag-uitlaatronde ook maar naartoe gegaan. Nu was ik alleen, dus ik vroeg me wel een beetje af hoe ik 3 honden aangelijnd zou krijgen en dan nog de auto in, maar het ging wederom makkelijker dan verwacht. Toen ik Pim en Saar hun tuig omdeed kwam Niarla er heel voorzichtig naast staan. Wel wat twijfelend en gespannen, maar ze wist toch dat die riem er weer aan moest, dus dan kon ze het maar net zo goed zelf aanbieden. ;) Even geruststellend toegesproken en gekriebeld en toen bleef ze rustig staan om aangelijnd te worden. :D In de auto tillen ging ook al weer makkelijker dan vanmiddag en het bos had wederom een rustgevende werking want deze keer kon ze poepen. ;)
Op de terugweg moesten ze even in de auto wachten zodat ik de paarden kon voeren. Ik heb een paar keer in de auto gespiekt, iedereen lag rustig op me te wachten. Thuis heeft ze weer lekker gegeten en toen wilde ik nog even stofzuigen. Geen centje pijn, ze bleef rustig op haar kleed liggen. En nu slaapt iedereen. Nooit gedacht dat het zo natuurlijk en vertrouwd zou voelen al na 1 dag!
Ja, als je de goede dingen zaait, oogst je ook veel goeds. ;-) Het is heel duidelijk dat jouw aanpak werkt en dat ze zich bij jullie fijn voelt. Dat ze al na één dag zelf komt aanbieden om aangelijnd te worden, dat is echt heel bijzonder als je gisteren zag hoe ze toch nog lichtelijk hysterisch werd van die lijn.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ik lees ook steeds bij en word heel vrolijk van alle updates. Fijn dat ze t allemaal zo goed doen :cheer:
miriam
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.

Ongelezen bericht door miriam »

Het is en blijft een prachtig topic.
Afbeelding
Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
moosje
Zeer actief
Contacteer:

Dos laat tot nu toe alleen maar voorbeeldig gedrag zien, t wordt bijna eng. :mrgreen:
Ze heeft zelfs al even naast de fiets gelopen op weg naar de dierenarts. Wilde haar even wegen. Ze liep naast me alsof ze niet anders gewend is. Volgens mij heeft Diana stiekem geoefend toen ze in Spanje was. :P Meteen anaalklieren uit laten knijpen want ze begon daar spontaan te sleetjerijden. Waren wat verdikt maar zaten niet vol. De dierenarts en assistentes werden bedolven met knuffels en kusjes, en koekjes werden met grote dank aangenomen. Onderweg naar de dierenarts werd ze uitgekafferd door 2 kleine hondjes, maar ze keek niet op of om. De kat die overstak was even interessant, maar na 2 seconden was dat ook over. Het kleine hondje van de buurman mocht tegen haar opklimmen, dus ook dat is (nog) geen enkel probleem gelukkig.
En de rust hier in huis, ook bij mijn meiden, is echt heel bijzonder. Buiten heeft ze even bijna met Bleza gespeeld. Bleesje deed heel erg haar best en Dos stond heel blij te kwispelen. Echt spelen was het niet, maar het begin is er. :-D
De buren zijn leuk, want daar krijg je aandacht, haha.
Mark kwam vanavond eten, dus Jade en Bleza waren door het dolle heen toen hij binnenkwam. Dos snapte dat er iets leuks aan de hand was en ging mee doen. Alles voor aandacht! Ze loopt trouwens ook de trap op en af heb ik net gemerkt...
Eten gaat beter, en vanochtend heeft ze een grote plas gedaan. Poepen nog niet, maar dat komt wel snel denk ik, als ik haar vol blijf stoppen. Ze is echt heel mager. :( Ze woog 26,8, en er mag echt wel een kilo of 3-4 bij.
Zal zo nog even wat foto's van vandaag plaatsen.
Afbeelding

Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Uma is ziek :ugh:
Ze had binnen 3x diarree gehad, de arme ziel. Ze poept nu water en spuugt gal dus ze zal wel bijna leeg zijn.
Ik twijfel een beetje of ik Norit moet geven of haar even letterlijk leeg laat lopen. Misschien heeft ze wel wat raars gegeten waar ik niet van weet.
Ze oogt niet ziek meer nu..

Help.
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Het enige wat ik kan bedenken is een klein balletje koekjesdeeg gisteravond. Manu mankeert niets.

Sorry voor mijn ego post trouwens, heb alle updates gelezen en klinkt echt te mooi om waar te zijn :D Zo fijn dat alle honden het zo ontzettend goed doen. Bijna verbazingwekkend.
DeDiana
Zeer actief

Ah, arme Uma :-(
Als ze nu niet meer ziek oogt, zou ik het nu even aankijken en anders vanavond (voor de nacht) Norit geven.
moosje
Zeer actief
Contacteer:

Persoonlijk zou ik het even aankijken. Wel zorgen dat ze blijft drinken.
Beterschap voor Uma!
Afbeelding

Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sulluna »

Ik zou het ook even aankijken Nikki, wel heel vervelend.. Beterschap voor Uma!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”