Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Slipketting vs. prikband

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Jaap* schreef:
malinois schreef:Je kunt geen punten halen met een hond die een onvoldoende hiervoor heeft...
Alles voor de sport dus.
Dat is niet wat ze bedoeld met het feit als de hond niet de dzb haalt, kun je gewoon moeilijk sporten, dit zijn vaak de honden die het veld afrennen bij de minste "dreiging"van de pakwerker dan kun je er nog zo hard voor trainen, is de hond niet bestand daartegen, dan kun je beter stoppen met Ipo want het is teleurstellend voor de baas, en voor de hond is het ook niet goed, met correctiemiddelen werken om dit te herstellen zal dan ook niet gaan werken
Verder sta ikzelf nog steeds verbaasd over het knopje dat omgaat zodra manwerk wordt getraind, je ziet ineens een hele andere hond, die gewoon helemaal op wil gaan in het "spel"maar je dient ze toch te kunnen bereiken, heb je een hond die zo in zijn driften staat dat jij niet meer bestaat.. dan ben je de grip op je hond kwijt, een vrouw heeft vaak minder kracht dan een man als een correctie omdat de hond niet volgt maar de pakwerker te lijf wil gaan en als ze dan gaan dan ben je ze kwijt en zoals al eerder gezegd, juist met manwerk gaat het om het appel dat je op de hond hebt en ik weeg het af als ik zie met wat voor een enthousiastme hij pakwerk doet.. alles is hem goed geleerd, hij weet wat mag en niet.. doet hij het niet juist of probeert hij wat meer te nemen dan mag dan wordt hij gecorrigeerd..en hij weet om de donder wel waarvoor..
doet hij het correct mag wordt hij daar ook weer voor beloond, meer werken met beloning dan correctie maar helaas denken velen dat er meer gecorrigeerd wordt dan beloond..
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

blondie schreef:
Jaap* schreef:
malinois schreef:Je kunt geen punten halen met een hond die een onvoldoende hiervoor heeft...
Alles voor de sport dus.
Dat is niet wat ze bedoeld met het feit als de hond niet de dzb haalt, kun je gewoon moeilijk sporten, dit zijn vaak de honden die het veld afrennen bij de minste "dreiging"van de pakwerker dan kun je er nog zo hard voor trainen, is de hond niet bestand daartegen, dan kun je beter stoppen met Ipo want het is teleurstellend voor de baas, en voor de hond is het ook niet goed, met correctiemiddelen werken om dit te herstellen zal dan ook niet gaan werken
precies...die hond zal verjaagt worden... daar heb je niets aan en die hond heeft absoluut geen plezier in wat hij doet.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

dat zei ik toch ook al
Een hond die niet wil bijten kun je niet dwingen om te bijten, je kunt moeilijk zijn kaken op de arm van de pakwerker vastbinden.

Ik denk dat dit een soort discussie is tussen theorie en praktijkervaring en sommige dingen moet je gewoon eerst gezien hebben voor je je er een voorstelling van kunt maken.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

renee-uk schreef:
ranetje schreef: Ik denk trouwens dat heel veel mensen een goede "pakwerkhond" niet aan kunnen.
Ik vermoed dat ik dat zelf ook niet kan. :wink:
waarom niet? een 'pakwerkhond' is niks meer of minder dan een getrainde hond, met de nadruk op getraind. Niet voor niks is het appèl tijdens het pakwerk net zo belangrijk als het bijten.
Een 'pakwerkhond' is geen ongeleid projectiel, als dat zo was zou je er niks mee kunnen beginnen.
Een 'pakwerkhond' is een hond die de pakwerker bijt op het moment dat hij daar van z'n baas het bevel toe krijgt, met de nadruk op pakwerker en bevel. Geen commando dan ook niet bijten. Het zou eruit zien als alle honden dat leuk zelf in gingen vullen.
Een goede pakwerkhond zit vaak vrij "hoog in de driften" als ik Malinois goed heb begrepen.
Dat is ietsje meer dan een "gewoon getrainde hond" :wink:
Malinois heeft me al diverse keren verzekerd dat zulke honden niet voor iedereen geschikt zijn.
Ik denk dat ik vrijwel zeker weet dat ik ook bij de ongeschikten zou horen. :mrgreen:

Algemene vraag:
Er wordt in de discussie steeds gezegd dat de hulpmiddelen worden gebruikt als een hond niet wil lossen.
Dan zit zo'n hond als ik het goed heb begrepen flink hoog in de driften?

En als ik de vraag van Jaap* goed begrijp, dan vraagt hij waarom de honden zo gefokt worden om vervolgens met deze hulpmiddelen getraind te moeten worden om het spelletje te kunnen spelen?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

malinois schreef:
wendy71 schreef:Dat is ook mijn *bezwaar* Jovka, dat die middelen worden ingezet voor de *sport/spel*..(het is toch geen zaak van leven op dood?).
Alles voor de sport zullen we maar zeggen. :roll:
dus jij geeft je hond nooit een schup onder zn hol als hij wat doet... dat is exact hetzelfde... vast ook niet altijd een zaak van leven op dood... maar soms wel nodig.
Nee ik geef mijn honden inderdaad ook geen schop onder hun hol, doe ik het dan niet goed :denken:
En persoonlijk blijf ik er ook moeite mee hebben dat honden eerst hoog in drift worden gezet om vervolgens daarvoor afgestraft te worden en allemaal vanwege de sport.
Hoe ik het zie is de hond een gebruiksvoorwerp ter meerdere glorie en eer van de africhter.
En dan zit ook nog eens het gros in kennels, niet mijn manier van omgaan met honden. Hier zijn het mijn maatjes en mijn maatjes zou ik nooit pijn kunnen doen
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

De inzet van dat soort buitensporige correctiemiddelen vergoeilijken met de opmerking dat je "uit de hond wilt halen wat erin zit" vind ik niet minder dan puur egocentrisme. Zeker als je dan doorgaat bagatelliseren met "geef jij dan nooit je hond een schup onder z'n hol".

Een spingpaard in azijn gedrenkte windsels ombinden, zodat ze extra gevoelig zijn bij het aantikken van de balk. :kotz: Dat is precies hetzelfde. Een pijnprikkel als ze het niet goed doen. :ok: Het gebeurt op het hoogste niveau in de spingsport en het is pure dierenmishandeling. :piew:

Als jij het je hond niet aangeleerd krijgt op een normale manier, dan kun je het er wel uit willen meppen, stroomstoten of prikken, maar dat maakt de inzet van die middelen nog niet te billijken :19:

Oh, en dat de rest het wel doet, maakt het ook nog niet oké. Meelopen is een keuze :ok:
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Frenk schreef: Meelopen is een keuze :ok:
meningen verkondigen die 'van horen zeggen' zijn, zonder die in de praktijk gezien te hebben, is oook een keuze :ok:
Frenk
Zeer actief

maart schreef:
meningen verkondigen die 'van horen zeggen' zijn, zonder die in de praktijk gezien te hebben, is oook een keuze :ok:
Da´s jouw aanname. Misschien zou je me eerst moeten vragen wat ik al dan niet in de praktijk gezien heb :19:

(buiten dat is een mening sowieso niet van horen zeggen... of bedoelde je soms een feit...)
Afbeelding
maart
Zeer actief

Frenk schreef:
maart schreef:
Da´s jouw aanname. Misschien zou je me eerst moeten vragen wat ik al dan niet in de praktijk gezien heb :19:

(buiten dat is een mening sowieso niet van horen zeggen... of bedoelde je soms een feit...)
zeg toch ook niet dat ik het op jou bedoel :19:
Frenk
Zeer actief

maart schreef:
Frenk schreef:
maart schreef:

Je quote mij, meestal betekent quoten dat je reageert op wat je quote :19:
Afbeelding
maart
Zeer actief

Frenk schreef:
maart schreef:
Frenk schreef:
maart schreef: meningen verkondigen die 'van horen zeggen' zijn, zonder die in de praktijk gezien te hebben, is oook een keuze :ok:

idd.op WAT ik quote. niet op WIE ik quote :19:
Frenk
Zeer actief

maart schreef:
Frenk schreef:
maart schreef:
Frenk schreef: Da´s jouw aanname. Misschien zou je me eerst moeten vragen wat ik al dan niet in de praktijk gezien heb :19:

Nu kun je wel semantisch gaan lopen doen, maar in dit geval quote je mijn mening en maak je een opmerking over meningen. Puur toeval? Ga toch heen. Als je kritiek hebt op een opmerking van mij, dan mag ik daar inhoudelijk op reageren. Als het dan vervolgens te ingewikkeld voor je wordt, moet je niet laf op microniveau gaan lopen draaien. :zwaai
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Frenk schreef:Als jij het je hond niet aangeleerd krijgt op een normale manier, dan kun je het er wel uit willen meppen, stroomstoten of prikken, maar dat maakt de inzet van die middelen nog niet te billijken :19:

Oh, en dat de rest het wel doet, maakt het ook nog niet oké. Meelopen is een keuze :ok:
Ik vraag mij af of de schoen niet wringt bij het fokken. In mijn ogen is een hond die onbereikbaar wordt niet geschikt voor sport. Het feit dat de mens steeds nieuwe middelen bedenkt om die hond toch uit z'n endorfinerush te halen doet daar niet aan af.

Van oudsher was een jachthond die niet steady of hazenrein te krijgen was niet geschikt voor de jacht, daar werd niet mee gefokt.
Nu is het op sommige plaatsen al zo dat er juist op dat soort eigenschappen wordt gefokt. Want ze zijn zo lekker fel en het ongewenste gedrag halen we er wel uit met de tt.
Ja, dan krijg je idd honden die heel graag willen bijten / fel zijn op apporteren. Maar het is een karikatuur van zichzelf geworden en op het moment dat het ons niet meer zint zetten we er stroom op.
Ik vind dat verschrikkelijk.
Een werkhond hoort genoeg te hebben aan z'n baas. Als dat niet zo is is er iets mis vind ik.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Frenk
Zeer actief

Jaap* schreef:
Frenk schreef:Als jij het je hond niet aangeleerd krijgt op een normale manier, dan kun je het er wel uit willen meppen, stroomstoten of prikken, maar dat maakt de inzet van die middelen nog niet te billijken :19:

Ik vraag mij af of de schoen niet wringt bij het fokken. In mijn ogen is een hond die onbereikbaar wordt niet geschikt voor sport. Het feit dat de mens steeds nieuwe middelen bedenkt om die hond toch uit z'n endorfinerush te halen doet daar niet aan af.

Van oudsher was een jachthond die niet steady of hazenrein te krijgen was niet geschikt voor de jacht, daar werd niet mee gefokt.
Nu is het op sommige plaatsen al zo dat er juist op dat soort eigenschappen wordt gefokt. Want ze zijn zo lekker fel en het ongewenste gedrag halen we er wel uit met de tt.
Ja, dan krijg je idd honden die heel graag willen bijten / fel zijn op apporteren. Maar het is een karikatuur van zichzelf geworden en op het moment dat het ons niet meer zint zetten we er stroom op.
Een werkhond hoort genoeg te hebben aan z'n baas. Als dat niet zo is is er iets mis vind ik.
Helemaal met je eens!
Afbeelding
maart
Zeer actief

Frenk schreef:
maart schreef:
Frenk schreef:
maart schreef: zeg toch ook niet dat ik het op jou bedoel :19:
Nu kun je wel semantisch gaan lopen doen, maar in dit geval quote je mijn mening en maak je een opmerking over meningen. Puur toeval? Ga toch heen. Als je kritiek hebt op een opmerking van mij, dan mag ik daar inhoudelijk op reageren. Als het dan vervolgens te ingewikkeld voor je wordt, moet je niet laf op microniveau gaan lopen draaien. :zwaai
wat interesseert mij nu wie die opmerking maakte :19: had er bij iedereen op gereageerd :19: Je moet je niet zo aanstellen joch, je bent het middelpunt van het heelal niet :denken:
Frenk
Zeer actief

maart schreef:wat interesseert mij nu wie die opmerking maakte :19: had er bij iedereen op gereageerd :19: Je moet je niet zo aanstellen joch, je bent het middelpunt van het heelal niet :denken:
Als je het zo niet bedoelt, dan had je misschien niet moeten quoten :19:

Maar goed, je excuses worden geaccepteerd hoor :wink: Zullen we nu dan weer on-topic gaan?
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

Maar het blijft een feit dat je zelf de keus maakt om mee te doen, in wat voor tak van hondensport dan ook.
Die verantwoording kun je nergens anders leggen. En in die zin vind ik dat je mensen daarop mag aanspreken.
Net doen alsof er geen "cultuur" bestaat binnen sommige "hondensporten" vind ik struisvogelgedrag.
En op de één of andere manier heb ik het idee dat het slag mensen dat IK bedoel zich niet snel zal aanmelden op een forum om eens even lekker genuanceerd over honden te praten :wink:
maart
Zeer actief

Jaap* schreef: En op de één of andere manier heb ik het idee dat het slag mensen dat IK bedoel zich niet snel zal aanmelden op een forum om eens even lekker genuanceerd over honden te praten :wink:
Dat is waar. Ringsport vind ik mooi om te zien, maar ik zou er zelf nooit aan willen meedoen. Tuurlijk heb je de uitzonderingen, ken een paar mensen die aangemeld zijn op een forum. Maar de mentaliteit daar... die spreekt me echt niet aan. Ze zijn niet allemaal zo, gelukkig.
Maar in het IPO zal er niemand raar opkijken dat ik met mijn clicker op het veld stap. Bij de club waar ik nu zat, keken ze in het begin ff op. Nu trainen daar al 3 mensen eveneens met clicker en geef ik 'clicktertraining' waar nodig...
In de ring kun je je niet voorstellen dat je met clicker traint :eek: Ik ken één iemand die het gebruikt. Die heeft eveneens het mooiste appel dt er maar te zien is in de ring!
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Ik ben het wel grotendeels eens met je Jaap* wat betreft van de bereikbaarheid van sommige honden. Soms schiet dat (gebrek eraan) in mijn ogen wel wat ver door. En dat heeft voor mijn gevoel nog niet eens direct met hardheid van de hond te maken, als ik kijk naar eentje die we hier thuis hebben zitten (onze xDH/MH) en die ook totaal onbereikbaar kan zijn als ze hoog in drift zit (en dat gaat echt heel snel in bepaalde situaties). Nu is het een herplaatser die teveel heeft kunnen groeien in bepaalde opzichten omdat haar 1e baas bang van haar was en haar extreme buitdrift niet vanaf het begin in goede banen heeft kunnen leiden. Voor ons is die mate van onbereikbaarheid dus wel een reden om niet te denken aan fokken met zo'n hond, maar sommige mensen vinden dat blijkbaar erg gewenst. We krijgen nl. wel veel reacties van mensen die daar interesse in hebben (maar die zien weer niet hoe ze thuis is, ze zouden haar daar niet terug kennen).

Toch denk ik dat het erg moeilijk zo niet onwaarschijnlijk is om een hond zo'n programma te laten doorlopen(en goed te kunnen laten presteren) met enkel braaf en koekjes en geen enkele correctie. Een deel van de oefeningen wel, maar afhankelijk van het karakter van de hond toch echt niet alle. En dat moet je dan inderdaad willen, daar heb je gelijk in :mrgreen: (maar dat geld ook voor het aandoen van zo'n vies stinkend pakwerkpak :wink: )

Toch is het bij een deel van de afgerichte honden wel de bedoeling dat ze de praktijk in gaan, en dus van belang dat ze de onderdelen echt beheersen en niet maar half, gezellig voor de recreatie. En ik kan me voorstellen dat je zelf zoiets niet zou willen, dat je hond daarvoor ingezet zou worden, maar ook dat is een keuze.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Addy schreef:
malinois schreef:
wendy71 schreef:Dat is ook mijn *bezwaar* Jovka, dat die middelen worden ingezet voor de *sport/spel*..(het is toch geen zaak van leven op dood?).
Alles voor de sport zullen we maar zeggen. :roll:
dus jij geeft je hond nooit een schup onder zn hol als hij wat doet... dat is exact hetzelfde... vast ook niet altijd een zaak van leven op dood... maar soms wel nodig.
Nee ik geef mijn honden inderdaad ook geen schop onder hun hol, doe ik het dan niet goed :denken:
En persoonlijk blijf ik er ook moeite mee hebben dat honden eerst hoog in drift worden gezet om vervolgens daarvoor afgestraft te worden en allemaal vanwege de sport.
Hoe ik het zie is de hond een gebruiksvoorwerp ter meerdere glorie en eer van de africhter.
En dan zit ook nog eens het gros in kennels, niet mijn manier van omgaan met honden. Hier zijn het mijn maatjes en mijn maatjes zou ik nooit pijn kunnen doen
nou ik wel hoor, hier krijgen ze gerust op hun flikker als ze iets doen wat niet de bedoeling is...
en ja hier zitten ze ook in de kennel, 2 stuks... als ik wat ruimte heb straks 3...
Ik hoef ze niet in drift te zetten, dat gaat vanzelf zodra ze weten wat ze gaan doen...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Frenk schreef:De inzet van dat soort buitensporige correctiemiddelen vergoeilijken met de opmerking dat je "uit de hond wilt halen wat erin zit" vind ik niet minder dan puur egocentrisme. Zeker als je dan doorgaat bagatelliseren met "geef jij dan nooit je hond een schup onder z'n hol".

Een spingpaard in azijn gedrenkte windsels ombinden, zodat ze extra gevoelig zijn bij het aantikken van de balk. :kotz: Dat is precies hetzelfde. Een pijnprikkel als ze het niet goed doen. :ok: Het gebeurt op het hoogste niveau in de spingsport en het is pure dierenmishandeling. :piew:

Als jij het je hond niet aangeleerd krijgt op een normale manier, dan kun je het er wel uit willen meppen, stroomstoten of prikken, maar dat maakt de inzet van die middelen nog niet te billijken :19:

aanleren doe je daar niet mee, heb je helemaal goed... corrigeren is wat anders...
enne meelopen? als iemand een beslissing maakt over mijn honden ben ik het wel en helemaal niemand anders... veroordelen is ook makkelijk vanachter een pc-tje....
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Jaap* schreef:

pfff ik heb het nu al zo vaak gezegd... je hebt niks aan een hond in de IPO die helemaal stuitergek is... IPO is een puntenspelletje dus je moet een hond hebben die wel de belastbaarheid en de drift heeft maar nog wel te bereiken is...
Schijnbaar kunnen we bij jullie alleen een TT op een standje hoog gebruiken en niet op een prikkelstandje of kleine correctie..
fysiek ga ik niet straffen, slipketting vind ik zielig dus dan blijft er weinig over, zeker voor een hond die op afstand alles moet doen....
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
malinois schreef:
Jaap* schreef:
Alles voor de sport dus.
dan kun je een waarschijnlijk een andere hond halen... een hond die hier onvoldoende voor haalt is niet geschikt voor de sport
Het is wel een praktijkprogramma... de hond zal dus wat mee moeten brengen qua belastbaarheid.:

De derde afdeling is de “verdedigingsdienst” waarbij de hond getest wordt op belastbaarheid, drift en moed door verschillende oefeningen met een pakwerker. Het is hierbij essentieel dat de hond goed gehoorzaam is.

http://annahenhof.come2me.nl/673044/sport-IPO

D. Driften (vereiste) aanwezig bij de hond, Z. Zelfverzekerdheid, B. Belastbaarheid.
DZB, (Uitm.) uitmuntend, verkrijgt een hond voor:
Een grote arbeidsbereidheid, duidelijk uitgesproken aanwezigheid van de noodzakelijke driften, doelmatig
uitvoeren van de oefeningen, zelfverzekerd optreden, opvallende opmerkzaamheid en buitengewone
belastbaarheid.

DZB, (Vold.) voldoende, verkrijgt een hond voor:
Een niet uitgesproken arbeidsbereidheid, een minder uitgesproken aanwezigheid van de noodzakelijke driften,
onvoldoende zelfverzekerd optreden, onvoldoende opmerkzaamheid of belastbaarheid.
DZB, (Onv.) onvoldoende, verkrijgt een hond voor:
Te weinig arbeidsbereidheid, te weinig noodzakelijke driften aanwezig, falende zelfverzekerdheid en onvoldoende
belastbaarheid.
en omdat 'men' het zo neerschrijft is iedereen het er zomaar zonder nadenken mee eens?
ik ben het er mee eens idd. het is een praktijkoefening dus daar moet een hond een bepaalde belastbaarheid voor hebben anders had je net zo goed een lab kunnen nemen... :19:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

Weet je Mal, ik wordt een beetje moe van steeds diezelfde betekenisloze oneliners.
Veroordelen is inderdaad gemakkelijk van achter een pc, maar ik hoor je op geen enkele manier duidelijk maken waarom het geoorloofd is om je hond in situatie's te brengen waar je hem met geweld weer uit moet halen.
maart
Zeer actief

malinois schreef:veroordelen is ook makkelijk vanachter een pc-tje....
ja, dat bedoel ik ou ook. het enige wat je hier leest van 'leken' is hoe 'zwaar' er wel niet gecorrigeerd wordt op de honden in de africhting.

NOOIT wordt er gesproken over beloning, over spelen met de honden, over honden die gezellig mee op wandeling gaan etc etc...

als ik zeg dat ik vnl BELOON met mijn tt, vallen ze uit de lucht, want daar hebben ze natuurlijk nog nooit van gehoord :roll: een tt = een ding waarmee je de hond onder 2000 volt zet en that's is :19: :roll: :roll: fout dus... Nu ja, ts natuurlijk fijner om het 'ergste' te denken en te verkondigen, ipv zich er in te verdiepen en praktijkervaringen te gaan opdoen hé...

Kijk, in ben al op vele clubs geweest. mijn eerst club ben ik weggelopen, omdat het mij te erg werd. idd, dat was een rotte club. club bestaat nu ook niet meer. dan ben ik een jaar opzoek geweest naar een club die mij lag, waar de mentaliteit me aanstaat en waar plezier (met oog op eventueel wedstrijden spelen) centraal staat.

die heb ik nu gevonden. de club zet zich in voor de honden, plezier staat centraal, MAAR men poogt wel hetgeen uit de honden te halen wat erin zit. correcties gebeuren, maar aangepast aan de hond. Dit kan correctie met tt zijn, maar dit kan evengoed een leiband zijn die naar de hond wordt gegooid :19:

je mag niet zeggen dat honden uit showlijn angstbijters zijn, mar er mag wel bljven verkondigd worden dat ALLE africhters beulen zijn en niets anders doen dan met de tt op de hoogste stand hun hond staan te elektrocuteren :19:

Mijn hond leeft in huis, is daarnet ff gezellig mee op café geweest, gaat gewoon gaan wandelen, ook met andere honden etc etc. En ja, daarbuiten bijt ze nog eens op een pakwerker ook.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Jaap* schreef:Weet je Mal, ik wordt een beetje moe van steeds diezelfde betekenisloze oneliners.
Veroordelen is inderdaad gemakkelijk van achter een pc, maar ik hoor je op geen enkele manier duidelijk maken waarom het geoorloofd is om je hond in situatie's te brengen waar je hem met geweld weer uit moet halen.
omdat ik hem er niet in breng? omdat dit in de hond zit? als ik een mechelaar in drift moet brengen dan gaat ie terug naar de fokker hoor (bij wijze van)... een mechel heeft dit uit zichzelf namelijk :19:
Als mijn hond het oh zo vreselijk zou vinden waarom traint hij dan met zoveel plezier, kwispelt hij nog bij alle onderdelen en krijg je hem amper het veld af....
Ik wordt een beetje naar van al die veroordelingen van mensen die totaal niet weten waar ze het over hebben, die nog nooit mijn hond hebben gezien werken etc.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

maart schreef:
malinois schreef:veroordelen is ook makkelijk vanachter een pc-tje....
ja, dat bedoel ik ou ook. het enige wat je hier leest van 'leken' is hoe 'zwaar' er wel niet gecorrigeerd wordt op de honden in de africhting.

NOOIT wordt er gesproken over beloning, over spelen met de honden, over honden die gezellig mee op wandeling gaan etc etc...

als ik zeg dat ik vnl BELOON met mijn tt, vallen ze uit de lucht, want daar hebben ze natuurlijk nog nooit van gehoord :roll: een tt = een ding waarmee je de hond onder 2000 volt zet en that's is :19: :roll: :roll: fout dus... Nu ja, ts natuurlijk fijner om het 'ergste' te denken en te verkondigen, ipv zich er in te verdiepen en praktijkervaringen te gaan opdoen hé...

Kijk, in ben al op vele clubs geweest. mijn eerst club ben ik weggelopen, omdat het mij te erg werd. idd, dat was een rotte club. club bestaat nu ook niet meer. dan ben ik een jaar opzoek geweest naar een club die mij lag, waar de mentaliteit me aanstaat en waar plezier (met oog op eventueel wedstrijden spelen) centraal staat.

die heb ik nu gevonden. de club zet zich in voor de honden, plezier staat centraal, MAAR men poogt wel hetgeen uit de honden te halen wat erin zit. correcties gebeuren, maar aangepast aan de hond. Dit kan correctie met tt zijn, maar dit kan evengoed een leiband zijn die naar de hond wordt gegooid :19:

je mag niet zeggen dat honden uit showlijn angstbijters zijn, mar er mag wel bljven verkondigd worden dat ALLE africhters beulen zijn en niets anders doen dan met de tt op de hoogste stand hun hond staan te elektrocuteren :19:

Mijn hond leeft in huis, is daarnet ff gezellig mee op café geweest, gaat gewoon gaan wandelen, ook met andere honden etc etc. En ja, daarbuiten bijt ze nog eens op een pakwerker ook.
precies... ik heb tig pagina's geleden iets over een filmpje gezegd, er is tot op heden niemand geweest die er naar gevraagd heeft bijv. dat is wat ik zou doen als ik zou willen zien als ik ergens de ballen verstand van had maar er wel een mening over had...
Het is oh zo makkelijk, TT = stroom dus zielig... zelfs de belastbaarheid wordt nu zielig genoemd.. het moet niet gekker worden :roll:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

Nou kijk, het gaat niet over wandelen met de hond en meegaan naar het café omdat dit topic gaat over het toepassen van correctiemiddelen zoals prikkers. Ik stel gewoon een paar vragen waar vervolgens omheen wordt gedraaid.
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

malinois schreef:nou ik wel hoor, hier krijgen ze gerust op hun flikker als ze iets doen wat niet de bedoeling is...
en ja hier zitten ze ook in de kennel, 2 stuks... als ik wat ruimte heb straks 3...
Ik hoef ze niet in drift te zetten, dat gaat vanzelf zodra ze weten wat ze gaan doen...
Dat is het verschil tussen jou en mij en tussen jouw en mijn honden, heb ik al eerder aangegeven :wink:
Ik wil geen hond die ik met een TT onder controlle moet houden en ik heb daar ook de honden niet voor en ik wil ze ook niet hebben :mrgreen:
Ik vind Mechelaars schitterende honden maar dit soort werkdrift zou ik niet op die manier onder controlle willen houden. Dan ben ik niet meer prettig met mijn honden bezig.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Jaap* schreef:Nou kijk, het gaat niet over wandelen met de hond en meegaan naar het café omdat dit topic gaat over het toepassen van correctiemiddelen zoals prikkers. Ik stel gewoon een paar vragen waar vervolgens omheen wordt gedraaid.
er wordt nergens omheen gedraaid... jij staat er van te kijken dat een hond belastbaar moet zijn, lijkt me logisch in een praktijksport waar hij stokslagen krijgt en door een bepaalde dreiging moet komen, of niet?
Ik sta er werkelijk van te kijken dat iemand hier van schrikt... dat meen ik echt....

Vervolgens wordt er tig keer uitgelegd dat er meer standjes op een TT zitten dan alleen hoog maar daar wordt voor het gemak maar langs heen gekeken... want TT=stroom=dierenmishandeling... Nou ik kan je vertellen dat ik de TT op alle standen die mijn honden krijgen ook gevoeld heb... ik wil nl weten wat de hond voelt... Ik bedien hem niet zelf, ik laat het iemand doen die er al jaren ervaring mee heeft en ook met dit type honden.
Ook op een vraag van hoe je dit anders zou kunnen doen wordt niet geantwoord etc.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”