Pak-de-bal schreef:LongFields schreef:En een modeshow met een hondenshow vergelijken vind ik helemaal iets kortzichtigs. Als jij een hond als een kledingstuk ziet, is er echt iets mis.
een opgedirkte, geföhnde hond met strik, zie ik hier in het park niet lopen, hoor
showbizzzzz ....gltter en glatter ! komt dat zien. !
Mag ik even heeeeeeel hard lachen om je Pak?
Je hebt echt heel dringend een cursus lezen nodig, en een bril zonder tunnelvisie.
Je hebt echt geen woord opgenomen van wat ik daarnet schreef. Jij ziet een hondenshow zo bekrompen dat je denkt dat iedereen die daar een hond showt uren en uren met een fohn, shampoo en een borstel in de weer is geweest. Ik schrijf dat dat bij mijn ras dus al absoluut niet opgaat. Als je dat doet, word je accuut de ring uit gestuurd omdat je met een ontplofte Laekense in de ring staat. De vacht is dan niet te beoordelen omdat die ruw en droog moet zijn en niet zacht en pluizig.
Jij bent ooit 1x naar een show geweest, zag waarschijnlijk als eerste hond een Maltezer, Bearded Collie of Bobtail en bent toen vergeten verder te kijken naar al die andere rassen waar men níet uren en uren aan heeft hoeven toiletteren.
Pak-de-bal schreef:zeg eens eerlijk: als je gaat met je hond, is het toch wel om "gezien te worden"?
anders zou je daar niet aan meedoen., niet erg, als je het vor de lol doet,
maar gaat het serieuzer worden, dan neem je wèl je borstels mee, hoor

Tuurlijk Pak, ik show mijn hondenras pas sinds 2000, ben totaal niet serieus met mijn ras of fokken bezig en wil alleen maar gezien worden.... Yeah right!
Als het showen op Crufts, het winnen van (o.a.) de Winner, Wereldwinner, meerdere Clubmatches van de rasvereniging in Nederland en België, Nederlands Kampioen, Luxemburgs Kampioen, Duits Kampioen, Europasieger en Bundessieger als niet-serieus bestempelt zou kunnen worden, dan heb je gelijk...
Misschien zou het dan tijd worden dat ik mijn borstels mee zou nemen, dan zou het misschien eindelijk wat gaan worden met mijn honden.