Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gewoon graag klaar alstublieft.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Inge O schreef:
Maryanne schreef: Volgens de kinderarts hebben ze door de blijvende aanwezigheid van de kat antistoffen opgebouwd.
ik kan het niet laten :oeps: : ze hebben geen antistoffen opgebouwd, ze hebben juist geleerd géén antistoffen meer op te bouwen tegen iets zo onschuldigs als kat :wink: .
:smile: Jij hebt tenminste een medische achtergrond, al is het niet op het menselijk vlak. :mrgreen:
Yana
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Yana »

Ik heb het idee dat ik bij sommige personen geen goed kan doen. Allereerst ben ik een slecht persoon omdat ik mijn hond (waar ik heel veel van houd) weg doe. En ook bij deze zelfde personen kan ik ook geen goed doen als ik er toch voor kies om mijn hond wel te houden en te zien of ik er iets tegen de allergie van min zoon kan doen.

Dat snap ik nou niet...

Nou, ik vind dat ik geen slechte keuzes heb gemaakt. Ik heb alleen maar gedaan waarvan ik dacht dat ik daar goed in deed.
Iedereen maakt wel eens een verkeerde keuze en dat ik ook wel eens foute keuzes heb gemaakt, daar heb ik weer van geleerd. Daar zijn ze voor. En dat ik daar door deen en geen op word aangevallen vind ik dan weer erg kinderachtig. Alsof deze personen nog nooit eens een foute keuze in hun leven hebben gemaakt.

Ik denk persoonlijk dat jullie hier eens weer van leren. Stop met het zeuren en doe eens iets leuks...
Want hier word nou niemand vrolijk van. Dit is geen afzeik forum, maar een honden forum...
Afbeelding
Don't dream your life... Live your dreams...
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

christo schreef:
Ri@ schreef: Aanvallen en afgerekend, wat enorm overdreven omdat zo te zeggen, alleen omdat ik me afvraag hoe ze de allergie dan wel gaat aanpakken bij iemand die zo zwaar allergisch is dat hij 3 verschillende soorten medicijnen nodig heeft? Weet je hoe het is om net niet te stikken? En dan altijd? Gaat me ook helemaal niks aan, maar ik voorspel je dat iedereen de dupe gaat worden in deze situatie, zowel de hond als het kind. Het gaat helemaal niet of er wel of niet een fout wordt gemaakt. Maar dat iemand zich zo aangesproken voelt zegt mij genoeg.

Verder hou ik erover op want het gaat me inderdaad niks aan, kan er alleen met mijn verstand niet bij, dat is alles.
Waarom niet eerder erover ophouden, als je toch wel weet dat het je niet aangaat? En als Yana al gevraagd heeft om een beetje terughoudendheid in dezen? Je hebt het niet over hoe ze met haar hond omgaat, je hebt het over hoe ze met haar kind omgaat, en loopt daar commentaar over te leveren. Dat is toch van de ratten besnuffeld? Je snapt toch zelf wel dat dat kwetsend is? Om niet te zeggen aanmatigend.

Iemand die goed voor haar hond zorgt zal zeker goed voor haar kinderen zorgen. En het is aan haar om uit te zoeken wat de mogelijkheden zijn, klaar.
Hehe, helemaal mee eens.
Kunnen we het hier ook gezellig houden?! :ok:
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Inge O schreef:
Maryanne schreef: Volgens de kinderarts hebben ze door de blijvende aanwezigheid van de kat antistoffen opgebouwd.
ik kan het niet laten :oeps: : ze hebben geen antistoffen opgebouwd, ze hebben juist geleerd géén antistoffen meer op te bouwen tegen iets zo onschuldigs als kat :wink: .
Dat zal het zijn :ok: Maar er is dus hoe dan ook hoop.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Ik snap er ook niets van. Als je met de allergie van je zoon al van alles hebt geprobeerd, en als laatste kiest voor een goede herplaatsing... yep, dat snap ik heel goed.

En ineens, als de herplaatsing blijkt mislukt, dan ga je een afspraak maken met een kinderarts om te kijken of er nog iets aan te doen is? Ik mag hopen dat je zoontje met 3 puffers toch continu onder controle van de kinderarts staat?

Maar nu gaat het ineens prima. Twee dagen later? Ok, dat zal dan wel :19:
Yana
Vaste gebruiker

Marion. schreef:Ik snap er ook niets van. Als je met de allergie van je zoon al van alles hebt geprobeerd, en als laatste kiest voor een goede herplaatsing... yep, dat snap ik heel goed.

En ineens, als de herplaatsing blijkt mislukt, dan ga je een afspraak maken met een kinderarts om te kijken of er nog iets aan te doen is? Ik mag hopen dat je zoontje met 3 puffers toch continu onder controle van de kinderarts staat?

Marion, je trekt je conclusies te vroeg.
Wat ik al eerder heb gezegd, je weet niet hoe het er hier in huis aan toe gaat. En ook niet over het termijn en de periode waarin dit allemaal al speelt. Om dat te kunnen doen, moet je ons maar eerst eens beter kennen. En ons kennen doe je niet. Dus hou er nu astjeblieft over op.

Plus als ik zeg dat ik de kinderarts hier over bel, betekend niet dat hij niet meer onder controlle is. Nu moeten we hier over stoppen voordat ik echt mijn geduld hier in ga verliezen. Dat kortzichtige gedoe... vind ik echt onzinnig...
Laatst gewijzigd door Yana op 14 apr 2009 18:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Yana
Vaste gebruiker

Inge O schreef:
Maryanne schreef:
Inge O schreef:
Dat zal het zijn :ok: Maar er is dus hoe dan ook hoop.
dat klopt, een (kinder)allergie kan idd weer verdwijnen, op termijn :wink: .
En daar vestig ik al mijn hoop op, want dit hoorde ik ook later pas en dat wist ik dus niet
Afbeelding
Yana
Vaste gebruiker

Inge O schreef:
Yana schreef:
Inge O schreef:
Maryanne schreef: Dat zal het zijn :ok: Maar er is dus hoe dan ook hoop.
dat klopt, een (kinder)allergie kan idd weer verdwijnen, op termijn :wink: .
En daar vestig ik al mijn hoop op, want dit hoorde ik ook later pas en dat wist ik dus niet
ik hoop met je mee :ok: .
Dank je wel :ok:
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ri@ schreef:Is goed hoor, ik zal in het vervolg gaan stomzinnig gaan juichen bij dit soort berichten. :roll:
Als je dat al te zwaar valt, mag je je ook gewoon stil houden hoor. :wink:
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Joy C
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joy C »

iones schreef:
Joy C schreef:het zal allemaal wel, maar het hele gebeuren komt op mij nogal houtje touwtje over.
Denk je dat jij het beter had afgehandeld in haar plaats? Je moet je hond noodgedwongen herplaatsen en de hond komt terecht bij een vrouw die een man heeft die er uiteindelijk op tegen is? Wat zou jij dan doen?
Wat een gezeur allemaal! Daar kan Yana werkelijk helemaal niets mee.
Dat zeg ik toch niet, maar mag ik het vreemd vinden dat de hond eerst weg moet vanwege allergie kind, maar dan nu toch kan blijven? Ik kan dat niet rijmen nee. DAT vind ik dan dus houtje touwtje. Kijk, ik snap dat Yana de hond niet aan zijn lot overlaat, maar als je dan meteen praat over definitief toch blijven, kan ik dat niet geheel rijmen hoor.
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Carmen »

Yana, mijn man is ook astmatisch en allergisch. Wij konden vogels in huis houden doordat we continu een luchtreiniger aan hadden staan
Ondanks dat zij vroeger altijd honden in huis hadden groeit hij nu in zijn dertiger jaren pas echt over zijn allegien :N:
Maar met hulpmiddelen zoals die luchtreiniger was het goed te doen. Succes
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Joy C schreef:
iones schreef:
Joy C schreef:het zal allemaal wel, maar het hele gebeuren komt op mij nogal houtje touwtje over.
Denk je dat jij het beter had afgehandeld in haar plaats? Je moet je hond noodgedwongen herplaatsen en de hond komt terecht bij een vrouw die een man heeft die er uiteindelijk op tegen is? Wat zou jij dan doen?
Dat zeg ik toch niet, maar mag ik het vreemd vinden dat de hond eerst weg moet vanwege allergie kind, maar dan nu toch kan blijven? Ik kan dat niet rijmen nee. DAT vind ik dan dus houtje touwtje. Kijk, ik snap dat Yana de hond niet aan zijn lot overlaat, maar als je dan meteen praat over definitief toch blijven, kan ik dat niet geheel rijmen hoor.
Sluit ik me bij aan :ok:
Overigens moest de hond al tweemaal weg want hij was voor deze plaatsing ook al een keer herplaatst en terug gekomen.
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Marion. schreef:Ik snap er ook niets van. Als je met de allergie van je zoon al van alles hebt geprobeerd, en als laatste kiest voor een goede herplaatsing... yep, dat snap ik heel goed.

Van alles geprobeert zegt nog niet dat ze álles hebben geprobeert. Waarschijnlijk zijn er nog een flink aantal alternatieven over.
Een van de eerste dingen die ik van de HA te horen kreeg, toen mijn jongste zoon op heel jonge leeftijd bronchitis kreeg, was dat alle dieren het huis uit moesten. En ik denk dat er nog steeds veel artsen die mening zijn toegdaan. Kwam dus niks van in en het was dus ook helemaal niet nodig :neenee: .
Zoek eerst maar eens uit waar een kind op zou kunnen reageren. Ik zeg zou kunnen, want mijn zoon scoort het hoogst op huisstofmijt, maar eigenlijk reageert hij daar niet of nauwelijks op :19: .

Yana, ik hoop dat jullie er snel achterkomen of je zoontje echt op JarJar reageert. Succes iig.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

tineke schreef:
Joy C schreef:
iones schreef:
Overigens moest de hond al tweemaal weg want hij was voor deze plaatsing ook al een keer herplaatst en terug gekomen.
Wat haar beslissing alleen maar nog een heel stuk begrijpelijker maakt.
tineke

christo schreef:
tineke schreef:
Joy C schreef:
iones schreef: Denk je dat jij het beter had afgehandeld in haar plaats? Je moet je hond noodgedwongen herplaatsen en de hond komt terecht bij een vrouw die een man heeft die er uiteindelijk op tegen is? Wat zou jij dan doen?
Wat haar beslissing alleen maar nog een heel stuk begrijpelijker maakt.
Ah als je tot twee keer toe de verkeerde beslissing maakt voor je hond dan is het pas tijd om serieus aan een oplossing te gaan werken.
Nou inderdaad heel begrijpelijk :roll:
Yana
Vaste gebruiker

Ik kreeg inderdaad ook te horen dat ik Jar weg moest doen, dat hij daar op zou reageren. Mijn zoontje zat op dat moment aan de ventolin en de seratide, later moest hij de seratide afbouwen en op de fluxatide ofzoiets (ivm onderhoud) Een paar maand later nadat Jar weg was, heeft mijn zoon alles kunnen afbouwen en in Januari zijn zn neus amandelen verwijderd en heeft hij buisjes gekregen. Daarna was hij helemaal schoon. Ik ben inmiddels ook in deze periode verhuisd en heb ipv vloerbedekking laminaat in zijn kamer liggen en dit huis ventileerd beter.
Mijn zoon heeft nog wel veel snotneuzen en niest sinds een week of 3 veel. Maar of dat nu door een allergie komt, kan ik niet zeggen.
Dat ik de laatste keer de keuze had gemaakt om Jarjar bij Sandy te laten plaatsen rust nog steeds op mijn eerste belissing. Mijn zoon kon nadat JarJar weg was afbouwen van al zijn puffers. Ik had de ze beslissing misschien iets te snel genomen maar het ging net zo goed met mijn kind. En ik wist gewoon niet wat de juiste keuze was. Toen JarJar weg was, heb ik 2 dagen gehuild. Ik dacht dat JarJar nu wederom echt weg was en bij sandy kon blijven. Maandag werd ik weer gebeld en Jar kwam weer terug. Op dat moment heb ik mijn man gebeld en goed met hem gepraat, was dit wel nodig? Konden wij niet nog een keer proberen om JarJar hier in huis te nemen? Zou ons kindje wel echt allergisch zijn voor JarJar, of was dit slechts nog een na sleep van zijn vroeg geboorte en beademing?

Met mijn zoon gaat het nu nog steeds perfect. Ik wil nu gewoon zeker weten of mijn zoon nu echt allergisch is of niet. Op zo een jonge leeftijd valt dit gewoon moeilijk te zien. Het kan van alles zijn. Hij heeft voor zijn eerste een koemelkeiwit allergie gehad en moest op voeding van de apotheek. Nu heeft hij dat niet meer en drinkt sinds dat hij 14 maande oud is gewoon melk van de koe... Tsja, hoe dat nou ineens kan snap ik ook niet :denken: Hij zat door de koemelk onder de uislag en had eczeem, en had buikpijn... nu niet meer... rara hoe kan dit??? Hij kon niet met vier maanden oud al gepureerde worteltjes eten, daar werd hij ziek van. Nu eet hij alles, rara... Hoe kan dit??? :denken:
Je kunt alles hebben geprobeerd, spraytjes, pufjes... En pilletjes doe je gewoon nog niet bij een kind van onder 12 maanden oud :roll: En bovendien, als hij toen allergisch was voor koemelk en nu ineens niet meer, waarom zou dat dan niet bij Jar zo kunnen zijn?
En ja, dat bedacht ik me pas nadat hij bij Sandy terug kwam. Mag dat dan niet? Had ik hem dan toch maar weer de deur uit moeten sturen? Want uit jullie opmerkingen maak ik dat namelijk wel uit... Ja, goh... Dat iis pas idioot!!!
Ik had zoals ik al eerder zei, die beslissing genomen onder mijn eerdere bevindingen. Mijn zoon was schoon... En dat ik deze beslissing nu wel zo neem? Dikke vette NOU EN?! Nu is hij toch wel hier??? NOU EN?!
Gun ons dat beetje geluk dat hij toch wel hier zou kunnen blijven, hij is al zes jaar bij ons. Het is MIJN hond, MIJN vriend, MIJN maatje en dat is MIJN keuze!

Verder mag je denken wat je wilt, maar please val mij er niet mee aan... Wil je?! Laat ons in onze waarde, doe ik dat ook met jou...

En het is waar wat ze zeggen, dieren zijn beter dan mensen. Zij zullen je nooit veroordelen. Wat zij je geven is hun vriendschap en onvoowaardelijke liefde. En dat doet Jar nu ook en dat krijgt hij ook dubbel en dwars van mij terug ook!
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

de beste stuurlui staan blijkbaar nog steeds aan wal.... ik begrijp werkelijk niet waarom er altijd zo verschrikkelijk aanvallend gepost moet worden hier.
Yana komt terug op een eerder gemaakte beslissing, ja én?
Hebben jullie dat nooit gedaan in jullie leven?

Ik kan me voorstellen als je tot tweemaal toe probeert je hond, waar je zielsveel van houdt, te herplaatsen en hij komt tot twee keer toe weer terug dat je je dan toch wel een en ander gaat afvragen en probeert een andere oplossing voor het probleem te zoeken.

Ik ben in elk geval blij dat Jar mag blijven en ik duim heel hard dat het goed blijft gaan met het knulletje zodat het hondje fijn mag blijven waar ie heel erg gewenst is.
Heel veel succes gewenst Yana!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
LittleBoy
Actief

Ongelezen bericht door LittleBoy »

Mijn neefje was vroeger ook voor van alles allergisch als klein kind. Astma en alles... Is er allemaal 'uitgegroeid'. Wie weet heb je ook geluk, ik hoop het voor jullie. :)
Marion.

tineke schreef:Sluit ik me bij aan :ok:
Och jezus. En dat voor een Golden. Gelukkig dat ze zo'n mededogen hebben :jank: :jank: :jank:
Marion.

Yana schreef:Verder mag je denken wat je wilt, maar please val mij er niet mee aan... Wil je?! Laat ons in onze waarde, doe ik dat ook met jou...

En het is waar wat ze zeggen, dieren zijn beter dan mensen. Zij zullen je nooit veroordelen. Wat zij je geven is hun vriendschap en onvoowaardelijke liefde. En dat doet Jar nu ook en dat krijgt hij ook dubbel en dwars van mij terug ook!
Is goed. Laat jij Jar dan ook in zijn waarde?
tineke

Marion. schreef:
tineke schreef:Sluit ik me bij aan :ok:
Och jezus. En dat voor een Golden. Gelukkig dat ze zo'n mededogen hebben :jank: :jank: :jank:
Zeg maar niets meer anders loopt je pbbox zo vol :mrgreen:
Aan het verzoek dat niet te doen kan niet worden voldaan. :roll: .
Buiten hysterisch dus ook nog eens traag van begrip klaarblijkelijk :mrgreen:
L@nghaar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar

Ongelezen bericht door L@nghaar »

Het is altijd moeilijk oordelen over de situatie van een ander.

Oke, Jarjar is dan twee maal afgestaan maar aan de andere kant zij hebben hem ook weer terug genomen toen het bij de vorige eigenaren niet meer ging, dat zegt toch ook wel iets.

Ik hoop echt voor jullie en voor Jarjar dat het goed gaat met jullie zoontje zodat jullie weer volop kunnen genieten :ok:
Afbeelding
Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ik krijg nooit pb :jank:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
tineke

malinois schreef:ik krijg nooit pb :jank:
Nou is in dit geval niet zo'n gemis hoor
Hysterie en dramaqueens zijn volgens mij ook niet zo jouw ding :mrgreen:
Marion.

Langhaar schreef:Oke, Jarjar is dan twee maal afgestaan maar aan de andere kant zij hebben hem ook weer terug genomen toen het bij de vorige eigenaren niet meer ging, dat zegt toch ook wel iets.
Ja, dat zegt wel iets. Dat een Golden Retriever daar dus beslist NIET op zijn plek is. En dat het te danken is aan het karakter van een Golden dat hij zich in zijn lot berust.

Ik vind het diep triest.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

tineke schreef:
:N: ben ik meestal heel snel mee klaar idd. :mrgreen: :smile2:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
tineke

malinois schreef:
tineke schreef:
Daar ben ik dan weer te soft voor :mrgreen: :mrgreen:
Marion.

tineke schreef:Zeg maar niets meer anders loopt je pbbox zo vol :mrgreen:
Bingoooooooooooooooo :mrgreen:

Bingo, bingo, bingo.
Bingo, bingo, bingo.
Bingooooooooooo

:cheer: :cheer: :cheer:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

tineke schreef:
malinois schreef:
tineke schreef:
Daar ben ik dan weer te soft voor :mrgreen: :mrgreen:
jij? :smile2: je mag niet liegen :neenee: :mrgreen:
Afbeelding
tineke

Marion. schreef:
tineke schreef:Zeg maar niets meer anders loopt je pbbox zo vol :mrgreen:
Bingoooooooooooooooo :mrgreen:

Bingo, bingo, bingo.
Bingo, bingo, bingo.
Bingooooooooooo

:cheer: :cheer: :cheer:
We have a winner :cheer: :cheer:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”