Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Aanschafprijs hond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Gos schreef:Maar die gelooft misschien ook nog in Sinterklaas :mrgreen:
Hoe bedoel je dat?
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Nanna schreef:
Gos schreef: Ik begrijp heel goed dat je wilt streven naar een bepaald type of het in stand houden van een bepaald type hond, maar je mag er best met wat relativeringsvermogen naar kijken.
Inderdaad. Daarom zal ik nooit meer dan 1200 euro uitgeven aan een hond. Denk trouwens dat dat niet ooit eens zal gaan gebeuren ;-)
ik heb wel meer dan 1200 euro uitgegeven aan een hond, de reis erbij op geteld, de kosten die er waren om hem daar nog te laten zitten totdat hij zijn testen kon hebben enz.
helemaal prima, als ik er vertrouwen in heb en denk dat hij mij wat goeds kan brengen...
maar ( en dit is helaas theoretisch) , moet ik dan ook puppen van hem, of dekkingen voor meer verkopen omdat....?

en laat die prachtige berner die jij uitgekozen hebt, eerst maar eens ouder dan 6 worden zonder problemen :wink:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Voor Tirsa heb ik in 2000 Dfl. 2000 betaald. Veel geld, maar ja, andere gaan van hun vakantiegeld op vakantie, ik heb er 'n hond voor gekocht en daar heb ik nu nog steeds plezier van.

Voor m'n volgende hond heb ik al 'n spaarpotje, zodat ik gewoon de fokker/hond combinatie kan kiezen waar m'n voorkeur naar uitga en niet naar het prijskaartje hoef te kijken.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Nanna schreef:
yamie schreef:
en laat die prachtige berner die jij uitgekozen hebt, eerst maar eens ouder dan 6 worden zonder problemen :wink:
Hij komt uit het laatste nest van zijn moeder. Die is nu 8 en in blakende welstand ;-) Pa hobbelt ook nog vrolijk rond maar is nog niet zo oud.
Maar hopen dat Boyco ook oud wordt, met de vorige stamboomloze lelijke berners heeft het baasje héél wat minder geluk gehad....
ja dat snap ik hoor en ik geloof ook zeker dat je qua lijnen een goede hebt uitgezocht, ik bedoel er alleen maar mee te zeggen, niet de huid verkopen voordat de beer geschoten is, ik ken(de) honden uit geweldige lijnen, prachtige honden, maar helaas ze vielen wel vrij snel dood neer.

uiteraard wens ik Boyco een heel lang en goed leven toe en als hij dan ook nog mooi is, dan is dat mooi meegenomen :wink:
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli

Ongelezen bericht door Gaia »

malinois schreef:als je op www.bloedlijnen.nl zoekt naar A'tim en naar Dovre Fjeld Vasco zul je zien dat het een en dezelfde hond is... alleen Dovre F V heeft een zogenaamde stamboom en A'tim niet... :wink:
Waarom is dat dan?
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

yamie schreef:
Nanna schreef:
yamie schreef:
Hij komt uit het laatste nest van zijn moeder. Die is nu 8 en in blakende welstand ;-) Pa hobbelt ook nog vrolijk rond maar is nog niet zo oud.
Maar hopen dat Boyco ook oud wordt, met de vorige stamboomloze lelijke berners heeft het baasje héél wat minder geluk gehad....
ja dat snap ik hoor en ik geloof ook zeker dat je qua lijnen een goede hebt uitgezocht, ik bedoel er alleen maar mee te zeggen, niet de huid verkopen voordat de beer geschoten is, ik ken(de) honden uit geweldige lijnen, prachtige honden, maar helaas ze vielen wel vrij snel dood neer.

uiteraard wens ik Boyco een heel lang en goed leven toe en als hij dan ook nog mooi is, dan is dat mooi meegenomen :wink:
Volgens mij blijft dat altijd een gok.
*Charlotte
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Charlotte »

Waarom is dat dan?
Ja inderdaad, hoe kan dat dan?
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Jaap* schreef: Maar iemand die 1000 of meer euro aan een pup uitgeeft met bepaalde verwachtingen misschien wel?
Ik geef meer dan 1.000 euro uit omdat ik niet naar prijs heb gekeken. Ik heb gekeken uit welke combi en bij welke fokker ik de grootste kans heb op een bepaald soort hond. Pas toen ik al gekozen had, heb ik naar de prijs gevraagd. Tsja, en da's dus niet weinig, maar geen reden om er vanaf te zien. Dat er gesjoemeld wordt, zal best. Mocht de pup een andere over-overgrootvader hebben dan vermeld op de stamboom, dan lig ik daar idd niet wakker van. Dat wil zeggen: zolang ik het niet weet :mrgreen: Aan elk nest kleven risico's, ook al kloppen alle voorouders wel exact.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Gaia schreef:
malinois schreef:als je op www.bloedlijnen.nl zoekt naar A'tim en naar Dovre Fjeld Vasco zul je zien dat het een en dezelfde hond is... alleen Dovre F V heeft een zogenaamde stamboom en A'tim niet... :wink:
Waarom is dat dan?
dan heeft ie toch een FCI stamboom voor het geval dat ergens voor nodig is... :wink:

voor de duidelijkheid, A'tim klopt dus... maar die heeft geen FCI stamboom.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Zoek stok! schreef:
Jaap* schreef: Maar iemand die 1000 of meer euro aan een pup uitgeeft met bepaalde verwachtingen misschien wel?
Ik geef meer dan 1.000 euro uit omdat ik niet naar prijs heb gekeken. Ik heb gekeken uit welke combi en bij welke fokker ik de grootste kans heb op een bepaald soort hond. Pas toen ik al gekozen had, heb ik naar de prijs gevraagd. Tsja, en da's dus niet weinig, maar geen reden om er vanaf te zien. Dat er gesjoemeld wordt, zal best. Mocht de pup een andere over-overgrootvader hebben dan vermeld op de stamboom, dan lig ik daar idd niet wakker van. Dat wil zeggen: zolang ik het niet weet :mrgreen: Aan elk nest kleven risico's, ook al kloppen alle voorouders wel exact.
Het is niet de manier waarop ik door het leven ga hoor :wink: , maar voor zulke klappen geld zou je eigenlijk wel verwachten dat je aantoonbaar krijgt wat je denkt te krijgen.
Als één en hetzelfde artikel voor twee heel verschillende prijzen te koop is wil ik van de dure verkoper méér dan z'n blauwe ogen om mij te overtuigen van de argumenten qua meerwaarde.
Ik ben overigens om allerlei redenen voorstander van een individueel traceerbare unieke identificatiemogelijkheid van honden.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Nanna schreef:En ik vind het zeer terecht dat zo'n superfokker wat boven de adviesprijs zit. Alle waar is naar zijn geld.
Het moet imo ook weer niet ál te gek worden. Meer dan 1200 euro voor een hond zou ik nooit betalen. Voor geen enkele.
ik heb al alleen al 1500 euro dekgeld betaald de laatste keer. tel daarbij op de eerste reis naar zwitserland om de reu te bekijken, en daarna nog een reis en een week in een hotel met 2 personen ;). en dan nog een reisje naar milaan om een reu te bekijken die ik niet gebruikt heb. maar goed, dat was puur om de bestmogeljike combi te maken.
in nl kan je een bm voor 1200 euro wel kopen maar ik geef liever het dubbele uit ergens anders omdat de kwaliteit om te huilen is hier.
Afbeelding
bernersennenfan
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door bernersennenfan »

Nanna schreef:
yamie schreef:
Nanna schreef:
yamie schreef:

Hun oudste gefokte Berner is 15 jaar en 7 maanden geworden en is daarmee de oudste Berner in de europese geschiedenis ;-)
Er wordt enorm op langlevigheid gelet, daarnaast op goede heupen, ellebogen en een uitstekend karakter. Naast een fraai exterieur.
Als fokkers dát allemaal doen kun je als koper eigenlijk niet meer wensen. Ja, hopen dat je geluk hebt en dat jouw pupje óók gezond, lief en oud wordt.
Nebla haar opa is 13 geworden..ik hoop toch echt dat Nebla ook echt oud en gelukkig oud mag worden.
En Yamie, ik vat het mss persoonlijk op, maar laat die knipoog maar zitten, want het doet me sowieso al zeer dat een berner zoveel problemen heeft.
Vooral (oke vind iedereen mss van zijn hond) maar Nebla is zo'n geweldig lief beest, ik hoef haar eigenlijk nooit te corrigeren, die meid doet eigenlijk alles goed. Loopt altijd naast me, ze loopt los en loopt nooit weg, een klein woordje en ze is weer bij me.etc.
Ze is nu 4,5..prima gezondheid alleen lichte arthrose in haar re.elleboog.
Met metacam en geregeld glucosamine/chondroitine doet ze het prima en loopt 2,5 uur per dag.
Maar soms springt ze in een sloot, rent ze keihard naar een andere hond die ze kent..en DAT moet ze dus niet doen.
Als ik dit kan inschatten gaat ze aan de riem, maar soms lukt dit dus niet en de volgende dag heeft ze last van haar poot.
Dit duurt 2 dagen en dan is ze weer de diva :pffff: En huppelt weer, zodat kennissen tegen mij zeggen, waar maak je je zo druk over :roll:

Dit valt allemaal heel erg mee, en hier kan ze gewoon heel erg oud mee worden, maar ik vind het gewoon irritant, niet voor mezelf, maar voor haar! Ze moet toch ten allen tijde hond kunnen zijn?!
En als ze probeert om een sloot in te gaan; nebla nee! niet doen meissie, en dan komt ze braaf terug..heel erg lief, maar ik baal dat ze gewoon niet die sloot in kan denderen zoals Rascha :boos:

Ik heb al is eerder geschreven; ik loop nooit helemaal ontspannen met haar, ja alleen, als ik dus echt alleen met haar loop en dat doe ik de laatste tijd geregeld, lange rechte paden in het natuurgebied, bij een sloot gaat ze aan de riem, maar later weer los. En als je haar dan ziet lopen, zie je niks aan haar, dan loopt ze het hele uur per wandeling prima, niks aan te zien.
Dit bevalt me beter, ik heb meer rust en Nebla geen last.
Maar toch steekt het me, want het liefst springt ze overal in..

Ik moest even mijn frustratie en liefde kwijt..
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007
Afbeelding
Jay1978
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jay1978 »

Amy (Labrador) was 800 euro
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

yamie schreef:
Addy schreef:
yamie schreef:
Es schreef:Grappig dat niet iedereen zich aan de adviesprijs van de RV houdt, waar je natuurlijk vrij in bent. Sommige zitten/zaten erboven, sommigen eronder lees ik.
ja daar is het een advies prijs voor he :mrgreen:
Maar wat is de evt reden om af te wijken van een adviesprijs ?
oh dat kan heel divers zijn natuurlijk, het is nl niet zo, dat wat een RV stelt, dat fokkers het daar ook mee eens zijn.
tja waarom wijken mensen af? omdat ze het te weinig vinden? omdat ze meer willen verdienen? omdat ze van de "bodem" prijs van rashonden af willen? omdat anderen het ook doen? omdat ze het kunnen maken?

zoiets dan maar...

ik wijk niet veel af, 50 euro, maar ja idd het wijkt wel af, maar dat heeft dus te maken met het feit dat niet alleen de pupprijzen bij fokkers omhoog gaan, maar ook de dekprijzen en ik wel enigzins daarmee gelijk wil zitten, hoewel dat ( de reuen die ik eventueel nog zou willen gebruiken) er al niet meer in zit, of ik moet ook 750/800 euro gaan vragen en dan doe ik dus niet ;)
okay duidelijk :ok:
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Ik heb voor beide 1000 euro betaald..
Eigenlijk kosten ze 1500 euro maar omdat Lola een ridgefout heeft kreeg ik haar voor 1000.
De richtprijs voor een RR ligt rond de 1200 euro nu, geloof ik. :denken: weet het niet helemaal zeker maar zoiets zal het zijn. :wink:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Crista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Crista »

Voor Mitch heb ik 550 euro betaald, hij is 100% RR maar heeft geen ridge.
Mitch & Kiyo
Afbeelding
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

Crista schreef:Voor Mitch heb ik 550 euro betaald, hij is 100% RR maar heeft geen ridge.
Is het dan wel 100% een Ridge...? Want de naam hebben ze toch niet voor niets, je zou hem dan minder goed herkennen neem ik aan..
truusje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door truusje »

Zoek stok! schreef:Ik heb 450 euro voor Bram betaald, dat was toen ook conform de gebruikelijke prijs. De Aussie gaat circa 1.300 euro kosten, geen idee wat ze in NL kosten. Ik vind het wel fors aan de prijs.
Mijn zus heeft onlangs een aussipup gekocht en heeft 900 euro betaald. In Nederland.
Afbeelding

So Sweet :I:
Knoeppie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle

Ongelezen bericht door Knoeppie »

*Liesje* schreef:Zonder stamboom kosten ze ongeveer 350 euro. Maar doe mij dan maar met stamboom :) Veel meer zekerheid.
Zekerheid van wat?

Knoeppie kostte bijna 6 jaar geleden 600 euro, met stamboom.
De Akita van mijn moeder kostte 12 jaar geleden 2000 gulden :eek:
Groetjes Michaëla en Knoeppie

Afbeelding
Crista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Crista »

Ellen. schreef:
Crista schreef:Voor Mitch heb ik 550 euro betaald, hij is 100% RR maar heeft geen ridge.
Is het dan wel 100% een Ridge...? Want de naam hebben ze toch niet voor niets, je zou hem dan minder goed herkennen neem ik aan..
ja hij is 100% Rhodesian ridgeback, er zijn ook RR met een foutje in de ridge maar Mitch heeft er gewoon helemaal geen. Komt regelmatig voor in nestjes.
De meeste mensen die ik tegenkom met wandelen zeggen inderdaad "zeg dat is toch geen RR... want hij heeft geen ridge :denken: ". De mensen die het ras een beetje kennen zien meteen dat het een RR is :ok:
Mitch & Kiyo
Afbeelding
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

Crista schreef:
Ellen. schreef:
ja hij is 100% Rhodesian ridgeback, er zijn ook RR met een foutje in de ridge maar Mitch heeft er gewoon helemaal geen. Komt regelmatig voor in nestjes.
De meeste mensen die ik tegenkom met wandelen zeggen inderdaad "zeg dat is toch geen RR... want hij heeft geen ridge :denken: ". De mensen die het ras een beetje kennen zien meteen dat het een RR is :ok:
Oké! :ok: Ja je kunt het wel zien aan de bouw en de hond zelf. Maar ben inderdaad zelf ook wel eens
RR's tegengekomen zonder Ridge, het word wel moeilijker, maar de hond word er nie lelijker op hoor :wink:
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita

Ongelezen bericht door Leanne »

Knoeppie schreef:De Akita van mijn moeder kostte 12 jaar geleden 2000 gulden :eek:
Dat was toen idd de prijs..dat betaalde wij ook in 1994 voor Yûnio
Onze toekomstige AA pup die we (als alles goed verloopt) krijgen begin april..kost 1500 €

edit:

Hier een qoute van mezelf uit 2003 (scheeld typen :mrgreen: )
Leanne schreef:onze 1e Stafford Venom 1000 gld
Bowie Stafford (herplaatst bij mijn zus) 750 gld
Josha Stafford 650 gld
Bulles Stafford eigen fok
Yunio GJD 2000 gld

Allemaal met stamboom
Komt alleen Punky nog bij dan..500 €
Afbeelding
Jacan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar

Ongelezen bericht door Jacan »

Voor Daisy heb ik niks betaald eigen fok
Bowie koste zo'n 600 of 650 euro

Voor mij eerste collie betaalde ik 900 gulden
Onze pups zijn 10 jaar geleden voor 850 gulden weggegaan en 1 iets goedkoper
Afbeelding
Luna 25-11-2011 27-12-2017
Knoeppie
Zeer actief

Leanne schreef: Onze toekomstige AA pup die we (als alles goed verloopt) krijgen begin april..kost 1500 €
In geen 1500 jaar dat ik zoveel aan een hond zou uitgeven :19:

Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Knoeppie schreef:
Leanne schreef: Onze toekomstige AA pup die we (als alles goed verloopt) krijgen begin april..kost 1500 €
Maar wel aan een auto of bankstel? Ik vind het ook een hoop geld hoor, daar niet van.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

Zoek stok! schreef:
Knoeppie schreef:
Maar wel aan een auto of bankstel? Ik vind het ook een hoop geld hoor, daar niet van.
Wel aan een auto (maar die zijn van het bedrijf)
Niet aan een bankstel.
Knoeppie
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Knoeppie schreef:
Ja, wel voor een auto of bank.

Ik vind het téveel geld voor een hond, dat is naar mijn idee nergens voor nodig.

Afbeelding
doggyfun
Erelid
Mijn ras(sen): border collies, whippet, middenslag kees, chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door doggyfun »

Hoi,

Bij ons als volgt:

1994: Joyce, kruising, 175 gulden
1995: Spooky, kruising, niks, heb ik gevonden
1996: Polly, middenslag poedel uit asiel, 175 gulden
2003: Zazou, Border Collie zonder boom, 150 euro
2005: Sil, Border Collie met boom, maar via herplaatsing BCCN, 100 euro
2006: Fientje, middenslag keesje zonder boom, 150 euro
2007: Shadow, Border Collie zonder boom, herplaatser, gratis
2008: Sweep, Border Collie met boom, 750 euro

Groetjes,
corina
http://www.treibball.nl,http://www.kvv-zevenaar.nl: ruim assortiment kvv, barfprodukten, snacks
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Ik vind 1500 euro erg veel geld.
Maar als je stelt dat hij 10 jaar oud wordt, is dat 150 euro per jaar, en dat is dan weer (ruwweg) 3 euro per week.
Dat klinkt al weer anders. :wink:
Knoeppie
Zeer actief

Elmar schreef:Ik vind 1500 euro erg veel geld.
Maar als je stelt dat hij 10 jaar oud wordt, is dat 150 euro per jaar, en dat is dan weer (ruwweg) 3 euro per week.
Dat klinkt al weer anders. :wink:
Klopt maar als je pech hebt komen er weer enorme bedragen aan dierenartskosten bij, dus buiten de normale kosten als enten en voer.

Knoeppie kostte 'maar' 600 euro maar het eerste jaar waren wij al evenzoveel geld aan onderzoeken in Utrecht kwijt vanwege haar hartkwaal.

Maar goed, hier reken je natuurlijk niet op bij aanschaf van een hond en dit topic gaat alleen over de aanschafprijs :wink:

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”