Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

TT gebruik

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

Inge schreef:
MARC_S schreef:
Inge schreef:Ik ken meerdere honden uit de lijn waar Ellen het over heeft (er trainen er enkele op mijn club) en allemaal hebben ze moeite met lossen, zowel bij de voorwerpen als op het pak . :wink:
Dus in dit geval zou ik zeggen...ingefokt :wink:
En als deze lijn niet kan lossen omdat dat genetisch zou zijn dan vind ik dat nogal kwalijk. De honden moeten dus een TT om want zo zijn ze gefokt? Dat vind ik niet realistisch.
Volgens mij heb ik nergens gezegd dat ze een tt om moeten, graag geen woorden in mijn mond leggen die ik niet gezegd heb. :19: Ik heb ook nergens gezegd dat ze niet kunnen lossen, ik heb gezegd dat ze moeite hebben met lossen..en dat is omdat ze het liever niet willen.
4 honden waarvan 2 herplaatsers en alle 4 hebben ze dezelfde bezitsdrang. Er draagt er 1 een tt, de rest niet.

Bennie, dat ze op dezelfde club trainen wil niet zeggen dat ze via dezelfde methodes getraind worden. Iedereen traint op zijn eigen manier. Bij mij op de club wordt er zo positief mogelijk getraind en veel gebruik gemaakt van balletjes, voer etc.
Zie je wel, allemaal zonder TT, daar ligt het aan ;). Ik vind het zo raar dat bij honden zo snel naar een genetische oorsprong wordt gegrepen (niet alleen hierin hoor, er wordt enorm vaak naar verwezen). Praktische gedragskenmerken van mensen worden immers ook niet zo snel als genetisch bepaald beoordeeld, en wat dat betreft lijkt mij weinig verschil tussen hond en mens waar het erfelijkheidsleer betreft.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

crutz schreef:
christo schreef:
malinois schreef:
christo schreef: Ze zijn vrij verkrijgbaar. Wie controleert wat er met TT banden allemaal wel niet gedaan wordt? Al dan niet buiten verenigingen om? Dat vind ik het enge eraan.
tja weet je dat slipkettingen ook overal verkrijgbaar zijn? Ik heb daar meer honden mee verkloot zien worden dan met een TT. En dan voornl. huishonden met een veel te lange slipketting.
Zal dan wel op goede verenigingen getraint hebben en zijn wezen gasttrainen :19:
De 'norm' voor gewone huishonden is allang verschoven richting positief trainen (niet dat dat nu zaligmakend is). Ik betwijfel of veel van de slipkettingen die nu verkocht worden ook daadwerkelijk voor correcties worden gebruikt.

Dan nog maakt het dat niet OK om TT banden zo vrijelijk te verstrekken. Dat zou prima beperkt kunnen worden tot officiele verenigingen.
waarom specifiek een TT wel en ieder ander (correctie of ombuigend) middel niet....bedoel, ook slipkettingen, halti's, gentle leaders etc kunnen bij verkeerd gebruik redelijk wat gevolgen hebben...en dan hebben we het nog maar niet over wat voor gevolgen (geestelijk) het verkeerd introduceren en verkeerd gebruik van een klikker kan hebben, is hier pas geloof ik nog een topic over geweest, dat een hond hyper werd van de klikker training....

en als ik ze nu gewoon allemaal rotdingen vind die verboden moeten worden? :N:
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

massam schreef:
crutz schreef:
christo schreef:
malinois schreef: tja weet je dat slipkettingen ook overal verkrijgbaar zijn? Ik heb daar meer honden mee verkloot zien worden dan met een TT. En dan voornl. huishonden met een veel te lange slipketting.
Zal dan wel op goede verenigingen getraint hebben en zijn wezen gasttrainen :19:
De 'norm' voor gewone huishonden is allang verschoven richting positief trainen (niet dat dat nu zaligmakend is). Ik betwijfel of veel van de slipkettingen die nu verkocht worden ook daadwerkelijk voor correcties worden gebruikt.

Dan nog maakt het dat niet OK om TT banden zo vrijelijk te verstrekken. Dat zou prima beperkt kunnen worden tot officiele verenigingen.
waarom specifiek een TT wel en ieder ander (correctie of ombuigend) middel niet....bedoel, ook slipkettingen, halti's, gentle leaders etc kunnen bij verkeerd gebruik redelijk wat gevolgen hebben...en dan hebben we het nog maar niet over wat voor gevolgen (geestelijk) het verkeerd introduceren en verkeerd gebruik van een klikker kan hebben, is hier pas geloof ik nog een topic over geweest, dat een hond hyper werd van de klikker training....

Ik gebruik ook niets van dit. Geen clicker, geen halti en geen TT. :mrgreen:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

MARC_S schreef:
massam schreef:
Ik gebruik ook niets van dit. Geen clicker, geen halti en geen TT. :mrgreen:
idem hier.

ik vond het allemaal al ondingen maar heb wel een clickerpoging gedaan tot ik in mijn laatste (nog lopende) opleiding wat andere inzichten heb gekregen, nu vind ik het niet alleen ondingen, het zijn in mijn ogen nu meer martelwerktuigen :mrgreen:
Afbeelding
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

MARC_S schreef:
Inge schreef:Ik ken meerdere honden uit de lijn waar Ellen het over heeft (er trainen er enkele op mijn club) en allemaal hebben ze moeite met lossen, zowel bij de voorwerpen als op het pak . :wink:
Een soort pitbull-herders dus? Die kunnen ook niet loslaten wordt gezegd. Of is dat een fabel? :wink:
De hond van Ellen is een herplaatser en de kans is gewoon groot dat die enorm gejut is aangezien ze dat vaak doen. Honden kunnen misschien wel een sterke wil hebben en als ze dan dus flink gejut zijn heb je een probleem. Maar aangeboren kaakklemmen bestaan niet. :pffff:

En als deze lijn niet kan lossen omdat dat genetisch zou zijn dan vind ik dat nogal kwalijk. De honden moeten dus een TT om want zo zijn ze gefokt? Dat vind ik niet realistisch.
Ik zeg niet dat het niet willen lossen op zich genetisch is, ik zeg alleen dat het een bepaald extreem trekje is dat in de lijn erg kenmerkend is. Dat trekje zal waarschijnlijk versterkt zijn bij haar vorige eigenaar, wat overigens een man op behoorlijke leeftijd was die niet met haar trainde en er uiteindelijk echt bang van was (dat ben ik overigens nog nooit geweest). In theorie zou het dus zomaar kunnen dat dit trekje veel hanteerbaarder was gebleven als ze vanaf pup bij ons geweest was. Dan nog had zij waarschijnlijk een andere aanpak van training nodig gehad dan Noeska, ook een hond uit werklijnen, maar met een heel ander karakter. Dat wil zeer zeker niet zeggen dat die andere aanpak dan een TT was geweest.
Gos
Zeer actief

MARC_S schreef: Ik vind dat er in de africhting veel gegooid wordt op zo zijn de honden nu eenmaal. Als je ook een herder hebt is dat een woesie-herder van kynokut lijntjes dus dan weet je daar niks van. Heeft de hond probleemgedrag dan kun je meepraten want dan is het een echte. Ook als je een werkhond uit werklijnen hebt gehad die wel getraind kon worden zonder TT was dat een mietje-exemplaar dus ook dan kan je niks zeggen. Honden van Fort Oranje zijn wel mooi GG kampioenen. Ik weet niet meer welk jaar maar de NL kampioenen kyno-kut-GG waren 1e plaats, Fort Oranje, 2e plaats Fort Oranje, 3e plaats, Border collie. :19:

Ik vond dat op de club waar ik kwam helemaal niet zo denderend veel trainingskennis was. Hoe harder de hond van 6 maanden piepte hoe beter de correctie werd gezegd. De "beste" honden beten dan de geleider. Ik kreeg ook niet het gevoel dat alle geleiders nu echt zulke krekken waren wat honden betreft. Hun honden hadden ook probleemgedrag en dat lag altijd aan de hond en zijn lijnen. In mijn ogen lag dat toch ook bijzonder vaak aan de manier van trainen en de geleider.
Lekker generaliserend. Probleemgedrag wordt meteen op de lijn gegooid. Misschien waar jij bent gaan kijken, maar bij ons niet. Je weet helemaal niet wat er allemaal aan voorafgegaan is voordat de TT op dit specifieke ding is ingezet, wat voor positieve manieren er allemaal geprobeerd zijn en hoe lang. Niet iedereen in de africhting doet zo maar wat dat de eerste de beste clubgenoot aan advies geeft zonder er eerst eens uitgebreid over na te denken en de voor- en nadelen en eventuele risico's van af te wegen. Je moest eens weten.

En als ik hier soms op het forum lees wat er op diverse "gewone" hondenclubs aan adviezen gegeven worden, dan lijkt me het niet alleen voorbehouden aan de africhtingswereld dat daar niet alle mensen evenveel kennis en observatievaardigheden hebben.

Als ik op de club van m'n man kijk, dan lopen daar net zoveel verschillende type honden rond als er honden aanwezig zijn. Geen 2 reageren hetzelfde, geen 2 worden op identieke wijze getraind. Sommige honden zijn meer puntenhonden, anderen meer praktijkhonden. De een leert vlug, de ander heel traag, maar via verschillende wegen komen ze bijna allemaal vroeg of laat tot een acceptabel resultaat.

Hoe een hond gewaardeerd wordt heeft helemaal niets te maken met of en hoe hij gecorrigeerd moet worden maar met hoe hij zijn werk doet.
M@scha
Zeer actief

Gos schreef:
MARC_S schreef: Ik vind dat er in de africhting veel gegooid wordt op zo zijn de honden nu eenmaal. Als je ook een herder hebt is dat een woesie-herder van kynokut lijntjes dus dan weet je daar niks van. Heeft de hond probleemgedrag dan kun je meepraten want dan is het een echte. Ook als je een werkhond uit werklijnen hebt gehad die wel getraind kon worden zonder TT was dat een mietje-exemplaar dus ook dan kan je niks zeggen. Honden van Fort Oranje zijn wel mooi GG kampioenen. Ik weet niet meer welk jaar maar de NL kampioenen kyno-kut-GG waren 1e plaats, Fort Oranje, 2e plaats Fort Oranje, 3e plaats, Border collie. :19:

Ik vond dat op de club waar ik kwam helemaal niet zo denderend veel trainingskennis was. Hoe harder de hond van 6 maanden piepte hoe beter de correctie werd gezegd. De "beste" honden beten dan de geleider. Ik kreeg ook niet het gevoel dat alle geleiders nu echt zulke krekken waren wat honden betreft. Hun honden hadden ook probleemgedrag en dat lag altijd aan de hond en zijn lijnen. In mijn ogen lag dat toch ook bijzonder vaak aan de manier van trainen en de geleider.
Lekker generaliserend. Probleemgedrag wordt meteen op de lijn gegooid. Misschien waar jij bent gaan kijken, maar bij ons niet. Je weet helemaal niet wat er allemaal aan voorafgegaan is voordat de TT op dit specifieke ding is ingezet, wat voor positieve manieren er allemaal geprobeerd zijn en hoe lang. Niet iedereen in de africhting doet zo maar wat dat de eerste de beste clubgenoot aan advies geeft zonder er eerst eens uitgebreid over na te denken en de voor- en nadelen en eventuele risico's van af te wegen. Je moest eens weten.

En als ik hier soms op het forum lees wat er op diverse "gewone" hondenclubs aan adviezen gegeven worden, dan lijkt me het niet alleen voorbehouden aan de africhtingswereld dat daar niet alle mensen evenveel kennis en observatievaardigheden hebben.

Als ik op de club van m'n man kijk, dan lopen daar net zoveel verschillende type honden rond als er honden aanwezig zijn. Geen 2 reageren hetzelfde, geen 2 worden op identieke wijze getraind. Sommige honden zijn meer puntenhonden, anderen meer praktijkhonden. De een leert vlug, de ander heel traag, maar via verschillende wegen komen ze bijna allemaal vroeg of laat tot een acceptabel resultaat.

Hoe een hond gewaardeerd wordt heeft helemaal niets te maken met of en hoe hij gecorrigeerd moet worden maar met hoe hij zijn werk doet.

en dat je hem pijn doet of in ieder geval een negatieve prikkel geeft om hem jouw kunstje uit te laten voeren moet de hond maar snappen dat dat echt alleen met zijn werk te maken heeft?

even voor mij beeld he?

want bij veel van deze werkhonden heb je het geluk dat de TT op afstand is en niet aan jou als geleider gekoppeld, want veel van deze werkhonden zouden je meteen duidelijk maken hoe blij ze ermee zijn als ze de correctie op dezelfde sterkte van jou zelf zouden krijgen. die zijn niet zo tolerant als veel andere honden wel zijn.

maar goed ook natuurlijk omdat er nogal wat gevraagd wordt van deze honden en nu de honden eerlijk zijn kun je heeeel goed jezelf als geleider toetsen of je het goed doet.

helaas kun je die toetsing omzeilen door de TT.
Afbeelding
Gos
Zeer actief

MARC_S schreef:
Gos schreef:
MARC_S schreef:Even, ik vergelijk toch niks met Eva? :denken:
Ik doelde op het stuk waar je je idee onderbouwt met de ervaringen met Eva en het gek maken/bijten op een voorwerp, en op wat je eerder vertelt hebt over hoe Eva reageerde op degene die haar geplaagd had met een mouw.

En verder sluit ik me bij Inge aan, dat gedrag zit heel duidelijk in die lijn.
Dat haalde ik aan om te laten zien hoe dat aangeleerd is. Zo werd dat bij alle honden gedaan. Ook de mechelaars uit pure werklijnen want die moesten voor en na Eva op dezelfde pakwerker. Eva was de enige niet werklijn en de enige laekense maar ze kreeg dezelfde aanpak?? Hoe Eva daarop reageerde hangt natuurlijk samen met hoe ze gefokt is. Een showhondje dus niet te vergelijken met werkhonden. Dat weet ik inmiddels. Zelfs als ik haar volledig zou opleiden bleef ze een showhondje/kynohondje dus als mij dat zou lukken zonder TT en prikker dan lag dat niet aan mij maar aan de hond. Mij ergert die instelling heel erg, maar dat is mijn mening. Als iemand een laekense tot IPO III krijgt zonder prikker en TT dan is het weer een lager niveau en ligt het daar aan. In mijn ogen ligt het dus niet altijd en eeuwig aan de hond en de lijnen maar ook aan de trainers. (als je de hond vanaf 8 weken hebt tenminste)
Het plagen met een mouwtje of bijtrol wordt op een bepaalde manier gedaan, maar dat kun je op heel veel honden zo doen hoor. Onze Max kon het ook, op een flinke bijtrol "stellen" (al heeft hij nu ouderdomsstompjes en te weinig tanden/kracht meer in z'n kaakje om nog goed beet te houden).
Wat ik bedoelde met het reageren op de mouw is dat ze het plagen/de "agressie" koppelde aan de persoon i.p.v. aan de mouw. Dat is m.i. niet wenselijk (en ik zie dat ook niet om me heen, de drift is naar het apk, nooit naar de persoon).

Wat Brigitte met bijvoorbeeld Troubles doet is gewoon heel goed, je zult mij niet horen zeggen dat dat niks is. Maar dat is voor mijn gevoel ook een heel erg zekere hond (ik heb zijn gedragstest gezien, je kunt niet beter hebben :ok: )
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Gos schreef:En als ik hier soms op het forum lees wat er op diverse "gewone" hondenclubs aan adviezen gegeven worden, dan lijkt me het niet alleen voorbehouden aan de africhtingswereld dat daar niet alle mensen evenveel kennis en observatievaardigheden hebben.
Klopt helemaal. Maar waar ik me over verbaas, is dat een deel van de mensen in de africhting zoveel traint, maar toch geen idee heeft wat ze aan het doen is. Als iets je hobby is, ga je je er toch ook in verdiepen? Boeken lezen om te leren, naar workshops van andere trainers etc etc? Africhting is toch niet te vergelijken met een uurtje GH in de week op de KC?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

MARC_S schreef:Honden van Fort Oranje zijn wel mooi GG kampioenen. Ik weet niet meer welk jaar maar de NL kampioenen kyno-kut-GG waren 1e plaats, Fort Oranje, 2e plaats Fort Oranje, 3e plaats, Border collie. :19:
er is toch ook helemaal niks mis met Fort Oranje honden, zitten bij al mijn honden in de lijn...
't is jammer dat ie er niet meer is maar ik had Luctor graag willen gebruiken hoor :ok:
Oranje honden zijn over het algemeen hele sociale honden. Maar makkelijk absoluut niet, zeker niet als ze van Ringo afkomen...Ik ken Ringo en een aantal nakomelingen persoonlijk... :N: Ringo is nu een jaar of 12 maar nog even lastig als 'vroeger' wat ik begrijp van zn baas. Ook al traint hij niet meer. En zoals je misschien weet is de fokker, de eigenaar van de Fort Oranje kennel, mijn instrukteur :wink: Dus die weet zeker wel wat ie doet en welk type honden wat nodig hebben.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

massam schreef:
crutz schreef:
christo schreef:
malinois schreef: tja weet je dat slipkettingen ook overal verkrijgbaar zijn? Ik heb daar meer honden mee verkloot zien worden dan met een TT. En dan voornl. huishonden met een veel te lange slipketting.

helpt niet, als je er een wil hebben krijg je er gewoon 1... nogmaals in zoveel landen zijn ze al verboden en nog worden ze met bosjes verkocht naar die landen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Gos schreef:
MARC_S schreef:
Een soort pitbull-herders dus? Die kunnen ook niet loslaten wordt gezegd. Of is dat een fabel? :wink:
De hond van Ellen is een herplaatser en de kans is gewoon groot dat die enorm gejut is aangezien ze dat vaak doen. Honden kunnen misschien wel een sterke wil hebben en als ze dan dus flink gejut zijn heb je een probleem. Maar aangeboren kaakklemmen bestaan niet. :pffff:

Ik zeg niet dat het niet willen lossen op zich genetisch is, ik zeg alleen dat het een bepaald extreem trekje is dat in de lijn erg kenmerkend is. Dat trekje zal waarschijnlijk versterkt zijn bij haar vorige eigenaar, wat overigens een man op behoorlijke leeftijd was die niet met haar trainde en er uiteindelijk echt bang van was (dat ben ik overigens nog nooit geweest). In theorie zou het dus zomaar kunnen dat dit trekje veel hanteerbaarder was gebleven als ze vanaf pup bij ons geweest was. Dan nog had zij waarschijnlijk een andere aanpak van training nodig gehad dan Noeska, ook een hond uit werklijnen, maar met een heel ander karakter. Dat wil zeer zeker niet zeggen dat die andere aanpak dan een TT was geweest.
tuurlijk kan dat in de lijn zitten...
Mijn reu die niet met andere honden kan, dat zelfde gedrag vertonen zijn nestbroers... ik heb met een aantal nog contact en die vertonen exact hetzelfde gedrag, moeten geen andere honden, ook geen teven... :19:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

malinois schreef:
helpt niet, als je er een wil hebben krijg je er gewoon 1... nogmaals in zoveel landen zijn ze al verboden en nog worden ze met bosjes verkocht naar die landen.
klopt, maar nu het nog mag rust er een idee op: als het verkocht mag worden zal het wel ok zijn :19:

dan weet je in ieder geval dat er een reden is waarom het eigenlijk niet mag.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
Gos schreef:En als ik hier soms op het forum lees wat er op diverse "gewone" hondenclubs aan adviezen gegeven worden, dan lijkt me het niet alleen voorbehouden aan de africhtingswereld dat daar niet alle mensen evenveel kennis en observatievaardigheden hebben.
Klopt helemaal. Maar waar ik me over verbaas, is dat een deel van de mensen in de africhting zoveel traint, maar toch geen idee heeft wat ze aan het doen is. Als iets je hobby is, ga je je er toch ook in verdiepen? Boeken lezen om te leren, naar workshops van andere trainers etc etc? Africhting is toch niet te vergelijken met een uurtje GH in de week op de KC?
wie hebben daar geen idee van hier dan? Ik kan er nu zo even maar 1 bedenken... de rest weet er ruim voldoende van om goed te kunnen trainen...
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

massam schreef:
malinois schreef:
klopt, maar nu het nog mag rust er een idee op: als het verkocht mag worden zal het wel ok zijn :19:

ik snap idd. niet waarom een TT verboden is in dergelijke landen en een slipketting niet. Overigens heb ik daar gewoon met mijn honden op straat gelopen met een TT om... ook best agenten tegengekomen er is niemand die er ook maar iets van heeft gezegt...
dus zo erg 'leeft' zo'n verbod niet.

Ik ben dan ook niet voor een verbod, wel moet hij niet bij iedere buurtsuper te koop zijn. Maar voor de goedkoopste goede TT betaal je al zo 300 euro dus de buurvrouw zal niet in een opwelling even zo'n ding halen...
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

malinois schreef:
massam schreef:
malinois schreef:

ik snap idd. niet waarom een TT verboden is in dergelijke landen en een slipketting niet. Overigens heb ik daar gewoon met mijn honden op straat gelopen met een TT om... ook best agenten tegengekomen er is niemand die er ook maar iets van heeft gezegt...

Ik ben dan ook niet voor een verbod, wel moet hij niet bij iedere buurtsuper te koop zijn. Maar voor de goedkoopste goede TT betaal je al zo 300 euro dus de buurvrouw zal niet in een opwelling even zo'n ding halen...
maar de gemiddelde stroomband kost een paar tientjes.

voorop gesteld dat ik alle genoemde dingen ondingen vind en eigen vind dat ze gewoon niet moeten mogen volg ik wel je punt dat ze in ieder geval niet meer zomaar verkocht moeten kunnen worden maar bijvoorbeeld alleen via geschoolde instructeurs etc.

en dan heb ik het zeker ook over halti's, slipkettingen en aanverwanten
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

massam schreef:
malinois schreef:
massam schreef:
malinois schreef:

maar de gemiddelde stroomband kost een paar tientjes.

voorop gesteld dat ik alle genoemde dingen ondingen vind en eigen vind dat ze gewoon niet moeten mogen volg ik wel je punt dat ze in ieder geval niet meer zomaar verkocht moeten kunnen worden maar bijvoorbeeld alleen via geschoolde instructeurs etc.

en dan heb ik het zeker ook over halti's, slipkettingen en aanverwanten
tja dan kom ik weer op geschoold uit... ik vind mijn instructeur met 40 jaar ervaring en hondenkennis maar zonder papiertje veel beter dan iemand die even een cursusje heeft gevolgt... :wink: Van die eerste zou ik wat aannemen van die laatste niet.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

malinois schreef:
Zoek stok! schreef:
wie hebben daar geen idee van hier dan? Ik kan er nu zo even maar 1 bedenken... de rest weet er ruim voldoende van om goed te kunnen trainen...
Hier op het forum lees ik bijv. van Estelle en nu van Marc dingen waarbij het duidelijk is dat er zeker mensen zijn die geen idee hebben wat ze aan het doen zijn. En dat verbaast me dus als je een sport doet waar je zoveel tijd in steekt.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
M@scha
Zeer actief

@ malinois:dat zeg ik dus :mrgreen:

ik vind dat die dingen helemaal niet verkocht moeten worden maar als het dan toch moet gebeuren dan via iemand als jouw instructeur en zeker niet door de eerste de beste detailhandelmuts bij de pets place :N: :mrgreen:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

massam schreef:dat zeg ik dus :mrgreen:

ik vind dat die dingen helemaal niet verkocht moeten worden maar als het dan toch moet gebeuren dan via iemand als jouw instructeur en zeker niet door de eerste de beste detailhandelmuts bij de pets place :N: :mrgreen:
Het is een illusie dat mensen die zeggen dat ze er verstand van hebben al die zaken wel goed gebruiken. In de serieuze training door de zg specialisten is er net zo goed misbruik van al die middelen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
malinois schreef:
Zoek stok! schreef:
Hier op het forum lees ik bijv. van Estelle en nu van Marc dingen waarbij het duidelijk is dat er zeker mensen zijn die geen idee hebben wat ze aan het doen zijn. En dat verbaast me dus als je een sport doet waar je zoveel tijd in steekt.
ow oke ik dacht dat je het hier over mensen van het forum had... :N:
Natuurlijk zijn er mensen die totaal niet weten wat ze doen, maar dat heb je toch in alle sporten?
Ik heb weleens staan kijken bij een gg cursus, volgens mij doet de helft maar braaf wat de instrukteur zegt maar weten ze totaal niet wat ze doen, wat het effect er van is etc. :wink:
Ik weet waar Marc getraint heeft een tijdje en het zou mijn keuze zeker niet zijn.. en ja ik heb hem wel gezegd dat hij daar moest gaan kijken... ik vind wel belangrijk dat hij zulke dingen ook ziet...
Ik heb hem ook meer adressen in de buurt gegeven waar hij eens moet gaan kijken, daar zal hij weer hele andere dingen zien. :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:

Het is een illusie dat mensen die zeggen dat ze er verstand van hebben al die zaken wel goed gebruiken. In de serieuze training door de zg specialisten is er net zo goed misbruik van al die middelen.
criterium is voor mij dat diegene weet wat hij moet doen (dus direct handelen) als de hond iets anders doet dan wat hij verwacht dat de reactie is... het kunnen voorspellen van de reactie en eventueel direct kunnen reageren hierop.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Zoek stok! schreef:

eens daarom ook de regel erboven, maar dan nog steeds liever zo dan door de dierenwinkel
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

malinois schreef: Natuurlijk zijn er mensen die totaal niet weten wat ze doen, maar dat heb je toch in alle sporten?
Een uurtje GG in de week vind ik ook niet vergelijkbaar met africhting. Als je wedstrijden GG loopt, vind ik dat meer vergelijkbaar en die mensen verdiepen zich over het algemeen flink in training. Jullie zijn toch dagen en avonden per week in de weer met de honden?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
malinois schreef: Natuurlijk zijn er mensen die totaal niet weten wat ze doen, maar dat heb je toch in alle sporten?
Een uurtje GG in de week vind ik ook niet vergelijkbaar met africhting. Als je wedstrijden GG loopt, vind ik dat meer vergelijkbaar en die mensen verdiepen zich over het algemeen flink in training. Jullie zijn toch dagen en avonden per week in de weer met de honden?
die eerste groep zijn juist de mensen waar ik ongeveer eens per paar weken kom een hond ophalen omdat ze er niks meer mee kunnen beginnen.... :19:
En dan moet ie maar weg....
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

malinois schreef:
Zoek stok! schreef:
die eerste groep zijn juist de mensen waar ik ongeveer eens per paar weken kom een hond ophalen omdat ze er niks meer mee kunnen beginnen.... :19:
dat heeft niks met GG te maken dat heeft te maken met mensen die niet weten wat ze gekocht hebben.

ik ken een mechelaar die je waarschijnlijk binnen nu en een half jaar op kan gaan halen. maar baasje "regelt het wel even" dat gaat nog gruwelijk nis. maar is ook een beetje achterlijk om een werklijn mechelaar alleen maar uit te laten en op cursus de gewone oefeningetjes aan te leren en dat allemaal schreeuwend.

kan mechelaartje ineens hélemaal zat worden en dan kan je lachen..
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

malinois schreef:
Zoek stok! schreef:
Ik geloof dat je mijn punt niet begrijpt. Nog een keer: hoe kan het dat mensen die zoveel tijd investeren in een sport (zoals africhters) zich niet verdiepen in hoe een hond leert, maar klakkeloos aannemen wat een trainer zegt over een hond breken etc etc. Dat verbaast mij keer op keer. En dan heb ik het dus over de scholen waar maar wat aangeklooid wordt met methodes uit de verre oudheid.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

massam schreef:en dat allemaal schreeuwend
Ja, ik schreef het al eerder in dat vooroordelentopic: herders hebben blijkbaar een heeeel ander gehoor dan andere honden :wink: Als ik iemand in de agility boos hoor schreeuwen, weet ik eigenlijk bij voorbaat al dat het een Mechelaareigenaar is. En o o o wat loopt de hond dan ineens een stuk beter. Not. Maar eigenlijk moet ik m'n mond houden, want ik lijk op een wedstrijd ook wel een gillende keukenmeid. DOOOOOORRRRRR op een sterkte dat het dorp verder ook kan meegenieten :piew: Zenuwachtig he :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
M@scha
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
massam schreef:en dat allemaal schreeuwend
Ja, ik schreef het al eerder in dat vooroordelentopic: herders hebben blijkbaar een heeeel ander gehoor dan andere honden :wink: Als ik iemand in de agility boos hoor schreeuwen, weet ik eigenlijk bij voorbaat al dat het een Mechelaareigenaar is. En o o o wat loopt de hond dan ineens een stuk beter. Not. Maar eigenlijk moet ik m'n mond houden, want ik lijk op een wedstrijd ook wel een gillende keukenmeid. DOOOOOORRRRRR op een sterkte dat het dorp verder ook kan meegenieten :piew: Zenuwachtig he :wink:
op onze club zijn dat de border-eigenaars die zo gillen :N:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
malinois schreef:
Zoek stok! schreef:
Ik geloof dat je mijn punt niet begrijpt. Nog een keer: hoe kan het dat mensen die zoveel tijd investeren in een sport (zoals africhters) zich niet verdiepen in hoe een hond leert, maar klakkeloos aannemen wat een trainer zegt over een hond breken etc etc. Dat verbaast mij keer op keer. En dan heb ik het dus over de scholen waar maar wat aangeklooid wordt met methodes uit de verre oudheid.
had ik idd. verkeerd begrepen... niet ieder mens is hetzelfde zeg ik dan maar... ik ga niet klakkeloos van iedereen iets aannemen... en zelfs met mn eigen instrukteur heb ik naderhand nog weleens discussies over het hoe en waarom...
Andere mensen hebben dit soms niet... en denken dat sommigen alles weten en ze zelf niet meer hoeven doen dan alleen hetgeen gezegd is uitvoeren.
Ik wil dingen ook kunnen gebruiken bij een volgende hond en dan moet ik toch het hoe en waarom ervan weten.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”