Hij is het afgelopen half jaar nog mooi aan het uitzwaren.

Ik zou van de week eens een poging doen tot een nieuwe standfoto, deze is van een tijdje geleden:

Moderator: moderatorteam
Prachtig! En helemaal niet kort in rug dus, bijna te lang zelfs haha. Hij mocht voor een tikkeltje sterker gehoekt misschien, maar het totaalplaatje vind ik mooi. Men moet niet vergeten dat de Labrador een compact gebouwde hond is. Te fors en/of te weinig beenlengte is zonde, maar te slungelig ook. Dan vind ik het misschien wel een mooie hond, maar geen mooie rasvertegenwoordiger.samantha! schreef:Andere standfoto van de hond die Leonie postte:
Ik vind hem op deze foto beter uitkomen, erg mooie hond.
Heb ook zijn stamboom even bekeken en er zitten aardig wat dezelfde namen in als in die van Jones.

Zonder enige kennis van zaken wil ik toch even zeggen dat ik dit ook wel echt een plaatje vind!Maeve schreef:Ik kwam er laatst achter dat een halfbroer van Coda inmiddels ook is toegelaten voor de fokkerij, een mooie aanwinst voor het ras als je het mij vraagt!

knappe toller idd!Maeve schreef:samantha! schreef:Andere standfoto van de hond die Leonie postte:
Je moet eens een standfoto van Tiësto plaatsen. Dát vind ik nou een prachtige reu.

Dat is Tay zijn vader. Van Tay moet ik eigenlijk van het weekend een goede standfoto maken. Ik hoop dat hij op zijn vader gaat lijken als hij uitgezwaard is (doet hij nu al)Elly* schreef:TessaThomas schreef:Ik ben enorm bevooroordeeld, maar:
Knappe vent is het.
Ik vind dit een prachtige Labrador.samantha! schreef:Andere standfoto van de hond die Leonie postte:
Ik vind hem op deze foto beter uitkomen, erg mooie hond.
Heb ook zijn stamboom even bekeken en er zitten aardig wat dezelfde namen in als in die van Jones.
Haha je bent niet de enige, er zijn heel veel mensen (ook labradormensen) die Tiesto prachtig vinden.lieke schreef:
Je moet eens een standfoto van Tiësto plaatsen. Dát vind ik nou een prachtige reu.![]()
Heel, heel jammer dat hij boomloos is, want hij zou denk ik een geweldige aanwinst voor de genenpoel zijn. Ook trouwens qua karakter.

Wat dan precies? dat hij zwaarder gebouwd is?Inge O schreef:hij staat niet helemaal correct maar ik vind zijn bouw heel mooi, mooier dan die van jack.
samantha! schreef:Wat dan precies? dat hij zwaarder gebouwd is?Inge O schreef:hij staat niet helemaal correct maar ik vind zijn bouw heel mooi, mooier dan die van jack.
Ik vind dit soort dingen erg interessant maar weet er nog niet zo veel van en leer graag bij![]()
Ik heb trouwens Tiesto zijn keurverslagen even opgezocht en op beiden kwam zijn hoeking in de voorhand als minpunt voor voren.

Dat IS hij ook gewoonweg nietlieke schreef:samantha! schreef:Wat dan precies? dat hij zwaarder gebouwd is?Inge O schreef:hij staat niet helemaal correct maar ik vind zijn bouw heel mooi, mooier dan die van jack.
Ik vind dit soort dingen erg interessant maar weet er nog niet zo veel van en leer graag bij![]()
Ik heb trouwens Tiesto zijn keurverslagen even opgezocht en op beiden kwam zijn hoeking in de voorhand als minpunt voor voren.
Ik vind Jack, nu hij is uitgezwaard, een prachtige labrador. Slank maar zeer krachtig gebouwd en een zeer expressief hoofd. Al kijkt hij meestal niet al te vriendelijk naar vreemden.Maar zodra hij je kent, zíe je gewoon dat hij een heel warme blik in de ogen krijgt. Jones heeft wat dat betreft een veel zachtere uitstraling.
Maar Tiësto vind ik werkelijk een prachtig hoofd hebben, vooral omdat hij een donkere neus, oogaftekening en lippen heeft. Iets wat je bij blonde labradors zelden ziet.
En qua bouw vind ik hem werkelijk imposant. Hij is ook heel groot en fors maar heel mooi in verhouding.
Ik ga van de week eens een poging doen tot nieuwe standfoto, hij is inmiddels ook een jaar ouder.Inge O schreef:ja, zijn hoeking in de voorhand is niet fenomenaal te noemensamantha! schreef:Wat dan precies? dat hij zwaarder gebouwd is?Inge O schreef:hij staat niet helemaal correct maar ik vind zijn bouw heel mooi, mooier dan die van jack.
Ik heb trouwens Tiesto zijn keurverslagen even opgezocht en op beiden kwam zijn hoeking in de voorhand als minpunt voor voren.maar op deze foto is die moeilijk te beoordelen omdat hij ook nog eens heel ongelukkig staat (met zijn voorpoten een stuk tever naar voren).
maar zelfs met te weinig voorhandhoeking vind ik zijn bouw (ik heb het niet over het hoofd, dat is bij allebei vergelijkbaar mooi) meer in balans als die van jack - bij hem bevalt zijn achterhand + lendenen me niet helemaal, hij heeft (op nogal wat foto's maar misschien zijn er ook betere) wat afhellende lendenen en kruis en dat tesamen met een relatief uitgesproken achterhandhoeking spreekt mij dat minder aan bij hem.

Ik denk dat dat ook is wat ik "zie" aan hem, hij is een stuk minder gehoekt dan de andere heren hier.MBJ schreef:Ik vind Jack beter voldoen aan de rasstandaard dan Tiësto, vind Tiësto te weinig gehoekt en de borst te min.
Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Haha ja die heeft hij zeker.Inge O schreef:ik heb het gevonden, ik heb hem even vergeleken met die andere zwarte lab en ozzie : het is de lengte van het dijbeen tov. het scheenbeen - dat in combinatie met het hellende bekken toont wat mij betreft te weinig stuwkracht in de achterhand (maar hij zal die best wel hebben hoor, daar ben ik van overtuigd
).
Haha dankje.Inge O schreef:daarom, maar het topic ging even alleen maar over 'mooi'samantha! schreef:Haha ja die heeft hij zeker.Inge O schreef:ik heb het gevonden, ik heb hem even vergeleken met die andere zwarte lab en ozzie : het is de lengte van het dijbeen tov. het scheenbeen - dat in combinatie met het hellende bekken toont wat mij betreft te weinig stuwkracht in de achterhand (maar hij zal die best wel hebben hoor, daar ben ik van overtuigd
).
Jack is echt belachelijk snelhij maakt in galop echt enorme sprongen met die lange stelten van m
.
maar alles vóór zijn bekken vind ik prachtig hoor![]()
.
*gaat broertjes nu van de bank trekken ter examinatie voor vrouwtje haar educatieve doeleinden*Inge O schreef:'broertje's ' knie zit een stuk hogersamantha! schreef:Haha dankje.Inge O schreef:daarom, maar het topic ging even alleen maar over 'mooi'samantha! schreef:Haha ja die heeft hij zeker.
Jack is echt belachelijk snelhij maakt in galop echt enorme sprongen met die lange stelten van m
.
maar alles vóór zijn bekken vind ik prachtig hoor![]()
.
Zijn mooiste deel is nieteens te zien trouwens want dat is toch echt zijn karakter![]()
Zijn "broertje" gaat trouwens aardig qua bouw dezelfde kant op, alleen het koppie is wel behoorlijk anders.
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 6&t=290473.
Mij lijkt hij zowel kort in borstkas als lang in lendenen?Marjoleine schreef:Ik vind buiten de wat korte schenkel en het wat te veel hellende bekken ook de lendenen wat lang.
De voorhand vind ik dan weer wel mooi!
Nee, ik had het niet over broertje, maar over het broertje van broertje, zeg maarbandolero schreef:Mij lijkt hij zowel kort in borstkas als lang in lendenen?Marjoleine schreef:Ik vind buiten de wat korte schenkel en het wat te veel hellende bekken ook de lendenen wat lang.
(als je het over 'broertje' hebt tenminste)
aah op die manierMarjoleine schreef:Nee, ik had het niet over broertje, maar over het broertje van broertje, zeg maarbandolero schreef:Mij lijkt hij zowel kort in borstkas als lang in lendenen?Marjoleine schreef:Ik vind buiten de wat korte schenkel en het wat te veel hellende bekken ook de lendenen wat lang.
(als je het over 'broertje' hebt tenminste)
Aan hakken til ik niet zo zwaar, hooguit in laatste instantie.bandolero schreef:Ik zie graag kortere hakken, dus geef mij die maar.
Vind z'n borstkas - lendenen ook beter in verhouding (lendenen idd niet kort, maar toch mooier dan broertje)
uiteraard.Marjoleine schreef:Aan hakken til ik niet zo zwaar, hooguit in laatste instantie.bandolero schreef:Ik zie graag kortere hakken, dus geef mij die maar.
Vind z'n borstkas - lendenen ook beter in verhouding (lendenen idd niet kort, maar toch mooier dan broertje)
Maar een lab moet een compacte hond zijn en met zulke lendenen is hij dat niet. Bovendien is het een draver en met te lange lendenen gaat dat op den duur ten koste van de rug.