Lekker liggen slapen ondanks de rondrennende en gillende kinderen en vreemde mensen met wie ik stond te kletsen

Ze heeft een van de manden inmiddels ook ontdekt

Als er bezoek komt moet je natuurlijk meteen knuffels in ontvangst nemen.

Moderator: moderatorteam

Door haar vacht vertekend het nogal. Ze is echt heel mager onder die vacht. Alle ribben, botten etc zijn goed te voelen, zelfs als je alleen maar heel voorzichtig aait. Ik zie honden graag schraal, maar dit is echt té. Komt wel goed, en met die bespiering ook. Heeft tijd nodig.duitse herder schreef:Op de fotos zie ik geen magere hond eigenlijk, 26,6 kilo lijkt me voor zo een type hond ook normaal. Straks met wat spieren erop zien ze er ook alweer anders uit.

Ik heb 'r gevoeld en er mag echt wel wat bij. Dat haar vertekent ook nog wat.duitse herder schreef:Op de fotos zie ik geen magere hond eigenlijk, 26,6 kilo lijkt me voor zo een type hond ook normaal. Straks met wat spieren erop zien ze er ook alweer anders uit.

Wat heerlijk hèManu schreef:Zo leuk om die communicatie te zien tussen de honden
Uma vindt de tuin nog wat spannend, en zodra ze onzeker wordt komt Manu tegen haar aan staan en wrijft zijn kop even tegen haar aan, dan zie je haar direct ontspannen.
Ze durft steeds meer gelukkig.
Gisteravond stonden de buren in de tuin en dan komt ze toch voorzichtig kijken. Zo lang niemand haar aankijkt staat ze wel redelijk in de buurt en na een kwartier liet ze zich toch even aaien. Wel alleen als Manu zich ook laat aaien. Hij is echt haar grote steun en toeverlaat. Man wat geniet ik daar van
Zoals deze 2 kun je er gemakkelijk 5 houden en je zou er nooit last van hebben. En iedereen maar geloven dat ik zo goed ben in honden opvoedenIk heb het gewoon dik getroffen met die kanjers van honden
Ja, logisch. Wat lief is dat zeg.Manu schreef: Gisteravond stonden de buren in de tuin en dan komt ze toch voorzichtig kijken. Zo lang niemand haar aankijkt staat ze wel redelijk in de buurt en na een kwartier liet ze zich toch even aaien. Wel alleen als Manu zich ook laat aaien. Hij is echt haar grote steun en toeverlaat. Man wat geniet ik daar van
Het arme dier is doodmoe, al lijkt me dat meer mentaal dan fysiek. Maar ik pas de wandelingen wel aan haar aan omdat ik wel merk dat ze nog weinig conditie heeft. Normaal loop ik 2 keer per dag ongeveer een uur in flink tempo, nu houd ik het rond een half uur. Ze heeft geen behoefte om harder te lopen of ver bij me weg te gaan, maar ik denk dat dat vooral onzekerheid is. Dat zal, net als het spelen wellicht, vast nog komen als ze meer op haar gemak is.DeDiana schreef:Wat een fijne update weer RedPassion! Zelfs bij de honden die heel snel op hun gemak waren, duurde dat spelen toch best een tijdje. Nu Niarla alvast ontspannen genoeg is om gewoon te plassen en te poepen, zal dat spelen ook wel komen
Het klinkt alsof ze de wandelingen erg prettig vindt en het aanlijnen er dus uiteindelijk graag voor over heeft. Mooi ook dat ze dat ook afkijkt van jouw honden en dan dus meedoet. Houdt ze het conditioneel ook een beetje vol? Want ze is helemaal niks gewend natuurlijk.