Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zijn jullie verknocht aan jullie eigen ras?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

GuardianAngel
Zeer actief
Locatie: Westerlee. Baasje van: Cheyenne, River, Lakota en sterretje Joey
Contacteer:

Ongelezen bericht door GuardianAngel »

Ben verknocht aan de Bull Terrier, om het uiterlijk, karakter en hun clowneske eigenschappen, dat wil niet zeggen dat ik andere rassen niet mooi vind maar de Bull staat bij mij op nr 1
Afbeelding

A Bull Terriër is for life, not just for X-mas
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Ik ben verknocht aan alle honden, no matter wat voor ras het is. Ik ben niet in het bijzonder verknocht aan Huskies hoor, ze hebben genoeg onhebbelijkheden, net als elk ander ras. Ik zou (om bepaalde redenen) er ook nooit meer beginnen :wink:. Ach ja...dat zeg ik nu :roll:.
chaos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door chaos »

Nee, jammer genoeg niet. Ik ben een echte duitse herder fanaat, maar ik zie dat het ras helemaal aan gort gefokt wordt en het zo'n duidelijke scheiding tussen werk en show is dat het niet meer past in mijn beeld van een duitse herder. Ik denk dat we nu dus onze laatste duitse herder hebben.

Teckels zal ik denk ik altijd wel hebben, maar dan na deze ruwhaar een keer een lang of kort haar.

Momenteel twijfel ik veel tussen een kelpie of een aussie en ben er nog niet uit. Maar ik heb nog zoveel rassen die ik wel wil hebben maar inderdaad wel een ras wat ik probleemloos overal mee naar toe kan nemen. Dus geen honden die vlot op de vuist gaan met soortgenoten.
Ik val voor zoveel diverse rassen dat ik het idee heb dat ik het mezelf daar erg moeilijk mee maak.
Afbeelding
sjokoflip
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door sjokoflip »

Hebben thuis altijd mixjes gehad : bijna BC een halve HH, maar mijn man had maar 1 droomhond en dat was de stabij.
Die is er dus toen de kinderen groot genoeg waren gekomen, ik kende het ras haast niet maar ze is geweldig lief, supereigenwijs en ik vindt haar beeldschoon.Ik hoop dat ze heeeeel oud mag worden ( ze is nog geen 2) en daarna komt er waarschijnlijk weer een stabij

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gr Wilma & Shelly

Afbeelding

~thnx Nien~
mylady_seven
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door mylady_seven »

Ik ben verknocht aan mijn meiden, ras doet er niet zoveel toe.

:cheer:

Al moet ik zeggen dat de malthezer toch wel mijn hart heeft gestolen hoor. Maar ik ben niet zo rasgevoelig dat ik een bepaald ras leuker vind dan een ander. Ik vind er zoveel leuk :ok:
Jennie
Actief

Ongelezen bericht door Jennie »

Tja, voor mij maar een ras: de rottweiler. :pffff:
Maar als ik niet zo vrij zou wonen als nu,zou ik voor een makkelijker soort kiezen.
Want 1 rottweiler kan wel mee, maar 3 is verrekte lastig !
Dus als we oud(er) zijn, of niet meer zo vrij wonen, dan ga ik nog eens goed nadenken wat er dan in huis komt... :denken:
Afbeelding
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Eefje83 »

ik ben verknocht aan de rottweiler en flatcoated retriever maar geen van beide zullen nu in mijn huishouden pas kwa grootte dus hebben we een nep-franse bulldog en een norwich terrier en ik weet niet of ik daar ooit weer een hondje van dat ras zal kiezen,de tijd zal het leren.

groetjes eefje
Pumi
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pumi »

Ja ben verknocht aan de rassen die we hebben. Onze Puli is geweldig, de pumi ook en onze Tsjechen zijn helemaal maf (gezond gestoord) Onze schapendoes is een beetje dom.

Als onze Puli overlijdt nemen we echter niet een nieuwe helaas past de vacht van een Puli niet bij onze levensstijl en woonomgeving. De pumi hebben we net en daar willen we een nestje mee fokken en dan uiteraard een puppie aanhouden. :cheer: Na de schapendoes niet weer een nieuwe we gaan het dan houden bij de Pumi's. En als de Tsjechen er niet meer zijn weten we nog niet of we er weer 1 nemen, dat zal de tijd moeten leren. Want tja een Tsjech zoals onze Tuff zullen we nooit weer krijgen. :Q:
Twisters hondentraining & Floys dogtoys

Sandra & Edwin
http://www.floys.nl
madelonjoy
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door madelonjoy »

We hebben altijd al kruisingkjes gehad en vorig voor het eerst een echte rashond genomen : De flatcoated retriever. Het is echt een prachtig beest. Ik wilde bewust een actieve hond, waar je lekker mee kan fietsen, lange wandelingen kan maken en goed mee kan trainen. Luna heeft deze wens al helemaal waargemaakt! :wink:
Het is ook niet dat ze meteen heel vervelend wordt als je een dagje niet zo ver loopt, ze past zich echt aan je aan..
De volgende hond wordt dus waarschijnlijk weer een flatje!
Afbeelding
Trippell
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaskan Malamute + twee kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Trippell »

Ja met eentje van onze honden. Een foxterrier-achtige wil ik echt nooit meer :19: (oeps)

Maar ik ben wel verknocht aan Alaskan Malamutes, hoewel ze op gelijke hoogte staan met Collies (hadden we voordien).

Maar waar ik helemaal aan verkocht ben is aan American Indian Dogs, maar zelf zal ik er denk ik nooit een houden omdat ik ze niet vind passen in onze maatschappij.
Afbeelding
"We hadden een klein jacht kunnen kopen van alles dat we aan onze hond, en alle dingen die hij kapot gemaakt had,
besteed hadden. Maar ja, hoeveel jachten liggen de hele dag bij de deur te wachten tot je terugkomt?" (John Grogan)
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Ik ben niet rasvast maar hou me voorlopig wel binnen de jachthondenrassen.Er zijn echter heel veel rassen die me aanspreken en die ik best zou willen, maar keuzes worden ook beinvloed door omstandigheden.
Amaranthas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shih Tzu
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amaranthas »

Eens een shih, altijd een shih.

maar ooit komt er een grote lompe hond in huis :mrgreen:
Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.
Afbeelding
Ozzfest
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ozzfest »

Mn naam zegt t al... :mrgreen:
Maar de Amerikaanse Stafford,Amerikaanse Bulldog,Duitse Dog,Mastino etc vind ik ook erg mooi.
Verder heb ik dankzij mn vriend een zwak gekregen voor Hollandse en Duitse Herders :mrgreen:
fabiola
Actief

Ongelezen bericht door fabiola »

Ik vind kruisingen altijd interessant. Heb zelf een kruising Dr. Patrijs/dalmaat/labrador. Hele leuke hond. Maar de volgende wordt (als het goed is) een zwarte russische terrier. Die is op karakter uitgezocht. Maar ik kan het toch nooit laten om te kijken bij kruisingen.....

De vorige keer was ik ook druk bezig met een hond uit finland, maar is het uiteindelijk ook een kruising geworden. Sommige kruisingen kan ik niet weerstaan.
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ne eben er niet verknocht aan maar wel gechameert.
We hebben een jack russel en 2 galgo's maar er zou zomaar een ander ras kunnen komen de volgende keer.
Alhoewel..galgo zal er altijd wel blijven..super karakter.
Jack russel.. denk niet meer.

Jacqueline
Afbeelding
Biko
Zeer actief

Ongelezen bericht door Biko »

Thuis hadden we vroeger eerst een airdale Terrier (had mijn moeder vroeger ook thuis) en daarna een Jack Russel.
Ik vond de Airdale wel heel leuk, de jack ook, maar veel te klein.

Zelf heb ik een kruising Hollandse Herder, Greyhound genomen. En van de hollandse Herder was ik erg gecharmeerd. Omdat Duplo zijn eerste maanden heeft doorgebracht in een schuur had hij last van angst-agressie, zo erg dat ik hem heb moeten laten inslapen. (Nadat hij iemand gebeten heeft).
Toen durfde ik eigenlijk geen herder meer. Ik was zo bang dat ik zoveel aan Duplo zou denken dat ik het de nieuwe hond meteen soort van aan zou leren.

Toen ben ik hard op zoek gegaan en heb ik gekozen voor de Australian Shepherd, een herplaatser, omdat ik geen pup wou omdat ik alleen ben/was.
Ik ben helemaal dol op dit ras, Biko is zo geweldig! En ik ken ondertussen ook veel meer Aussies en stuk voor stuk zijn het honden met will to please, maar alles behalve 'slaverig'.
Ik weet haast 100% zeker dat ik na Biko weer een aussie wil.
hondengedragscentrum.nl

& een pootje van Biko!
Djazz
Actief

Ongelezen bericht door Djazz »

heb hier 2 lebbers, die ik niet op ras heb uitgekozen, maar die gewoon een plekje verdienden..(Westy+ kruizing Rottweiler/herder/ambull)..
Ik ben echter wel iemand van de groten, ooit...hoop ik...heb ik nog eens plek voor de Grote Zwitserse Sennen.....
maar nee, ik zit dus niet aan een ras vast, al heb ik echt wel mijn voorkeuren....
wees niet bang om langzaam vooruit te gaan...
Afbeelding
grtz Nicolet
SnowWhite
Actief

Ongelezen bericht door SnowWhite »

Ondanks dat ik ben opgeroeid met en tussen de bobtails zou ik er zelf niet voor kiezen.
Ik ben al zo lang ik me het kan heugen gek op herders, maar sinds mijn eerste ontmoeting nog gekker op de witte herder.
Bij ons dus alleen nog maar herders en dan denk ik dat het toch weer de witte gaat worden.
Als onze hond over 2 jaar haar eerste nest heeft gehad, houden we daar zeker een pup van aan :-)
Laatst gewijzigd door SnowWhite op 09 nov 2007 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Hummer
Actief

Ongelezen bericht door Hummer »

Wij hebben sinds een week een Welsh corgi cardigan. We hebben heel bewust voor dit ras gekozen en kan na een week zeggen dat het echt een super leuk ras is. Ik vind het nog een beetje vroeg om te zeggen dat ik nooit een ander ras zal nemen, maar ik weet op dit moment geen ander ras wat me net zo trekt als de cardi.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Een hond is leuk, maar een Welsh corgi cardigan is het einde!!
diamond
Actief

Ongelezen bericht door diamond »

ja zeker aan de duitse herder,maar er komt binnen niet al te lange tijd een bullterrierpupje bij,die staan samen met de DH op nummer 1 bij mij :ok:
Afbeelding
TDCK
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door TDCK »

Ik vind eigenlijk veel jachthonden en retrievers leuk, maar ben wel echt gevallen voor de Kooikerhondjes. Of de volgende weer een Kooikertje wordt, weet ik niet: deze keer mocht ik kiezen, de volgende keer mijn man.... dus dat wordt nog even afwachten :wink:

Diane
Cissy
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Cissy »

Ik ben idolaat van de bassethound daar zal er altijd eentje van lopen hier dat eigenzinnige en koppige karakter en dat verneukeratieve uiterlijk vindt ik echt helemaal geweldig.
De herder vindt ik gaaf om zijn geweldige karakter en trouw en de gladde teckel om zijn uiterlijk en vrolijkheid.
Verder heb ik vroeger Duitse doggen gehad en een engelse bull-terriër en de koningspoedel die ik vroeger verafschuwde vindt ik nu ik er eentje ken wel mooi en helemaal leuk.
Dus mijn antwoord is ;Nee ik ben niet verknocht aan èèn specefiek ras.
Maar er zijn wel rassen waar ik nooit voor zou kiezen ,dat wel :19:
reem
Actief

Ongelezen bericht door reem »

Hummer schreef:Wij hebben sinds een week een Welsh corgi cardigan. We hebben heel bewust voor dit ras gekozen en kan na een week zeggen dat het echt een super leuk ras is. Ik vind het nog een beetje vroeg om te zeggen dat ik nooit een ander ras zal nemen, maar ik weet op dit moment geen ander ras wat me net zo trekt als de cardi.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Wat een grapje zeg.Geweldig.
nooit meer zonder een Aussie
Cissy
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Cissy »

Gij zijt vergeven :wink:
Lance
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse stafford, Engelse stafford x Franse Bulldog

Ongelezen bericht door Lance »

Er zijn meerdere hondenrassen die ik leuk vind maar die ik zelf nooit zou nemen. Ik heb een border en ik zou echt nooit meer anders willen!

Eens een border, altijd een border :ok:
Afbeelding
Bianc@
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT en Chihuahua

Ongelezen bericht door Bianc@ »

Niet meer nee. De Staffordshire Bull Terrier is altijd the one and only geweest hier. Vond veel andere rassen wel leuk maar kon me niet voorstellen dat er ooit andere rassen zouden komen. Maar de laatste jaren is het ras m.i. in sneltreinvaart achteruit gegaan. Het overgrote deel van de SBT's is absoluut niet wat het ras zou moeten zijn. Verschrikkelijk jammer het horen atletische werkhonden te zijn geen gedrongen showhonden.

Voor ons dus ook geen SBT's meer, heel misschien ooit nog wel 1 uit een bepaalde bloedlijn hoewel er momenteel qua fok op dat gebied in die lijn voor mij te weinig gepresteerd wordt. De tijd zal dat dus leren.

De Chihuahua heb ik altijd al leuk gevonden, maar zou niet een chi als enige hond willen hebben. Er zal altijd wel iets anders bijlopen.
Groetjes Bianca, Tyson, Skunky en Fox
Afbeelding
Takkie_Teckel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Takkie_Teckel »

Wij hebben voordat Nina er was geen andere teckels gehad, dus misschien weinig te vergelijken, maar ik weet nu al dat ik teckels helemaal gewledig blijf vinden en vast wel trouw blijf, geweldig karakter :I:
Nou is mn kleine Nina Ninipienie dan ook wel een knuffeltje, we knuffelen heel wat af en vaak komt ze met haar kop tegen mn wang aanliggen op de bank :I:
Het huiveringwekkende Nina monster
Afbeelding
boxergek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxers...

Ongelezen bericht door boxergek »

Opgegroeid met een poedel, maar helemaal verknocht aan boxers. Schitterend om te zien maar vooral het karakter spreekt me aan, enthousiast, speels, lief en aanhankelijk. Mijn opa had vroeger dalmatiers en ook die hebben een speciaal plekje in mijn hart.
Ook de Old English Bull, Stafford, Amerikaanse Bulldog, Duitse Dog, Mastino e.d. vind ik erg mooi. Ik sluit dus niet helemaal uit dat er ooit een ander ras komt.
Afbeelding
JML
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door JML »

Altijd al een voorliefde voor de border collie gehad.
Maar mijn eerste hond was een greyhound, mijn huidige hondje is een 'boerenfox' ofzo. Ik ben niet erg ras vast... maar ooit zal die border collie er wel komen....
Karin
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Karin »

Ik had Kesh de schotse herder als eerste maar hierna kwam de eerste border en nummer 2 is er ook en ik sluit niet uit dat nummer 3 ook nog eens komt :mrgreen:
Ja ik ben wel erg verknocht aan de border collie
groetjes Karin en een poot van kesh, Shia, Muk en Mate
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”