Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het Spaanse opvanghondjes topic

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Het Spaanse opvanghondjes topic

Ongelezen bericht door moosje »

Buiten liggen terwijl ik met de buurvrouw aan het kletsen was. Mijn 3 bodyguards. :I:
Afbeelding

Afbeelding

Lekker liggen slapen ondanks de rondrennende en gillende kinderen en vreemde mensen met wie ik stond te kletsen
Afbeelding

Ze heeft een van de manden inmiddels ook ontdekt
Afbeelding

Als er bezoek komt moet je natuurlijk meteen knuffels in ontvangst nemen. :engel:
Afbeelding
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Op de fotos zie ik geen magere hond eigenlijk, 26,6 kilo lijkt me voor zo een type hond ook normaal. Straks met wat spieren erop zien ze er ook alweer anders uit.
Perry en Noah

Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Norit zou ik geven voor het slapen gaan (anders spuugt ze het toch weer uit) en misschien de komende dagen wat pro biotica?
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

duitse herder schreef:Op de fotos zie ik geen magere hond eigenlijk, 26,6 kilo lijkt me voor zo een type hond ook normaal. Straks met wat spieren erop zien ze er ook alweer anders uit.
Door haar vacht vertekend het nogal. Ze is echt heel mager onder die vacht. Alle ribben, botten etc zijn goed te voelen, zelfs als je alleen maar heel voorzichtig aait. Ik zie honden graag schraal, maar dit is echt té. Komt wel goed, en met die bespiering ook. Heeft tijd nodig. :ok:
Afbeelding

kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

duitse herder schreef:Op de fotos zie ik geen magere hond eigenlijk, 26,6 kilo lijkt me voor zo een type hond ook normaal. Straks met wat spieren erop zien ze er ook alweer anders uit.
Ik heb 'r gevoeld en er mag echt wel wat bij. Dat haar vertekent ook nog wat.

Wij zijn de hele dag buiten bezig geweest, dus Aura heeft veel tijd in de tuin doorgebracht. Binnen was toch wel haar veilige haven, als ze ergens van schrok ging ze even naar binnen. Niet lang, want Aura wil zijn waar wij zijn. Volgens mij zit er een flinke scheut herder in, ze vond het nl helemaal niet zo leuk dat ik met oudste naar de winkel ben geweest.
Met de kinderen is ze echt leuk, voorzichtig, in geen enkel opzicht opdringerig, maar wel nieuwsgierig. Ze lijkt zich veilig te voelen bij hen, en wat ze ook doen, het deert haar niet, zolang de roze giraf maar uit beeld blijft :Q: .
Rond etenstijd is vriend met Pol en Aura uitgeweest, helaas reed er toen net een bus met veel kabaal over de brug, dus dat was een wat minder geslaagd uitje.

Etenstijd fascineert haar, ze probeert regelmatig die lange neus in je bord te steken en ook met de nijnen moeten we een beetje opletten.

Nog wat foto's:
Afbeelding
Afbeelding
kipo
Zeer actief

Afbeelding

:)
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Leuk om te lezen kipo! Fijn dat ze zo goed op de kinderen reageert. En die roze giraffe... wat is daarmee?

Ik denk zeker dat er flink veel herder in Aura zit. Zoals ik haar ken, is ze een mensgericht, speels, leergierig maar ook gevoelig en zacht hondje. Aura is ook als pup in het asiel terechtgekomen, dus heeft nog niet zo veel van de wereld gezien. Maar ze is bij jullie in goede handen en met wat geduld komt dat ook helemaal goed.

En er komt flink veel losse ondervacht vanaf, zie ik! Fijn dat de kinderen meehelpen met kammen :D
kipo
Zeer actief

De roze giraf is van hout, met wieltjes en hij is van tafel gevallen. Daar schrok Aura van en nu is hij eng.

En die losse vacht..... de vogeltjes hier krijgen her wel zachte bedjes dit jaar 8-)
moosje
Zeer actief
Contacteer:

Daarstraks wat geplukt bij Dos. Op sommige plekken laat het haar meteen los, op andere plekken niet.
Dus we gaan gewoon rustig aan wat losse haren plukken en in een vlooienkammetje blijft ook wel wat hangen. Het zal allicht iets in de jeuk schelen. Al bijt ze nu voornamelijk op haar voorpoten, tussen de tenen, en aan de onderkant van haar staart.
Afbeelding

RedPassion

Ongelezen bericht door RedPassion »

@Manu: Arme Uma! Hoe is ze de nacht doorgekomen?
@Kipo, wat fijn dat het tussen Aura en de kinderen zo goed gaat. Lieve foto's. :) Hopelijk blijft de roze giraf ver bij haar vandaan, hihi. :lol1:
@Moosje: Ik hoop dat Dos snel wat minder jeuk en wat meer spek heeft! Wel fijn dat ze verder zo op haar gemak is al. :)

Hier hebben we een rustige nacht achter de rug. Vooral ik, want ik mocht boven slapen. :mrgreen: Tonnie heeft beneden op de bank geslapen zodat de honden weer in zowel de hal als woonkamer konden. Niarla heeft een plekje onder de keukentafel gevonden waar ze graag ligt (nu ook), daar heeft ze de nacht ook doorgebracht. Saar maakt er gebruik van dat de bank de hele nacht beschikbaar is en Pim ligt gewoon op zijn kleed. Saar is eigenlijk de enige reden dat ik twijfel om ze 's nachts alleen in de woonkamer te laten, maar ik denk dat we dat vanaf vannacht maar gewoon gaan proberen. Waardevolle en eetbare spulletjes goed opbergen dus. :roll:

Aangelijnd worden ging gisteren en vanmorgen ook goed. Pim en Saar komen direct zodra de tuigjes gepakt worden, Niarla reageert daar ook op. Ze komt dan wat onzeker hijgend tegen me aan staan (maar ze staat er wel!), ik kroel dan even met haar en dan kunnen de riemen er probleemloos aan. De halsband haal ik er nu ook af, die laat ze ook makkelijk weer omdoen. Het tuigje heeft ze tot nu toe nog steeds om (die is wat lastiger om te krijgen, dus ik wilde dat ze eerst wat relaxter zou zijn over het aanlijnen), maar als dit zo doorgaat mag die er vanavond ook wel af en oefenen we vanaf morgen rustig met om en af doen.

Verder is ze hier wel een beetje derde wiel bij Pim en Saar. Die twee zijn dan ook wel heel dik met elkaar. Ze tolereren haar absoluut en zij heeft zeker steun aan hun aanwezigheid, maar veel contact (zoals Pim en Saar onderling wel hebben) is er (nog) niet. Maar goed, ik ben al heel blij dat ze met elkaar door 1 deur kunnen. Saar nodigt af en toe wel uit tot spel en dan reageert Niarla niet echt, maar wie weet komt dat nog als ze wat langer hier is. Ze is nu ook duidelijk nog wel heel moe van alles en dat kan ook niet anders.
Vanmorgen heeft ze trouwens buiten gepoept en geplast, dus daar is wel voldoende ontspanning voor nu!
Laatst gewijzigd door RedPassion op 17 mar 2015 08:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Wat een fijne updat weer RedPassion :ok: .
DeDiana
Zeer actief

Wat een fijne update weer RedPassion! Zelfs bij de honden die heel snel op hun gemak waren, duurde dat spelen toch best een tijdje. Nu Niarla alvast ontspannen genoeg is om gewoon te plassen en te poepen, zal dat spelen ook wel komen ;-)
Het klinkt alsof ze de wandelingen erg prettig vindt en het aanlijnen er dus uiteindelijk graag voor over heeft. Mooi ook dat ze dat ook afkijkt van jouw honden en dan dus meedoet. Houdt ze het conditioneel ook een beetje vol? Want ze is helemaal niks gewend natuurlijk.
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Ik zit me iedere keer weer te verbazen dat alle honden het zo goed doen. Ik had echt verwacht dat het veel lastiger zou gaan, ook bij mezelf.
Iedere keer krijg ik een warm gevoel tot in mijn tenen en een glimlach van oor tot oor als ik jullie verhalen lees en foto's bekijk :ok:

Uma heeft gelukkig de nacht goed doorstaan. Ze is in haar mand blijven liggen, dat doet ze echt noooooit. Manu heeft bij ons in de slaapkamer geslapen, breeduit op beide kussens :F: Normaal worden die ingepikt door de prinses.
Ik heb haar in 2 dekentjes gewikkeld en alle deuren open gelaten (1 etage) zodat ik iets zou horen. Ze komt me 's ochtends altijd wakker maken maar nu niet, ze was echt doodop. Gelukkig heeft ze lekker door kunnen slapen. Vanochtend tijdens het rondje om half 7 heeft ze even katten gezocht en vlak voor ik naar werk ging heeft ze los gelopen.
Ik kan niet beargumenteren waarom ik het deed, Manu was aangelijnd en het voelde gewoon goed. Ze gaat soms wat ver weg, zo'n meter of 15/20, dan roep ik en kijkt ze direct. Maar als ik blijf staan komt ze niet, dus ik draaide om en liep gelijk weg. Dan komt ze achter je aan getrippeld. Na 2x van je weg te zijn gelopen blijft ze weer aan je been geplakt.
Echt heel erg braaf dus.
Laura-V
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden!

Ongelezen bericht door Laura-V »

Wat blijft het toch leuk om steeds weer alle positieve updates te lezen :-D
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Leuk alle updates weer te lezen :ok:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Ik reageer niet altijd, maar ik lees wel mee, en het is echt genieten van jullie updates!
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
Manu

Zo leuk om die communicatie te zien tussen de honden :I:
Uma vindt de tuin nog wat spannend, en zodra ze onzeker wordt komt Manu tegen haar aan staan en wrijft zijn kop even tegen haar aan, dan zie je haar direct ontspannen.
Ze durft steeds meer gelukkig.
Gisteravond stonden de buren in de tuin en dan komt ze toch voorzichtig kijken. Zo lang niemand haar aankijkt staat ze wel redelijk in de buurt en na een kwartier liet ze zich toch even aaien. Wel alleen als Manu zich ook laat aaien. Hij is echt haar grote steun en toeverlaat. Man wat geniet ik daar van :I:
Zoals deze 2 kun je er gemakkelijk 5 houden en je zou er nooit last van hebben. En iedereen maar geloven dat ik zo goed ben in honden opvoeden :LOL: Ik heb het gewoon dik getroffen met die kanjers van honden :D
moosje
Zeer actief
Contacteer:

Super Manu! :cheer:

Dos heeft eindelijk gepoept! :cheer: Waar een mens al niet blij mee kan zijn, haha.
Haar laten aankomen wordt wat lastiger, t is een kleine eter. Lang leve het blikvoer, haha. Ze eet wel alles trouwens, maar alleen in kleine beetjes. Misschien komt dat nog.
Tijdens het uitlaten vond ze de meerkoeten erg interessant. De andere vogels (zwanen, eenden, mislukte gans en meeuwen) niet. De school was net uit, dus een hoop drukte op de weg. Boeide haar niets. Jade stelde zich wel heel erg aan, en daar leek ze wel een beetje op te reageren. Ze begreep het niet helemaal volgens mij.
Op dit moment ligt ze naast me, lekker op de bank. Ze probeert bijna in me te kruipen af en toe. :I: T is echt een grote knuffel. Helaas voor haar heb ik nog meer te doen vandaag, dus moet ze zo in haar eentje verder knuffelen. :P
Afbeelding

Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Super om te lezen :ok:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Manu schreef:Zo leuk om die communicatie te zien tussen de honden :I:
Uma vindt de tuin nog wat spannend, en zodra ze onzeker wordt komt Manu tegen haar aan staan en wrijft zijn kop even tegen haar aan, dan zie je haar direct ontspannen.
Ze durft steeds meer gelukkig.
Gisteravond stonden de buren in de tuin en dan komt ze toch voorzichtig kijken. Zo lang niemand haar aankijkt staat ze wel redelijk in de buurt en na een kwartier liet ze zich toch even aaien. Wel alleen als Manu zich ook laat aaien. Hij is echt haar grote steun en toeverlaat. Man wat geniet ik daar van :I:
Zoals deze 2 kun je er gemakkelijk 5 houden en je zou er nooit last van hebben. En iedereen maar geloven dat ik zo goed ben in honden opvoeden :LOL: Ik heb het gewoon dik getroffen met die kanjers van honden :D
Wat heerlijk hè :I: . Fijn dat het zo goed gaat joh.
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Dat kan inderdaad best nog komen, Moosje. Coos at de eerste dagen ook erg traag en maar weinig. Nu schrokt ze in een paar tellen de hele bak leeg. :mrgreen:

Vandaag weer gewerkt met de hondjes! Coos vond de kennel alleen niet echt een succes, maar dat vindt Teun ook nooit. :tongue:
Ze heeft ook nog even leuk met een beagle gespeeld! En Coos was de enige die het erg vond dat ik ze achter liet in de speelweide, mijn honden niet eens. :denken: Ze doet het meer dan goed die dame!
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Manu schreef: Gisteravond stonden de buren in de tuin en dan komt ze toch voorzichtig kijken. Zo lang niemand haar aankijkt staat ze wel redelijk in de buurt en na een kwartier liet ze zich toch even aaien. Wel alleen als Manu zich ook laat aaien. Hij is echt haar grote steun en toeverlaat. Man wat geniet ik daar van :I:
Ja, logisch. Wat lief is dat zeg. :I:
RedPassion

Ongelezen bericht door RedPassion »

@ Manu: Fijn dat het met Uma goed gaat, leuk dat ze even heeft losgelopen! :D
@ Moosje: Fijn dat Dos gepoept heeft, ik was gisteren ook heel blij daarmee. :lol1: Ik hoop dat ze snel een beetje aankomt! Niarla eet ook nog weinig en erg traag. Nu heeft ze het niet nodig, maar het zal vast even wat op gang moeten komen allemaal.
DeDiana schreef:Wat een fijne update weer RedPassion! Zelfs bij de honden die heel snel op hun gemak waren, duurde dat spelen toch best een tijdje. Nu Niarla alvast ontspannen genoeg is om gewoon te plassen en te poepen, zal dat spelen ook wel komen ;-)
Het klinkt alsof ze de wandelingen erg prettig vindt en het aanlijnen er dus uiteindelijk graag voor over heeft. Mooi ook dat ze dat ook afkijkt van jouw honden en dan dus meedoet. Houdt ze het conditioneel ook een beetje vol? Want ze is helemaal niks gewend natuurlijk.
Het arme dier is doodmoe, al lijkt me dat meer mentaal dan fysiek. Maar ik pas de wandelingen wel aan haar aan omdat ik wel merk dat ze nog weinig conditie heeft. Normaal loop ik 2 keer per dag ongeveer een uur in flink tempo, nu houd ik het rond een half uur. Ze heeft geen behoefte om harder te lopen of ver bij me weg te gaan, maar ik denk dat dat vooral onzekerheid is. Dat zal, net als het spelen wellicht, vast nog komen als ze meer op haar gemak is.

Vandaag was een drukke dag. Ik ben naar mijn ouders geweest om te helpen poetsen in huis, hun huis staat te koop en morgen komen er kijkers. Het is ongeveer 50 minuten rijden. Ik heb Niarla in de auto op de passagiersstoel zitten (in een tuigje met gordel uiteraard), Pim en Saar zitten altijd op de achterbank in de gordels. We waren gisteren dus 2 keer korte stukjes met de auto geweest, toen moest ik haar er nog in tillen. Vanmorgen deed ik de autodeur open en gebaarde ik dat ze kon instappen en dat deed ze ook nog. :D De eerste 10 minuten zat ze wel hyperalert en bibberend naast me, maar uiteindelijk ging ze liggen en is de reis goed verlopen.
Bij mijn ouders liep ze vrij makkelijk rond, ik had instructies gegeven haar te negeren en haar op haar eigen tempo contact te laten maken. Ze heeft hen niet echt opgezocht, maar lag wel lekker bij mijn vader in het kantoortje in de zon. Toen mijn moeder worst voor haar eigen honden aan het snijden was kwam ze wel kijken en pakte ze ook een stukje aan. :D

Tussen de middag zijn we met alle honden naar een plas bij hen in de buurt geweest. Dat vond ze wel spannend, ik heb het idee dat ze zich in een wat 'geslotener' ruimte zoals het bos beter op haar gemak voelt. Dit was een meer open ruimte, dan kijkt ze wat nerveuzer rond en hijgt en likt ze veel. Ook vond ze de honden van mijn ouders een beetje eng, tot er eentje het water in ging. Ik lag er bijna ook in, zo enthousiast werd ze daar van. :F: Binnenkort gaan we dus maar eens naar het hondenstrand!

Op de terugweg was ze doodmoe en heeft ze geslapen. Thuis nog weer even in het bos gewandeld, daar durfde ze weer te plassen. En sinds we thuis zijn is ze in diepe slaap. Ze heeft heel wat te verwerken van de afgelopen dagen...

Nog wat foto's van vanmiddag:
Afbeelding

Ondanks de spanning toch veel contactmomentjes; ze zoekt ook steun en bevestiging
Afbeelding

Het water was leuk!
Afbeelding

In de auto, helemaal zelf ingestapt!
Afbeelding

Met blije Kelpie achterin :lol1:
Afbeelding

En nu zo moe!
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief

Wat een belevenissen allemaal voor de Spaanse schone, maar wat doet ze het super en zo snel ook al! Je zou bijna vergeten dat ze pas een paar dagen in Nederland is.
Ik zag zó veel potentie in haar, maar dit overstijgt zelfs mijn verwachtingen.
Chapeau ook voor jullie! :ok:
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Wat een fijne verhalen weer, te veel om op te reageren, maar weer heerlijk om bij te lezen!
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
moosje
Zeer actief
Contacteer:

Dos heeft 2 nieuwe topics. Nou ja, stiekem een beetje gedeeld met Jade en Bleza. :mrgreen:

http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 6&t=297805

http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 6&t=297806
Afbeelding

kipo
Zeer actief

Die Dos :I: , ze zou me zomaar laten vergeten dat ik niet van baarden hou. En Niarla, wat knap.

Aura heeft een drukke dag gehad, vanmorgen een wat langere wandeling plus een heel gesprek met iemand over zijn huis (daar lopen we regelmatig langs en elke keer zeggen we tegen elkaar dat we dat zo'n mooi huis vinden). Dat wachten terwijl wij praatten ging haar bijzonder goed af, dat is iets om te onthouden, misschien binnenkort eens bij de buurtsuper op het bankje gaan zitten met 'r.
Daarna in de tuin, vriend ging de aanhanger vol troep wegbrengen, dus er was nogal wat gedoe (en kabaal, want de veranda moest helemaal open). Heksenkind was aan het voetballen, dat vond ze soms ook wel spannend.
Vanmiddag ben ik met Pol en Aura alleen gaan lopen, en toen liep ze al wat verder bij me vandaan, staart grotendeels los van de billen :cheer: en na de wandeling parkeerde ze haar derrière pontificaal in mijn kruidentuin :hmmm: .
Vanavond kwam ze los, ze daagde Pol uit tot een spelletje en stuiterde met een hele blije kwispel op vriend af en daarna is een paar keer heen en weer gerend tussen de keuken en de kamer, telkens met een mondvol eten die in de kamer opgegeten moest worden.
Ze heeft ook af en toe al belangstelling voor een speeltje, alleen in de tuin durft ze dat nog niet echt, binnen wel.
DeDiana
Zeer actief

Bij jullie gaat het ook al zo fijn kipo! :cheer:
Leuk dat ze ook wat los begint te komen. Ik ken Aura ook als een speelse hond. Als ze nu al belangstelling voor speeltjes toont en Pol al uitdaagt, duurt het vast niet lang meer voordat ze echt gaat spelen.
Manu

Echt verbazingwekkend. Ze doen het zo goed :cheer:

Diana, heeft Blanche inmiddels opvang of een huis gevonden?
Wat weet je over haar? Ik vind haar zo ontzettend mooi, ik weet niet waarom maar ze doet me echt wat.
Ik weet alleen niet of het goed zou zijn om nog een hond op te vangen. Maar misschien kan ik iemand anders wel zo ver krijgen en mezelf als achtervang aanbieden :mrgreen:
Dus als je me iets meer info kunt sturen, graag!
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Blanche heeft nog geen huis gevonden :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”