Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sterker dan natuur? (intacte reu moet loopse teef negeren)

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Re: Sterker dan natuur? (intacte reu moet loopse teef negeren)

Ongelezen bericht door Frenk »

ranetje schreef:
Frenk schreef:
janinca2002 schreef:de leerprocessen geleden ook voor mensen, hetzelfde geld voor de driften :engel:

" onclick="window.open(this.href);return false;
Lol! Blijft mijn frustratie dat ik dus bij Frenk niet echt iets heb wat als zo'n beloning wordt ervaren. Hij vind niks echt leuk of lekker. :(
En dat is bij hondjes als Frenk dan het moeilijkste punt.
Hoe kom je daar achter?

Misschien kan de "BLack Box" van Peter Beekman behulpzaam zijn.

De kans bestaat natuurlijk dat je na gondig onderzoek tot de conclusie komt dat zijn ultieme beloning bestaat uit een loopse teef :F:
En hoe je dat dan kunt inzetten bij zijn training weet ik nog niet precies :8):
Lol! :D
Ik ga me eens verdiepen in die black box, dan je :ok:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Sepp schreef:.......knip

Maar van hetzelfde nest zie ik honden echt langzamer gaan...die honden zijn al meer afgestopt en ruwer behandeld. Ja er is meer controle maar de drive is echt minder geworden. Dus voor mij een bewiijs dat je de hond mentaal al kapot kan maken door de manier waarop je traint. Ook omdat ik nu op andere plaatsen train zie ik echt honden die kapot gemaakt worden...jonge honden met in potentie mega drive...willen al niet meer lopen na 1 half jaar trainen...en nee hoor...het ligt aan de hond die heeft niet genoeg drive (terwijl broers en zussen heel goed preseteren) .. en dan praat ik niet alleen over het nest van Sepp.

In de foundation heb ik het echt goed gedaan met Sepp...daar ben ik van overtuigd. Training totaal anders aangepakt dan bij Roef. Maar de in potentie drive die bij Sepp erin zit is echt niet anders dan bij Roef. Ik ben ervan overtuigd dat de drive bij ROef vele malen hoger zou zijn als ik net zo zou zijn begonnen als bij Sepp. Roef zou alleen fysiek Sepp's tempo niet trekken...maar dat is een ander verhaal.

Ook al ben ik mega blij met Sepp....of ik door blijf gaan met behendigheid weet ik niet. IK als handler ben waarschijnlijk niet goed genoeg om met hem door te gaan. Voorlopig loop ik geen wedstrijden met Sepp (alleen oefenwedstrijdjes) en over een half jaar besluit ik wat ik ga doen. Of ik kan hem aan of niet....of ik leer hem beheersing (op een leuke manier) of niet.

Dus mijn conlusie is dan dat ik als handler kwalitatatief niet goed genoeg ben om zo'n tophond te hebben met zo veel kracht. ... ligt ook niet aan de hond maar aan de handler...

dus deze discussie kan je ook andersom gaan zien...moet iedereen wel willen werken met een hond met zoveel drive?
Dat wat ik gekleurd heb is beslist waar.
Dat niet iedereen een hond met heel veel drive de juiste begeleiding kan geven is ook absoluut waar.

het vereist het nodige zelfinzicht om je dat te realiseren :ok:

En nu nog terugschakelen naar de reu die het niet trekt om aan iets anders te denken dan die loopse teef.
Ligt het dan ook aan de handler dat die reu zijn lusten niet kan bedwingen?
Laatst gewijzigd door ranetje op 06 okt 2010 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

Frenk schreef:
janinca2002 schreef:de leerprocessen geleden ook voor mensen, hetzelfde geld voor de driften :engel:

Lol! Blijft mijn frustratie dat ik dus bij Frenk niet echt iets heb wat als zo'n beloning wordt ervaren. Hij vind niks echt leuk of lekker. :(
je moet de situatie voor zijn, in plaats van hem proberen te verleiden als het eigenlijk al te laat is, doe je er alles aan om zijn aandacht bij jou te houden, zonder dat het te laat is. Die aandacht kun je vasthouden door hem bijvoorbeeld continu te voeren met kleine stukjes kaas. Dat doe je al vanaf dat je de auto verlaat en houdt je vol tussen de oefeningen door. Dus al jouw aandacht gaat naar Frenk en dan gaat zijn aandacht naar jou ;).
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Daar zit ook wel een gevaar in Bennie. Ik heb dat ook een tijd gedaan, maar Bram zag het nut van hard lopen dan niet meer in. Hij kreeg z'n beloning immers voor aandacht al. Even los van loopse teven.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

bennie schreef:
Frenk schreef:

Lol! Blijft mijn frustratie dat ik dus bij Frenk niet echt iets heb wat als zo'n beloning wordt ervaren. Hij vind niks echt leuk of lekker. (
je moet de situatie voor zijn, in plaats van hem proberen te verleiden als het eigenlijk al te laat is, doe je er alles aan om zijn aandacht bij jou te houden, zonder dat het te laat is. Die aandacht kun je vasthouden door hem bijvoorbeeld continu te voeren met kleine stukjes kaas. Dat doe je al vanaf dat je de auto verlaat en houdt je vol tussen de oefeningen door. Dus al jouw aandacht gaat naar Frenk en dan gaat zijn aandacht naar jou ;).
Ik geloof dat je nu de "pointe" hebt gemist. :wink:
Hij vind NIKS echt heel erg lekker.

Het neusje van Frenk zit zeer dicht bij de grond.
En daar heeft net een loopse teef gelopen.

Dan kan zowel jij als de baas van Frenk die kaas stoppen waar jij/zij wil.
Die kaas was al niet bijzonder interessant en is op dat moment gewoon totaal niet interessant meer.

Hoe dacht jij te weten of er een loopse teef is langsgekomen?
Dat zie je doorgaans het eerste aan de hond :8):
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
bennie
Zeer actief
Border Collie

ranetje schreef:
bennie schreef:
Frenk schreef:[..]
Lol! Blijft mijn frustratie dat ik dus bij Frenk niet echt iets heb wat als zo'n beloning wordt ervaren. Hij vind niks echt leuk of lekker. (
Ik geloof dat je nu de "pointe" hebt gemist. :wink:

Je mist dus duidelijk mijn punt en daar gaat het veelal verkeerd. Je laat het komen tot een situatie waar dat kaasje niet meer interessant is. En dat moet je dus voor zijn, hij heeft helemaal niets te zoeken met z'n neus bij de grond, als ie daar wel komt met z'n neus, heb je dus zelf je aandacht laten verslappen en je die van hem ook kwijt ;).
Zoek stok!
Zeer actief

bennie schreef:Je mist dus duidelijk mijn punt en daar gaat het veelal verkeerd. Je laat het komen tot een situatie waar dat kaasje niet meer interessant is. En dat moet je dus voor zijn, hij heeft helemaal niets te zoeken met z'n neus bij de grond, als ie daar wel komt met z'n neus, heb je dus zelf je aandacht laten verslappen en je die van hem ook kwijt ;).
Okay....en wat als de hond keurig naast je zit te wachten. Neus niet op de grond. Maar je start de oefening en hij gaat twee keer zo langzaam? Ik heb al eerder gezegd dat ik de aandacht wel krijg. Maar geen snelheid :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
bennie
Zeer actief
Border Collie

Zoek stok! schreef:
bennie schreef:Je mist dus duidelijk mijn punt en daar gaat het veelal verkeerd. Je laat het komen tot een situatie waar dat kaasje niet meer interessant is. En dat moet je dus voor zijn, hij heeft helemaal niets te zoeken met z'n neus bij de grond, als ie daar wel komt met z'n neus, heb je dus zelf je aandacht laten verslappen en je die van hem ook kwijt ;).
Okay....en wat als de hond keurig naast je zit te wachten. Neus niet op de grond. Maar je start de oefening en hij gaat twee keer zo langzaam? Ik heb al eerder gezegd dat ik de aandacht wel krijg. Maar geen snelheid :wink:
Dat lijkt mij niet van belang, momenteel presteert de hond namelijk uberhaupt niet, sterker nog, hij vertoont volstrekt ongewenst gedrag voor agility training. Het gaat er om dat je samen met je hond plezier hebt, of dat nou op halve snelheid is omdat je de situatie zo buigt dat het kan, lijkt mij niet zo belangrijk. Als het eenmaal geconditioneerd is, komt die snelheid vanzelf wel weer goed en anders loopt ie halve snelheid wanneer er een loopse teef bij is, kennelijk is dat dan het maximaal haalbare voor de betreffende hond. Je moet vooral niet vergeten om samen plezier te maken en het competitie resultaat niet als leidraad nemen, dat staat wat mij betreft altijd op de tweede plaats en werkt uiteindelijk als bonus op je plezier mocht je daar leuke resultaten halen ;).
Zoek stok!
Zeer actief

bennie schreef: Je moet vooral niet vergeten om samen plezier te maken
Ik vraag me af of je nog wel lol hebt als je hond zo reageert op loopse teven :wink: Als het hoogst haalbare is dat de hond onder controle staat en aandacht voor je heeft, zou ik iets gaan zoeken waar geen loopse teven zijn. Los van het feit dat ik inderdaad vindt dat controle wel te doen moet zijn. Maar ja, daar kwam je niet voor in het uurtje agilityles.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
bennie
Zeer actief
Border Collie

Inge O schreef:
bennie schreef:
ranetje schreef: Ik geloof dat je nu de "pointe" hebt gemist. :wink:

Je mist dus duidelijk mijn punt en daar gaat het veelal verkeerd. Je laat het komen tot een situatie waar dat kaasje niet meer interessant is.
nee, jij mist toch echt duidelijk het punt want frenk vindt kaasjes zelfs niet echt interessant zonder loopse teven - hij ervaart het gewoon niet als beloning, het kaasje is dus niet 'niet meer' interessant, het is gewoon niet interessant.
Dat is niet wat ik uit de berichten opmaak. Je kunt overigens een simpel brokje nog heel interessant voor je hond maken. Zoals ik al zei, alles staat of valt vaak met het kunnen geven van de juiste begeleiden door de trainers wat dit betreft.
Wat ik in de praktijk zie bij honden die niet op voer beloning reageren is veelal dat ze die dag al gegeten hebben, of dat ze voldoende reserves hebben. Zelf heb ik met Kayla een hond die zoveel drive heeft voor de bal, dat ze voerbeloningen weigerde. Die heb ik voerbeloningen aangeleerd door haar eerst verplicht een snoepje te laten eten en daarna pas met de bal te gooien. Of dat voor Frenk werkt weet ik niet, ik ken Frenk niet. Maar ik wil wel aangeven dat er veel meer mogelijkheden zijn dan onmogelijkheden, en als je vandaar uit creatief te werk gaat met de leermethodes kom je doorgaans erg ver. Ik zie er zelf bijvoorbeeld meer een probleem in dat Frenk klein is, waardoor je dus veelal gehurkt bezig moet zijn om contact met de hond te blijven houden.
Frenk
Zeer actief

bennie schreef:
Frenk schreef:

Met alle respect, maar dacht je dat ik dat niet kende, dat principe? Het jammere is alleen.. Zo werkt Frenk niet. ;)
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

bennie schreef:Dat is niet wat ik uit de berichten opmaak.
Dat is niet wat jij uit de berichten opmaakt? Echt... :roll:
Hij geeft niks om voer. Hij geeft niks om speeltjes. Daar is toch geen spaans bij?
Zelf heb ik met Kayla een hond die zoveel drive heeft voor de bal, dat ze voerbeloningen weigerde. Die heb ik voerbeloningen aangeleerd door haar eerst verplicht een snoepje te laten eten en daarna pas met de bal te gooien.
Haar beloning is dus de bal, niet het voertje. Frenk heeft niet zoiets. Niks.
Afbeelding
bennie
Zeer actief
Border Collie

Zoek stok! schreef:
Ik vraag me af of je nog wel lol hebt als je hond zo reageert op loopse teven :wink: Als het hoogst haalbare is dat de hond onder controle staat en aandacht voor je heeft, zou ik iets gaan zoeken waar geen loopse teven zijn. Los van het feit dat ik inderdaad vindt dat controle wel te doen moet zijn. Maar ja, daar kwam je niet voor in het uurtje agilityles.
Ik vind het zeker de moeite waard. Veel van die uurtjes les zijn bij Azul bv niet besteed aan agility, vorige week heeft hij alleen maar mogen wachten voor de startlat met een kleine time-out om het opnieuw te proberen. Hij heeft zeker twee a drie trainingen gemist omdat hij aandacht voor loopse teven had en niet voor mij, ondanks de beschreven methode, dan is het exit training en even uiteraard een minder leuk moment. Echter, ik zie het zo, ik werk een a twee jaar keihard op een leuke manier aan zijn karakter, en het is echt hard werken en blijven proberen creatief te zijn, lol er in te hebben en de moed erin te houden, maar ik weet wel dat ik daarna een jaar of acht lol en plezier kan hebben met een hele stabiele hond in de behendigheid en hij ook nog een leuk pensioen geniet gezien z'n gedrag en karakter, en wat zijn dan die 1 a 2 jaar op een heel hondenleven bekeken?
Frenk
Zeer actief

Inge O schreef:nee, jij mist toch echt duidelijk het punt want frenk vindt kaasjes zelfs niet echt interessant zonder loopse teven - hij ervaart het gewoon niet als beloning, het kaasje is dus niet 'niet meer' interessant, het is gewoon niet interessant.
Lol :smile: zelfs in het bos zijn de 'gewone' luchtjes al interessanter dan bijna eender welk voertje.
En zelfs dan heeft hij het na een voertje of 4 wel gezien. Hij komt en haalt letterlijk zijn neus op "oh, dat weer?". Hij wordt wel blij van een vriendelijk woord, of even een aai of een knipoog. Maar als hij druk is, dan is ook dat in het voorbijgaan. Het lijkt wel alsof hij zoiets heeft van "je roept me, maar vervolgens is er niet echt iets aan de hand, je wilt alleen maar dat ik kom, nou, dat vind ik niet zo nuttig..". Als het grootste deel van de wandeling erop zit, dan vindt 'ie een voertje wel lekker en komt dan dus ook rapper. Maar hij kan er dus net zo gemakkelijk voorbij lopen.
Het enige waar hij van schrikt is als ik stug doorloop. Zo heb ik hem ook op mij leren letten, dat was toen op advies van Marjoleine, simpelweg gewoon doorlopen :19:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

bennie schreef:
Zoek stok! schreef:
Ik vind het zeker de moeite waard. Veel van die uurtjes les zijn bij Azul bv niet besteed aan agility, vorige week heeft hij alleen maar mogen wachten voor de startlat met een kleine time-out om het opnieuw te proberen. Hij heeft zeker twee a drie trainingen gemist omdat hij aandacht voor loopse teven had en niet voor mij, ondanks de beschreven methode, dan is het exit training en even uiteraard een minder leuk moment. Echter, ik zie het zo, ik werk een a twee jaar keihard op een leuke manier aan zijn karakter, en het is echt hard werken en blijven proberen creatief te zijn, lol er in te hebben en de moed erin te houden, maar ik weet wel dat ik daarna een jaar of acht lol en plezier kan hebben met een hele stabiele hond in de behendigheid en hij ook nog een leuk pensioen geniet gezien z'n gedrag en karakter, en wat zijn dan die 1 a 2 jaar op een heel hondenleven bekeken?
Jij hebt serieuze sportplannen, Frenk volgens mij niet. Ik heb ook heel lang doorgezet overigens, maar ben nooit op het punt gekomen dat Bram wel snelheid ging maken als z'n kop er niet naar stond. En ik geloof dat ik best een goede trainer had :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Frenk
Zeer actief

Zoek stok! schreef:Jij hebt serieuze sportplannen, Frenk volgens mij niet. Ik heb ook heel lang doorgezet overigens, maar ben nooit op het punt gekomen dat Bram wel snelheid ging maken als z'n kop er niet naar stond. En ik geloof dat ik best een goede trainer had :wink:
In het geheel niet :engel:
Ik wil gewoon samen een beetje leuke dingen doen en ik wil graag een zodanige verhouding met Frenk dat hij zoveel mogelijk los kan lopen, als de situatie dat toelaat.
Maar het jammere vind ik wel, dat hij zo enorm lijkt te genieten van behendigheid als er dus geen afleiding is :19: Ik zou zo graag willen dat dat genoeg is om z'n koppie erbij te houden ;)
Afbeelding
bennie
Zeer actief
Border Collie

Frenk schreef:
Hij geeft niks om voer. Hij geeft niks om speeltjes. Daar is toch geen spaans bij?
Zelf heb ik met Kayla een hond die zoveel drive heeft voor de bal, dat ze voerbeloningen weigerde. Die heb ik voerbeloningen aangeleerd door haar eerst verplicht een snoepje te laten eten en daarna pas met de bal te gooien.
Daar zit heel veel spaans bij en dat heeft te maken met honden en middelen. Alles in het leven van een hond draait om de beheersing van middelen. Kennelijk heeft Frenk het goed voor elkaar en zijn die niet meer belangrijk voor hem ;).

Ik denk dat je voldoende in mijn berichten kunt lezen om je eigen creativiteit te toetsen en daarmee iets te doen.
Wanneer is het middel voer, lekkers een beloning voor jouw hond? Ik kan niet in jouw leven kijken, dus kan daar verder niet veel over zeggen, je zult het zelf uit moeten vinden, maar vooral ook, het zelf uit willen vinden. En dat gaat van minder voeren, stukjes kaas, gedroogde levertje, anders gedroogd spul tot zelfgemaakte brokjes van koeiestront aan toe.

Als je zelf al schrijft 'oh dat weer', hoe kun je dan verwachten dat het belonend werkt voor je hond?
bennie
Zeer actief
Border Collie

Zoek stok! schreef:
bennie schreef:
Zoek stok! schreef:[..]
Jij hebt serieuze sportplannen, Frenk volgens mij niet. Ik heb ook heel lang doorgezet overigens, maar ben nooit op het punt gekomen dat Bram wel snelheid ging maken als z'n kop er niet naar stond. En ik geloof dat ik best een goede trainer had :wink:
Nee daar gaat het juist niet om, het zal mij worst wezen dat Kayla bijvoorbeeld maar half tempo loopt op wedstrijden, we hebben er samen lol in, en daar gaat het om. Als jij samen met Bram lol hebt gehad, dan heb je je buit toch binnen?
Zoek stok!
Zeer actief

Als Frenk echt helemaal niks met voer heeft, of het nou kaas, gedroogde long of weet ik veel wat is, ben ik wel benieuwd of hij het goede gewicht heeft? Niet dat je dan de loopse teven kunt overwinnen, maar gewoon benieuwd. Hoe schraler Bram is, hoe meer voer hem zegt namelijk :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Frenk
Zeer actief

Zoek stok! schreef:Als Frenk echt helemaal niks met voer heeft, of het nou kaas, gedroogde long of weet ik veel wat is, ben ik wel benieuwd of hij het goede gewicht heeft? Niet dat je dan de loopse teven kunt overwinnen, maar gewoon benieuwd. Hoe schraler Bram is, hoe meer voer hem zegt namelijk :wink:
Hij is keurig :ok: Het is niet te zien, met die vacht, maar ik krijg altijd complimenten als ze hem voelen. Super gespierd ook.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

bennie schreef:
Frenk schreef:
Daar zit heel veel spaans bij en dat heeft te maken met honden en middelen. Alles in het leven van een hond draait om de beheersing van middelen. Kennelijk heeft Frenk het goed voor elkaar en zijn die niet meer belangrijk voor hem ;).

Ik denk dat je voldoende in mijn berichten kunt lezen om je eigen creativiteit te toetsen en daarmee iets te doen.
Wanneer is het middel voer, lekkers een beloning voor jouw hond? Ik kan niet in jouw leven kijken, dus kan daar verder niet veel over zeggen, je zult het zelf uit moeten vinden, maar vooral ook, het zelf uit willen vinden. En dat gaat van minder voeren, stukjes kaas, gedroogde levertje, anders gedroogd spul tot zelfgemaakte brokjes van koeiestront aan toe.

Als je zelf al schrijft 'oh dat weer', hoe kun je dan verwachten dat het belonend werkt voor je hond?
En dat was dus mijn punt eerder in deze draad.. Ik weet niet wat hem zodanig motiveert. Hij lijkt nergens sterk genoeg om te geven.. :19:
Afbeelding
bennie
Zeer actief
Border Collie

Inge O schreef:
bennie schreef:
ja joh, het zal ook nog een keer de fout van de baas zijn dat een hond iets niet als beloning ervaart.

met hoeveel niet-werkhonden heb je je beschreven theorie overigens al met succes toegepast?
In Agility is alles de fout van de baas, de hond maakt er helaas geen fouten. Een mooie denkwijze overigens, die ik best graag wil benadrukken :).

Je twee vraag slaat overigens nergens op, de basis zit in een wetenschappelijk bewezen leermethode, met dank aan meneer Pavlov, maar nu ga je me vast vertellen dat je dat wel wist.
Frenk
Zeer actief

Inge O schreef:
bennie schreef:
ja joh, het zal ook nog een keer de fout van de baas zijn dat een hond iets niet als beloning ervaart.

met hoeveel niet-werkhonden heb je je beschreven theorie overigens al met succes toegepast?
Er is ook geen pijl op te trekken. De ene keer kan ik een stukje worst in mn hand hebben en dan doet 'ie net alsof 'ie in geen weken eten heeft gezien. De volgende dag kan het stukje worst hem niet minder boeien. Of ik word aangekeken alsof ik maf ben "jij met je worst :piew: "
Idem voor bal/speeltjes/knuffels/botten.

Ik heb hem met heel veel oefenen en geduld (en de clicker) leren apporteren met een apporteerblok. Maar dat moet ik ook niet van hem gaan vragen in een omgeving met veel afleiding. Dan kan ik echt mooi de boom in met m'n blok en m'n clicker :engel:

Hij vindt het heel leuk om samen dingen te doen, ook opdrachtjes, maar niet altijd. En dan kan ik hoog of laag springen, maar hij doet wat hij zelf wil.
Het enige wat hij echt fantastisch vindt is bij me zijn (gelukkig :F: ). En zelfs ik word vergeten als hij echt met z'n neus in de lucht van een loopse teef zit.

Aan de ene kant vind ik het heerlijk, dat eigenwijze zelfstandige karaktertje :I: , maar soms is het dus ook heel lastig en dan zou ik wel eens willen dat 'ie ballengek of voergek was :)
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

bennie schreef:
Inge O schreef:
bennie schreef:

In Agility is alles de fout van de baas, de hond maakt er helaas geen fouten. Een mooie denkwijze overigens, die ik best graag wil benadrukken :).

Je twee vraag slaat overigens nergens op, de basis zit in een wetenschappelijk bewezen leermethode, met dank aan meneer Pavlov, maar nu ga je me vast vertellen dat je dat wel wist.
Dit ging niet specifiek over agility, maar over in het bos/op de hei/op het strand/op straat/in huis/op het veld.
Afbeelding
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Frenk schreef:
Lastig he, Boon is ook zo. Niets, maar dan ook niets is leuker dan een loopse teef. Dan kan ik gaan jongleren met een compleet barbecuepakket, leuk voor vrouwtje denkt ie dan :mrgreen: Ben altijd blij dat ik er nóg een stel heb, die wel luisteren. Ga ik wat minder af voor mijn gevoel :mrgreen:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

bennie schreef: Alles in het leven van een hond draait om de beheersing van middelen. Kennelijk heeft Frenk het goed voor elkaar en zijn die niet meer belangrijk voor hem ;).
dat is wel een heel belangrijk punt :wink:
Ze krijgen hier hun voer allemaal op hun spoor met speuren, ook de pup, die speurt elke dag... niet speuren is geen voer... dat had ie heel snel door ...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Frenk
Zeer actief

Om het wellicht nog wat beter te schetsen.. Ik heb nu de honden van mijn ouders te logeren en 1 van de twee is een herderkruising. Als ik met die drie aan de wandel ben, zie je heel duidelijke verschillen.
Met Frenk loop je wel mee, maar hij loopt grotendeels zijn eigen wandeling. Hij maakt wel contact, maar je moet heel goed opletten om dat te zien en te herkennen voor wat het is. Want het is heel terloops en zit in hele kleine dingen.
Timo (de herderkruising dus) loopt echt mét jou. Hij sjouwt wel heen en weer, maar komt echt contact maken, onder je hand doorlopen, even langs je been. En hij luistert als een zonnetje, zéker als hij denkt dat je voer hebt, want hij heeft altijd honger. :mrgreen: Maar zelfs zonder voertjes maakt hij opvallend veel en vaak contact met je.
Mijn vriend merkte dat ook op. Die had het gevoel dat 'ie bij Frenk mee was als chauffeur van en naar het losloopgebied, terwijl Tiem ook echt laat merken hoe blij hij is dat hij met jou mag lopen. :D Frenk loopt wel echt enorm te stralen en te genieten, dat dan weer wel. Man wat kan dat hondje een gelukzaligheid uitstralen :lief:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Nanna schreef:
malinois schreef:
Ze krijgen hier hun voer allemaal op hun spoor met speuren, ook de pup, die speurt elke dag... niet speuren is geen voer... dat had ie heel snel door ...
Dat zou mijn Newfoundlander geen bárst geinteresseerd hebben. Die vrat sowieso al niets als ie ook maar dácht dat er een loopse teef in de wijk zat :19:
Dat doet Xantos ook niet, die eet ook slecht als Xena loops is, maar na een paar dagen helemaal niks noppes nada kiest hij toch wel eieren voor zn geld hoor... Overleven is toch belangrijker.... ze krijgen hier dan ook niets alleen water, werken voor het eten anders niet.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Nanna schreef:
malinois schreef:
Dat zou mijn Newfoundlander geen bárst geinteresseerd hebben. Die vrat sowieso al niets als ie ook maar dácht dat er een loopse teef in de wijk zat :19:
Volgens mij heb ik laatst in een ander topic gelezen dat dat niet gebeurt hoor :neenee: een reu raakt niet van het padje af als hij een loopse teef alleen maar ruikt( pure aanstellerij) :engel: :smile:
Frenk
Zeer actief

Nanna schreef:
Frenk schreef: Haar beloning is dus de bal, niet het voertje. Frenk heeft niet zoiets. Niks.
Misschien kun je hem afleiden met een hoogloopse teef, moehahahaha!
Hey, Seth Gaaikema in da house :cheer:
:Q:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”