Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

de RAD is een lachetje.

Alles over de RAD.

Moderator: moderatorteam

Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Re: de RAD is een lachetje.

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

bennie schreef:Dus zonder controle geen vooruitgang? Wat een rare gedachte...
Idd zonder controle geen vooruitgang. Zonder flitspalen wordt er bv echt geen 100 gereden op de snelweg. Een wet welke niet te controleren is, valt ook niet te handhaven en kan dus beter niet aanwezig zijn.
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

hondenvriend schreef:gewoon iedereen die een hond wil een test laten doen. en kijken of die wel geschikt is om een hond te hebben. nou dan vallen er een hoop af en wordt er een hoop leed bespaard.
Tuurlijk. En wie gaat die test beoordelen? Bepaal jij dan welk antwoord niet klopt? :19:
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

malinois schreef:
nee het heeft geen zin... kijk naar het simpele vb van opruimplicht van hondenstront... nou er liggen hier nog hele bergen simpelweg omdat de controle er zo goed als niet is... Kan ook niet, kost veel te veel geld en mensen...
Nou wat een onzin. Dat niet iedereen het niet opruimt wil nog niet zeggen dat niemand het doet.
bennie
Zeer actief
Border Collie

Anne&Taar schreef:
Idd zonder controle geen vooruitgang. Zonder flitspalen wordt er bv echt geen 100 gereden op de snelweg. Een wet welke niet te controleren is, valt ook niet te handhaven en kan dus beter niet aanwezig zijn.
Dit vind ik regelrechte bullshit.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

bennie schreef:
malinois schreef:
nee het heeft geen zin... kijk naar het simpele vb van opruimplicht van hondenstront... nou er liggen hier nog hele bergen simpelweg omdat de controle er zo goed als niet is... Kan ook niet, kost veel te veel geld en mensen...
Nou wat een onzin. Dat niet iedereen het niet opruimt wil nog niet zeggen dat niemand het doet.
dan werkt het niet want 99% ligt er nog... je hebt niks aan niet werkende wetjes en regeltjes omdat er geen centjes zijn om deze te controleren.
Je resultaat is 0 en het kost nu geld.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
bennie
Zeer actief
Border Collie

malinois schreef:
bennie schreef:
malinois schreef:[..]

dan werkt het niet want 99% ligt er nog... je hebt niks aan niet werkende wetjes en regeltjes omdat er geen centjes zijn om deze te controleren.
Je resultaat is 0 en het kost nu geld.
Flauwekul, dat is jouw visie. Ik ervaar hier dat het prima werkt en ik ben er blij mee, anders zou ik meerdere keren per dag in een drol staan. Gezien je visie hierin ga ik er vanuit dat je zelf ook niet opruimt?
malinois
Zeer actief
Contacteer:

bennie schreef: Flauwekul, dat is jouw visie. Ik ervaar hier dat het prima werkt en ik ben er blij mee, anders zou ik meerdere keren per dag in een drol staan. Gezien je visie hierin ga ik er vanuit dat je zelf ook niet opruimt?
Ik niet idd. de mijne gaan nl. naar een industrieterrein en daar doen ze het in de bossen...
is ook geen opruimplicht is eigen terrein nl. geen gemeenteterrein.
Ik woon wel op 10 meter van een losloopbos dus zie heel goed dat er 0,0 opgeruimd wordt...werkt niet dus zonde geld.
Dus geen flauwekul
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
bennie
Zeer actief
Border Collie

malinois schreef:
bennie schreef: Flauwekul, dat is jouw visie. Ik ervaar hier dat het prima werkt en ik ben er blij mee, anders zou ik meerdere keren per dag in een drol staan. Gezien je visie hierin ga ik er vanuit dat je zelf ook niet opruimt?
Ik niet idd. de mijne gaan nl. naar een industrieterrein en daar doen ze het in de bossen...
Ik woon wel op 10 meter van een losloopbos dus zie heel goed dat er 0,0 opgeruimd wordt...werkt niet dus zonde geld.
Dus geen flauwekul
En omdat het daar waar jij het ziet niet werkt, werkt het nergens?
malinois
Zeer actief
Contacteer:

bennie schreef:
malinois schreef:
Dus geen flauwekul
En omdat het daar waar jij het ziet niet werkt, werkt het nergens?
zeg ik dat? hier is het dus zonde gemeentegeld het werkt niet...
als iets niet werkt moet je het afschaffen... zeker als je niet de mensen hebt om de naleving te controleren.
Afbeelding
demon
Actief
Mijn ras(sen): siberian husky's en amerian akita
Contacteer:

Ongelezen bericht door demon »

Geen berichten of andere media aan besteden, zorgen dat je met een vechthond niet negatief in de media komt en fokkers moet kijken waar hun pup heen gaat.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

tineke schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik ,sinds de rad is afgeschat ,niet vrolijk wordt van wat er allemaal gefokt wordt.
Je wordt dood gegooid met advertenties van pitjes ,ook heel vaak gekruist met andere rassen , oa mastino.
Het lijkt mij gezien het gigantische aanbod wat je nu ziet toch echt niet mogelijk om al deze honden bij een verantwoordelijk baasje te plaatsen,bij het overgrote deel van deze advertenties heb ik ook nog niet eens de illusie dat dat de bedoeling is.
Ik ben absoluut voor het afschaffen van de rad ,maar deze ontwikkeling baart mij toch wel wat zorgen want je kunt erop wachten dat er incidenten gaan komen en dan moet je maar zien wat er uit voorkomt.

ik ben voor het afschaffen van inslapen van honden alleen op uiterlijk, maar alle regelgevind ineens loslaten vind ik idioot en de oorzaak van alle ellende die je nu ziet.

ik ben mede hierdoor gestopt met fokken. ik vind het heel jammer maar hier ga ik geen pups tussen gooien :neenee: ik ben doodsbang voor de evaluatie van de afschaffing
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

demon schreef:Geen berichten of andere media aan besteden, zorgen dat je met een vechthond niet negatief in de media komt en fokkers moet kijken waar hun pup heen gaat.

ja en dat gebeurt dus niet.

als ik nu een staff wilde zou ik zo niet weten waar ik hem zou halen. misschien 2 fokkers in nederland waarvan ik denk (niet weet) dat het goed zit.
Afbeelding
wenmart20
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door wenmart20 »

demon schreef:Geen berichten of andere media aan besteden, zorgen dat je met een vechthond niet negatief in de media komt en fokkers moet kijken waar hun pup heen gaat.
weet je hoe goed mensen zich anders kunnen voordoen dan dat ze zijn.
Ik heb het nu meegemaakt met mijn jongste teef.
Uit het nest zijn er 2 hondjes terug gekomen vanuit dezelfde familie
wat een drama zijn die mensen
Voorheen poeslief en super leuke mensen en nu bombaderen ze je met dreigementen.
dus dat zie je echt niet altijd als fokker zijnde hoor
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

massam schreef:

ja en dat gebeurt dus niet.

als ik nu een staff wilde zou ik zo niet weten waar ik hem zou halen. misschien 2 fokkers in nederland waarvan ik denk (niet weet) dat het goed zit.

Dat dus.

Ik wil heel graag een amstaff. Stel dat ik Nell niet zou hebben en groen licht van Ed zou krijgen zou ik wel weten waar ik er 1 zou kunnen halen, maar aangezien we met hen geen contact met hebben vervalt die optie eigenlijk. En waar het een pit aangaat zou mijn weg toch richting Amerika bij dezelfde als waar die van mijn ouders destijds vandaan kwam.

Als je nu op MP kijkt wordt je doodgegooid met staff - kruising x staff. Pitjes zonder stamboom. Als er al een pit opstaat is het nooit een pit met stamboom en in de zelfdzame gevallen een UKC terwijl ik zelf als ik al zou kiezen voor een pit toch alleen maar voor een pit zou gaan met een ADBA stamboom. Kheb er tot nu toe nog niet 1 gezien.

Dus nee. Ik ben blij dat de RAD is afgeschaft. Maar het afschaffen van de RAD heeft naar mijn idee wel tot gevolg gehad dat mensen ineens massaal staffs en in iets mindere maten pitss zijn gaan fokken. En hetgeen wat ik zie. Neu, daar wordt ik niet bepaald blij van in ieder geval :roll:

Je zou haast zeggen het zou verboden moeten zijn :wink:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Casa La Luna
Actief
Mijn ras(sen): Dogo-Canario
Contacteer:

Ongelezen bericht door Casa La Luna »

Gelukkig voor het Ras de "American Pitbull Terrier" is er nu de Pitbullverenigingnederland die het wel en wee goed in de gaten houdt.
Ja er worden vele mixen aangeboden maar dat is in elk ras aan de orde van de dag tot grote schrik van de meeste rasverenigingen.

Er is in het weekend van 19 September weer een APBT dag in Nijkerk! Ga er eens kijken en kom tot de ontdekking dat er een hoop mensen in Nederland heel verstandig bezig zijn met dit Ras. Die paar zielen die een verlengstuk nodig hebben om hun eigen angsten te compenseren zijn er in elk ras te vinden.

M.v.G Rudi
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Nanna schreef:
Casa La Luna schreef: Die paar zielen die een verlengstuk nodig hebben om hun eigen angsten te compenseren zijn er in elk ras te vinden.
M.v.G Rudi
Nou is de teckel toch een lange hond :mrgreen: maar als verlengstuk aangeschaft worden heb ik nog niet zien gebeuren :neenee:
De verlengstukzoekers kijken toch meer naar de molossergroepen, bijterige herdertjes of pitbulls en aanverwanten. :pffff:
Ter aanvulling: bij de collies/shelties kom ik dit soort mensen ook niet tegen, hoor. Zelfs al vallen ze onder de herdergroep, erg bijterig of stoer kan ik ze over het algemeen ook niet vinden. :mrgreen:
Afbeelding
hondenvriend
Actief
Mijn ras(sen): bullterrier

Ongelezen bericht door hondenvriend »

Anne&Taar schreef:
hondenvriend schreef:gewoon iedereen die een hond wil een test laten doen. en kijken of die wel geschikt is om een hond te hebben. nou dan vallen er een hoop af en wordt er een hoop leed bespaard.
Tuurlijk. En wie gaat die test beoordelen? Bepaal jij dan welk antwoord niet klopt? :19:
nou een test laat ieder geval zien of iemand met een hond om kan gaan. en ik zie die mensen waarvoor een hond niks waard is niet zo 1, 2, 3 naar zo,n cursis gaan. dus vallen ze al automatisch af. om een hond te mogen nemen.
hoe zo,n cursis er uit zou moeten zien weet ik ook niet. en dat het moeilijk te realiseren is begrijp ik ook heel goed
smoekie
Zeer actief

Casa La Luna schreef:Gelukkig voor het Ras de "American Pitbull Terrier" is er nu de Pitbullverenigingnederland die het wel en wee goed in de gaten houdt.
Ja er worden vele mixen aangeboden maar dat is in elk ras aan de orde van de dag tot grote schrik van de meeste rasverenigingen.

Er is in het weekend van 19 September weer een APBT dag in Nijkerk! Ga er eens kijken en kom tot de ontdekking dat er een hoop mensen in Nederland heel verstandig bezig zijn met dit Ras. Die paar zielen die een verlengstuk nodig hebben om hun eigen angsten te compenseren zijn er in elk ras te vinden.

M.v.G Rudi
en wat doet de pitbullvereniging zoal???

Begrijp me niet verkeerd hoor. Tis leuk dat die vereniging er is. Maar echt profi is de site niet te noemen en daarbuiten zijn er meer fukkers die pitbulls fokken zonder stamboom dan met stamboom. Dus maak van die paar zielen maar bijna alle zielen.

Als ik al ooit een pitbull zou aanschaffen dan alleen een pb met ADBA en je kunt kijken wat je wilt, maar die zijn er toch echt heul heul erg weinig jammer genoeg.

In Nijkerk idem dito. Ongetwijfeld dat de meeste die daar rondlopen of geen stamboom of een UKC stamboom hebben, maar er zullen er maar weinig zijn die een ADBA stamboom hebben. Dus dat heel verstandig bezig zijn valt naar mijn idee tot op heden nog steeds wel mee jammer genoeg. :wink:

Moet je eens goed rondkijken wat een gruwelijk lelijke pitbulls er tegenwoordig gefokt worden zeg :N:

Heeft soms gewoon helemaal niets maar dan ook niets meer met de oorspronkelijke mooie pit te maken :oeps:
hondenvriend schreef:
Anne&Taar schreef:
nou een test laat ieder geval zien of iemand met een hond om kan gaan. en ik zie die mensen waarvoor een hond niks waard is niet zo 1, 2, 3 naar zo,n cursis gaan. dus vallen ze al automatisch af. om een hond te mogen nemen.
hoe zo,n cursis er uit zou moeten zien weet ik ook niet. en dat het moeilijk te realiseren is begrijp ik ook heel goed

Ach welnee. In elk mens schuilt wel een goede acteur/actrice. Gewoon even de andere kant laten zien en klaar is clara.

Zo'n test zegt naar mijn idee dus helemaal niets.

Wat wil je in zo'n test zien dan? Wat voor onderdelen heb jij voor ogen waar mensen op "getest" zouden moeten/kunnen worden waardoor je een oordeel zou kunnen vellen of ze wel of niet gekwalificeerd zijn om een dergelijke hond te houden? :scratch:
Laatst gewijzigd door smoekie op 30 aug 2010 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Ach er zijn hordes mensen die geen kut verstand van honden hebben maar wel een leuke vriendelijke hond in huis hebben lopen.

En hoe wil je dat doen dan met zon honden houdbewijs.??
Eerst een cursus van bekwaaamheid met goed gevolg en dan mag je met hun toestemming een hond nemen.
Gaan ze dan ook nog je hele gezinds en doopcel lichten om de passende hond te vinden voor jou situatie ,die je moet nemen zonder een stem daarin te hebben.??
En hoe zit het dan met mensen die al een hond hebben en zakken voor de cursus .??
Moeten die hem inleveren.??
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
hondenvriend
Actief

smoekie schreef: nou een test laat ieder geval zien of iemand met een hond om kan gaan. en ik zie die mensen waarvoor een hond niks waard is niet zo 1, 2, 3 naar zo,n cursis gaan. dus vallen ze al automatisch af. om een hond te mogen nemen.

Ach welnee. In elk mens schuilt wel een goede acteur/actrice. Gewoon even de andere kant laten zien en klaar is clara.

[/quote]
nou je kan echt niet acteren of je goed met een hond om kan gaan. dat moet je echt wel geleerd hebben.
Laatst gewijzigd door hondenvriend op 30 aug 2010 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

hondenvriend schreef:
smoekie schreef: nou een test laat ieder geval zien of iemand met een hond om kan gaan. en ik zie die mensen waarvoor een hond niks waard is niet zo 1, 2, 3 naar zo,n cursis gaan. dus vallen ze al automatisch af. om een hond te mogen nemen.

:
nou je kan echt niet acteren of je goed met een hond om kan gaan. dat moet je echt wel geleerd hebben.[/quote]
-------------------------------------------------------------
Mensen weten ook hoe ze met hun eigen soort om horen te gaan ,maar doen daar soms ook geen klote mee.
Net als hordes mensen best wel weten hoe ze met een hond om moeten gaan maar dat de hond toch niet na hun kennis behandeld word.
En dan nog je hebt verschillende manieren van goed en acceptabel .
Dus wie gaat wie beoordelen.?
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
hondenvriend
Actief

daar zijn natuurlijk genoeg mensen voor. die ontzettend veel verstand van honden hebben.
die zien snel genoeg of iemand wel wat van een hond af weet en goeie of slechte bedoelingen heeft.

dat is hetzelfde al+s iemand met mij mee gaat straten. die dat bijna nog nooit gedaan heeft.
nou dat heb je binnen 10 minuten door hoor. als je wil nog wel in 1 minuut
irwi
Zeer actief

Ongelezen bericht door irwi »

Smoekie ik denk dat met de pitbull vereniging mijn hyves pitbull vereniging wordt bedoeld.
Wat ik zoal doe voor de pitbull is niet zoveel op dit moment, maar als de nood aan de man is zal ik er weer zijn net zoals ik er was voor ze tijdens de RAD er zijn wel plannen om het uit te breiden naar iets officieels maar dat moet even wachten wegens persoonlijke omstandigheden.
Weet wel zo langzamerhand dat een hoop honden die pitbull zijn ook niet abda geregistreerd zijn.
Maar echt wel pitjes zijn :D
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

hondenvriend schreef:daar zijn natuurlijk genoeg mensen voor. die ontzettend veel verstand van honden hebben.
die zien snel genoeg of iemand wel wat van een hond af weet en goeie of slechte bedoelingen heeft.

dat is hetzelfde al+s iemand met mij mee gaat straten. die dat bijna nog nooit gedaan heeft.
Voor ik verder ergens op in ga, wat is straten?
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
smoekie
Zeer actief

irwi schreef:Smoekie ik denk dat met de pitbull vereniging mijn hyves pitbull vereniging wordt bedoeld.
Wat ik zoal doe voor de pitbull is niet zoveel op dit moment, maar als de nood aan de man is zal ik er weer zijn net zoals ik er was voor ze tijdens de RAD er zijn wel plannen om het uit te breiden naar iets officieels maar dat moet even wachten wegens persoonlijke omstandigheden.
Weet wel zo langzamerhand dat een hoop honden die pitbull zijn ook niet abda geregistreerd zijn.

Zou bijgod niet weten wat hij ermee bedoeld. :scratch:

Voor mezelf heb ik gewoon 1 doelstelling en dat is simpelweg dat mocht ik ooit groen licht krijgen de hond aan bepaalde "voorwaardes" moet voldoen. 1 daarvan is het hebben van een ADBA en 2 uit een "ouderwetse" lijn :wink: Niks ten nadele van de “niet” geregistreerde pits. Maar mijn voorkeur heeft het gewoon niet.

Het hebben van een stamboom staat bij mij toch echt niet zo gruwelijk hoog in het vaandel dat ik zeg dat ik alleen maar een hond wil met stamboom, verre van zelfs. Maar indien hier ooit de keuze groen licht krijgt. Dan is dat 1 hond die ik echt dusdanig bewust uitzoek incl. voor mij het verplichte “papiertje” :wink:

Ik zie er zo veel op MP en al zouden ze gratis worden aangeboden zou ik ze nog niet ophalen :19: En waarom niet? Puur omdat er naar mijn idee zeker op dit moment (na het afschaffen van de RAD) op grote schaal dusdanig veelvuldig mee gefokt wordt dat men alleen nog maar bezig is met het fokken van en niet verder kijkt.
Liesbeth schreef:
hondenvriend schreef:daar zijn natuurlijk genoeg mensen voor. die ontzettend veel verstand van honden hebben.

Voor ik verder ergens op in ga, wat is straten?
gooi een verzekeringsmannetje met een stratenmaker mee en ge ziet het verschil :wink: tenzij het verzekeringsmannetje een natuurtalent is :F:
irwi
Zeer actief

Ongelezen bericht door irwi »

smoekie schreef:
irwi schreef:Smoekie ik denk dat met de pitbull vereniging mijn hyves pitbull vereniging wordt bedoeld.

Zou bijgod niet weten wat hij ermee bedoeld. :scratch:

Voor mezelf heb ik gewoon 1 doelstelling en dat is simpelweg dat mocht ik ooit groen licht krijgen de hond aan bepaalde "voorwaardes" moet voldoen. 1 daarvan is het hebben van een ADBA en 2 uit een "ouderwetse" lijn :wink: Niks ten nadele van de “niet” geregistreerde pits. Maar mijn voorkeur heeft het gewoon niet.

Het hebben van een stamboom staat bij mij toch echt niet zo gruwelijk hoog in het vaandel dat ik zeg dat ik alleen maar een hond wil met stamboom, verre van zelfs. Maar indien hier ooit de keuze groen licht krijgt. Dan is dat 1 hond die ik echt dusdanig bewust uitzoek incl. voor mij het verplichte “papiertje” :wink:

Ik zie er zo veel op MP en al zouden ze gratis worden aangeboden zou ik ze nog niet ophalen :19: En waarom niet? Puur omdat er naar mijn idee zeker op dit moment (na het afschaffen van de RAD) op grote schaal dusdanig veelvuldig mee gefokt wordt dat men alleen nog maar bezig is met het fokken van en niet verder kijkt.

En die bedoel ik nu net niet :mrgreen:
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

irwi schreef: En die bedoel ik nu net niet :mrgreen:
Nee dat snap ik. Maar in de meerderheid zijn ze helaas nog steeds niet.

Dit soort dingen houd ik best wel in de gaten en tot op de dag van vandaag is er niet 1 die er voor mij uitspringt en waarvan ik zou zeggen. Nou als ik er dan toch 1 wil dan haal ik er 1 bij hem/haar :wink:

Tenzij jij toch meer weet/hoort dan ik. Dan hoor ik het uiteraard graag van je :F:
(pb-hyves wse)
M@scha
Zeer actief

groen licht smoek? :engel:

ik dacht dat jij gewoon overal overheen zou walsen :engel:
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

Normaal wel ja, en ik kan morgen nog een staff of een pit in huis hebben hoor maar dan wel een opgezette :oeps:

Kheb waar het honden aangaat de verkeerde getrouwd en was al als een kind zo blij dat ik Nell op "mocht" halen. Voor de rest kan ik doen en laten wat ik wil, kopen wat ik wil. Van hamsters tot gerbils/konijnen vogels noem maar op. Maar een hond groter dan bij wijze van spreke 20 cm is hier jammer genoeg nog steeds ene echte no no :boos:

Maar zoals met alles, dat "groene licht" komt er echt wel hoor :smile:

Tegen de tijd dat Nell er ooit niet meer mag zijn en ik toch weer een hond wil "vind" ik gewoon zo'n lief pupsel ergens op straat :engel: kan zelfs hij geen nee tegen zeggen toch :F:
M@scha
Zeer actief

als je niks meer hebt en ik wel nog staffies (geen idee hoe oud je honden zijn) dan kom ik er wel een brengen voor de vakantie :engel:
Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Regeling Agressieve Dieren”