Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Leeftijd verkoop pups

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

truusje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door truusje »

Mijn ervaring in deze is dat ongeveer de eerste 3 weken moeders het alleenrecht heeft[ neemt] om voor haar puppen te zorgen, daarna komen de tantes en nichtjes erbij, die staan te dringen om ook een handje te helpen......dus wordt de werpkist ook door hen schoongehouden en drolletjes en plasjes in de woonkamer worden keurig opgeruimd [ je moet soms wel een sterke maag hebben :mrgreen: ]
Correcties tov de pups zijn vooralsnog minimaal, maar naarmate ze groter worden worden die steeds duidelijker, moeder, tantes en nichtjes, allemaal houden ze het gepeupel in het gelid. De oude man van het gezelschap is tenenkrommend tolerant met hele jonge pups, ze mogen zelfs uit zijn voerbak eten :eek: ze hangen aan zijn oren en hij ondergaat het gelaten om vervolgens als ze slapen er als een bodyguard bij te gaan zitten...........rond 12, 14 weken komt er een omslag, de pup[s] wordt nu wel degelijk op zn nummer gezet en even goed aangepakt

Verder zie ik ook verschil in dominante teven die een nest hebben en minder dominante teven.......

Hier gaan de pups ook met 8 weken weg......ook hier is geen sprake van echt knokken, wel stoeien.....maar ja het zijn dan ook maar spanieltjes he
Afbeelding

So Sweet :I:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

MirandaH schreef:
malinois schreef:
moet die er nog wel bij zijn :19: ken maar weinig nesten waar de teef nog constant bij de pups zit vanaf 6 weken.... :denken:
Oh ze zit er zeker niet constant bij, dat bouwt ze zelf prima af. Ze kan er wel bij als ze wil, en de pups lopen hier veel los in huis. Tussendoor slapen ze eigenlijk heel veel. Maar dat is misschien het verschil tussen pups in een schuur of kennel ten opzichte van die in huis.

Als ik het verhaal van Longfields zo lees, gaat het bij haar net als bij ons, dus aan de afmeting zal het in ieder geval niet liggen.
zo ging en gaat het bij mij dus niet, en bij de andere mechelaars die ik ken ook niet. De pups zitten met een week of 6 samen in de kennel en komen een paar keer per dag met zn allen bij moeders... :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

MirandaH schreef: Maar dat is misschien het verschil tussen pups in een schuur of kennel ten opzichte van die in huis.
Mijn pups lagen met 6 weken in de kennel inderdaad maar kwamen een keer of 4 binnen per dag :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Esther80
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Esther80 »

malinois schreef:
MirandaH schreef:
LongFields schreef:
Nanna schreef: Dat heeft natuurlijk weinig te maken met pups die elkáár te lijf gaan.
Dat zal zo'n teef worst zijn, zolang ze haar maar niet ermee lastigvallen.
Grijpt jouw teef dan niet in als 2 pups elkaar te lijf gaan?
Nozem gaat als ze er 2 enorm tekeer hoort gaan altijd even poolshoogte nemen en dan is het tot nu toe gelijk afgelopen.
Ik was net zo verbaasd, hier wordt er echt wel ingegrepen hoor! Dat vind ik juist zo geweldig: er hebben er twee mot, mams komt even kijken, pupjes doen onderdanig naar mams en spelen vervolgens lief verder.
moet die er nog wel bij zijn :19: ken maar weinig nesten waar de teef nog constant bij de pups zit vanaf 6 weken.... :denken:
Onze Vai wilde dus wel bij de pups blijven, ook s'nachts. Ze werdt helemaal gek als ze er niet bij kon. Hoe we ook ons best deden om de pupjes tevreden te laten slapen. Als er 1 ging verliggen en tijdens dat verliggen piepte dan wilde ze er weer bij.

Dus toen we begonnen met spenen, sprong ze zelf elke keer terug om ze weer te laten drinken en wurmde het t-shirt zelf uit. De 1e pups gingen met 7 weken weg, de laatste met 8,5 week (en 1 pupje is gebleven). Pas vanaf de 8e week wilde ze het niet meer hebben en liep ze weg, ze heeft niet één pupje afgesnauwd dat ze het niet wilde hebben en hoe wild ze ook dronken, ze heeft nooit gegromd of wat dan ook. Wij moesten haar dus beschermen tegen de pups. De pup die gebleven is, moest goed in de gaten gehouden worden, zij heeft nog tot een week of 12 pogingen tot drinken gedaan, mams vondt het wel best.

Maar uiteraard zal ze een uitzondering zijn.

Groetjes,
Esther en Co.
Rhodesian Ridgebackkennel "Kani Akilah"
"A Ridgeback isn't just another dog....It's a Lifestyle!"

Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

malinois schreef:
MirandaH schreef:
malinois schreef:
Oh ze zit er zeker niet constant bij, dat bouwt ze zelf prima af. Ze kan er wel bij als ze wil, en de pups lopen hier veel los in huis. Tussendoor slapen ze eigenlijk heel veel. Maar dat is misschien het verschil tussen pups in een schuur of kennel ten opzichte van die in huis.

Als ik het verhaal van Longfields zo lees, gaat het bij haar net als bij ons, dus aan de afmeting zal het in ieder geval niet liggen.
zo ging en gaat het bij mij dus niet, en bij de andere mechelaars die ik ken ook niet. De pups zitten met een week of 6 samen in de kennel en komen een paar keer per dag met zn allen bij moeders... :wink:
Biène zat vanaf een week of 3 buiten maar wel met moeder samen.
Moeder was er gewoon bij tot ze het nest verlieten.
Ik kan me niet meer herinneren of ze ingreep als pups onderling knokten, wel als ze haar te ver dreven, dan greep ze in.
Biène en haar broer hebben elkaar nog heel regelmatig gezien het eerste jaar, maar we moesten hen vanaf een week of 8 wel af en toe uit elkaar halen omdat ze dus echt knokten. :mrgreen:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

Inge schreef:Biène en haar broer hebben elkaar nog heel regelmatig gezien het eerste jaar, maar we moesten hen vanaf een week of 8 wel af en toe uit elkaar halen omdat ze dus echt knokten. :mrgreen:
Ah, maar de eerste ontmoeting tussen de pups van mijn eerste nest nadat ze hier waren weggegaan verliep ook nogal geweldadig hoor. Dan merk je echt dat status roedelafhankelijk is. Ze hebben nieuwe roedel (de meesten waren ook enig Cairn in huis) en als ze elkaar dan ontmoeten dan was dat best even heftig, en daarna was het goed. Degenen die elkaar regelmatig zagen die hebben na de eerste ontmoeting niet meer gevochten.

Van het tweede nest hebben een aantal verschillende broertjes wel hun zusje ontmoet, maar zusje zat tegen loopsheid aan en dat was zo interessant voor de heren...
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
malinois
Zeer actief
Contacteer:

mijn reutje heeft zn broertje nog 1 x gezien, dat ging allemaal prima... maar daarna ging het niet meer....

dit is de laatste ontmoeting geweest:

Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”