Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond aangevallen Kooiwalbos ,Rotterdam

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Christa&Nadal schreef:
Aimee schreef:
Christa&Nadal schreef:
Aimee schreef: Aha, dus de boxer kwam niet linea recta op jouw hond afgestormd, ze ontmoette elkaar eerst, daarbij blafte je hond, en daarna vloog de boxer uit zijn plaat? Ik had namelijk de indruk gekregen uit je eerste verhaal dat de hond gewoon direct jouw hond greep, zonder dat er ook maar iets aan vooraf ging?
Er ging niets aan vooraf...de boxer stond ineens voor ons, Mijn hond en die van mijn zus hadden we bij ons geroepen en hebben niet eens inde gaten gehad dat er een hond was en dus even later breed staand voor ons stond...we konden niet eens reageren
Ik bedoel..ik kan hier niet van 'ontmoeten' praten.
Ik citeer :

"Het feit dat de boxer het niet accepteerde dat mijn hond van schrik blafte omdat er ineens een grote hond bij hem stond"

Je hond had in ieder geval de kans om te blaffen, dus er is dus wel degelijk contact geweest tussen beiden?
Mijn hond mag niet schrikken?...we moeten dus elke aanval accepteren??
Waarom komt ie überhaupt naar ons toe????
waarom wordt er nu net gedaan ofdat ik daar zat van "kom maar en val aan" wij hebben onze honden bij ons geroepen en nu wil ik weten waarom die man niet hetzelfde heeft gedaan.
Dat maakt wel degelijk uit, want je deed het overkomen alsof de hond gewoon al vanaf een afstand met het doel aan kwam rennen om je hond aan te vallen, en je hond daar verder niks van merkte totdat hij in de lucht gezwierd werd, er is dus eerst contact geweest, daar heeft jouw hond op gereageerd, jij zegt schrikken, dat kan maar lijkt me enigszins onwaarschijnlijk, en de hond grijpt, dat maakt het voor mij wel degelijk anders, want daarbij kan een uitval dus getriggerd zijn door het gedrag van je hond, daarmee geef ik jou of je hond niet de schuld, maar je hebt nog steeds te maken met honden. Plus dat je in een losloopgebied loopt, waarbij het inderdaad niet gebruikelijk is om je hond bij te houden. Als het echt zo is dat het vaker is voorgekomen dat de boxer dit gedaan heeft, had die man daar inderdaad helemaal niks te zoeken, is dat niet zo, dan kan je denk ik alleen maar spreken van een naar ongeluk. Succes met je zoektocht
Christa&Nadal
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Christa&Nadal »

MonaToetje schreef:
Christa&Nadal schreef:
MonaToetje schreef:Die persoon die jou dat vertelde wist toevallig ook niet waar die man woont???

Ik zeg niet dat je het gewoon maar moet laten waaien , maar ik snap niet waarom er meteen de politie bij word gehaald en posters worden opgehangen. Het lijkt wel een hetze.
Er is geen politie bijgehaald...we zijn alleen gaan vragen wat we konden doen..en kregen dus advies hetzelf op te lossen, waar ik dus mee bezig ben. ik heb hier ook pb's geschreven aan leden die daar lopen. Van 1 kreeg ik een bericht terug dat ze daar niet meer loopt, zonder een reden.
Maar als de politie je wel had aangeraden om aangifte te doen dan had je dat wel gedaan.

Begrijp me niet verkeerd: Ik vind het heel erg voor jullie dat jullie hondje aangevallen is , maar zoals je er mee omgaat lijkt het alsof je een " hetze " tegen die Boxer en zijn eigenaar begonnen bent.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je er met de eigenaar van de Boxer over wilt praten , maar wat voor nut heeft het om te vragen " waarom hij er niet op tijd bij was " en " waarom zijn hond de jouwe gebeten heeft "? Dat weet die eigenaar waarschijnlijk zelf niet eens. :19: En die posters ophangen vind ik gewoon erg ver gaan.
Nee, het is geen hetze....dat wordt verkeerd gezien.
Ik kan de brief weghalen, maar traceren doen we hem wel

Ik loop toch niet voor mijn plezier met mijn hond te wandelen, om altijd maar bang te zijn dat mijn hond wordt aangevallen?
Juist deze hond genomen, zodat ik weer kon gaan wandelen, wat ik zo graag doe..ik had er die dag juist 7 km op zitten, door een prattig gebied, dat ik maar voor de helft kende en nu eens helemaal gelopen was.
En dan zit je met met 3 man even te vertellen op een bank..broer ontmoet broer..lekker dollen samen..en dat gebeurd dit
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Christa&Nadal schreef:
malinois schreef:
Christa&Nadal schreef:Er hangt een brief, met de vraag of de eigenaar alsnog wil reageren.
Het is geen 'Wanted " poster
dus er staat op: gezocht boxer met tuigje?
dat is het enige?
Ik heb nl zo'n vermoeden van niet.
nee, ofdat de eigenaar van de boxer die mijn hond heeft aangevallen,
bij deze wil reageren

Het feit dat dát nu eenmaal is gebeurd, ga ik niet omheen draaien,
hij heeft mijn hond bijna doodgebeten....zonder ingrijpen van mijn moeder die de neus dichtkneep, zodat de boxer los moest laten, was dat zeker ook gebeurd, want we kregen zijn bek niet open!!!!
dat bedoel ik dus... ik zou in dat geval niet meer zo makkelijk meewerken...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

Ik vind deze hele discussie belachelijk. Waar kan je nu nog aan twijfelen, wat maakt het in hemelsnaam uit of het aangevallen hondje de boxer eerst aangeblaft heeft?
Die boxer heeft het hondje gegrepen en dat vind ik niet direct een helemaal normale hondse reactie en al helemaal geen acceptabele reactie. De boxer zal er sowieso een reden voor hebben gehad, maar als je een hond hebt die zo kan reageren zorg je ervoor dat hij niet eens in de buurt komt van andere honden. En je maakt mij niet wijs dat die boxer hiervoor altijd vriendelijk en sociaal is geweest en nu plotseling out of the blue een hond echt grijpt. Het zal misschien wel de eerste keer zijn dat het zo desastreus mis is gegaan, maar het bestaat niet dat er geen eerdere tekenen zijn geweest van dit soort gedrag.

Succes met het vinden van de eigenaar en ik hoop dat jullie allebei weer helemaal over de schrik heenkomen :ok:
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
Christa&Nadal
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Christa&Nadal »

Maxiem schreef:Ik vind deze hele discussie belachelijk. Waar kan je nu nog aan twijfelen, wat maakt het in hemelsnaam uit of het aangevallen hondje de boxer eerst aangeblaft heeft?
Die boxer heeft het hondje gegrepen en dat vind ik niet direct een helemaal normale hondse reactie en al helemaal geen acceptabele reactie. De boxer zal er sowieso een reden voor hebben gehad, maar als je een hond hebt die zo kan reageren zorg je ervoor dat hij niet eens in de buurt komt van andere honden. En je maakt mij niet wijs dat die boxer hiervoor altijd vriendelijk en sociaal is geweest en nu plotseling out of the blue een hond echt grijpt. Het zal misschien wel de eerste keer zijn dat het zo desastreus mis is gegaan, maar het bestaat niet dat er geen eerdere tekenen zijn geweest van dit soort gedrag.

Succes met het vinden van de eigenaar en ik hoop dat jullie allebei weer helemaal over de schrik heenkomen :ok:
Dank je wel!
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Maxiem schreef:Ik vind deze hele discussie belachelijk. Waar kan je nu nog aan twijfelen, wat maakt het in hemelsnaam uit of het aangevallen hondje de boxer eerst aangeblaft heeft?
Dank u.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

MonaToetje schreef:
Christa&Nadal schreef:
malinois schreef:
Christa&Nadal schreef:Er hangt een brief, met de vraag of de eigenaar alsnog wil reageren.
Het is geen 'Wanted " poster
dus er staat op: gezocht boxer met tuigje?
dat is het enige?
bij deze wil reageren

hij heeft mijn hond bijna doodgebeten....zonder ingrijpen van mijn moeder die de neus dichtkneep, zodat de boxer los moest laten, was dat zeker ook gebeurd, want we kregen zijn bek niet open!!!!
Ipv zo`n poster op te hangen, had je ook in het park aan andere hondenbazen kunnen rondvragen of zij misschien die man kennen. :wink:
precies...
wie weet is die man net zo geschrokken... ik schreef al eerder ik ga ook geen hele discussies voeren op dat moment eerst mn honden op een rustige plek en dat is in mn auto of thuis... daarna geef ik mijn adres en klaar.. geen heel circus en al helemaal geen aanplakbiljetten want dan is meewerken heel snel voorbij.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Christa&Nadal schreef:
MonaToetje schreef:
Christa&Nadal schreef:
malinois schreef:
ps. als ik daar dan terug zou komen en ik zag van die 'wanted'posters dan was het ook gelijk klaar overigens... ik heb een hekel aan zulke dingen...
Dus met andere woorden de boxer volgende slachtoffers laten maken??
tss, je kunt ook overdrijven hoor. :roll:
Wie weet is die man er zelf zo van geschrokken dat hij in het vervolg echt heel goed uitkijkt.
Je schreef zelf dat die man op jullie verzoek op zijn hond bleef zitten totdat jullie weg waren. Je kunt het hem nu niet achteraf gaan lopen verwijten dat hij zijn adres niet gegeven heeft.
Wellicht was hij er ook zo van geschrokken dat hij het gewoon vergeten is. :19:

Ik snap ook niet waarom moet er overal meteen de politie bijgehaald worden? :roll:

daarbij schreef je in je openingspost :
Christa&Nadal schreef:
Maar deze keer zagen we een boxer die we niet kende in de verte en we
riepen onze spelende 2 bij ons, in de hoop dat boxer en baas gewoon hun pad zouden vervolgen, dat een eind verder het bos inloopt.
En vervolgens schrijf je op pagina 2 dat dit niet de eerste keer is dat die hond een andere hond gegrepen heeft. Hoe kun jij dat weten als je die hond niet kende? :19:
Dan lees je niet goed , want dat hebben we gister pas gehoord...wijzelf hebben deze boxer pas voor het eerst gezien.

En ik verwijt hem niets, maar wil hem spreken....ik loop daar niet meer , maar er lopen daar nog veel andere kleine honden ...ik kan niet afwachten dat het een volgend keer wel fout afloopt. Dan zou ik het erg vinden dat ik niets gedaan heb.

En inderdaad hebben we dat ook gedaan..rondgevraagd daar, en de eerste man die we spraken kende deze boxer en vertelde dat die van hem ook door deze boxer was aangevallen...hij zei "vanuit een moment dat niets er op wees, vloog ie op mijn hond af".

En trouwens...moet ik het dan maar gewoon laten waaien? Ofdat het me niets doet dat een boxer mijn hond bijt en bijt en bijt en niet loslaat?????
ja maar wat wil je 'bespreken' dan?
ik zou echt geen discussie met je aangaan hoor...
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Christa&Nadal schreef:
Aimee schreef:
Christa&Nadal schreef:
Aimee schreef: Aha, dus de boxer kwam niet linea recta op jouw hond afgestormd, ze ontmoette elkaar eerst, daarbij blafte je hond, en daarna vloog de boxer uit zijn plaat? Ik had namelijk de indruk gekregen uit je eerste verhaal dat de hond gewoon direct jouw hond greep, zonder dat er ook maar iets aan vooraf ging?
Er ging niets aan vooraf...de boxer stond ineens voor ons, Mijn hond en die van mijn zus hadden we bij ons geroepen en hebben niet eens inde gaten gehad dat er een hond was en dus even later breed staand voor ons stond...we konden niet eens reageren
Ik bedoel..ik kan hier niet van 'ontmoeten' praten.
Ik citeer :

"Het feit dat de boxer het niet accepteerde dat mijn hond van schrik blafte omdat er ineens een grote hond bij hem stond"

Je hond had in ieder geval de kans om te blaffen, dus er is dus wel degelijk contact geweest tussen beiden?
Mijn hond mag niet schrikken?...we moeten dus elke aanval accepteren??
Waarom komt ie überhaupt naar ons toe????
waarom wordt er nu net gedaan ofdat ik daar zat van "kom maar en val aan" wij hebben onze honden bij ons geroepen en nu wil ik weten waarom die man niet hetzelfde heeft gedaan.
misschien omdat die man het niet wist van zijn hond?
Afbeelding
Moos
Zeer actief

malinois schreef:
misschien omdat die man het niet wist van zijn hond?
Dat vind ik ook altijd wel een mooie. Bij elk bijtincident hond/hond wat hier langs komt wordt er altijd geroepen dat het ook best de eerste keer geweest kan zijn.
Maar dat kan het natuurlijk net zo goed niet he? :wink:
Sowieso lijkt het mij nogal stug dat een hond gaat van prima vriendelijk met elke hond, naar opeens een andere hond meerdere malen bijten en in zijn bek schudden. Kan vast wel, maar de kans dat dat niet zo is lijkt me een stuk groter.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Christa&Nadal schreef:
MonaToetje schreef:
Christa&Nadal schreef:
MonaToetje schreef:Die persoon die jou dat vertelde wist toevallig ook niet waar die man woont???

Ik zeg niet dat je het gewoon maar moet laten waaien , maar ik snap niet waarom er meteen de politie bij word gehaald en posters worden opgehangen. Het lijkt wel een hetze.
Er is geen politie bijgehaald...we zijn alleen gaan vragen wat we konden doen..en kregen dus advies hetzelf op te lossen, waar ik dus mee bezig ben. ik heb hier ook pb's geschreven aan leden die daar lopen. Van 1 kreeg ik een bericht terug dat ze daar niet meer loopt, zonder een reden.
Maar als de politie je wel had aangeraden om aangifte te doen dan had je dat wel gedaan.

Begrijp me niet verkeerd: Ik vind het heel erg voor jullie dat jullie hondje aangevallen is , maar zoals je er mee omgaat lijkt het alsof je een " hetze " tegen die Boxer en zijn eigenaar begonnen bent.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je er met de eigenaar van de Boxer over wilt praten , maar wat voor nut heeft het om te vragen " waarom hij er niet op tijd bij was " en " waarom zijn hond de jouwe gebeten heeft "? Dat weet die eigenaar waarschijnlijk zelf niet eens. :19: En die posters ophangen vind ik gewoon erg ver gaan.
Nee, het is geen hetze....dat wordt verkeerd gezien.
Ik kan de brief weghalen, maar traceren doen we hem wel

Ik loop toch niet voor mijn plezier met mijn hond te wandelen, om altijd maar bang te zijn dat mijn hond wordt aangevallen?
Juist deze hond genomen, zodat ik weer kon gaan wandelen, wat ik zo graag doe..ik had er die dag juist 7 km op zitten, door een prattig gebied, dat ik maar voor de helft kende en nu eens helemaal gelopen was.
En dan zit je met met 3 man even te vertellen op een bank..broer ontmoet broer..lekker dollen samen..en dat gebeurd dit
welkom in de wereld die hond heet...
niet leuk maar dat hoort er wel bij helaas... ik heb het zelf ook meegemaakt hoor dus ik weet wat het is. Mijn hond heeft het op het nippertje gered...
Er zijn honden die niet met andere honden kunnen, er zijn mensen die totaal niet weten wat ze in hun handen hebben en er zijn mensen die het niet weten omdat de hond het nog nooit heeft laten zien...
Ik vertrouw geen enkele hond en geen enkele eigenaar tot het tegendeel bewezen is...
Afbeelding
Moos
Zeer actief

malinois schreef: Ik vertrouw geen enkele hond en geen enkele eigenaar tot het tegendeel bewezen is...
En dan roep jij je honden dus bij je he? En dan zijn er die aso's die hun stuiterbal dan toch nog op jouw honden af laten lopen :boos:
Nu was die hond niet eens een stuiterbal, maar een hond die gewoon flink greep. Over aso gesproken dan :19:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

dat kan wel... ik heb het bij mn eigen honden gehad van de een op de andere dag dus het kan zeker... honden die ik zelf 24/7 bij me heb en ken van voor naar achter en weer terug.

het belachelijke is de hetze die ze er van maakt met die posters... ik kan je vertellen dat als zij die niet dezelfde avond had verwijderd had ik het zelf gedaan maar die hadden er echt geen 24 uur gehangen hoor... :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:
malinois schreef: Ik vertrouw geen enkele hond en geen enkele eigenaar tot het tegendeel bewezen is...
En dan roep jij je honden dus bij je he? En dan zijn er die aso's die hun stuiterbal dan toch nog op jouw honden af laten lopen :boos:
Nu was die hond niet eens een stuiterbal, maar een hond die gewoon flink greep. Over aso gesproken dan :19:
ja dan schop ik hem weg... :19: Verder zoek ik dus de mensen en de honden uit, dus even grote honden, honden waarvan ik de eigenaar goed ken, honden die ik zelf goed ken etc.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

malinois schreef:
Moos schreef:
ja dan schop ik hem weg... :19: Verder zoek ik dus de mensen en de honden uit, dus even grote honden, honden waarvan ik de eigenaar goed ken, honden die ik zelf goed ken etc.
En als TS had geschreven dat ze die Boxer weg had geschopt, nog voor er echt wat was gebeurd, omdat hij te dichtbij kwam met een nare houding terwijl zij haar hondje netjes bij zich hield..............nouuuu dan waren de reacties ook erg leuk geweest :mrgreen:
Of denk je dat iedereen dan was gaan roepen "gelijk heb je, moeten ze die Boxer maar bij zich houden". Nee he? Dan was het namelijk een gevalletje geweest van bange kleine hondenbaas, en weet je wel dat je zo je hondje ook bang maakt! Etc etc.

Op de een of andere manier zodra een kleiner hondje gegrepen wordt moet er altijd gezocht worden naar redenen of excuses waarom het 'normaal' was, of te verwachten of of of, maar iig noooooooit alleen maar de schuld van de grotere aanvallende hond.
Heel irritant vind ik dat, en ook heel oneerlijk. :wink:
Laatst gewijzigd door Moos op 22 mei 2009 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:
malinois schreef:
Moos schreef:
En als TS had geschreven dat ze die Boxer weg had geschopt, nog voor er echt wat was gebeurd, omdat hij te dichtbij kwam met een nare houding terwijl zij haar hondje netjes bij zich hield..............nouuuu dan waren de reacties ook erg leuk geweest :mrgreen:
Of denk je dat iedereen dan was gaan roepen "gelijk heb je, moeten ze die Boxer maar bij zich houden". Nee he? Dan was het namelijk een gevalletje geweest van bange kleine hondenbaas, en weet je wel dat je zo je hondje ook bang maakt! Etc etc.
nee hoor, want ik schop vriendelijke hondjes ook weg, voor hun eigen best wil...als ze niet reageren op mn brul die ik vooraf geef en de waarschuwingen van mn eigen hond.
Overigens doe ik dat dus ook als ik met een pup bijv. loop... ik zoek de mensen uit en de honden en niet vreemde honden zelf... dan til ik mn pup wel op als ik veel vreemde honden zie, dat hoef ik allemaal niet...
Afbeelding
Moos
Zeer actief

malinois schreef:
nee hoor, want ik schop vriendelijke hondjes ook weg, voor hun eigen best wil...
Overigens doe ik dat dus ook als ik met een pup bijv. loop... ik zoek de mensen uit en de honden en niet vreemde honden zelf...
Ach kom op, jij weet net zo goed als ik dat het dan geen topic was geworden van "prima, lekker wegschoppen die grote honden bij je kleine hondje".
Dat weet je best wel :mrgreen:
Afbeelding
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Belachelijk is het om er altijd vanuit te gaan dat de baas van de " bijter " een onverantwoordelijke oelewapper is, die het niets kan schelen hoe het met het andere hondje gaat en vantevoren wist dat de hond niet met andere honden overweg kan . :19:

Ik heb trouwens ook een teefje gehad die van de èèn op de andere dag " ineens " niet meer met mijn andere honden overweg kon. Ging daarvoor altijd goed. :19:
Laatst gewijzigd door MonaToetje op 22 mei 2009 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:
malinois schreef:
nee hoor, want ik schop vriendelijke hondjes ook weg, voor hun eigen best wil...
Overigens doe ik dat dus ook als ik met een pup bijv. loop... ik zoek de mensen uit en de honden en niet vreemde honden zelf...
Ach kom op, jij weet net zo goed als ik dat het dan geen topic was geworden van "prima, lekker wegschoppen die grote honden bij je kleine hondje".
Dat weet je best wel :mrgreen:
mijn hond is wel iets belangrijker dan wat 'men' hier van mij vind hoor :wink: dus ik zou er niet zo warm of koud van worden wat iemand van mij denkt...
Ik doe dat dus wel...

Je kunt je hond ook oppakken :19: Is laatst nog een heel topic aan gewijdt... maar het gaat me nu niet om de daadwerkelijke aktie maar wel het gebeuren er omheen... direct politie, aanplakbiljetten etc.
Daar heb ik een hekel aan... probeer het eerst op een andere manier op te lossen, rondvragen, er wat vaker komen etc. Dan nog moet je niet de illusie hebben dat mensen complete discussies hieraan willen wijden... dat zou ik dus ook niet doen... ik betaal je dierenarts en daarmee klaar...
Afbeelding
Moos
Zeer actief

malinois schreef:
mijn hond is wel iets belangrijker dan wat 'men' hier van mij vind hoor :wink: dus ik zou er niet zo warm of koud van worden wat iemand van mij denkt...
Ik doe dat dus wel...
Ja, maar het gaat dus niet om jou. Het gaat om TS, en mijn punt is dat wat ze ook gedaan zou hebben het niet goed was geweest. Zou ze die Boxer weg hebben geschopt omdat hij aan kwam lopen dan was ze een zeikerd die haar kleine hondje zo bang maakte. Nu is haar hondje dus fors gegrepen door een hond die hen benaderde, en dan nog, dan NOG, gaan mensen bedenken op wat voor manier het toch stiekem ook een pietsie beetje aan dat kleine hondje gelegen kan hebben.
Ik vind dat flauw, heel flauw.
Je kunt je hond ook oppakken :19: Is laatst nog een heel topic aan gewijdt... maar het gaat me nu niet om de daadwerkelijke aktie maar wel het gebeuren er omheen... direct politie, aanplakbiljetten etc.
Daar heb ik een hekel aan... probeer het eerst op een andere manier op te lossen, rondvragen, er wat vaker komen etc. Dan nog moet je niet de illusie hebben dat mensen complete discussies hieraan willen wijden... dat zou ik dus ook niet doen... ik betaal je dierenarts en daarmee klaar...
Nee, die aanplakbiljetten zou ook niet mijn manier zijn had ik ook al gezegd :wink:
Afbeelding
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
MonaToetje schreef:
Christa&Nadal schreef:
malinois schreef: dus er staat op: gezocht boxer met tuigje?
dat is het enige?
bij deze wil reageren

Ipv zo`n poster op te hangen, had je ook in het park aan andere hondenbazen kunnen rondvragen of zij misschien die man kennen. :wink:
precies...
wie weet is die man net zo geschrokken... ik schreef al eerder ik ga ook geen hele discussies voeren op dat moment eerst mn honden op een rustige plek en dat is in mn auto of thuis... daarna geef ik mijn adres en klaar.. geen heel circus en al helemaal geen aanplakbiljetten want dan is meewerken heel snel voorbij.
Tja, Portia is ook een keer door een Bouvier aangevallen. Vond ik ook niet leuk en ik kon die hond op dat moment ook schieten, want Portia is een supersociaal beestje. Maar dat de baas er alles aan deed om zijn mormel van de mijne af te halen en erna vroeg of Portia oke is , was voor mij meer als genoeg. Want wat schiet je er mee op om te vragen waarom die hond de mijne gebeten heeft? Niets toch!
als ik hem nu nog tegenkom heeft hij zijn hond altijd aan de lijn , trouwens.
(met dank aan Desi)
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:
malinois schreef:
Ik doe dat dus wel...
Ja, maar het gaat dus niet om jou. Het gaat om TS, en mijn punt is dat wat ze ook gedaan zou hebben het niet goed was geweest. Zou ze die Boxer weg hebben geschopt omdat hij aan kwam lopen dan was ze een zeikerd die haar kleine hondje zo bang maakte. Nu is haar hondje dus fors gegrepen door een hond die hen benaderde, en dan nog, dan NOG, gaan mensen bedenken op wat voor manier het toch stiekem ook een pietsie beetje aan dat kleine hondje gelegen kan hebben.
Ik vind dat flauw, heel flauw.
Nee, die aanplakbiljetten zou ook niet mijn manier zijn had ik ook al gezegd :wink:
dat laatste heb ik het dus ook voornl over...
Want daarmee snij je jezelf in de vingers ben ik bang.

en ik neem aan dat TS haar hondje ook belangrijker is dan de algehele mening hier en wat anderen wel niet van haar zullen denken... dus zul je in het vervolg (want hier kun je niets meer aan doen) toch zelf aktie moeten ondernemen want je moet er maar vanuit gaan dat anderen dit niet doen...
En dat zal dus inhouden dat je heel voorzichtig zal moeten zijn met grote honden versus kleine honden (vreemde heb ik het dan over).
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Ik snap het hele zoeken naar 'wie is de schuld' niet. Er is een aanvaring geweest tussen 2 honden, en het is goed afgelopen. Klaar, en fijn toch?
Maxiem
Zeer actief

Marion. schreef:Ik snap het hele zoeken naar 'wie is de schuld' niet. Er is een aanvaring geweest tussen 2 honden, en het is goed afgelopen. Klaar, en fijn toch?
Dat noem jij goed? Okee, het hondje is niet dood, maar wel gewond en waarschijnlijk behoorlijk geschrokken.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:Ik snap het hele zoeken naar 'wie is de schuld' niet. Er is een aanvaring geweest tussen 2 honden, en het is goed afgelopen. Klaar, en fijn toch?
zo denk ik er ook over...
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Maxiem schreef:
Dat noem jij goed? Okee, het hondje is niet dood, maar wel gewond en waarschijnlijk behoorlijk geschrokken.
dus moet je maar complete filosofien gaan bedenken waarom een hond dit doet, moet je iemand maar aan de schandpaal nagelen etc. :roll:
Wat schiet je daarmee op?
Het is beurt... zoiets kan gebeuren als je een hond hebt...nee is niet leuk maar het gebeurd wel.
Afbeelding
Marion.

Moos schreef:Sowieso lijkt het mij nogal stug dat een hond gaat van prima vriendelijk met elke hond, naar opeens een andere hond meerdere malen bijten en in zijn bek schudden. Kan vast wel, maar de kans dat dat niet zo is lijkt me een stuk groter.
Mwah, de enige keer dat Saar gegrepen is (of nee, de enige keer dat ze niets deed, en me aankeek van "vrouwtje, dag dan maar, hier kan ik niet tegenop") hadden we het ruim voor we de honden bij elkaar kwamen al over. Teven? Ok, dat gaat helemaal prima!
En ze liepen al zo'n 2 minuten rond elkaar, en ineens greep Boxer 1 ook Saar inclusief doodschudden.
We hebben daarna nog even doorgepraat, en die baasjes begrepen er helemaal niets van. Met reuen was het wel eens mot, maar met teven nooit (ik heb toen ook nog ergens een topic geopend of Saar misschien een manwijf was :mrgreen: )

Maar goed. Dat kan natuurlijk prima. Ik kan ook met het gros van de mensen goed opschieten, en soms zit er eentje tussen waaraan ik bij de eerste ontmoeting al een bloedhekel heb.
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

Maxiem schreef:
Ik denk dat TS er meer bij gebaat is om aan haar en haar hondje zijn angst/trauma voor grote kortharige honden te werken. :wink:

Misschien komt ze de baas van de Boxer ooit nog een keer tegen en bied hij dan zijn excuses aan?
(met dank aan Desi)
Marion.

Maxiem schreef:
Ja, dat noem ik goed ja. Welcome in the real life. Je kunt je hond natuurlijk ook gewoon in een porceleinkast zetten, dan is er geen enkel gevaar van de grote boze buitenwereld.
Maxiem
Zeer actief

Marion. schreef:
Maxiem schreef:
Ja, dat noem ik goed ja. Welcome in the real life. Je kunt je hond natuurlijk ook gewoon in een porceleinkast zetten, dan is er geen enkel gevaar van de grote boze buitenwereld.
Dank je voor de tip, maar dat is niet nodig. Okee, dus elke afloop die niet de dood betekent is goed? Ik zal het onthouden :roll:
Kom op, ik weet ook best dat het nog veel erger had kunnen aflopen, maar dat betekent nog niet dat dit goed is.
Ik ben het echt even kwijt in deze discussie hoor.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”