Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond los in natuurgebied

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Re: Hond los in natuurgebied

Ongelezen bericht door Jaap* »

bennie schreef:Hetzen komt absoluut voor, maar procentueel is het verwaarloosbaar voor wat de natuur zelf aanricht
Dat is m.b.t. het sluiten van losloopgebieden helemaal niet interessant. Je kunt namelijk best gelijk hébben, maar als je het niet krijgt heb je er niks aan.
En zolang er honden stuurloos door natuurgebieden blijven rennen krijg je dat gelijk niet.
Elke reclameknurft kan je uitleggen dat je, weet ik veel, 50 keer goede pers moet krijgen om die ene slechte recensie op te heffen. Het is de algemeen heersende indruk. En daar moet je het mee doen.

Ik heb overigens sterk de indruk dat de meeste losloopgebieden gesloten worden door aanhoudende klachten van ménsen die worden lastiggevallen door honden. En als ik zo eens om me heen kijk vind ik dat ook vrij logisch. Ik zie regelmatig honden in wandelwagens duiken of tegen mensen omhoogspringen etc. Een aantal van die mensen gaan daar na verloop van tijd toch over klagen.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Jaap*
Zeer actief

bennie schreef:Hier ook een dieptreurig bericht: http://www.webregio.nl/eemland/regionaa ... anden.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
"Staatsbosbeheer wil het hondenvertier op het bij baasjes immens populaire Groeneveld aan banden leggen na klachten van andere recreanten op het landgoed."

Dat zeg ik :wink:
jachthond
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Duitse Staande Draadhaar
standaard Dashond Ruwhaar

Ongelezen bericht door jachthond »

bennie schreef:Sjonge als dit je bewijsvoering is, dan weet ik het beter. Incidenten dus.

Nee bennie. Dit zijn alleen maar een aantal feiten.
Hoeveel wil je er zien?
Ik kan je wel foto's sturen waar je kotsend van naar de WC loopt, vaak ook nog met de dode dader ernaast. Met als bewijsmateriaal de maag inhoud van de dader. In 30 jaar heb ik best wel een aantal verzameld :wink:
Want je vergeet dat een jachtopzichter ook nog de bevoegdheid heeft om bij constering op heterdaad van dit feit een hond gewoon af te schieten.Jammer dan van de hond, maar wel eentje minder die in de fout gaat. Alleen vind ik het zo jammer van zo'n hond , terwijl de baas eigenlijk de schuldige is. Maar niet getreurd toch, de baas koopt gewoon een andere hond en met een beetje pech begint het verhaal opnieuw.

Ik heb deze geplaats voor de tere zieltjes onder ons. De werkelijk uitgebreide verslagen en foto's wil jij ook niet zien.
Jij wilt ook geen uit elkaar gescheurd ree zien, veroorzaakt door honden.
Jij wilt geen doodgebeten schapen en lammeren zien.
Jij wilt geen ree zien, waar de darmen uit de buik puilen en over de grond slepen.

Jij weet gewoon niet waarover je praat. Ga eens vaker in de natuur kijken, dan zul je zien dat de vos niet de boosdoender is maar gewoon de hond.
Schuif alles maar op de reebok en de vos. Makkelijk toch. Een hond is een leuke knuffel.

Echter weet je helemaal niet hoe het toegaat tussen gevechten van de reebokken tijdens de bronst. Nagenoeg vallen er tussen reebokken geen slachtoffers.
Hooguit als er een oude teruggezette bok met een teruggezet spitsergewei rondloopt. maar meestal zijn deze allang afgeschoten.
Je weet helemaal niet waar je over praat.

Nogmaals een leuk voorbeeld. Deze keer met duidelijke foto's van wat een hond kan aanrichten.

http://hondenlosergenissen.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
bekijk de foto's bij het schaap maar eens goed.

Jij kunt het incidenten noemen, maar ieder incident is wel eentje teveel.
En bovendien was dit incident niet gebeurd als de viervoeter gewoon aan de riem had gezeten.

gr.jachthond
Laatst gewijzigd door jachthond op 09 sep 2010 01:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Ergens is het gewoon om te lachen, zo´n houding van "De natuur is ook van mij en mijn hond is ook een onderdeel van die natuur. Bovendien gaan mijn hond en ik beter met de natuur om dan de natuur zelf".

En dat in zo´n overvol mini-landje als Nederland waar pak em beet een miljoen honden woont. Laten we al die honden vooral lekker hun gang laten gaan in hun natuur en ze de boel daar lekker laten regelen.

Zijn er trouwens gevallen bekend van door jachtopzieners afgeschoten "de natuur regelende" honden, of valt dat nog wel mee?
Ilse met haar witte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ilse met haar witte »

Die incidenten zijn heel erg maar wat ik niet snap is dat je hele gebieden maar dichtplemt omdat er een enkel crimineel tussen loopt. Want het ís maar een enkeling van het dagelijkse portie honden dat er voorbij loopt. Dat je zegt dat iemand met een loslopende (keurig bij het baasje lopende) hond het verpest voor de rest vind ik pure onzin. Criminaliteit pak je aan. Als je niet in staat bent de aanlijnplicht te handhaven hoe kun je dan in godsnaam gesloten gebieden handhaven? Dat dichtplempen omwille van de honden is dan mijns inziens meer een excuus dan een werkelijk redelijk weloverwogen besluit.
Groetjes Ilse
Afbeelding
jachthond
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Duitse Staande Draadhaar
standaard Dashond Ruwhaar

Ongelezen bericht door jachthond »

Wil de hond schreef:Ergens is het gewoon om te lachen, zo´n houding van "De natuur is ook van mij en mijn hond is ook een onderdeel van die natuur. Bovendien gaan mijn hond en ik beter met de natuur om dan de natuur zelf".

En dat in zo´n overvol mini-landje als Nederland waar pak em beet een miljoen honden woont. Laten we al die honden vooral lekker hun gang laten gaan in hun natuur en ze de boel daar lekker laten regelen.

Zijn er trouwens gevallen bekend van door jachtopzieners afgeschoten "de natuur regelende" honden, of valt dat nog wel mee?
Het komt vaker voor dan je denkt. Meestal haalt het niet eens het nieuws.

Om heel eerlijk te zijn. Ik heb er zelf een aantal afgeschoten. Ik ben er niet trots op, maar als hun baas ze gewoon aan de lijn had gehouden was dit niet noodzakelijk geweest.

Het is heel moeilijk ,om dit te doen.
Voor mij is dit het enigste dier waar ik persoonlijk problemen mee heb. En heel veel collega's van mij hebben dit.
De hond is namelijk niet de schuldige, maar zijn baas. Maar op dat moment moet je ingrijpen om erger te voorkomen.

gr.Jachthond
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Ilse met haar witte schreef:Die incidenten zijn heel erg maar wat ik niet snap is dat je hele gebieden maar dichtplemt omdat er een enkel crimineel tussen loopt. Want het ís maar een enkeling van het dagelijkse portie honden dat er voorbij loopt. Dat je zegt dat iemand met een loslopende (keurig bij het baasje lopende) hond het verpest voor de rest vind ik pure onzin. Criminaliteit pak je aan. Als je niet in staat bent de aanlijnplicht te handhaven hoe kun je dan in godsnaam gesloten gebieden handhaven? Dat dichtplempen omwille van de honden is dan mijns inziens meer een excuus dan een werkelijk redelijk weloverwogen besluit.
Het gaat niet om enkelingen. Wij zijn regelmatig op de veluwe en hoe vaak wij al niet loslopende honden daar tegen gekomen zijn is gewoon niet meer te benoemen. Dan heb ik het niet eens over honden waarvan de baas in zicht is maar honden die aan komen zonder baas die in geen velden of wegen te bespeuren is.
Kijk alleen eens om je heen, hoeveel honden lopen niet los daar waar het niet mag (de stad, bepaalde parken enz), denk je dat die mensen hun hond bij zich houden als zij een keer de natuur in gaan. Nee die mensen vinden dat zij het recht hebben om hun hond los te gooien en hun goddelijke gang te laten gaan.
Wel ben ik het met je eens om de aanlijnplicht te controleren en niet alleen te kiezen voor het makkelijkste deel. Zodra mensen het in hun knip gaan voelen dan is er een groot deel wat ineens wel begrijpt dat de viervoeter aangelijnd hoort daar waar het verplicht gesteld word.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

IK denk inderdaad, wat Jaap ook al aangaf, dat veel losloopgebieden worden gesloten vanwege klagen over hinderlijk gedrag, niet vanwege het wild. De doorsnee (zondags) wandelaar intereseert zich niet zo voor de toestand van de voor hem meestal onzichtbare hazen, konijnen en reetjes. Die wil geen vieze broek.
Maar ook Jachthond heeft gelijk, het aantal honden in Nederland neemt toe en we vinden allemaal dat onze hond de ruimte moet hebben. En dan nemen we gerust een tweede en derde hond, klagen gewoon door dat er te weinig natuur is voor onze eigen troetels en dat de gemeente te weinig doet.
Losloopgebieden ontlasten de natuur nooit in voldoende mate als teveel mensen de regels aan hun laars lappen. Hier zijn twee losloopgebieden in een relatief klein natuurgebied en toch zie je daarbuiten geregeld honden door de hei en het bos struinen en de baas is mijlen ver weg.De schapen in de kudde worden belaagd en doodgebeten als er niet voortdurend streng toezicht is.
Ik denk dat dit een probleem is wat altijd zal blijven bestaan, misschien alleen maar erger worden want er blijven mensen die in geen enkel opzicht hun verantwoordelijkheid nemen.
Marie-Josée
Erelid

Martijn schreef:
Marie-Josée schreef: Ik denk dat dit een probleem is wat altijd zal blijven bestaan, misschien alleen maar erger worden want er blijven mensen die in geen enkel opzicht hun verantwoordelijkheid nemen.
Prima toch? Kunnen ze nog meer boetes uit blijven schrijven. Dat is toch het enige waar het over gaat.
Ik zou dan wel graag zien dat mijn bijdrage ook naar staatsbosbeheer gaat en niet naar het rijk. Die koopt er maar weer lelijke kunst van.
Ik denk dat die boetes inderdaad de hoofdmoot vormen ( en van mij mogen ze ook ten goede komen aan staatsbosbeheer als die tenminste de bossen eens gaan beheren in plaats van die rigoreuze houtkap) maar daar gaat het niet alleen om.
Er zit een verschil tussen stropende honden en een hond die losloopt in een natuurgebied maar wel onder appèl staat. Ik ben ook bijna altijd burgerlijk ongehoorzaam maar heb nog geen boete gehad. Mocht ik die wel krijgen dan is het terecht denk ik zo :wink:
Ma-Rianne
Zeer actief
Mijn ras(sen): vader en zoon
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ma-Rianne »

Toen ik ruim 20 jaar geleden mijn eerste hond aanschafte, behoorde ik tot de categorie " bazen" die vinden dat de hond pers se los moet kunnen lopen, want hij liep niet onder een auto, viel geen mensen lastig en was niet agressief naar andere honden. En hij moest zijn ei toch kwijt kunnen??? :scratch:
Inmiddels ben ik een aantal honden verder en heb veel gedaan aan gehoorzaamheid,(t/m GGB) fly-ball, behendigheid,UV-proef en nu jachttraining. En daarbij veel geleerd over honden.
En ik vind het helemaal niet meer vanzelfsprekend dat mijn honden altijd overal los lopen... Ik weet dat een hond zijn ei ook kwijt kan als hij aan de lijn moet lopen en dat ik als baas daarvoor verantwoordelijk ben en hoe ik daarvoor kan zorgen. En ik erger me aan de mensen die het contante loslopen van hun hond als een soort " statussymbool" hanteren. Net zo pikverlengend als een grote auto en een vechthond, waarschijnlijk.
Ik heb er hier een paar eeuwige loslopers in de buurt en ik heb ze al diverse malen betrapt op het piesen(geurvlaggen) in MIJN voortuin. De baas loopt dan ergens 100 meter verderop ... Daar ben ik dus niet van gediend. Net zo min als het opjagen van ( mijn) katten.
Net als die meneer met tekkel die ' s ochtends in het bos, dat maar deels losloopgebied is zijn tekkel laat jagen: het ding vliegt ruim een uur luid gillend door de bossen en meneer grinnikt er een beetje bij. De hond moet toch zijn energie kwijt en het zit in zijn aard...
Het argument dat de hond anders zijn ei niet kwijt kan is een drogreden voor gemakzuchtige en luie bazen:Loop meer en langer met de hond, ga een of andere training volgen, waarbij de hond naar zijn aard kan werken of ga met het beste beest fietsen....
Maar tja, dat kost tijd en moeite, nietwaar???

Een paar maanden geleden is hier jacht geweest op twee bretonse griffons die maandenlang los achter reeen aanjaagden en daarbij auto-ongelukken dreigden te veroorzaken. Meneer had niet in de gaten dat ze uit zijn tuin ontsnapten.... het scheen dat hij zo'n onzichtbare omheining gebruikte. Ja en je merkt het niet als je honden 3,4 uren weg zijn??? En niet 1 keer, maar gedurende enkele maanden regelmatig??
Mijn honden( 2) hoeven niet meer koste wat kost los, ik heb ze zo opgevoed dat ik het niet vervelend vind om de lijntjes vast te houden.
Op vakantie op Texel bijvoorbeeld, hebben ze veel aan de lijn gelopen, maar zijn ze niets tekort gekomen, want we zwierven de hele dag over het eiland, dus ze waren 's avonds toch wel moe.
En ik ben geen heilig boontje, dus ik doe ze ook wel eens los waar het eigenlijk niet mag, maar zodra ze dan ergens achteraan gaan fluit ik ze in en gaan ze weer aan de lijn. OoK als dat gaat om een vogeltje of een konijntje ....... Want zij maken geen onderscheid tussen het beest waar ze wel en waar ze niet achteraan mogen jagen.
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid

Nanna schreef:Hier is het overgrote deel losloopgebied.
Tóch zitten er zoveel konijnen dat de tranen je ervan in je ogen springen en als ik eens vroeg te veld ga kom ik altijd meute's reeën tegen.
Poosje terug waren ze bezig reeën te tellen want er moest afschot komen...
Dan vraag ik mij af: wat gaat hier goed dat elders fout gaat?

Ook de Schotse Hooglanders zijn nog helemaal intact, trouwens ;-) Geen schrámmetje :pffff:
Dat was in Heeze ook zo hoor,daar wandelde je tussen de reeën door en hazen kwamen nog net niet naar je toe, maar als ik dan hier kijk naar de Brunsummerhei, een natuurgebied omgeven door steden waar iedereen met een hond dus naartoe trekt, dan is de overlast hier al snel groter dan in natuur in landbouwgebieden.
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Eigenlijk vind ik dit gewoon een hele vreemde discussie. Ik sta er echt van te kijken dat er mensen zijn die het gewoon normaal vinden dat hun hond losloopt EN daarbij uitzicht (langere tijd) dus wel de kans krijgt om achter wild aan te gaan en dan zeggen dat is de natuur :denken:

Nogmaals mijn honden lopen veel illegaal los hoor, maar wel onder strikte voorwaarden houden ze zich daar niet aan is het over met de pret. Ik zou een hartverzakking krijgen als ze langer dan 10 sec uit zicht waren en eigenlijk is dat al te lang! Ze mogen van mij niet eens alleen een bocht door. Je kan niet alleen wild of vee tegen komen je kan ook een andere hond tegen komen of een fietser of een wandelaar die helemaal niet gedient is van honden. Het is toch niet meer als normaal dan dat je daar rekening mee houd?

Als iedereen nou gewoon rekening met elkaar zou houden was deze discussie dus helemaal niet nodig. Het is toch ook verschrikkelijk dat er dieren verscheurd worden door honden die vervolgens het dier zo gewond door laten lopen :cry: het is toch helemaal geen argument om dan maar te zeggen dat de natuur zelf of andere recreanten ook voor problemen zorgen? Een hond hoort dat gewoon niet te kunnen doen en daar ben je als baas verandwoordelijk voor, kan die dus niet bij je in de buurt blijven(onder appel) vind ik het ook logisch om hem aan te lijnen!
corason del perro
Zeer actief
Contacteer:

Marie-Josée schreef: Dat was in Heeze ook zo hoor,daar wandelde je tussen de reeën door en hazen kwamen nog net niet naar je toe, maar als ik dan hier kijk naar de Brunsummerhei, een natuurgebied omgeven door steden waar iedereen met een hond dus naartoe trekt, dan is de overlast hier al snel groter dan in natuur in landbouwgebieden.
Ow ff offtopic dan maar :wink: Toen ik nog in Heeze woonde midden in het bos/de hei liepen we altijd met onze honden los had ik een roedeltje van 4 a 5 honden heb ik echt heel vaak mee gemaakt dat er gewoon een heel groepje reeen een paar meter voor ons zo langs sprong en die honden stonden net zo verbaasd als ik te kijken. Wat een prachtig gezicht was dat zeg!
(overigens gingen ze wel aan de riem als ze de reeen van te voren roken en ik ze dus verwachten!)
Hier in Limburg heb ik een keer een ree gezien toen ik met de honden wandelde ik dacht dat het een mechelse herder was :smile: de honden waren wat aan het dollen en dat beest begint gewoon met ze mee te rennen, dus ik kijk eerst nog achterom waar het baasje was :mrgreen: Staat ze ineens stil ow een mens en weg was ze :wink: Die domme honden van mij hadden het helemaal niet doorgehad dat er nog een beest mee gerend was :Q:
corason del perro
Zeer actief
Contacteer:

Nee hoor dat lees ik ook :ok: , maar van sommige posten krijg ik die indruk wel, maar misschien lees ik dat dan fout :19:
corason del perro
Zeer actief
Contacteer:

Ja ik weet dat er een hoop andere dingen ook voor problemen zorgen, maar zie dat niet als vrijbrief om je honden maar hun vrije gang te laten gaan. (zoals de meeste hier hoor :wink: )
Ik kreeg een beetje de indruk dat die dingen door sommige aangehaald werden om aan te geven dat het helemaal niet erg is als een hond dat doet. Maar misschien zoals net al geschreven lees ik het niet goed en wordt het alleen gezecht tegen de boetes, of sluitingen van losloop gebieden.

Al kan ik me best voorstellen dat je als boswachter niet kan zien welke hond 5 min later wel de bosjes in rent en de ander niet en dat je dan dus maar een rechte lijn trekt in het beboete van iemand.
Ilse met haar witte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ilse met haar witte »

Als ik een boete mocht krijgen dan zie ik het maar als achterstallige entree voor de afgelopen anderhalf jaar dat ik het bos betreed met een loslopende hond. Dat is het risico dat ik neem en als het me dan gebeurt; grote meid niet mokken maar dokken.
Groetjes Ilse
Afbeelding
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

jachthond schreef:
Wil de hond schreef:Ergens is het gewoon om te lachen, zo´n houding van "De natuur is ook van mij en mijn hond is ook een onderdeel van die natuur. Bovendien gaan mijn hond en ik beter met de natuur om dan de natuur zelf".

Het komt vaker voor dan je denkt. Meestal haalt het niet eens het nieuws.

Om heel eerlijk te zijn. Ik heb er zelf een aantal afgeschoten. Ik ben er niet trots op, maar als hun baas ze gewoon aan de lijn had gehouden was dit niet noodzakelijk geweest.

Het is heel moeilijk ,om dit te doen.
Voor mij is dit het enigste dier waar ik persoonlijk problemen mee heb. En heel veel collega's van mij hebben dit.
De hond is namelijk niet de schuldige, maar zijn baas. Maar op dat moment moet je ingrijpen om erger te voorkomen.

gr.Jachthond
Kijk hier heb ik dus veel minder moeite mee (hoewel het uiteraard geen ruk te maken heeft met dat ze niet waren aangelijnd, althans ik mag hopen dat je ze neerschoot omdat ze aan het jagen waren en niet omdat ze rond losliepen), dat werkt beter dan de maatregelen die de rest treffen en de daders niet.

@Jaap, dat is precies ook de reden van de sluiting, die andere ononderbouwbare redenen worden op tafel gelegd ter verantwoording, aangezien de klagende recreanten er zelf ook een zootje van maken in het contact met andere recreantengroepen.

@jachthond, ben eens eerlijk, laat jij je honden loslopen in natuurgebieden?
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Inge O schreef:
corason del perro schreef:Eigenlijk vind ik dit gewoon een hele vreemde discussie. Ik sta er echt van te kijken dat er mensen zijn die het gewoon normaal vinden dat hun hond losloopt EN daarbij uitzicht (langere tijd) dus wel de kans krijgt om achter wild aan te gaan en dan zeggen dat is de natuur :denken:
is dat dan teneur van wat jij hier leest :denken: ? vreemd, ik lees net dat mensen vinden dat áls hun hond onder appèl staat, netjes op de paden blijft en niemand lastig valt zij niet hoeven te boeten voor diegene die alles aan hun laars lappen.
Dat is ook wat ik hier lees, Inge. Jachthond, je blaf (ongelovelijk irritant :roll: ) tegen de verkeerde boom. Denk je dat mensen hier overeind springen en vertellen dat hun hondje wekelijks een uur aan de kletter gaat in beschermde natuurgebieden, want das de aard van t beessie? De arrogantie dat ik, als hondenliefhebber, tioevallig minder om de natuur geef dan een groene jas, en mijn hond minder goed kan trainen is werkelijk ongelovelijk. Zelf geef je toe een vrijbrief te hebben tot loslaten van je eigen hond, gevolgd door de melding dat er toch wel wat hondjes onder je handjes gesneuveld zijn. Heel moeilijk. Vast. :roll: Als ik me zelf eens asociaal met de terreinmotor in de bossen bevind, staat er ook al iemand klaar dan? :19:
jachthond schreef:Voor mij geen probleem , omdat ik in deze gebieden werkzaam ben en dus hiervoor toestemming heb. :engel:

gr.jachthond
Laatst gewijzigd door Anne&Taar op 09 sep 2010 11:59, 1 keer totaal gewijzigd.
chrico
Zeer actief

Als het recht van de sterkste gaat gelden dan wil ik geen gezeik hebben als het fout gaat in een aanlijngebied met loslopende honden :pffff: :pffff:

Echt ik verbaas me wat ik lees van sommige. Wijzen naar alles en iedereen maar ondertussen schijt hebben aan alles :U:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

in een natuur gebied lopen ze niet los..
roxy wil nog wel is jagen... en storm loopt zowiezo niet los
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
Ma-Rianne
Zeer actief

@ Martijn; Lekker verongelijkt populistisch toontje sla je aan zeg,noem je dat discussieren? :kotz:
Een Engels spreekwoord zegt: " Two wrongs don't make a right"
Vrij vertaalt als: twee kwaden(fouten) maken geen recht

typo: taalfoutje
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Anne&Taar schreef: Jachthond, je blaf (ongelovelijk irritant :roll: ) tegen de verkeerde boom. Denk je dat mensen hier overeind springen en vertellen dat hun hondje wekelijks een uur aan de kletter gaat in beschermde natuurgebieden, want das de aard van t beessie? De arrogantie dat ik, als hondenliefhebber, tioevallig minder om de natuur geef dan een groene jas, en mijn hond minder goed kan trainen is werkelijk ongelovelijk. Zelf geef je toe een vrijbrief te hebben tot loslaten van je eigen hond, gevolgd door de melding dat er toch wel wat hondjes onder je handjes gesneuveld zijn. Heel moeilijk. Vast. :roll: Als ik me zelf eens asociaal met de terreinmotor in de bossen bevind, staat er ook al iemand klaar dan? :19:
Wat een onzin dit. Mijn honden komen ook op plaatsen waar het voor een ander verboden is. Waarom, heel simpelweg omdat het mijn honden zijn. Zou jouw hond daar lopen met jou heb je een aardig probleem. Oneerlijk, tja ach, wie het dichts bij zit ................
Jij komt misschien ook op plaatsen waar ik niet mag komen, lullig, tja misschien wel maar dat is nu eenmaal zo. Als ik een OK inloop word ik ook verwijderd, het si mijn werk niet terwijl er 100 anderen wel rondlopen. Ja en?? Ik kom ook het cellencomplex niet in (vrijwillig dan he :smile: ) op een politieburo maar als het je werk is kan je in en uitlopen. Oneerlijk, tja ach.
Hij werkt daar, hij werkt met de honden. Tja dat die dat dus wel mogen, lekker boeien zeg.
Het zegt helemaal niet hoe iemand over een ander denkt, dat is opruien wat je doet met dit soort uitspraken.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Ma-Rianne
Zeer actief

Martijn schreef:
Ma-Rianne schreef:@ Martijn; Lekker verongelijkt populistisch toontje sla je aan zeg,noem je dat discussieren? :kotz:
Ik heb niet de illusie dat ik op welke manier dan ook een gesprek aan kan met een idioot die zo van zichzelf overtuigd is dat hij met het grootste gemak jouw hond een kogel door de kop jaagt omdat je hem op de verkeerde plek hebt losgelaten en dan gaat liggen janken dat hij het er zo moeilijk mee heeft. :piew:

Ik ben daar een beetje gevoelig over sinds ik een keer een moeder met twee kleine kinderen en een doodgeschoten labrador thuis heb zien komen.
Die kwam er ook achteraf pas achter waarom de hond geëxecuteerd was. Ze dacht zelf dat een jager haar hond voor ree aan had gezien maar achteraf bleek het "beleid".

Ik vind het een rotschande om zomaar een beetje honden af te gaan lopen knallen. Totaal buiten proportie. Al mag het honderd keer van je baas, een normaal mens met een beetje gezonde bovenkamer doet dat niet.
Dat is dan toch je eigen stomme rotschuld?? Als je datzelfde beest in de stad loslaat en hij loopt onder een auto geef je toch ook de automobilist of degene die de weg aangelegd heeft niet de schuld??
Sneu voor die kinders, maar de ouders hadden beter moeten weten.Dus ook de verantwoordelijkheid van de opvoeders om de kinderen te begeleiden in de verwerking.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Tara schreef:Ja, ik snap ook echt niet waarom mensen zo gepikeerd doen.
Als jij weet dat je er alles aan doet om je hond achter wild weg te houden, en te zorgen dat een ander er geen last van heeft, dan hoef je je toch verder ook niet aangesproken te voelen?
Jachthond zal het ook echt niet tegen die personen hebben.

Te oordelen aan het aantal incidenten waarbij wild wordt gepakt, is er nog steeds een grote groep die zich niet bewust is van de risico's die zijn of haar hond vormt, en die het dus allemaal maar op zijn beloop laat.
Dat is onwetendheid.
Daarnaast heb je dan nog een kleine groep die het gewoon niks interesseert, en dat is onwil.

Je kunt gewoon niet bagatelliseren dat er ongelukken gebeuren met honden en wild, het gebeurt!
En ieder incident is er gewoon één teveel.
Volgens mij zijn we het er op dit forum bijna allemaal wel over eens dat je als verantwoordelijke baas gewoon moet zorgen dat je hond geen overlast veroorzaakt, en het wild met rust laat.
Als we nu in plaats van Jachthond aan te vallen op zijn intenties eens zouden proberen om de goedwillende, maar onwetende hondenbezitter wat meer bewust te laten worden van zijn of haar gedrag, dan denk ik dat we daar uiteindelijk meer mee kunnen bereiken dan door Jachthond aan te vallen, en beschuldigende vingers naar anderen uit te steken... :wink:
:ok:
Volgens mij is dat ook wat jachthond wil bereiken. :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

ranetje schreef:
Tara schreef:Ja, ik snap ook echt niet waarom mensen zo gepikeerd doen.
Als jij weet dat je er alles aan doet om je hond achter wild weg te houden, en te zorgen dat een ander er geen last van heeft, dan hoef je je toch verder ook niet aangesproken te voelen?
Jachthond zal het ook echt niet tegen die personen hebben.

Te oordelen aan het aantal incidenten waarbij wild wordt gepakt, is er nog steeds een grote groep die zich niet bewust is van de risico's die zijn of haar hond vormt, en die het dus allemaal maar op zijn beloop laat.
Dat is onwetendheid.
Daarnaast heb je dan nog een kleine groep die het gewoon niks interesseert, en dat is onwil.

Je kunt gewoon niet bagatelliseren dat er ongelukken gebeuren met honden en wild, het gebeurt!
En ieder incident is er gewoon één teveel.
Volgens mij zijn we het er op dit forum bijna allemaal wel over eens dat je als verantwoordelijke baas gewoon moet zorgen dat je hond geen overlast veroorzaakt, en het wild met rust laat.
Als we nu in plaats van Jachthond aan te vallen op zijn intenties eens zouden proberen om de goedwillende, maar onwetende hondenbezitter wat meer bewust te laten worden van zijn of haar gedrag, dan denk ik dat we daar uiteindelijk meer mee kunnen bereiken dan door Jachthond aan te vallen, en beschuldigende vingers naar anderen uit te steken... :wink:
Ja, maar ja, ik kan zelf ook wel bedenken dat het niet de bedoeling is dat mijn honden gaan hetzen in een natuurgebied. En zouden ze dat wel doen, dan gingen ze vast. En ik kan me niet voorstellen dat ik de enige hondenbezitter ben die er zo over denkt. :wink:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

Tara schreef:
ranetje schreef:
Tara schreef:Als we nu in plaats van Jachthond aan te vallen op zijn intenties eens zouden proberen om de goedwillende, maar onwetende hondenbezitter wat meer bewust te laten worden van zijn of haar gedrag, dan denk ik dat we daar uiteindelijk meer mee kunnen bereiken dan door Jachthond aan te vallen, en beschuldigende vingers naar anderen uit te steken... :wink:
Dat weet ik wel zeker! :wink:
Ik ben, hoe dan ook, allang blij met een boswachter die de moeite neemt om zich aan te melden, en te roeren, op een hondenforum over zaken als loslopende honden in natuurgebieden. Met onszelf zijn het we het meestal wel eens immers :wink:
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Bezopen dat je onder het kopje "natuurbeheer" wilde beesten mag afknallen en dat als een hond op een hertje jaagt het dan ook nog geoorloofd is een hond af te knallen :eek:
Noem me naïef maar ik wist dus echt niet eens dat dat mocht hier in Nl.

Ik wil niet dat mijn honden jagen en als ik weet dat ergens veel wild zit lopen ze bij me of vast. Ook al kan ik me doodergeren aan mensen die hun honden wel lekker laten jagen en hetzen enzo dan nog hoeven er geen hondjes dood. Sjeezus, hoe debiel kun je zijn :80:
Geef de eigenaren dan gewoon zo'n hoge boete dat ze het voortaan niet meer doen en vang die hond gewoon met je super jachthonden :ok: Je kunt ook het wild afknallen waar ze achteraan zitten, dat bespaard ze een hartaanval van de schrik.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Mekkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Mekkie »

Tara schreef: Te oordelen aan het aantal incidenten waarbij wild wordt gepakt, is er nog steeds een grote groep die zich niet bewust is van de risico's die zijn of haar hond vormt, en die het dus allemaal maar op zijn beloop laat.
Dat is onwetendheid.
En dus een hele schadelijke vorm van onwetendheid! Voor zowel mens als dier.
Zelf heb ik vooral problemen met honden en schapen.

Afgezien van een enkel schaap dat dood/ kapot in het weiland ligt kan ik een aardig rijtje incidenten met schapen opnoemen.

Een keer een ontredderde man met ontroostbaar kind en labrador aan de deur gehad:
"Weet u van wie die schapen zijn? Wij liepen door het weiland en toen gooide ik een balletje, en toen gingen de schapen rennen, en toen rende onze hond achter de schapen aan en nu heeft onze hond een lammetje gebeten"

Uiteindelijk is het allemaal heel erg netjes opgelost met veearts en verzekering etc. (financieel gezien het beste lam ooit :oeps: )

Deze mensen hadden er in alle eerlijkheid nooit bij nagedacht dat je niet zomaar overal kan gaan lopen met je hond én dat schapen nou eenmaal heel onhandige en breekbare wezens zijn.

Wat dat betreft zou een verbod op loslopende honden in "natuur gebieden" een hoop leed schelen, voor zowel mens als dier.
Afbeelding
Mekkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Mekkie »

Nanna schreef:
Mekkie schreef: "Weet u van wie die schapen zijn? Wij liepen door het weiland en toen gooide ik een balletje, en toen gingen de schapen rennen, en toen rende onze hond achter de schapen aan en nu heeft onze hond een lammetje gebeten"

Wat dat betreft zou een verbod op loslopende honden in "natuur gebieden" een hoop leed schelen, voor zowel mens als dier.
Ik vind een loslopende hond in het bos wel even wat anders dan een loslopende hond in een weiland vol schapen :19:
Ik ook! Maar "in het bos loopt hij ook altijd los" en "wij hebben zelf een kat en daar is hij altijd heel lief voor" vonden deze mensen allemaal goeie excuses om zomaar een hek over te klimmen en iemands land op te stappen.. :piew:

En ik haal ze zo vaker uit het weiland :( een weiland geld blijkbaar voor veel mensen ook als nationaal park :19:
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Nanna schreef:
Mekkie schreef: "Weet u van wie die schapen zijn? Wij liepen door het weiland en toen gooide ik een balletje, en toen gingen de schapen rennen, en toen rende onze hond achter de schapen aan en nu heeft onze hond een lammetje gebeten"

Ik vind een loslopende hond in het bos wel even wat anders dan een loslopende hond in een weiland vol schapen :19:
Ja, ik ook.
Hoewel het natuurlijk ook over loslopen en appèl gaat. (En over gezond verstand van de hondenbezitter. :wink: )
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”