Ik vind persoonlijk toch de slankere labs mooier, maar inderdaad, je hebt gelijk: vroeger waren ze ook al wat grover zoals de show-types van vandaag.''JP'' schreef:prachtig die oude pics van labrador retrievers!, wat mij altijd opvalt is dat dit niet de hele slanke types zijn waar altijd over gesproken word, er word altijd gezegd dat het zwaargebouwde type van nu echt geen labrador meer is, zo gaf mn vrouw hier pas de vader van mijn pup als mooi voorbeeld voor een lab(precious neelix), en gelijk werd hij afgebrand ondanks zijn titels, door zijn grove voorkomen?, er word gezegd dat het type van nu verpest is, en gecreeerd door ons zelf, maar ik denk eerder dat die overdreven volslanke types naar onze hand en doel zijn gecreeerd, om in de jacht dus nog beter te presteren, zo is er dus het jacht type en het show type ontstaan, maar ik ben echt van mening dat het showtype dichter bij het oude type staat, dan die overdreven slanke labradors, die ik persoonlijk weer echt niet mooi vind, ik weet dat je tegenwoordig veel te dikke labradors ziet, dit ligt aan de eigenaar uiteraard, maar een flinke grove bouw hoort een echte labrador in mijn ogen wel te hebben.....
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vroeger en nu
Moderator: moderatorteam
- Maxine
- Zeer actief
Re: Vroeger en nu

-
''JP''
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): ''labrador retriever''
''jack russel terrier''
''rottweiler''
Maxine schreef:Ik vind persoonlijk toch de slankere labs mooier, maar inderdaad, je hebt gelijk: vroeger waren ze ook al wat grover zoals de show-types van vandaag.''JP'' schreef:prachtig die oude pics van labrador retrievers!, wat mij altijd opvalt is dat dit niet de hele slanke types zijn waar altijd over gesproken word, er word altijd gezegd dat het zwaargebouwde type van nu echt geen labrador meer is, zo gaf mn vrouw hier pas de vader van mijn pup als mooi voorbeeld voor een lab(precious neelix), en gelijk werd hij afgebrand ondanks zijn titels, door zijn grove voorkomen?, er word gezegd dat het type van nu verpest is, en gecreeerd door ons zelf, maar ik denk eerder dat die overdreven volslanke types naar onze hand en doel zijn gecreeerd, om in de jacht dus nog beter te presteren, zo is er dus het jacht type en het show type ontstaan, maar ik ben echt van mening dat het showtype dichter bij het oude type staat, dan die overdreven slanke labradors, die ik persoonlijk weer echt niet mooi vind, ik weet dat je tegenwoordig veel te dikke labradors ziet, dit ligt aan de eigenaar uiteraard, maar een flinke grove bouw hoort een echte labrador in mijn ogen wel te hebben.....
ieder zijn smaak.....
- Maxine
- Zeer actief
Gelukkig maar! Dat brengt lekker veel diversiteit!''JP'' schreef:Maxine schreef:Ik vind persoonlijk toch de slankere labs mooier, maar inderdaad, je hebt gelijk: vroeger waren ze ook al wat grover zoals de show-types van vandaag.''JP'' schreef:prachtig die oude pics van labrador retrievers!, wat mij altijd opvalt is dat dit niet de hele slanke types zijn waar altijd over gesproken word, er word altijd gezegd dat het zwaargebouwde type van nu echt geen labrador meer is, zo gaf mn vrouw hier pas de vader van mijn pup als mooi voorbeeld voor een lab(precious neelix), en gelijk werd hij afgebrand ondanks zijn titels, door zijn grove voorkomen?, er word gezegd dat het type van nu verpest is, en gecreeerd door ons zelf, maar ik denk eerder dat die overdreven volslanke types naar onze hand en doel zijn gecreeerd, om in de jacht dus nog beter te presteren, zo is er dus het jacht type en het show type ontstaan, maar ik ben echt van mening dat het showtype dichter bij het oude type staat, dan die overdreven slanke labradors, die ik persoonlijk weer echt niet mooi vind, ik weet dat je tegenwoordig veel te dikke labradors ziet, dit ligt aan de eigenaar uiteraard, maar een flinke grove bouw hoort een echte labrador in mijn ogen wel te hebben.....
ieder zijn smaak.....

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik vind bij de Labradors het meest opvallende verschil tussen toen en nu dat er toen bij de zwarte Labradors blijkbaar niet zo'n probleem gemaakt werd van wat wit hier en daar. Wit aan de pootjes, snuiten (volgens mij, of het moet een extreem oude hond geweest zijn die heel licht grijs om de neus is) en witte borstvlekken. Ik vind dat eerlijk gezegd niet lelijk staan.
Tegenwoordig zie je dat volgens mij zelden tot nooit meer, dat een Labrador (iets van) wit heeft.
Tegenwoordig zie je dat volgens mij zelden tot nooit meer, dat een Labrador (iets van) wit heeft.
- Maxine
- Zeer actief
Zowat alle labradors (toch zeker in het begin van hun ontstaan) hadden hier en daar wat wit. En nee, dat was niet door de ouderdom.LongFields schreef:Ik vind bij de Labradors het meest opvallende verschil tussen toen en nu dat er toen bij de zwarte Labradors blijkbaar niet zo'n probleem gemaakt werd van wat wit hier en daar. Wit aan de pootjes, snuiten (volgens mij, of het moet een extreem oude hond geweest zijn die heel licht grijs om de neus is) en witte borstvlekken. Ik vind dat eerlijk gezegd niet lelijk staan.

- Maxine
- Zeer actief
-
Ayurveda
- Zeer actief
Leuk om te zien die fotos van vroeger
een aantal afbeeldingen kwam ik ook in die documantaire Pedigree dogs exposed tegen
en ik moet wel zeggen dat ik vind dat veel rassen zo worden doorgefokt op uiterlijk dat ik me af vraag of men het nog wel belangrijk vind hoe gezond het ras is...
een aantal afbeeldingen kwam ik ook in die documantaire Pedigree dogs exposed tegen
en ik moet wel zeggen dat ik vind dat veel rassen zo worden doorgefokt op uiterlijk dat ik me af vraag of men het nog wel belangrijk vind hoe gezond het ras is...

- Maxine
- Zeer actief
Die documentaire heb ik ook gezien... wat vreselijk.Ayurveda schreef:Leuk om te zien die fotos van vroeger

-
Ayurveda
- Zeer actief
Ja erg he!Maxine schreef:Die documentaire heb ik ook gezien... wat vreselijk.Ayurveda schreef:Leuk om te zien die fotos van vroeger
Ik bekijk mijn mopsje nu ook net ff anders...
Maja die had mijn vriend al toen ik hem leerde kennen en ondanks zn vreselijke gesnurk en geknor is die heel erg lief!

- Maxine
- Zeer actief
Ik vond alles wat ik daar gezien heb héél erg! Die cavaliers en die boxer....Ayurveda schreef:Ja erg he!Maxine schreef:Die documentaire heb ik ook gezien... wat vreselijk.Ayurveda schreef:Leuk om te zien die fotos van vroeger
Ik bekijk mijn mopsje nu ook net ff anders...![]()
Maja die had mijn vriend al toen ik hem leerde kennen en ondanks zn vreselijke gesnurk en geknor is die heel erg lief!![]()

-
Ayurveda
- Zeer actief
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Ik heb ook nog wat oude lab plaatjes gevonden.
Deze zijn weer heel anders dan sommige die hierboven staan, toen waren er ook al verschillende types dus.
1904

1915

1926, mooie hond vind ik!

1936, deze vind ik ook mooi!

En nog een oude goldenfoto

Deze zijn weer heel anders dan sommige die hierboven staan, toen waren er ook al verschillende types dus.
1904

1915

1926, mooie hond vind ik!

1936, deze vind ik ook mooi!

En nog een oude goldenfoto

- samantha!
- Zeer actief
En ook nog wat oude plaatjes van sint bernards:
1890

1897

1899

1890

1897

1899

- Maxine
- Zeer actief
@samantha!
Die oude lab foto's van jou komen uit 1900. Toen hadden de labs al geen witte snuit, poten of bles meer. En zooo veel verschil qua bouw zie ik niet echt hoor, maar ja, ik ben geen expert. XD
Die oude lab foto's van jou komen uit 1900. Toen hadden de labs al geen witte snuit, poten of bles meer. En zooo veel verschil qua bouw zie ik niet echt hoor, maar ja, ik ben geen expert. XD

- samantha!
- Zeer actief
Bij jou komen ze toch ook uit 1900, op de 1e 3 na.Maxine schreef:@samantha!
En nou net de 1e 3 kan je niks van zeggen (behalve dat ze wat wit, of misschien is het wel gewoon grijs? hebben) omdat ze liggen op de foto
Laatst gewijzigd door samantha! op 27 feb 2010 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.
- Maxine
- Zeer actief
Begin 1900 bedoelde ik eigenlijk. XDsamantha! schreef:Bij jou komen ze toch ook uit 1900, op de 1e 3 na.Maxine schreef:@samantha!
En nou net de 1e 3 kan je niks van zeggen omdat ze liggen op de foto
Ja, ok, daar heb je gelijk in.

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Volgens mij is dat bij heel veel rassen inderdaad gewoon het geval. En dan is het maar net welk plaatje je erbij pakt om met tegenwoordig te vergelijken. Voor zowel heel grote verschillen tussen toen en nu als hele grote overeenkomsten is ongetwijfeld wel een toen én een nu plaatje te vinden die je bewering kan staven.samantha! schreef: toen waren er ook al verschillende types dus.
- samantha!
- Zeer actief
Ja, dat denk ik inderdaad ook.LongFields schreef:Volgens mij is dat bij heel veel rassen inderdaad gewoon het geval. En dan is het maar net welk plaatje je erbij pakt om met tegenwoordig te vergelijken. Voor zowel heel grote verschillen tussen toen en nu als hele grote overeenkomsten is ongetwijfeld wel een toen én een nu plaatje te vinden die je bewering kan staven.samantha! schreef: toen waren er ook al verschillende types dus.
- Danoontje powerrr
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
- Aantal honden: 2
-
idorh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
- Contacteer:
Hollandseherder van mijn opa, foto 1912.
Gr Bertus.

Gr Bertus.

- Sjoera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier
- Sjoera
- Zeer actief
De Shiba Inu:
Een Shiba uit 1928 (let op de oren):

Een Shiba uit 1948

Een Shiba nu:

Een Shiba uit 1928 (let op de oren):

Een Shiba uit 1948

Een Shiba nu:

- Sjoera
- Zeer actief
- Sjoera
- Zeer actief
(Met dank aan de Tibetaanse Terrier Nieuws Site)
Tibetaanse Terrier 1922:

Eerste erkende nest buiten Tibet 1927:

Een Tibetaan zoals ze nu in Tibet leven:

En zie (mijn) Tibetaan Shinji:
Tibetaanse Terrier 1922:

Eerste erkende nest buiten Tibet 1927:

Een Tibetaan zoals ze nu in Tibet leven:

En zie (mijn) Tibetaan Shinji:

- Maxine
- Zeer actief
- Maxine
- Zeer actief
De weimaraner in 1871:

1947: (Achterste hond is een Duitse korthaar pointer.)

Ook in 1947: Casar von Gaiberg (Aka. Tell) was de stamvader van de weimaraner:

En nu:

1947: (Achterste hond is een Duitse korthaar pointer.)

Ook in 1947: Casar von Gaiberg (Aka. Tell) was de stamvader van de weimaraner:

En nu:

- Sjoera
- Zeer actief
- Maxine
- Zeer actief
De duitse dog in 1879

1933:

1939:
15 October 1958:

Ik vond nog héél veel andere foto's, maar daar vond ik jammer genoeg de datum niet bij.

1933:

1939:
15 October 1958:

Ik vond nog héél veel andere foto's, maar daar vond ik jammer genoeg de datum niet bij.

- Sjoera
- Zeer actief
- Maxine
- Zeer actief
Of net hoe weinig ze zijn veranderd!Sjoera schreef:Wat zijn die oude plaatjes toch prachtig!
Leuk om te zien hoe een ras veranderd.