Laat dat wijf toch lullen en laten we met z'n allen blij zijn dat zij geen Nederlander meer is.
Onze eerste hond is trouwens flink verkloot door een MG "gehoorzaam in 3 weken" cursus. Nu geef ik daar de instructrice (of MG) beslist niet de schuld van hoor, we hebben dat zelf door onervarenheid laten gebeuren. Maar de hond was wagenziek. En 3x in de week moesten we een half uur de auto in, om naar die cursus te gaan. En hij vond het een verschrikking (sowieso die auto dus, maar daardoor dus ook de cursus). En hij moest dus maar aan de slip, want luisteren zóu hij!
Ze heeft hem een slip omgedaan en me even laten zien hoe ik hem goed moest gebruiken. Sam vloog al krijsend een halve meter de lucht in
Daarna kreeg ik hem amper nog de auto in om naar cursus te gaan. Op de avond van de laatste cursusdag (alleen nog maar even opdraven voor het examen) mocht hij 's nachts van ons weer loslopen op een veilig stukje. De riem had er 3,5 week om moeten zitten, zodat hij niet de fout in kón gaan. Maar voorheen ging hij nooit de fout in. Hij volgde ons op de voet, al was hij los. Geen haar op zijn lijf die wilde dat de afstand tussen hem en zijn baasjes meer dan 5 meter was.
Maar goed. Die avond was alles anders. Hij is de weg overgestoken om een daar lopende hond te begroeten (??????) en is dus geschept door een langsrijdende auto.
Ik ben ervan overtuigd dat we zonder die MG cursus langer van Sam hadden mogen genieten.