Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond bijt Jack Russell dood

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Annemiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriers
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Hond bijt Jack Russell dood

Ongelezen bericht door Annemiek »

Inge O schreef:
Zoek stok! schreef:
Annemiek schreef:Ten eerste wat vreselijk voor de JR!
Ten tweede buiten de hondagressie is de Amstaff in mijn geval alles wat ik van een hond verlangt zijn uiterlijk en innerlijk. Daarom neem ik dat hondagressie voor lief en hou ik rekening met andere honden/mensen.
Zal ik ervoor zorgen dat niemand last heeft van mijn honden.
Maar god wat doen sommige woorden die jullie zeggen pijn. Goddank hebben wij mensen ervoor gezorgt dat ze hondagressie hebben en natuurlijk wil de mens weer eigen rechter spelen door te zeggen roei ze maar uit! Bah! Walgelijk.
Ik heb het wel eens eerder gevraagd, maar ik blijf er benieuwd naar: als je de hondagressie er in gefokt hebt, lijkt het mij dat je die er ook weer uit kunt fokken. Waarom niet als rasliefhebber daar op inzetten? Want ik zie nu dat er met ronduit hondagressieve honden gefokt wordt. Ik heb zelfs het idee dat het een pre is. Maar dat zie ik wellicht niet goed. Zoals het nu gaat, is bijv. de Amstaff niet meer voor liefhebbers. Het is best een gangbaar ras geworden en dan snap ik werkelijk niet waarom die hondagressie er in moet blijven. De echte liefhebber die veel ervaring heeft en weet hoe ermee om te gaan, fokt voor mijn part door met de hondagressieve exemplaren. Maar niet voor de gemiddelde hondeneigenaar. Je hebt toch ook een verschil in bijvoorbeeld een ras als de Mechelaar? Of mijn eigen ras, de Aus. Fokkers van de werklijnen verkopen niet aan de gemiddelde hondeneigenaar. Het zal best kunnen bij klote fokkers hoor, maar bij de staff kan echt iedereen eentje aanschaffen. Als je vindt dat je ras voor de mainstream hondeneigenaar is, fok dan een ander soort honden.
daar zal vast weer het antwoord op komen dat als je fokt naar minder hondagressie, ze angstiger worden en dus gevaarlijker voor mensen :roll: .

beats me waarom dit alleen bij staffords zo zou moeten gaan, lijkt me eerder dat ze dan gewoon op de verkeerde eigenschappen selecteren (op onzekere, bangige typjes).

Volgens mij proberen jullie me nu woorden in de mond te leggen ofzo, maar geloof niet dat ik iets heb gezegd wat relevant is op mijn stukje.
Ik heb niets over het fokken oid gezegd.
En ik heb gekozen voor dit ras terwijl ik wist wat erin zat!

Ik heb een hond voor mezelf en niet voor mijn buurthonden zodat die er fijn mee kunnen spelen.
Ook denk ik dat de meeste incidenten met staffs zijn zonder stamboom, naar wat ik lees zijn het meestal kruisingen van, en juist daar zit denk ik het gevaar in.
Afbeelding

Groetjes Annemieke
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Zoek stok! schreef: :idea: Hoeveel honden luisteren er nou echt naar hun eigenaar? Nogmaals, laat even de kleine groep liefhebbers buiten beschouwing. Het gaat mij niet om het ras op zich. Het gaat mij er om dat jan de boerenlul met een hond loopt die niet geschikt is voor jan de boerenlul. Als het morgen hip wordt om met een mechelaar uit africhtingslijnen te lopen, zeg ik precies hetzelfde. De staff is allang geen liefhebbersras meer, het is de golden retriever van sjonnie en anita. Daar gaat het fout.
Zo denk ik er ook over.
Hoewel ik sjonnie en antita alles gun hoor, daar niet van.
Ik vind het echt heel leuke honden over het algemeen, en ik kan mij helemaal voorstellen dat veel mensen voor een stafford of pitt-achtige hond vallen. Ook zónder penisverlengende motieven.
Maar waar ik mij kapot aan erger is die struisvogelinstelling, of het domweg ontkennen van de potentiele problemen met andere honden. Hou me ten goede, er zijn genoeg mensen die er prima mee om kunnen gaan en er een wereldhond aan hebben waarschijnlijk. Maar de problemen komen, in mijn ogen, allemaal voort uit mensen die zich een lulverhaal op de mouw hebben laten spelden over de liefste hond ter wereld waar iedereen zich volkomen onterecht zorgen over maakt. Óf uit mensen die wel op de hoogte zijn van een zeker risico, maar zich daar niets van aantrekken omdat dat ze beter uitkomt.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

In hoeverre ben je dan eigenlijk zo'n hondenliefhebber als je uit alle mogelijke rassen een ras kiest dat is gefokt om andere honden te mollen?
En wie ben jij om anderen op te leggen welke rassen zij wél of niet mogen kiezen?

Als je een hond kiest omdat je het prachtig vindt dat hij gefokt is om andere honden te mollen en die hond bovendien nog eens andere honden láát mollen is het inderdaad zonder meer discutabel of je wel een hondenliefhebber bent.

Maar natuurlijk is het zo dat veel, heel veel eigenaars van pitbullachtigen niet om die reden een hond nemen en bovendien laten deze mensen hun hond geen andere honden mollen.

Mensen die een hond nemen omdat ze het mooi vinden dat hun hond andere honden kan mollen en dat ook laten gebeuren worden niet aangepakt door een soort radregeling, want er zijn zoveel rassen geschikt voor dat soort figuren.

Stel gewoon iedereen hoofdelijk aansprakelijk voor de daden van zijn hond, of het nu gaat om een hond die een andere hond (dood-)bijt of een hond die wat dan ook voor schade veroorzaakt. Je zult meteen merken dat het aantal onverantwoordelijke eigenaars terugloopt.

Stel je eens voor hoe een bericht als dit van die JR in zou slaan als er bij stond dat de eigenaars van de killer €10.000,- schadevergoeding, €5.000,- boete, inbeslagname en een houdverbod voor honden aan de broek gekregen hebben.

Maar laat ik jouw vraag even wat verder doortrekken.

In hoeverre is het acceptabel dat mensen een hond nemen die gefokt is om mensen indien nodig dood te bijten, zijn dat hondenliefhebbers, zijn dat sociaal acceptabele hondeneigenaars?

Bovendien, nu is het volgens de berichten een soort pitbullachtige, maar dit soort zaken kunnen net zo goed gebeuren met pak um beet een pittige Boxer, Rottweiler, etcetera. Moet dat dan wel kunnen?

Het enige zinnige is om eigenaars van willekeurig welke hond die schade berokkent aan te pakken op zo'n manier dat daar echt een werking van uit gaat.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

pammetje schreef:
Zoek stok! schreef:
pammetje schreef: Je hond laten luisteren is ook een optie, misschien een idee :oohja:
:idea: Hoeveel honden luisteren er nou echt naar hun eigenaar? Nogmaals, laat even de kleine groep liefhebbers buiten beschouwing. Het gaat mij niet om het ras op zich. Het gaat mij er om dat jan de boerenlul met een hond loopt die niet geschikt is voor jan de boerenlul. Als het morgen hip wordt om met een mechelaar uit africhtingslijnen te lopen, zeg ik precies hetzelfde. De staff is allang geen liefhebbersras meer, het is de golden retriever van sjonnie en anita. Daar gaat het fout.
Wat er nu gaande is, vind ik verschrikkelijk
ik zie rassen volledig kapot gaan
Ik ben voor een cursus bij aanschaf " moeilijke " rassen
en ik vind dat de fokkers beter op moeten letten wat ze verkopen en aan wie
en meer info door de fokkers
Dat is nou net het sneue, het gros van de staffords of kruisingen daar van wordt niet verkocht door een normale fokker; maar door mensen die grof geld zien.
Kijk naar die van mij, mevrouw komt uit het 2e nest van dezelfde combinatie, een totaal onopgevoede amstaff teef en een hondagressieve bullterier.
Ik vermoed zelf dat tenminste 1 van de 2 gewrichtsproblemen heeft, maar dat boeit de eigenaren verder niet.
De vermeerderaars vroegen 350 euro per pup; en tegen de tijd dat Charlie 3 maanden was, was de moeder alweer gedekt...
Het zal die lui echt een hele dikke worst wezen waar ze hun pups laten hoor. Cash betalen en garantie tot aan de drempel :wink:
Tamara&Dana
Actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bullterrier & American Pitbullterrier

Ongelezen bericht door Tamara&Dana »

Zoek stok! schreef: Ja jij......maar je beseft toch ook dat 90 % van de pupkopers niet zo is? Jij zegt dus dat het er wel uitgefokt wordt, die hondagressie? Bewust? En natuurlijk weet ik dat staffs onderling verschillen :wink:
Ja het word er wel degelijk uitgefokt en ook bewust. Maar hoe goed dat sommige ook lukt een terugslag naar het 'vroegere karakter' vind je regelmatig.
We hebben te maken met een probleem aan dat bij de fokkers al aangepakt moet worden.
Mensen verkopen hondjes die uiteindelijk een zeer pittig karakter kunnen ontwikkelen aan een ieder die die 800 tot 1000 ervoor wil betalen.
Voor mij ligt de verantwoording voor de ellende die we nu zien zowel met Rein als deze JR voor een heel groot deel bij de fokker van
de betreffende honden.

Mijn eerste kan met alles, mijn tweede een reu kan met teven en de derde een teefje kan met niks dat meer dan 2 poten heeft en
ze niet mee opgegroeid is.
En toch (al zullen mensen dit niet begrijpen) is zij voor mij precies de hond die ik zoek. Ultiem sporthondje waar ik werkelijk heel veel mee bereik en een heel goede connectie mee heb. Verkoop je dit hondje aan een gezin dat een hond zoekt dat alleen op de bank ligt en een rondje boom doet savonds dan krijg je te maken met de situaties die zoveel verdriet en onbegrip met zich mee brengen.
Afbeelding
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

oooo maar ik word ook kotsmisselijk van de berichten of verschillende staff forums, dat mensen topics openen, dat hun hond niet meer lief is naar andere honden, is hij nu vals, of moet ik hem in laten slapen.

Standaard heb ik de zelfde soort tekst klaar staan, wat begint met Gefeliciteerd u heeft een stafford, gevolgd met iets over de het inlezen van het ras

Dan vliegt er direct een lading "beginnende" staffordeigenaren met hondjes tot ongeveer anderhalf jaar, dat wij uit onze nek lullen en dat hun honden ook met alles kunnen, en dat het aan de opvoeding ligt.
Meestal komen die met eenzelfde topic als hun hond volwassen is. En begint het weer van voren
heb ooit een stukje erover geschreven:

Bezint eer ge begint

Veel mensen schaffen een stafford aan, zonder te lezen wat het ras nu inhoud.
Ze zijn zo lief en leuk tegen alle mensen en dieren als ze zo jong zijn.
Maar op veel staffords kunnen niet meer met andere honden als ze ouder worden.
De leeftijd wanneer dit het meest omdraait is ongeveer 2 jaar, maar zijn ook honden bekent die pas met 5 jaar omsloegen, maar ook die al met 7 maanden omsloegen.
Een heel klein percentage zal dit niet hebben en zal altijd met andere honden overweg kunnen.
Beter is om hier niet vanuit te gaan. Als je een staffie hebt die altijd lekker met andere hondjes kan spelen heb je een uitzondering.
Het is niet zo dat een stafford op iedere hond af zal stormen (hierin heb je ook uitzonderingen), maar een stafford zal geen uitdaging uit de weg gaan.

Hier wat citaten uit verschillende boeken:

Hoewel een stafford zich – tenzij zeer slecht opgevoed – niet op iedere hond zal storten die hij tegenkomt, moet men er altijd rekening mee houden dat hij fel reageert als hij uitgedaagd wordt. Iedere rechtgeaarde eigenaar moet zich bewust zijn van deze mogelijkheid en erop voorbereid zijn.

Het motto van een stafford is hetzelfde als van de schotse koningen: ‘nemo me impune lagessit’ te vertalen als ‘niemand zal mij straffeloos aanvallen’

Het grote struikelblok bij dit ras is dat ze terugpakken als ze aangevallen worden.
Bron: De staffordshire Bull Terrier Het ultieme naslagwerk

Wat ook een belangrijk punt is, dat een stafford nooit een gevecht uit de weg zal gaan. Hij zal niet uit zichzelf aanvallen, maar mocht hij in een gevecht betrokken raken dan kunnen er makkelijk gewonden vallen.
Bron: Over dieren. De Staffordshire bull terrier

Tegenover andere honden is hij in het algemeen dominant en intolerant.
bron: http://www.sbtcn.nl/karakter.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Is een stafford dan zo vals?

Nee. Een stafford is juist een geweldige gezinshond.
Hierover ook een paar citaten:

Één van de belangrijkste dingen die hij moest leren was hoe hij met mensen om moest gaan –
Iets waar hij vandaag de dag nog in uitblinkt.
Het is tegen zijn aard om agressief of zelfs achterdochtig te zijn tegenover mensen.
Staffords zijn moedig, ze zijn hard, en hun zware verleden heeft hen het unieke vermogen opgeleverd om pijnlijke en slechte ervaringen te vergeten.
Staffords zijn gek op kinderen, en het is de manier waarop ze met hen omgaan en de wijze waarop ze het gestoei kunnen waarderen wat de stafford tot zo’n populair ras heeft gemaakt.
bron: De staffordshire Bull Terrier Het ultieme naslagwerk
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Wil de hond schreef:
In hoeverre ben je dan eigenlijk zo'n hondenliefhebber als je uit alle mogelijke rassen een ras kiest dat is gefokt om andere honden te mollen?
En wie ben jij om anderen op te leggen welke rassen zij wél of niet mogen kiezen?

Als je een hond kiest omdat je het prachtig vindt dat hij gefokt is om andere honden te mollen en die hond bovendien nog eens andere honden láát mollen is het inderdaad zonder meer discutabel of je wel een hondenliefhebber bent.

Maar natuurlijk is het zo dat veel, heel veel eigenaars van pitbullachtigen niet om die reden een hond nemen en bovendien laten deze mensen hun hond geen andere honden mollen.

Mensen die een hond nemen omdat ze het mooi vinden dat hun hond andere honden kan mollen en dat ook laten gebeuren worden niet aangepakt door een soort radregeling, want er zijn zoveel rassen geschikt voor dat soort figuren.

Stel gewoon iedereen hoofdelijk aansprakelijk voor de daden van zijn hond, of het nu gaat om een hond die een andere hond (dood-)bijt of een hond die wat dan ook voor schade veroorzaakt. Je zult meteen merken dat het aantal onverantwoordelijke eigenaars terugloopt.

Stel je eens voor hoe een bericht als dit van die JR in zou slaan als er bij stond dat de eigenaars van de killer €10.000,- schadevergoeding, €5.000,- boete, inbeslagname en een houdverbod voor honden aan de broek gekregen hebben.

In hoeverre is het acceptabel dat mensen een hond nemen die gefokt is om mensen indien nodig dood te bijten, zijn dat hondenliefhebbers, zijn dat sociaal acceptabele hondeneigenaars?

Bovendien, nu is het volgens de berichten een soort pitbullachtige, maar dit soort zaken kunnen net zo goed gebeuren met pak um beet een pittige Boxer, Rottweiler, etcetera. Moet dat dan wel kunnen?

Het enige zinnige is om eigenaars van willekeurig welke hond die schade berokkent aan te pakken op zo'n manier dat daar echt een werking van uit gaat.
Ik vraag me af waarom dat nog niet gebeurt, daar zal toch een reden voor zijn. Is het administratief zo ingewikkeld, kost het de staat zoveel? Wat is het probleem met wat jij schetst dat het nog niet ingevoerd is?

En mbt hondenliefhebber of niet: ik gaf een reactie op wat jij zei. Het is waar dat ik meer aan de kant van de doodgebeten honden sta dan aan de kant van de 'doodbijters'. Dat is puur egoistisch, ik heb honden die potentieel doodgebeten worden. Ik vind niet dat ik daardoor minder hondenliefhebber ben. Vandaar de overdenking als jij met 'geen hondenliehebber' gaat schermen.

O ja, mbt je eerste opmerking: wie ik ben dat ik iets wil voorschrijven. Heel simpel: ik heb er natuurlijk geen kloot over te zeggen. Maar was dat wel het geval, dan zou ik inderdaad maar weinig mensen toestemming geven met een pitbull of aanverwante hond te gaan lopen :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Bonnie F
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bonnie F »

niels&reintje schreef:
niels&reintje schreef:
Nanna schreef:
Wie betaalt daarvoor de rekening?
Juist, de mensen met hun gewone hondje.
Ik heb daar eerlijk gezegd onderhand meer dan verschrikkelijk de balen van.

Volgens mij wordt hier al onderscheid gemaakt !!
Dat is een "ja, maar zij begon"-antwoord.
Jij borduurt er volhardend verder op.
De vraag blijft staan.
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Tamara&Dana schreef: En toch (al zullen mensen dit niet begrijpen) is zij voor mij precies de hond die ik zoek. Ultiem sporthondje waar ik werkelijk heel veel mee bereik en een heel goede connectie mee heb. Verkoop je dit hondje aan een gezin dat een hond zoekt dat alleen op de bank ligt en een rondje boom doet savonds dan krijg je te maken met de situaties die zoveel verdriet en onbegrip met zich mee brengen.
Jawel hoor, ik begrijp dat best. Ik begrijp juist heel goed dat een bepaald ras je enorm aantrekt en dat je bereid bent je leven zo in te richten dat dit ook kan. Ik heb dit zelf ook gedaan, dus zou vreemd zijn als ik daar niks mee heb. Maar juist het tweede is wat er mis gaat. Er zijn veel te veel staff eigenaren :wink: Zorg dat echt hondagressieve honden bij verantwoordelijke liefhebbers komen en je zult er nooit meer iemand over horen. Maar ja.....
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Jaap* schreef:Maar de problemen komen, in mijn ogen, allemaal voort uit mensen die zich een lulverhaal op de mouw hebben laten spelden over de liefste hond ter wereld waar iedereen zich volkomen onterecht zorgen over maakt.
Ik denk ook dat het juist gevaarlijk is om bij dit soort incidenten te gaan roepen dat die Staffords e.d zo in een zo vreselijk onterecht kwaad daglicht gesteld worden, vooroordelen, bladiebla.
Als iedere Stafford-liefhebber/eigenaar nou gewoon zou erkennen dat ja dit soort dingen gebeuren als je onverantwoordelijk met zo'n type hond omgaat, omdat ze ja dan andere honden dood kunnen (willen) bijten...
Ik denk op een bepaalde manier dat de 'vechthonden' juist van het imago af moeten van "worden altijd zo onterecht benadeeld" wat door veel zogenaamde liefhebbers geschetst wordt.
Nee, ze worden aangeschaft door de verkeerde bazen, met in hun achterhoofd al die schreeuwende andere verkeerde bazen over "allemaal opvoeding, iedereen is tegen mijn hond, bladiebla". En dan gaat het dus mis.
Dan krijg je namelijk denk ik ook sneller dat mensen vinden dat ze in hun recht staan als hun Staff de York van de buren doodbijt "want jaaaa, die York viel altijd al uit naar mijn hond aan de lijn! En al die vooroordelen over Staffords ook altijd, zij hebben het altijd gedaan!".
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Zoek stok! schreef:
Wil de hond schreef:

Ik vraag me af waarom dat nog niet gebeurt, daar zal toch een reden voor zijn. Is het administratief zo ingewikkeld, kost het de staat zoveel? Wat is het probleem met wat jij schetst dat het nog niet ingevoerd is?

En mbt hondenliefhebber of niet: ik gaf een reactie op wat jij zei. Het is waar dat ik meer aan de kant van de doodgebeten honden sta dan aan de kant van de 'doodbijters'. Dat is puur egoistisch, ik heb honden die potentieel doodgebeten worden. Ik vind niet dat ik daardoor minder hondenliefhebber ben. Vandaar de overdenking als jij met 'geen hondenliehebber' gaat schermen.

O ja, mbt je eerste opmerking: wie ik ben dat ik iets wil voorschrijven. Heel simpel: ik heb er natuurlijk geen kloot over te zeggen. Maar was dat wel het geval, dan zou ik inderdaad maar weinig mensen toestemming geven met een pitbull of aanverwante hond te gaan lopen :wink:
Ik heb ook honden die potentieel doodgebeten kunnen worden, dat stopt niet ineens omdat ze staffords zijn. Daarnaast zijn ze ook nog eens het doelwit van gestoorde mensen die met hun fakkels achter ze aanrennen.
Valerie
Zeer actief

Moos schreef:
Jaap* schreef:Maar de problemen komen, in mijn ogen, allemaal voort uit mensen die zich een lulverhaal op de mouw hebben laten spelden over de liefste hond ter wereld waar iedereen zich volkomen onterecht zorgen over maakt.
Ik denk ook dat het juist gevaarlijk is om bij dit soort incidenten te gaan roepen dat die Staffords e.d zo in een zo vreselijk onterecht kwaad daglicht gesteld worden, vooroordelen, bladiebla.
Als iedere Stafford-liefhebber/eigenaar nou gewoon zou erkennen dat ja dit soort dingen gebeuren als je onverantwoordelijk met zo'n type hond omgaat, omdat ze ja dan andere honden dood kunnen (willen) bijten...
Ik denk op een bepaalde manier dat de 'vechthonden' juist van het imago af moeten van "worden altijd zo onterecht benadeeld" wat door veel zogenaamde liefhebbers geschetst wordt.
Nee, ze worden aangeschaft door de verkeerde bazen, met in hun achterhoofd al die schreeuwende andere verkeerde bazen over "allemaal opvoeding, iedereen is tegen mijn hond, bladiebla". En dan gaat het dus mis.
Dan krijg je namelijk denk ik ook sneller dat mensen vinden dat ze in hun recht staan als hun Staff de York van de buren doodbijt "want jaaaa, die York viel altijd al uit naar mijn hond aan de lijn! En al die vooroordelen over Staffords ook altijd, zij hebben het altijd gedaan!".
Ach als staffordeigenaar mag je niet eens in zo een topic als dit reageren want elke reactie is meteen een verdediging. Als ik zeg dat ik niet meteen geloof dat een Amstaff dit gedaan heb dan verdedig ik al.
Tamara&Dana
Actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bullterrier & American Pitbullterrier

Ongelezen bericht door Tamara&Dana »

Zoek stok! schreef:
Tamara&Dana schreef: En toch (al zullen mensen dit niet begrijpen) is zij voor mij precies de hond die ik zoek. Ultiem sporthondje waar ik werkelijk heel veel mee bereik en een heel goede connectie mee heb. Verkoop je dit hondje aan een gezin dat een hond zoekt dat alleen op de bank ligt en een rondje boom doet savonds dan krijg je te maken met de situaties die zoveel verdriet en onbegrip met zich mee brengen.
Jawel hoor, ik begrijp dat best. Ik begrijp juist heel goed dat een bepaald ras je enorm aantrekt en dat je bereid bent je leven zo in te richten dat dit ook kan. Ik heb dit zelf ook gedaan, dus zou vreemd zijn als ik daar niks mee heb. Maar juist het tweede is wat er mis gaat. Er zijn veel te veel staff eigenaren :wink: Zorg dat echt hondagressieve honden bij verantwoordelijke liefhebbers komen en je zult er nooit meer iemand over horen. Maar ja.....
Helemaal mee eens.
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Nee, natuurlijk ben je daarom niet minder hondenliefhebber.

Maar als je gaat stellen dat alle pitbullachtigen maar "geruimd" moeten worden zodat jij weer met een gerust hart over straat kunt ben je wel degelijk meteen een heel stuk minder hondenliefhebber, in mijn ogen.

Maar dat doe jij niet, want je bent geen voorstander van een nieuwe radachtige regeling die de samenleving verlost van alles dat op een pitbullachtige lijkt.

En dat vindt degene waartegen ik mijn opmerking plaatste juist wel de perfecte oplossing, hondjes afpakken, hondjes afmaken en haar probleem is opgelost.

Waarom er politiek nog niet voor een goede oplossing zoals ik die voorsta is gekozen is een goede vraag, dat weet ik ook niet. Het is niets nieuws hoor, de aanpak die ik voorsta wordt al jaren aangedragen in Den Haag.

Ergens vermoed ik dat hondenproblematiek een hele lage prioriteit heeft in Den Haag, behalve als er even snel en makkelijk stemmen gescoord kunnen worden, dan jast men er even een simpel wetje doorheen waar niemand iets mee opschiet.

Het verbaast mij ook nog steeds dat men daar zo wijs heeft kunnen zijn dat de vermaledijde rad is teruggedraaid. Helaas zonder daar een goede nieuwe wetgeving voor in de plaats te stellen.

Vergeet overigens niet dat jouw honden dan wel geen geboren hondendoodbijters zijn maar dat ook jij desondanks zomaar ineens zonder het te willen een vreselijk drama kan zien ontstaan doordat er zich iets voordoet wat nooit gebeurt. Denk bvb aan een losgeglipte hond die een drukke weg oversteekt en een hevig ongeval veroorzaakt, of een val van iemand veroorzaakt die zo ongelukkig terechtkomt dat diegene daar aan overlijdt.

Een ongeluk zit in een heel klein hoekje, bedoel ik te zeggen, en er is echt meer dan enkel maar hondendoodbijters.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:
Nee, paniekzaaien door te veralgemeniseren, dat draagt iets positiefs bij.
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

tineke schreef:
kitty2 schreef:
Wil de hond schreef:Ik kan me zo voorstellen dat de eigenaar van een doodgebeten hond aanspraak kan maken op bvb. smartegeld.

Of de eigenaar van een doodgebeten kat, van een geaborteerde ooi, een kapot-gelopen bijzondere plant, enz...

Psies :ok: :ok:
En daar zou ik dan ook nog graag een houdverbod bij zien als het mis gaat.
Niet als het om een echt ongeluk gaat ,want die gebeuren ook ,maar om bewezen stupiditeit.
Ook eens :ok:

De eigenaren aanpakken hoe moeilijk kan het zijn. :19:

Ik kan me heel goed voorstellen dat je als verantwoordelijke stafford eigenaar doodziek van dit soort berichten word, ik ben altijd maar blij dat een kaukaas niet zo mensvriendelijk is, als je er niet je stinkende best voor doet, en dus niet interessant is voor bepaalde doelgroepen, dat hebben de staffs tegen, voor wat betreft de sjonnies en anita's :wink:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Valerie schreef:
Ach als staffordeigenaar mag je niet eens in zo een topic als dit reageren want elke reactie is meteen een verdediging. Als ik zeg dat ik niet meteen geloof dat een Amstaff dit gedaan heb dan verdedig ik al.
Nou, van Amstaff doorslaan naar "het was vast een Pekinees" is ook wat overdreven, niet? :F:

Ik kan me je ergernis wel heel goed voorstellen overigens hoor :wink: Maar ik denk dat het voor geen enkele partij goed is als het doorslaat in de richting van "die Staffords hebben het altijd gedaan". Net zozeer als doorslaan naar "de oude RAD weer terug" ook heel fout is.
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Inge O schreef:
Zoek stok! schreef:
Annemiek schreef:Ten eerste wat vreselijk voor de JR!
Ten tweede buiten de hondagressie is de Amstaff in mijn geval alles wat ik van een hond verlangt zijn uiterlijk en innerlijk. Daarom neem ik dat hondagressie voor lief en hou ik rekening met andere honden/mensen.
Zal ik ervoor zorgen dat niemand last heeft van mijn honden.
Maar god wat doen sommige woorden die jullie zeggen pijn. Goddank hebben wij mensen ervoor gezorgt dat ze hondagressie hebben en natuurlijk wil de mens weer eigen rechter spelen door te zeggen roei ze maar uit! Bah! Walgelijk.
Ik heb het wel eens eerder gevraagd, maar ik blijf er benieuwd naar: als je de hondagressie er in gefokt hebt, lijkt het mij dat je die er ook weer uit kunt fokken. Waarom niet als rasliefhebber daar op inzetten? Want ik zie nu dat er met ronduit hondagressieve honden gefokt wordt. Ik heb zelfs het idee dat het een pre is. Maar dat zie ik wellicht niet goed. Zoals het nu gaat, is bijv. de Amstaff niet meer voor liefhebbers. Het is best een gangbaar ras geworden en dan snap ik werkelijk niet waarom die hondagressie er in moet blijven. De echte liefhebber die veel ervaring heeft en weet hoe ermee om te gaan, fokt voor mijn part door met de hondagressieve exemplaren. Maar niet voor de gemiddelde hondeneigenaar. Je hebt toch ook een verschil in bijvoorbeeld een ras als de Mechelaar? Of mijn eigen ras, de Aus. Fokkers van de werklijnen verkopen niet aan de gemiddelde hondeneigenaar. Het zal best kunnen bij klote fokkers hoor, maar bij de staff kan echt iedereen eentje aanschaffen. Als je vindt dat je ras voor de mainstream hondeneigenaar is, fok dan een ander soort honden.
daar zal vast weer het antwoord op komen dat als je fokt naar minder hondagressie, ze angstiger worden en dus gevaarlijker voor mensen :roll: .

beats me waarom dit alleen bij staffords zo zou moeten gaan, lijkt me eerder dat ze dan gewoon op de verkeerde eigenschappen selecteren (op onzekere, bangige typjes).
Ik vind dat ook een hele bizarre redenering. Als ze geen honden mogen pakken worden ze mensagressief. :hmmm:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

daar zal vast weer het antwoord op komen dat als je fokt naar minder hondagressie, ze angstiger worden en dus gevaarlijker voor mensen
Het is voor het eerst dat ik deze theorie lees hoor.

Waar haal je dit vandaan Inge?
Valerie
Zeer actief

Moos schreef:
Valerie schreef:
Nou, van Amstaff doorslaan naar "het was vast een Pekinees" is ook wat overdreven, niet? :F:

Ik kan me je ergernis wel heel goed voorstellen overigens hoor :wink: Maar ik denk dat het voor geen enkele partij goed is als het doorslaat in de richting van "die Staffords hebben het altijd gedaan". Net zozeer als doorslaan naar "de oude RAD weer terug" ook heel fout is.
Oke ik geef toe dat was een heel klein beetje overdreven :F: Maar ik ben wel benieuwd welk ras er volgende week naar boven komt die het gedaan heeft.
Daarbij denken mensen bij "stafford" meteen bij een grote amerikaanse staffordreu terwijl mijn ukkepuk van 37 cm hoog ook een stafford is.
Valerie
Zeer actief

Wil de hond schreef:
daar zal vast weer het antwoord op komen dat als je fokt naar minder hondagressie, ze angstiger worden en dus gevaarlijker voor mensen

Dat word hier ook vertelt en ja daar ben ik het ook mee eens :wink: Het zal vast niet mogen hoor maar dat zijn de dingen die ik met mijn eigen ogen zie.
Vooral bij de showfokkers is minder/geen hondagressie gewenst. Het is natuurlijk lastig als jij met 15 staffords in een huis zit die elkaar af willen maken.
Vaak (dus ja er zullen vast uitzonderingen zijn) zijn dat de onstabiele nerveuze angstbijters. Of ze dan meteen vreselijk gevaarlijk voor mensen zijn betwijfel ik, maar echte staffords moet je het niet noemen.
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Wil de hond schreef:
Nee, natuurlijk ben je daarom niet minder hondenliefhebber.

Maar als je gaat stellen dat alle pitbullachtigen maar "geruimd" moeten worden zodat jij weer met een gerust hart over straat kunt ben je wel degelijk meteen een heel stuk minder hondenliefhebber, in mijn ogen.

Maar dat doe jij niet, want je bent geen voorstander van een nieuwe radachtige regeling die de samenleving verlost van alles dat op een pitbullachtige lijkt.

En dat vindt degene waartegen ik mijn opmerking plaatste juist wel de perfecte oplossing, hondjes afpakken, hondjes afmaken en haar probleem is opgelost.

Waarom er politiek nog niet voor een goede oplossing zoals ik die voorsta is gekozen is een goede vraag, dat weet ik ook niet. Het is niets nieuws hoor, de aanpak die ik voorsta wordt al jaren aangedragen in Den Haag.

Ergens vermoed ik dat hondenproblematiek een hele lage prioriteit heeft in Den Haag, behalve als er even snel en makkelijk stemmen gescoord kunnen worden, dan jast men er even een simpel wetje doorheen waar niemand iets mee opschiet.

Het verbaast mij ook nog steeds dat men daar zo wijs heeft kunnen zijn dat de vermaledijde rad is teruggedraaid. Helaas zonder daar een goede nieuwe wetgeving voor in de plaats te stellen.

Vergeet overigens niet dat jouw honden dan wel geen geboren hondendoodbijters zijn maar dat ook jij desondanks zomaar ineens zonder het te willen een vreselijk drama kan zien ontstaan doordat er zich iets voordoet wat nooit gebeurt. Denk bvb aan een losgeglipte hond die een drukke weg oversteekt en een hevig ongeval veroorzaakt, of een val van iemand veroorzaakt die zo ongelukkig terechtkomt dat diegene daar aan overlijdt.

Een ongeluk zit in een heel klein hoekje, bedoel ik te zeggen, en er is echt meer dan enkel maar hondendoodbijters.
Oh, je bedoelt mij zeker, ik zit hier niet de hele tijd op, maar de radregeling werkte in gradaties.
Ik ben juist een zeer vreedzaam typje. MAAR ik ben het spuugzat om overal Pitjes ed tegen te komen waarvan de baas dan ook nog eens zegt "ze zoeken het maar uit". Doe dan in ieder geval een een muilkorf om :E: en het liefst voordat hij die 1e keer in de fout gaat. :cheer: Ik neem ook mijn verantwoordelijkheid voor mijn honden.
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

Arme jack en vrouwtje :( Van die loslopende agressieve staffords kijk ik niet op eerlijk gezegd, hier lopen ze ook. Tenminste, als ik moet geloven wat mij wordt verteld. Ze worden hier blijkbaar getraind om te vechten en af en toe uitgelaten aan de riem maar meestal gewoon los als er bijna niemand meer buiten is. Die beesten hebben blijkbaar al een paar honden doodgebeten. Rare zaak.
Afbeelding
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Lellibel schreef:Arme jack en vrouwtje :( Van die loslopende agressieve staffords kijk ik niet op eerlijk gezegd, hier lopen ze ook. Tenminste, als ik moet geloven wat mij wordt verteld. Ze worden hier blijkbaar getraind om te vechten en af en toe uitgelaten aan de riem maar meestal gewoon los als er bijna niemand meer buiten is. Die beesten hebben blijkbaar al een paar honden doodgebeten. Rare zaak.
Sorry, slechte quoter.
Maar dat irriteert mij mateloos je zal toch maar buitenlopen, arme hondjes :jank:
Moet je allemaal gewoon vinden :zweep:
Valerie
Zeer actief

Lellibel schreef:Arme jack en vrouwtje :( Van die loslopende agressieve staffords kijk ik niet op eerlijk gezegd, hier lopen ze ook. Tenminste, als ik moet geloven wat mij wordt verteld. Ze worden hier blijkbaar getraind om te vechten en af en toe uitgelaten aan de riem maar meestal gewoon los als er bijna niemand meer buiten is. Die beesten hebben blijkbaar al een paar honden doodgebeten. Rare zaak.
Nee dat moet je niet :wink: Dit soort dingen vallen bij mij onder geroddel. Maar goed ik heb dan zelf ook steffets dus ik weet niet of ik mag reageren nu :mrgreen:
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Wil de hond schreef:

Ik heb dat vaker gehoord hoor. Vooral van Valerie. Als je met hondvriendelijke pitts/staffs gaat fokken krijg je mensagressie. :roll:

In mijn simpele hoofd kan je gewoon proberen agressie eruit te fokken. Maar ik heb er verder geen verstand van.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Met Bull Terriérs is hetzelfde gedaan, daar is de hondagressie ook verminderd door gericht fokken.
Valerie
Zeer actief

Wil de hond schreef:Met Bull Terriérs is hetzelfde gedaan, daar is de hondagressie ook verminderd door gericht fokken.
Ja en die zijn natuurlijk helemaal niet mensagressief :mrgreen:
als je al een beetje graaft kom je de ene bijtincident na de andere tegen..
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Nog meer wijsheden over dit voorval. Let wel, van zelfverklaarde experts en eigenaars. Gaatie:

Blijkbaar was die hond niet al te agressief. zoals ik lees heeft iemand die honden uit elkaar gehaald. als die hond wel agressief is, dan was diegene daarna aan de beurt geweest. alleen die hond liep nog weg ook, en een agresieve hond loopt nooit een confrontatie uit de weg. Las ook een reactie dat de jack russel ook los liep, en wie weet wat voor reactie dat hondje heeft uitgelokt wat de hond heeft doen aanvallen. Tevens is het onzin om dit ras uit te maken voor vechthonden. Geen enkel ras is een vechthond. Zo worden ze gemaakt.
Ik train zelf al enkele jaren mechelse herders voor politiehond, en die leer je dus ook het bijten. Heb ook gefokt met een teef van mij, maar de pups gaan ook gewoon naar gezinnen, en aan de pups is niet te zien dat de ouders politiehonden zijn. Dit omdat je die honden zo zelf moet trainen. Dat is met vechthonden net zo, geen enkele pup van zo'n ras zal gelijk agressief zijn. Opvoeden moet je toch nog zelf doen, en bij vechthonden voeden zij ze agressief op.

-----

wij hebben ook twee van die honden en het zijn schatten het is maar net hoe je ze opvoedt.ze worden niet kwaad geboren maar kwaad gemaakt door de baasjes .denk na voor je een hond neemt .en wat betreft de eigenaar van de stafford veel sterkte en hoop dat de hond weer bij je terugkomt

-----

Ik ken die honden wel en agressief zijn/waren ze niet.
Als je het commando in de mand zei, dan gingen ze ook in de mand. Tegen geen 1 mens waren die honden agressief. Jah als een hond een andere hond tegen komt kan het met alle soorten honden escaleren. En brink poedels zijn ook niet altijd lieverdjes, dat kunnen ook agressieve rot honden zijn.

-----

stelletje zielige apenkoppen dat hier rondlopen. De agressieve honden zoals iedereen dat hier wil noemen zijn van een goede vriend van mij en ik weet zeker dat het dus geen agressieve honden zijn. Deze hond heeft hij al 10 jaar en heeft nog nooit wat gedaan, zelfs kleine meid sellina is met de honden opgegroeid en kon gewoon boven op hun gaan liggen dus dat ze dan agresief zijn klopt geen kloten van.

-----

dom volk allemaal praten over pitbull en stafford en rednodnose en jullie weten niks van de hond alledrie is de zelfde soort hond en die naam is stafford alleen als die geen papieren heeft noemen ze het een pitbull dus hou gewoon dom praat voor je volgende week is het een rotweiler en dan is dat weer een killer denk na voor dat je begint te lullen

Bron

En hier wordt ik dus vooral triest van. Ik ben bang dat dit het grootste deel van de eigenaren betreft. En hierom vermijd ik ze, niet om de hond, maar omdat de kans mij te groot is dat er zo'n soort idioot bij hoort.
Daar kan de hond niks aan doen.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Nee daar word je niet vrolijk van Jaap :ugh:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”