Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Neefje van twee schopt mijn hondje

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Martijn schreef:
Ik denk trouwens dat het gros van de mensen die andere mensen vergiftigen vrouw zijn. Ik ken ze trouwens ook.
Betekent dat nu ineens dat alle vrouwen gifmengende heksen zijn?
Dat is logisch: vrouwen zijn fysiek niet zo sterk om een man op een andere manier om te leggen. Op een manier die hij dus niet merkt. :mrgreen:
Martijn schreef: Praat nu maar gewoon over mensen. Zo vreselijk verschillend zijn mannen en vrouwen helemaal niet. Dat oeverloze gezwets over welk geslacht de meeste steken laat vallen vind ik zo zinloos.
Tja, vrouwen zijn inderdaad ook mensen.
Maar de cijfers van seriemoordenaars, verkrachters, dierenmartelaars etc. liegen er niet om en die kun je niet ontkennen. Maar onder vrouwen heb je ook rotte appels. Ik spreek altijd maar van afwijkingen. De natuur maakt nu eenmaal fouten. Maar nogmaals: Dit topic is zuiver een kwestie van opvoeding. Wanopvoeding.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

twinkeltje schreef:
C@rmen schreef:
twinkeltje schreef:
C@rmen schreef:Ik zou het kind even laten voelen wat het hondje voelt als het geschopt word.
Net zoals dat ik een kindje een haar uit het hoofd trek als het kind de blaadjes van een bosje af trekt ed. :N:
waarom dat :denken:
Omdat ik vind dat je geen bomen en planten kapot/dood hoort te maken
ja oke vind ik ook maar dat kan je vaak op hele andere manieren uit leggen en hoef je niet aan het haar te trekken of het kind te schoppen
met een beetje geduld kan je een kind mondeling echt wel iets uitleggen
Als je een kind al een paar keer hebt gezegd de hond niet te schoppen en dat dringt niet door dan kan het kind van mij toch echt wel even een 'schopje' krijgen hoor (en nee uiteraard gaat dat niet zo hard dat het pijn doet).
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

C@rmen schreef:
twinkeltje schreef:
C@rmen schreef:
twinkeltje schreef:waarom dat :denken:
Omdat ik vind dat je geen bomen en planten kapot/dood hoort te maken
ja oke vind ik ook maar dat kan je vaak op hele andere manieren uit leggen en hoef je niet aan het haar te trekken of het kind te schoppen
met een beetje geduld kan je een kind mondeling echt wel iets uitleggen
Als je een kind al een paar keer hebt gezegd de hond niet te schoppen en dat dringt niet door dan kan het kind van mij toch echt wel even een 'schopje' krijgen hoor (en nee uiteraard gaat dat niet zo hard dat het pijn doet).
na 1 keer was bij mij genoeg geweest daarna ben ik echt op me hoede 1 keer het beentje omhoog en hoppa grijp hem bij zijn arm en hij kan samen met zijn ouders vertrekken
Afbeelding
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

Ik vind eerlijk gezegt dat sommige van de voorgaande reacties behoorlijk kort door de bocht zijn. Dat kind is 2 jaar oud :roll:

En nee, ik wil niet zeggen dat hij dus wel een hond mag schoppen, maar ik wil wel zeggen dat hij dus, en zeker met zo'n ouders, moet leren hoe hij met dieren om moet gaan. Dat hij de pech heeft een paar ouders te bezitten met het emphatisch vermogen van een theelepel kan dat kind niks aan doen.
Ik zou tegen dat kind zeggen dat hij dat nooooit meer mag doen, en nee dat hoeft niet met een aai over zijn bol en een lolly. maar dat kan ook zonder schoppen en slaan.
Daarintegen zou ik tegen zijn ouders wel wat anders vertellen :eek: Wat een stel nitwits. Daar ligt de fout. Niet bij een kind van 2.
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Martijn schreef:
Ari@ne schreef: Het frappante vind ik dat, buiten dat criminaliteit erfelijk kan zijn, het ook vaak voorkomt bij mannelijke borderliners.
En borderlinestoornis ontstaat meestal in iemands (vroege) jeugd en vaak ontstaat er dan een afwijking in het serotonerge systeem.

"In de hulpverlening zie je veel meer vrouwen dan mannen met de stoornis. Mannelijke borderliners komen door hun gedrag vaker in het justitiële circuit terecht. Zij richten hun agressie in het algemeen meer naar buiten dan vrouwen.”
NOG meer? Godskenonne!
:mrgreen:

Maar je moet :lees: , veel meer vrouwen dan mannen staat er.
Geen aantallen :neenee: :wink:
Ari@ne

christo schreef:Bij mij eb je ook een probleem als je één van mijn onden een knietje geeft. Nog afgezien van oe dat bij mijn ond overkomt, is et respectloos naar mij toe.

Aan de andere kant begint gastvrij eid al bij de uitnodiging. Dat is et tijdstip om uit te vinden oe de gast tegenover je onden staat. En dan is et aan mij als gastvrouw om te beslissen oe daar mee om te gaan...

(Mijn lappie bleef steeds angen, dac t dat et een virus was, maar nee, toetsenbord moest sc oon. Drie keer raden waarom ik morgen terug naar de reparaties op moet. Maar ik zal forummen :pffff:

Die letter ' ' moet je er dan maar bijdenken. :mrgreen: )
Ik dacht al dat het door de borreltijd kwam :hmmm:
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Rami schreef:
Frenk schreef: Ik vind het pootje voor pootje uittrekken bij een insect of op elke andere wijze dieren martelen wel van een iets andere orde dan een vervelend joch van twee die een hond schopt. :wink:
Eh ja, dat zeg ik toch ook? :denken:
Rami schreef:
Nu staat een hondje schoppen misschien ver af van 'echte' wreedheden
Er stond nog "maar toch" achter :mrgreen: maar daar ging het me niet zo zeer om. :wink:

Ik reageerde op Niek en Martijn op mij, waarna ik weer op Martijn reageerde en jij op mij. :N:
Wat ik wilde benadrukken is dat ik weet dat wreedheden jegens dieren iets is wat bij psychopaten is waargenomen, maar dat ik niet vind passen bij het verhaal van TS en dus vind ik dat Niek overdrijft. Snappie :wink:

In algemene zin (dus los van dit neefje) ben ik het met je eens dat het onvoorstelbaar is tot welke wreedheden kinderen (en volwassenen) onder het mom van een geintje in staat zijn.

Ken je dat onderzoek waarbij er een groep studenten in "gevangenen" en "ondervragers" werd verdeeld. Dat moest toen ijlings gestopt worden omdat de "ondervragers" binnen no-time als echte beulen te keer gingen.
Kan even niet op de naam komen, maar is dat niet ooit verfilmd :denken:
Afbeelding
iones
Zeer actief

Deze proef is in de jaren 60 gedaan (heb ik toevallig 2 weken nog gezien) en later nog eens herhaald en inderdaad op camera gezet.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Marian4
Actief
Mijn ras(sen): chow chowXcollie?

Ongelezen bericht door Marian4 »

Ik heb een bange mishandelde hond.
Laatst liep ik in het bos. Er kwam een kind aangelopen van ongeveer 5/6 jaar met een stok in de hand. Ze liep naar Beer toe en ik vroeg of ze dat niet wilde doen omdat hij bang is. Natuurlijk doet ze dat wel en heft zelfs nog de stok op.
Zo'n kind zou ik het liefst een flinke mep verkopen en dat had ik ook zeker gedaan als ze met een vinger aan Beer gekomen was.
Ik zou Lara zeker niet meer meenemen naar dat neefje. Straks is jouw hond verpest door dat kind. Ik zou de ouders er zeker over aanspreken en zeggen dat je niet meer komt door hun rare reactie.
iones
Zeer actief

Inderdaad Lara niet meer meenemen. Je bent stom bezig als je je hond blootstelt aan dat achterlijke volk. Maar als ze bij jou thuis komen, dan zou ik als voorwaarde stellen dat ze hun kind aangelijnd houden.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Frenk schreef:Sorry hoor, maar een hond die ongevraagd tegen mij opspringt kan ook een opgetrokken knie tegenkomen.

En verder.... Mijn schoonmoeder is bang voor honden, ze durft Frenk nog geen koekje te geven. Als ik hem tegen haar op laat springen (met z'n 10 kilo :mrgreen:) dan raakt ze echt in paniek en van likken is ze ook niet gediend.
En dus hou ik Frenk in de gaten als zij er is. Want zij is mijn gast (of ik de hare) en zij heeft niet voor een hond gekozen, maar wij!
Frenk gaat in die gevallen dat ik mijn handen vrij wil hebben met een kluif in de bench of aan de lijn en zo hebben we allemaal een uitstekende avond :ok:
In mijn huis leeft ook een hond en als er mensen zijn die daar niet tegen kunnen, dan komen ze maar niet. Nu maak ik wel een uitzondering voor hele goede vrienden en (schoon)familie. Mijn moeder is ook bang voor honden en mocht zij komen dan gaat de hond even de tuin in.
Bezoek die mijn hond zomaar een knietje (gelukkig springt mijn hond niet tegen mensen, maar in het geval dat dat wel zo mocht zijn) geeft in mijn huis stuur ik linea recta de deur uit. Die hoef ik hier niet in huis te hebben. Het is mijn huis en daarin gelden mijn regels. Net zoals ik mij aanpas als ik bij een ander te gast ben.
Muk

Martijn schreef:
C@rmen schreef: Een tijdje terug heb ik gevraagd of er wel eens iemand aan de haren van zo een ventje had getrokken en of dat toen pijn deed. Ja zei hij en hij heeft hier nooit weer aan de bosjes gezeten toen ik zei dat de bosjes hetzelfde voelen als hij toen wanneer hij de blaadjes eraf trekt.
Dat dat niet zo is vind je verder niet relevant?

Onze geschifte buurvrouw heette Mw. Leeghwater.
Die reageerde ook altijd zo belachelijk.
Even off-topic. Maar is daar al 100% wetenschappelijk bewijs voor dat planten / bomen geen pijngevoelens hebben (of juist wel)? Een dier / mens heeft zenuwen, maar wie weet zit dat bij bomen / planten wel anders in elkaar en hebben die andere receptoren van pijn.

Als ik een kind een struik zie vernielen dan zeg ik daar ook wat van. Maar haren uittrekken zal ik niet doen.
Niek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bink en Puck
1 x Border Collie
1 x Border Terrier
Altijd in gedachten:
Max (13 jaar) 16-9-2005
Bob (13 jaar) 12-9-2011
Beau(15,5 jaar) 13-9-2011

Ongelezen bericht door Niek »

flamme schreef:Ik vind eerlijk gezegt dat sommige van de voorgaande reacties behoorlijk kort door de bocht zijn. Dat kind is 2 jaar oud :roll:

En nee, ik wil niet zeggen dat hij dus wel een hond mag schoppen, maar ik wil wel zeggen dat hij dus, en zeker met zo'n ouders, moet leren hoe hij met dieren om moet gaan. Dat hij de pech heeft een paar ouders te bezitten met het emphatisch vermogen van een theelepel kan dat kind niks aan doen.
Ik zou tegen dat kind zeggen dat hij dat nooooit meer mag doen, en nee dat hoeft niet met een aai over zijn bol en een lolly. maar dat kan ook zonder schoppen en slaan.
Daarintegen zou ik tegen zijn ouders wel wat anders vertellen :eek: Wat een stel nitwits. Daar ligt de fout. Niet bij een kind van 2.
Kijk en daar ligt het probleem: bij de ouders.
jammer dat de topicstarter niet meer reageert om een en ander te verduidelijken..... En jammer dat sommige alles serieus nemen en niet de moeite kunnen nemen om tussen de regels door te lezen....nu maar hopen dat niet iedereen kinderen heeft....... Of vervelende neefjes..... :jank:
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Frenk schreef: Er stond nog "maar toch" achter :mrgreen: maar daar ging het me niet zo zeer om. :wink:

Ik reageerde op Niek en Martijn op mij, waarna ik weer op Martijn reageerde en jij op mij. :N:
Wat ik wilde benadrukken is dat ik weet dat wreedheden jegens dieren iets is wat bij psychopaten is waargenomen, maar dat ik niet vind passen bij het verhaal van TS en dus vind ik dat Niek overdrijft. Snappie :wink:

In algemene zin (dus los van dit neefje) ben ik het met je eens dat het onvoorstelbaar is tot welke wreedheden kinderen (en volwassenen) onder het mom van een geintje in staat zijn.

Ken je dat onderzoek waarbij er een groep studenten in "gevangenen" en "ondervragers" werd verdeeld. Dat moest toen ijlings gestopt worden omdat de "ondervragers" binnen no-time als echte beulen te keer gingen.
Ik snap 'm helemaal! :ok:
Die verfilming is trouwens: The Wave. Gebaseerd op een experiment van de geschiedenis docent Ron Jones op Cubberley High School in Palo Alto (V.S.) in 1967. Is vorig jaar verschenen als Duitse remake: Die Welle. :wink:
Afbeelding
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

Rami schreef:
Frenk schreef: Er stond nog "maar toch" achter :mrgreen: maar daar ging het me niet zo zeer om. :wink:

Die verfilming is trouwens: The Wave. Gebaseerd op een experiment van de geschiedenis docent Ron Jones op Cubberley High School in Palo Alto (V.S.) in 1967. Is vorig jaar verschenen als Duitse remake: Die Welle. :wink:
Frenk bedoelt een duitse film gebaseerd op een waar gebeurde situatie.

Ik snap overigens ook niet dat je de hond meerdere keren in zo'n situatie laat komen en hem niet beschermd. In mijn huis gelden mijn regels en als een kindje dat doet dan spreek ik hem ook aan als ouders dat niet doen. Waarbij mijn boosheid vooral richting ouders gaat ipv naar dat kindje.
Als ik mijn kleuter met ook weinig empatisch vermogen door autisme kan aanleren hoe je lief bent voor dieren kun je dat bij andere kindjes helemaal. Dit is pure onwil en stupiditeitvan de ouders.
Rami
Zeer actief

Carmen schreef:
Rami schreef:

Daar heb ik het ook over. Waargebeurde situatie is de docent (Ron Jones) die het experiment uitvoerde in de jaren '60 en dat is meerdere keren verfilmd. De laatste keer dus in 2008 (Die Welle). Hier een linkje:
http://histoforum.digischool.nl/lesmateriaal/wave.htm
Afbeelding
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

Rami schreef:
Carmen schreef:
Rami schreef:

Daar heb ik het ook over. Waargebeurde situatie is de docent (Ron Jones) die het experiment uitvoerde in de jaren '60 en dat is meerdere keren verfilmd. De laatste keer dus in 2008 (Die Welle). Hier een linkje:
http://histoforum.digischool.nl/lesmateriaal/wave.htm
Ik weet dat je die bedoeld :mrgreen:
maar volgens mij bedoelt Frenk deze
http://nl.wikipedia.org/wiki/Das_Experiment
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Ik ben blij te lezen dat meer mensen mijn woede wel begrepen na het knietjesincident...

Opnieuw; het was mijn eigen stomme schuld er niet op tijd bij te zijn... maar de manier waarop het ging, en vooral de hardhandigheid ervan, dat maakte me boos en verdrietig. Ik was echt zwaar gekwetst. Mijn eigen gezin begreep dat heel goed, mijn vriend helaas niet.

De man eruit zetten was geen optie... de (zijn) hele familie zat er, het is de vader van mijn vriend.

Dit jaar gaan de honden trouwens een avondje naar ''opa en oma'' (mijn ouders dus) als de schoonfamilie komt... ik neem geen enkel risico meer.
De honden zullen het prachtig vinden, die worden lekker verwend... Alleen ikzelf loop wel met een rotgevoel rond... alsof de honden het veld moeten ruimen voor de visite. Bah.

Ik zal blij zijn als het weer voorbij is...

Nou ja... terug naar het onderwerp. :mrgreen: :mrgreen:

In de toekomst wil ik gewoon van te voren van alle bezoek weten hoe ze over honden denken. Vinden ze honden niets, dan neem ik geen risico's meer.
Als het helemaal om mijzelf alleen ging, kwamen zulke mensen wat mij betreft zowieso niet op bezoek, maar vooruit... het gaat niet alleen om mij.
Afbeelding
Muk

Martijn schreef:
Muk schreef:Even off-topic. Maar is daar al 100% wetenschappelijk bewijs voor dat planten / bomen geen pijngevoelens hebben (of juist wel)? Een dier / mens heeft zenuwen, maar wie weet zit dat bij bomen / planten wel anders in elkaar en hebben die andere receptoren van pijn.
Waarom zou je dingen aannemen waar je helemaal geen aanleiding toe hebt?

Pijn IS een prikkel door zenuwen heen. Zonder zenuwen geen pijn.
Een plant is net zo min in staat om te voelen als een schoen of een baksteen. Die hebben namelijk ook geen zenuwstelsel.
Als een plant / boom niet "voelt" / opmerkt dat er een tak is afgebroken dan blijft de plant / boom daar voedingsstoffen naartoe sturen. Maar een plant / boom merkt zoiets wel op en zorgt ervoor dat die wond geheeld wordt.

Ik zeg niet dat een boom / plant pijn voelt (ik heb geen flauw idee), maar omdat wij als mens dat niet weten wil dat nog niet zeggen dat je respectloos met planten / bomen (eigenlijk alles wat groeit en bloeit) om moet gaan.
Rami
Zeer actief

Carmen schreef: Ik weet dat je die bedoeld :mrgreen:
Oh zo!
Haha, ik ben ook net een ezel: stug en koppig doorgaan! :mrgreen:
Maar je hebt gelijk, dit is een ander experiment. :ok:
Afbeelding
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

Ik heb dit dus een keer in de winkel gehad. Een jongetje van twee sloeg Jip (en die was al niet zo dol op kinderen van die leeftijd). Ik heb hem direct bij zijn armpje gepakt (moeder stond er schaapachtig bij te lachen) en ik heb gezegd dat hij dat NOOIT, maar dan NOOIT weer mocht doen, anders kon het hondje hem wel eens heel hard bijten.

Bij een kind dat wat directer in de vrienden- of familiekring zou staan, dan zou ik zeggen dat hij de volgende keer een SCHOP van mij krijgt en niet zachtjes.
Ella46
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ella46 »

Hmm mijn hond zou zoiets dus niet pikken en waarschijnlijk een behoorlijk lelijke grom geven zodat de ouders zich behoorlijk zouden verschrikken. Anders zullen ze zeker van mijn reactie schrikken. Als de ouders van het kind niet capabel genoeg zijn om hun kind fatsoensnormen bij te brengen zullen ze die zelf ook niet hebben en vliegen ze heel snel mijn huis uit om niet meer terug te hoeven komen.
Afbeelding
"Andy" Ground Zero Fifth Av. BH AD TT
Frenk
Zeer actief

Muk schreef:
Frenk schreef:Sorry hoor, maar een hond die ongevraagd tegen mij opspringt kan ook een opgetrokken knie tegenkomen.

En verder.... Mijn schoonmoeder is bang voor honden, ze durft Frenk nog geen koekje te geven. Als ik hem tegen haar op laat springen (met z'n 10 kilo :mrgreen:) dan raakt ze echt in paniek en van likken is ze ook niet gediend.
En dus hou ik Frenk in de gaten als zij er is. Want zij is mijn gast (of ik de hare) en zij heeft niet voor een hond gekozen, maar wij!
Frenk gaat in die gevallen dat ik mijn handen vrij wil hebben met een kluif in de bench of aan de lijn en zo hebben we allemaal een uitstekende avond :ok:
In mijn huis leeft ook een hond en als er mensen zijn die daar niet tegen kunnen, dan komen ze maar niet. Nu maak ik wel een uitzondering voor hele goede vrienden en (schoon)familie. Mijn moeder is ook bang voor honden en mocht zij komen dan gaat de hond even de tuin in.
Bezoek die mijn hond zomaar een knietje (gelukkig springt mijn hond niet tegen mensen, maar in het geval dat dat wel zo mocht zijn) geeft in mijn huis stuur ik linea recta de deur uit. Die hoef ik hier niet in huis te hebben. Het is mijn huis en daarin gelden mijn regels. Net zoals ik mij aanpas als ik bij een ander te gast ben.
Ik heb het natuurlijk niet over "zomaar" een knietje geven :wink:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Rami schreef:
Carmen schreef: Ik weet dat je die bedoeld :mrgreen:
Oh zo!
Haha, ik ben ook net een ezel: stug en koppig doorgaan! :mrgreen:
Maar je hebt gelijk, dit is een ander experiment. :ok:
Dank aan beiden voor links en info :ok:
Afbeelding
Muk

Martijn schreef:
Muk schreef:
Martijn schreef:
Muk schreef:Even off-topic. Maar is daar al 100% wetenschappelijk bewijs voor dat planten / bomen geen pijngevoelens hebben (of juist wel)? Een dier / mens heeft zenuwen, maar wie weet zit dat bij bomen / planten wel anders in elkaar en hebben die andere receptoren van pijn.
Waarom zou je dingen aannemen waar je helemaal geen aanleiding toe hebt?

Pijn IS een prikkel door zenuwen heen. Zonder zenuwen geen pijn.
Een plant is net zo min in staat om te voelen als een schoen of een baksteen. Die hebben namelijk ook geen zenuwstelsel.
Als een plant / boom niet "voelt" / opmerkt dat er een tak is afgebroken dan blijft de plant / boom daar voedingsstoffen naartoe sturen. Maar een plant / boom merkt zoiets wel op en zorgt ervoor dat die wond geheeld wordt.

Ik zeg niet dat een boom / plant pijn voelt (ik heb geen flauw idee), maar omdat wij als mens dat niet weten wil dat nog niet zeggen dat je respectloos met planten / bomen (eigenlijk alles wat groeit en bloeit) om moet gaan.
Ik zeg toch niet dat je er respectloos mee om moet gaan?
Ik zeg alleen dat je niet moet zeggen dat het voelt alsof er aan je haar getrokken wordt.
Tenminste, je mag het wel zeggen...het slaat alleen nergens op.
Dat zeg ik ook niet. Ik zou een kind daarom niet aan de haren trekken. Maar ik zou zo'n kind wel duidelijk maken dat het gedrag niet gewenst is.
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Martijn schreef:
Niek schreef: Een heel mooi en interessant onderzoek toonde aan dat vrouwen bepalend zijn voor de mate van een vreedzame beschaving.
Of meer nauwkeurig: De vrije partner keuze van de vrouw draagt daar toe bij.
Vind je het ook nog een mooi en interessant onderzoek als je je realiseert dat je daarmee de verantwoordelijkheid voor de wereldvrede bij heteroseksuele vrouwen legt en en dat dan vergelijkt met hoe het de, oh, laatste drieduizend jaar op de wereld gaat?

Of stond dat er niet bij in de Opzij?

Kijk, dat alle mannen imbeciele verkrachters zijn dat weten we nu inmiddels wel. Maar waar blijft toch dat resultaat van die fabelachtige, magische, wereldverbeterende krachten van elke vrouw?
Of begrijp ik het niet goed? Ik ben tenslotte maar een nederige man.
:smile: :smile: :smile: :smile:
Dit stukje maakt mijn grijs getinte dag weer helemaal goed. :smile:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Does
Zeer actief

Ongelezen bericht door Does »

Ik zou neefje met een straal van 2 meter uit de buurt van mijn hond houden :wink: . Hij mag er gewoon niet in de buurt komen, punt uit.
Ari@ne

Nakisha schreef:Ik ben blij te lezen dat meer mensen mijn woede wel begrepen na het knietjesincident...

Opnieuw; het was mijn eigen stomme schuld er niet op tijd bij te zijn... maar de manier waarop het ging, en vooral de hardhandigheid ervan, dat maakte me boos en verdrietig. Ik was echt zwaar gekwetst. Mijn eigen gezin begreep dat heel goed, mijn vriend helaas niet.

De man eruit zetten was geen optie... de (zijn) hele familie zat er, het is de vader van mijn vriend.

Nou en?
De hele familie hoefde er ook niet uit.
De man die dreigde jouw hondje uit het raam te gooien, die moest eruit.
Of het nou de vader van je vriend is of niet.

Dit jaar gaan de honden trouwens een avondje naar ''opa en oma'' (mijn ouders dus) als de schoonfamilie komt... ik neem geen enkel risico meer.
De honden zullen het prachtig vinden, die worden lekker verwend... Alleen ikzelf loop wel met een rotgevoel rond... alsof de honden het veld moeten ruimen voor de visite. Bah.

Dat moeten ze toch ook?
Als mensen bang, allergisch of wat dan ook voor honden zijn is het andere koek, maar om je honden ergens anders heen te brengen voor mensen die er zulke ideeën op na houden.
Hoe leuk ze het ook hebben bij "opa en oma", dat zou ik nooit doen.
Madison
Zeer actief
Mijn ras(sen): West Highland White Terriër
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Madison »

Zo, echt super bedankt voor al jullie reacties, had echt niet verwacht dat het er zoveel zouden zijn!!
Maar even voor de duidelijkheid: dat neefje komt dus nooit bij MIJ thuis en dat zal hij ook nooit komen als hij Lara zo blijft schoppen. Ik kom altijd bij mijn schoonmoeder en het is het kindje van mijn schoonzus en die zijn daar ook vaak. Maar ik vind mijn schoonzus niet echt een goede opvoeder. Het ventje mag alles. Hij slaat haar ook in het gezicht en dan zegt ze: "ga maar even in de hoek staan". Maar ze blijft dan heel rustig en het ventje lacht zich een ongeluk en zij lacht dan lekker vrolijk mee. Ik kan dit niet begrijpen.

Maar na jullie reacties heb ik toch wat meer moed gekregen en vanmiddag is hij bij mijn schoonmoeder, daar ga ik dan ook even heen en als hij het flikt, dan kan hij een uitbrander krijgen. Niet dat ik hem ga slaan ofzo, maar als hij Lara echt hard schopt, kan hij wel een tik(je) van me krijgen, want ik ben het zo zat. Ik vind het vooral niet eerlijk dat hij gewoon niet onder de indruk ergens van is... Als ik hem heel boos toespreek of mijn stem verhef dan lacht hij er gewoon om. Ik kan me daar zo kwaad over maken :boos:
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

je kunt het proberen natuurlijk maar ik zou mijn hond niet meer blootstellen aan zijn rotjoch. Als zijn ouders hem niet leren dat dit niet normaal is dan is er weinig hoop , gok ik zo.

Oh en van mij kreeg ie geen preek, maar een flinke draai om zijn oren :wink:
:pop:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”