Dat krijg je niet voor elkaar met KI van dode reuen.Scooby schreef:Lees die laatste zin van Sonja haar bericht nog eens goed door.Essy schreef:Vind jij het een goed idee om dat te doen door sperma van dode doggen te gebruiken Karen?Scooby schreef:sirene schreef:Juist bij een ras als de DD zou ik het gebruik van sperma van overleden reuen toejuichen. Reuen die gewoon gezond oud zijn geworden en geen erfelijke aandoeningen hadden of vererfden.
Eerst maar eens zorgen dat de honden op een normale manier de 9 of 11 jr halen en dan weer terug naar gezonde levende honden.
En hoe zou je dat praktisch dan doen? Wat vries je dan in? Sperma van kampioenen waar er tegen die tijd al tich nakomlingen van rond lopen?
Of wat dan wel. Ik denk niet dat mensen na jaren nakomelingen willen van een of andere onbekende dog die toevallig 11 is geworden.
Dat is niet realistisch, niet haalbaar en volgens mij ook niet de manier.
Als je zaad zou gebruiken van een reu die 11 is geworden en maar 1x gedekt heeft of nog nooit, dan kun je net zo goed na zijn dood met omslachtige KI erachter komen dat ie een hoop rottigheid vererft. En je hebt ook te maken met de huidige teef. Alleen een oude reu heb je niks aan.