Ik heb dus een volledig gecoupeerde Dober en nee....ik ben geen dierenbeul.Ze is een herplaatser.
Ondanks dat het couperen hier in Belgie is verboden, gebeurt het nog wel vaker dan dat je denkt.
Laatst zag ik in een dorp ook een volledig gecoupeerde Dober met een meisje lopen.
Afgelopen week waren er zeker 4 Dobers volledig gecoupeerd die nog een thuis zochten.
Zoals Mol het zegt>het couperen gebeurde wel voor een reden> het heeft met het doel van waken te maken en de reikwijdte van het gehoor dmv couperen.Althans dat heb ik gehoord.Het was niet alleen voor het uiterlijk,al heeft de Dober zo wel altijd een het beeld van een alerte hond.
Mol>verbeter me maar als ik het verkeerd heb

.
Mijn hond is met lange oren uit het nest geplaatst,ik heb de foto's van de fokker gekregen,en is achteraf gecoupeerd.Ik weet niet hoe of wat,maar de vorige eigenaars sporen in mijn ogen sowieso niet, en dat heeft met meer te maken dan het couperen.
In ieder geval heeft mijn hond nergens last van,maar ik zie dat de oren op een rare manier gecoupeerd zijn(het lijkt net een kartelrand,het valt niet echt op,maar wel voor kenners).