Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hele magere pup, hoe krijg ik hem op gewicht
Moderator: moderatorteam
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Re: hele magere pup, hoe krijg ik hem op gewicht
Kun je er misschien niet beter eerst proberen achter te komen wat de werkelijke leeftijd van de pup is? Ik kan me zo voorstellen dat degene waar je de pup vandaan hebt dat niet aan je zal vertellen, of ze blijft bij de datum die je hebt doorgekregen, maar misschien kan je dierenarts wel wat nauwkeuriger zien hoe oud de pup is.
Voordat je misschien flinke kosten gaat maken voor een DNA-test voor het dwerg-gen terwijl je pup in plaats van 8 weken misschien maar 6 weken oud is.
Voordat je misschien flinke kosten gaat maken voor een DNA-test voor het dwerg-gen terwijl je pup in plaats van 8 weken misschien maar 6 weken oud is.
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Toop bleef ook heel lang licht van gewicht, maar ja, die is de eerste 3 jaar echt supermager gebleven door zijn gehyper.Inge schreef:Marouck woog met 8 weken ook net 4 kilo hoor en met 3 maanden pas zo'n 6 kilo....hartstikke gezond maar gewoon klein. Dat kan dus ook.
Ehm, Zinndy, wees slim en doe het heel rustig aan opbouwen, ga er niet in 1 dag een dikke lading voer in gooien, want de kans dat zijn darmpjes al van slag zijn is groot en dan helpt een baal eten ook niet. Geef gewoon kleine beetjes meerdere keren per dag en als ie het makkelijk eet, bouw je het per dag op. Als hij het rauwe voer eng vindt, doe er dan wat gekookt water door (dus niet het voer koken
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
-
Zinndy
Dankje wel...tuurlijk zal ik kleine hoeveelheden geven en dan wat vaker per dag, gaat goed komen!!
Ik denk alleen wel dat jullie Quint wel 3 x zo groot is als Mike op die foto bij de bank....
ik maakte me niet super druk..alleen nu na dat dwerg verhaal wel...als zoveel mensen zeggen dat het erop lijkt dat het een dwergje is
......heb alleen wel gelezen dat het zélfs bij goede fokkers voor kan komen.....
Ik ga morgen maar contact opnemen met utrecht,
Durf hier eigenlijk niks meer erover te vragen...was heel benieuwd hoe je het nou precies kan zien....
Ik denk alleen wel dat jullie Quint wel 3 x zo groot is als Mike op die foto bij de bank....
ik maakte me niet super druk..alleen nu na dat dwerg verhaal wel...als zoveel mensen zeggen dat het erop lijkt dat het een dwergje is
......heb alleen wel gelezen dat het zélfs bij goede fokkers voor kan komen.....
Durf hier eigenlijk niks meer erover te vragen...was heel benieuwd hoe je het nou precies kan zien....
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Waarom zou je niets meer durven vragen? Je krijgt toch gewoon antwoorden op je vragen? Niet iedereen is het met je eens, net het echte leven.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
die vind ik er wel stukken groter (en gezonder) uitzien hoorJip schreef:Nou ik zou niet meteen in de stress schieten hoor.......Hier onze Quint met 10 weken!
zoals het hoort...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
gewoon vragen, daar is een forum voor. Nogmaals iedereen probeert je te helpen.Zinndy schreef:Dankje wel...tuurlijk zal ik kleine hoeveelheden geven en dan wat vaker per dag, gaat goed komen!!

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Ik zou me niet te druk maken eigenlijk of me gelijk aan allerlei dure onderzoeken wagen. Je pupje heeft waarschijnlijk wat achterstand omdat hij bij niet zo'n goede fokker vandaan komt. Ik zou hem gewoon zoals gezegd een tijdje smuldier gaan voeren, eventueel aangevuld met andere kvv's en het even aankijken. Gollum komt ook bij een shitfokker vandaan en was een ontzettend klein frutsel en wilde ook zowat niet eten. Ik heb haar op de kvv (kompleetversvoer, smuldier is 1 merk maar er zijn er heel veel) gezet en wat later op grotere stukken dood beest en ze trok heel snel bijZinndy schreef:Dankje wel...tuurlijk zal ik kleine hoeveelheden geven en dan wat vaker per dag, gaat goed komen!!
Ondertussen ga je lekker googelen over dwerggroei (en eventueel versvoer) en daar van alles over opzoeken voordat je in paniek naar de dierenarts rent
Dit was Gol met (bijna) 8 weken..

Laatst gewijzigd door Gollum op 22 dec 2010 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.
- Valerie
- Zeer actief
Ik zou ook zeker wat pro biotica geven en wat visolie.
-
Zinndy
idd op die foto van 8 weekjes is ie niet groot...alleen wat hij wel heeft en Mike niet ...zijn van die lekkere dikke voorpootjes...
dat heeft hij echt niet
maar we zullen zien...ik ga iig mn best voor hem doen
thanx voor je reactie!!
enne een knapperd is Quint hoor
zag dat er nog iemand was ( inge geloof ik ) die een klein hondje hadden , ook rond 4 kilo...en dat is goed gekomen..
daarom ...waaraan zie je dat het eendwerg is? Puur omdat ie zo klein en iel is..of zien jullie meerdere dingen?
dan kan ik dat ook tegen mn DA zeggen...want hij was nog niet op het idee gekomen ( ben er vandaag nog geweest)
dat heeft hij echt niet
maar we zullen zien...ik ga iig mn best voor hem doen
thanx voor je reactie!!
zag dat er nog iemand was ( inge geloof ik ) die een klein hondje hadden , ook rond 4 kilo...en dat is goed gekomen..
daarom ...waaraan zie je dat het eendwerg is? Puur omdat ie zo klein en iel is..of zien jullie meerdere dingen?
dan kan ik dat ook tegen mn DA zeggen...want hij was nog niet op het idee gekomen ( ben er vandaag nog geweest)
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
nee heeft een hele andere kop, veel forser...Jip schreef:hier was hij 10 weken ik zo snel geen foto vinden van 8 weken maar heb die nu wel geplaatst en ik vond het toch een verschrikkelijke krielkip hoor......malinois schreef:die vind ik er wel stukken groter (en gezonder) uitzien hoorJip schreef:Nou ik zou niet meteen in de stress schieten hoor.......Hier onze Quint met 10 weken!
![]()
zoals het hoort...

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat was een teefje he, en een ander ras... vergelijk de zussen van mijn reu ook eerder genoemd met een gewicht van 6.7 kg op die leeftijd... de teven zaten op bijna 6 kg. Ik vind het echt eng klein en heb ook best veel DH pups gezien maar zo klein en licht nog nooit.Zinndy schreef:idd op die foto van 8 weekjes is ie niet groot...alleen wat hij wel heeft en Mike niet ...zijn van die lekkere dikke voorpootjes...
dat heeft hij echt niet![]()
maar we zullen zien...ik ga iig mn best voor hem doen![]()
thanx voor je reactie!!
Zo'n heel klein hoopje wat Marouck was geweest had ik persoonlijk ook niet genomen hoor (puur gevoelsmatig, ik heb niet zoveel met zulke kleine pups), Marouck is overigens nog steeds erg klein voor een Hollander, dacht altijd dat ze net zo groot als Xena was maar ze is echt een stuk kleiner... en Xena vind ik al klein.
Heb je trouwens mijn link over dwerggroei doorgelezen, misschien dat je hem dat kunt doormailen.

-
fay
- Actief
- Mijn ras(sen): duitsedog
dogo-canario
maltezer - Aantal honden: 4
aller eerst gefeliciteerd met je pup
jee ziet nu pas dit topic
ben niet verder gekomen dan pagina 3
wat een drama van antwoorden ,
heb zelf ook een forum waar ik dit nooit toe had gelaten.
het gaat om de pup die weg is bij die fokker en die nu een fijne tijd te gemoet gaat
daar gaat het om niet om geld
jee wat kunnen mensen soms cru doen
heel veel geluk met de pup.
zo kan het toch ook
groetjes ed
het gaat om de pup die weg is bij die fokker en die nu een fijne tijd te gemoet gaat
zo kan het toch ook
groetjes ed
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee Ed, wij laten dit gewoon toe dat onderscheid ons gelukkig ook vaak van andere fora, waarom? Er wordt normaal iets verteld, het is hier geen oeh of ah forum dus de mensen die hier komen zeggen waarvoor ze staan. Er worden geen fatsoensregels overtreden. De honden staan hier altijd bovenaan en mensen zijn altijd bereid om te helpen maar kunnen ook kritiek geven, ook van kritiek kun je leren.fay schreef:aller eerst gefeliciteerd met je pup
zo kan het toch ook
groetjes ed
En ja ook hiervan.
Cru is het zeker niet.

-
tkuijernl
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
de reden waarom ik denk aan een dwerg is eerlijk gezegd de combi van zijn (geschatte) leeftijd, zijn gewicht en zijn foto.Zinndy schreef:idd op die foto van 8 weekjes is ie niet groot...alleen wat hij wel heeft en Mike niet ...zijn van die lekkere dikke voorpootjes...
thanx voor je reactie!!
het komt bij de Duitse Herder vaker voor heb ik gelezen (mijn man wilde graag een herder en ik zocht dus "verkeerde" info zodat ik dat uit zijn hoofd kon praten...ik ben niet zo een herder fan
het komt idd ook bij "echte" fokkers voor. alleen zullen die wel de kopers bijstaan met info en hulp hoe om te gaan met....
gewoon morgen Utrecht bellen en kijken wat ze zeggen...ik weet namelijk wel dat je met een dwergje medicijnen moet gaan geven om ze nog een enerzinds normaal leven te kunnen geven en dat je die zo snel mogelijk moet geven..
veel succes morgen in ieder geval!! ik hoop voor je dat het "gewoon" en te jong hondje is die je met goed voer erboven op krijgt echt waar..
groetjes Tamara
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Ik zou even wachten tot de verzekering rond is, anders krijg je helemaal niets vergoed.

- Teuntje56
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Xborder collie
Schapendoes - Aantal honden: 2
Je verstaat onder cru zijn blijkbaar wat anders dan de gemiddelde nederlander, ik vind kreten zoals onderstaande citaat (en op dezelfde toon gaat deze forummer verder) wel erg grof.malinois schreef:Nee Ed, wij laten dit gewoon toe dat onderscheid ons gelukkig ook vaak van andere fora, waarom? Er wordt normaal iets verteld, het is hier geen oeh of ah forum dus de mensen die hier komen zeggen waarvoor ze staan. Er worden geen fatsoensregels overtreden. De honden staan hier altijd bovenaan en mensen zijn altijd bereid om te helpen maar kunnen ook kritiek geven, ook van kritiek kun je leren.fay schreef:aller eerst gefeliciteerd met je pup
zo kan het toch ook
groetjes ed
En ja ook hiervan.
Cru is het zeker niet.
Citaat: Informeer verdomme nou ook eerst eens over honden eerdat je er aan begint! De informatie ligt voor het oprapen op internet!
Ik heb er beslist geen moeite mee als er gediscusseerd wordt over brodfok o.d. ben er zelf ook een grote tegenstander van maar open dana een nieuw form hierover en laat andere mensen TS die ook zelf heeft gezegd dat ze een fout heeft gemaakt in hun waarde en hak hier niet steeds op in.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Nogmaals wij zijn geen oeh en ah forum en hier worden geen (fatsoen)regels overtreden.Teuntje56 schreef:Je verstaat onder cru zijn blijkbaar wat anders dan de gemiddelde nederlander, ik vind kreten zoals onderstaande citaat (en op dezelfde toon gaat deze forummer verder) wel erg grof.malinois schreef:Nee Ed, wij laten dit gewoon toe dat onderscheid ons gelukkig ook vaak van andere fora, waarom? Er wordt normaal iets verteld, het is hier geen oeh of ah forum dus de mensen die hier komen zeggen waarvoor ze staan. Er worden geen fatsoensregels overtreden. De honden staan hier altijd bovenaan en mensen zijn altijd bereid om te helpen maar kunnen ook kritiek geven, ook van kritiek kun je leren.fay schreef:aller eerst gefeliciteerd met je pup
zo kan het toch ook
groetjes ed
En ja ook hiervan.
Cru is het zeker niet.
Citaat: Informeer verdomme nou ook eerst eens over honden eerdat je er aan begint! De informatie ligt voor het oprapen op internet!
Ik heb er beslist geen moeite mee als er gediscusseerd wordt over brodfok o.d. ben er zelf ook een grote tegenstander van maar open dana een nieuw form hierover en laat andere mensen TS die ook zelf heeft gezegd dat ze een fout heeft gemaakt in hun waarde en hak hier niet steeds op in.

-
Supernova
- Zeer actief
Al die gemene rotmensen op dit forum, ik vind het ook niet kunnen 
- Valerie
- Zeer actief
Nou ga jij er maar af dan is het forum meteen een stuk lieverDenise. schreef:Al die gemene rotmensen op dit forum, ik vind het ook niet kunnen
-
Supernova
- Zeer actief
Dit bedoel ik dusValerie schreef:Nou ga jij er maar af dan is het forum meteen een stuk lieverDenise. schreef:Al die gemene rotmensen op dit forum, ik vind het ook niet kunnen
- Valerie
- Zeer actief
-
Odi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collie
- Aantal honden: 4
Maar ze krijgt wel héél veel goede tips.
Dan maar wat kritiek van anderen, lees eroverheen en pak de tips, waar je iets aan hebt, eruit.
Dan maar wat kritiek van anderen, lees eroverheen en pak de tips, waar je iets aan hebt, eruit.
-
Supernova
- Zeer actief
Heb ik allang gedaanValerie schreef:Klik maar op de !
- Hanneke2
- Zeer actief
Je hebt het financieel al niet breed en dan ga je contact opnemen met Utrecht? Ik zou eerst maar even afwachten hoe je pup het doet op goed voer. Ik denk dat je tig meer kans hebt op een beetje groeiachterstand omdat hij geen geweldige start heeft gehad dan op dwerggroei.Zinndy schreef:Dankje wel...tuurlijk zal ik kleine hoeveelheden geven en dan wat vaker per dag, gaat goed komen!!
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Ik ben zelf zeer tevreden over de smuldier pens compleet. Vlees compleet verdraagt Frenk om de een of andere reden niet zo goed 
Edit: toen Frenk nog echt klein was gaf ik hem wel 4x per dag eten. Toen hij zijn giardia-besmetting had heb ik hem tijdelijk op het blikvoer van Hills gezet voor maag/darm problemen gezet voor een paar dagen en daarna ben ik weer doorgegaan met kvv. Beterschap voor Mikey
Edit: toen Frenk nog echt klein was gaf ik hem wel 4x per dag eten. Toen hij zijn giardia-besmetting had heb ik hem tijdelijk op het blikvoer van Hills gezet voor maag/darm problemen gezet voor een paar dagen en daarna ben ik weer doorgegaan met kvv. Beterschap voor Mikey
Laatst gewijzigd door Frenk op 22 dec 2010 23:19, 1 keer totaal gewijzigd.

- Hanneke2
- Zeer actief
Gollum schreef:
Off-topic, sorry, maar ooow, wat een aandoenlijk bekkie.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Het tweede voorbeeld dat ik geplaatst heb is toch echt een reumalinois schreef:Dat was een teefje he, en een ander ras... vergelijk de zussen van mijn reu ook eerder genoemd met een gewicht van 6.7 kg op die leeftijd... de teven zaten op bijna 6 kg. Ik vind het echt eng klein en heb ook best veel DH pups gezien maar zo klein en licht nog nooit.Zinndy schreef:idd op die foto van 8 weekjes is ie niet groot...alleen wat hij wel heeft en Mike niet ...zijn van die lekkere dikke voorpootjes...
thanx voor je reactie!!
Zo'n heel klein hoopje wat Marouck was geweest had ik persoonlijk ook niet genomen hoor (puur gevoelsmatig, ik heb niet zoveel met zulke kleine pups), Marouck is overigens nog steeds erg klein voor een Hollander, dacht altijd dat ze net zo groot als Xena was maar ze is echt een stuk kleiner... en Xena vind ik al klein.
Heb je trouwens mijn link over dwerggroei doorgelezen, misschien dat je hem dat kunt doormailen.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
Zinndy
Korte update....Mike is weer vrolijk, speels en eet /vreet van het nieuwe voer....ik zal hem meerdere keren per dag kleine hoeveelheden aanbieden.
Heb goed gelezen hier, hoe jullie dat deden.
zn ontlasting was normaal,
Ik heb net met Utrecht gebeld, puur voor wat info en hoe evt verder.
Morgen kon ik terugbellen voor het telefonisch spreekuur.
Eigenlijk na een slapeloze nacht heb ik besloten dat ik het zowiezo twee weken aankijk ( mits hij ziek word natuurlijk, of afvalt)
als hij met 2 weken dan nog eigenlijk net zo groot (of klein) is als nu , en even afhankelijk van wat ze morgen zeggen, zal ik die test laten doen.
Ik ben door alles al de ergste scenario's in mn hoofd aan afspelen en ben al 10 stappen vooruit aan denken.
Op dit moment ga ik lekker genieten van mn pup, ga hem goed eten geven, en als het nodig is dat hij gestest moet worden dan zal dat ook gebeuren. En als het écht zo is, dan zal ik dán moeten gaan kijken hoe verder.....
Ik ben er erg van geschrokken want ja (dom?) ik had er echt nog nooit van gehoord.
zaterdag zei ik nog het lijkt wel een miniatuur herdertje
, en nu hoor ik dat dat dus écht bestaat....
Ik heb al jullie raad, adviezen, en zelfs verwijten nog eens nagelezen en er zitten heel veel goedbedoelde adviezen en bruikbare tips tussen.
De mensen die maar eindeloos met modder blijven gooien...ach die zullen zelf nooit wat verkeerds hebben gedaan blijkbaar en willen even laten weten dat zij zichzelf heel wat vinden, maakt niet uit.
Boodschap is luid en duidelijk overgkomen,
voor de lieve reacties ook heel erg bedankt!
Heb goed gelezen hier, hoe jullie dat deden.
zn ontlasting was normaal,
Ik heb net met Utrecht gebeld, puur voor wat info en hoe evt verder.
Morgen kon ik terugbellen voor het telefonisch spreekuur.
Eigenlijk na een slapeloze nacht heb ik besloten dat ik het zowiezo twee weken aankijk ( mits hij ziek word natuurlijk, of afvalt)
als hij met 2 weken dan nog eigenlijk net zo groot (of klein) is als nu , en even afhankelijk van wat ze morgen zeggen, zal ik die test laten doen.
Ik ben door alles al de ergste scenario's in mn hoofd aan afspelen en ben al 10 stappen vooruit aan denken.
Op dit moment ga ik lekker genieten van mn pup, ga hem goed eten geven, en als het nodig is dat hij gestest moet worden dan zal dat ook gebeuren. En als het écht zo is, dan zal ik dán moeten gaan kijken hoe verder.....
Ik ben er erg van geschrokken want ja (dom?) ik had er echt nog nooit van gehoord.
zaterdag zei ik nog het lijkt wel een miniatuur herdertje
Ik heb al jullie raad, adviezen, en zelfs verwijten nog eens nagelezen en er zitten heel veel goedbedoelde adviezen en bruikbare tips tussen.
De mensen die maar eindeloos met modder blijven gooien...ach die zullen zelf nooit wat verkeerds hebben gedaan blijkbaar en willen even laten weten dat zij zichzelf heel wat vinden, maakt niet uit.
Boodschap is luid en duidelijk overgkomen,
voor de lieve reacties ook heel erg bedankt!
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Fijn om te horen dat hij de smuldier lekker vindt. Over 2 weken heb je vast een lekker gevuld ventje 

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Wat ik me afvroeg, he.Zinndy schreef: Ik ben er erg van geschrokken want ja (dom?) ik had er echt nog nooit van gehoord.
zaterdag zei ik nog het lijkt wel een miniatuur herdertje, en nu hoor ik dat dat dus écht bestaat....
Je hebt daar het hele nest gezien of in elk geval een deel ervan?
Waren die even groot als jouw pupje?
Want ik heb namelijk eens een nest wetters gehad waar bij de teef eerst de melk niet op gang kwam en ik later een virus in had. En dat waren er 10.
Die heb ik erdoor gesleept en ze doen het tot op heden allemaal uitstekend, allemaal grote en gezonde honden geworden, maar ze waren wel 3-4,5 kilo toen ze weggingen, ipv 4,5-6 kilo.
En daardoor zagen ze er dus allemaal wat prematuur uit.
En even voor de duidelijkheid: dat waren gewoon rashonden, die met volledige goedkeuring van de dierenarts weg konden rond de 8 weken.
Soms zijn pups door omstandigheden kleiner en wat achter, dat kán.
Ik weet niet wat de reden is in dit geval, maar er kunnen zoveel oorzaken zijn hiervoor.
Dwerggroei is er een, maar problemen in het nest door pech of gewoon onkunde kan ook.
En als een pup al wat achter is en hij eet slecht gaat het heel erg snel op deze leeftijd!
Ik ben benieuwd of je snel groei gaat zien nu hij wel goed eet!