Inge O schreef:daar zal vast weer het antwoord op komen dat als je fokt naar minder hondagressie, ze angstiger worden en dus gevaarlijker voor mensenZoek stok! schreef:Ik heb het wel eens eerder gevraagd, maar ik blijf er benieuwd naar: als je de hondagressie er in gefokt hebt, lijkt het mij dat je die er ook weer uit kunt fokken. Waarom niet als rasliefhebber daar op inzetten? Want ik zie nu dat er met ronduit hondagressieve honden gefokt wordt. Ik heb zelfs het idee dat het een pre is. Maar dat zie ik wellicht niet goed. Zoals het nu gaat, is bijv. de Amstaff niet meer voor liefhebbers. Het is best een gangbaar ras geworden en dan snap ik werkelijk niet waarom die hondagressie er in moet blijven. De echte liefhebber die veel ervaring heeft en weet hoe ermee om te gaan, fokt voor mijn part door met de hondagressieve exemplaren. Maar niet voor de gemiddelde hondeneigenaar. Je hebt toch ook een verschil in bijvoorbeeld een ras als de Mechelaar? Of mijn eigen ras, de Aus. Fokkers van de werklijnen verkopen niet aan de gemiddelde hondeneigenaar. Het zal best kunnen bij klote fokkers hoor, maar bij de staff kan echt iedereen eentje aanschaffen. Als je vindt dat je ras voor de mainstream hondeneigenaar is, fok dan een ander soort honden.Annemiek schreef:Ten eerste wat vreselijk voor de JR!
Ten tweede buiten de hondagressie is de Amstaff in mijn geval alles wat ik van een hond verlangt zijn uiterlijk en innerlijk. Daarom neem ik dat hondagressie voor lief en hou ik rekening met andere honden/mensen.
Zal ik ervoor zorgen dat niemand last heeft van mijn honden.
Maar god wat doen sommige woorden die jullie zeggen pijn. Goddank hebben wij mensen ervoor gezorgt dat ze hondagressie hebben en natuurlijk wil de mens weer eigen rechter spelen door te zeggen roei ze maar uit! Bah! Walgelijk..
beats me waarom dit alleen bij staffords zo zou moeten gaan, lijkt me eerder dat ze dan gewoon op de verkeerde eigenschappen selecteren (op onzekere, bangige typjes).
Volgens mij proberen jullie me nu woorden in de mond te leggen ofzo, maar geloof niet dat ik iets heb gezegd wat relevant is op mijn stukje.
Ik heb niets over het fokken oid gezegd.
En ik heb gekozen voor dit ras terwijl ik wist wat erin zat!
Ik heb een hond voor mezelf en niet voor mijn buurthonden zodat die er fijn mee kunnen spelen.
Ook denk ik dat de meeste incidenten met staffs zijn zonder stamboom, naar wat ik lees zijn het meestal kruisingen van, en juist daar zit denk ik het gevaar in.