Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hond overleden na botsing met kite buggy-teken petitie pag 2
Moderator: moderatorteam
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Re: hond overleden na botsing met kite buggy-teken petitie pag 2
http://www.telegraaf.nl/binnenland/8947 ... ggy__.html" onclick="window.open(this.href);return false;

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Wat een drama;het zal je maar overkomen 

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
DjockPuck
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Jack Russels
Re: hond overleden na botsing met kite buggy
Ik pik deze er even uit om te reageren. Gezien je wil je de surfer aan de hoogste boom knopen
en dat is niet helemaal terecht ondanks dat hij zich op een verboden stuk bevond. Hoor en wederhoor en de surfer kan zich hier niet in verdedigen. Ik kan mij nog steeds niet voorstellen dat hij bewust op de hond is ingereden zo van ha ik zal je even lekker plat rijden want daar heb ik zin in.
Over je quote dus in het algemeen, zal je zelf ook rekening moeten houden met je omgeving en zelf in moeten schatten of iets veilig is of niet. Ik kies er ook voor om mijn honden aangelijnd te houden als de surfers te dicht in de buurt komen net zoals ik er voor kies om mijn honden aan te lijnen als er een crosser aan komt in een gebied waar dit is toegestaan. Als jij raceauto's tegen komt in het bos vind ik dat knap, ik kom die nooit tegen
maar als jij ziet dat die er wel is dan kan je wel roepen van dit is losloopgebied maar je wint er niets mee als het fout gaat.
Nogmaals, de surfer is fout door daar te rijden waar het niet mag maar ik denk nog steeds niet dat hij dit bewust gedaan heeft. Dat stukje gaat er bij mij niet in hoe groot mijn antipathie ook is tegen bepaalde surfers die zich in mijn ogen aso gedragen door geen rekening te houden met andere strandgebruikers.
Het gebruiken van het strand is geven en nemen en als ik op het aanlijnstuk loop met mijn hond op een mooie zondagmiddag dan weet ik ook dat er van de 100 honden er 75 los rennen tot soms wel honderd meter voor de baasjes uit. Dan kan ik heel hard gaan roepen van hee dit is aanlijngebied maar wat schiet ik er mee op, helemaal niets.
[quote="Ramona25"]
Recht hebben is nog geen recht krijgen en helemaal niet opeisen.....
Maar wel verschrikkelijk als je zoiets overkomt.
Over je quote dus in het algemeen, zal je zelf ook rekening moeten houden met je omgeving en zelf in moeten schatten of iets veilig is of niet. Ik kies er ook voor om mijn honden aangelijnd te houden als de surfers te dicht in de buurt komen net zoals ik er voor kies om mijn honden aan te lijnen als er een crosser aan komt in een gebied waar dit is toegestaan. Als jij raceauto's tegen komt in het bos vind ik dat knap, ik kom die nooit tegen
Nogmaals, de surfer is fout door daar te rijden waar het niet mag maar ik denk nog steeds niet dat hij dit bewust gedaan heeft. Dat stukje gaat er bij mij niet in hoe groot mijn antipathie ook is tegen bepaalde surfers die zich in mijn ogen aso gedragen door geen rekening te houden met andere strandgebruikers.
Het gebruiken van het strand is geven en nemen en als ik op het aanlijnstuk loop met mijn hond op een mooie zondagmiddag dan weet ik ook dat er van de 100 honden er 75 los rennen tot soms wel honderd meter voor de baasjes uit. Dan kan ik heel hard gaan roepen van hee dit is aanlijngebied maar wat schiet ik er mee op, helemaal niets.
[quote="Ramona25"]
Recht hebben is nog geen recht krijgen en helemaal niet opeisen.....
Maar wel verschrikkelijk als je zoiets overkomt.
Groetjes Willy, Djock en Puck

- rubyred
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.
- Aantal honden: 3
Okay, waar vind ik de petitie?
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Wat een nette reactie op hun site. Vol de verantwoordelijkheid pakken en niks afschuiven.Bobby schreef:De Buggyclub Holland heeft een officiële reactie op hun site geplaatst. Zie http://www.buggyclubholland.com/
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Zoals in de topictitel geschreven is, op pagina 2:rubyred schreef:Okay, waar vind ik de petitie?
fenneke schreef:kreeg net deze link toegestuurd![]()
http://witteherder.nl/petitie/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Lizzie.
- Zeer actief
Het is ook op jeugdjournaal geweest
http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1057431" onclick="window.open(this.href);return false;
http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1057431" onclick="window.open(this.href);return false;

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
DjockPuck schreef: Ik kan mij nog steeds niet voorstellen dat hij bewust op de hond is ingereden zo van ha ik zal je even lekker plat rijden want daar heb ik zin in.
Op een ander forum las ik net dat dat dus wel gebeurt,zij het met de bedoeling de hond "alleen maar" dusdanig te raken dat hij nooit meer achter een kite aan loopt.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Ik vind het heel erg voor de eigenaresse van de hond. Wens haar ook heel veel sterkte.
Ik persoonlijk was daar niet gaan lopen, want honden blijven dieren en kunnen ook op het stuk terechtkomen waar wel is toegestaan dat ze met een kite buggy rijden.
Wil niet zeggen dat het de schuld van de eigenaresse is, een ongeluk zit alleen in een klein hoekje. Natuurlijk had de Kite surfer daar niet moeten rijden, maar er mag zoveel niet en dat maakt het denk ik voor sommige zo leuk om het wel te doen.
Hier rijden tienders weleens met auto`s door het bos, mag ook niet, maar mensen vinden het nou eenmaal leuk om regels te overtreden, denk dat dat komt omdat er in Nederland heel veel geregeld wordt.
Ik persoonlijk zou het wel fijn vinden als ze met een nieuw pupje bij me voor de deur staan, het maakt niet dat je geen verdriet meer hebt maar je hebt wel weer een beetje afleiding. Maar goed zij fokt ze zelf dus dan houd je waarschijnlijk liever een pup van jezelf.
Ik persoonlijk was daar niet gaan lopen, want honden blijven dieren en kunnen ook op het stuk terechtkomen waar wel is toegestaan dat ze met een kite buggy rijden.
Wil niet zeggen dat het de schuld van de eigenaresse is, een ongeluk zit alleen in een klein hoekje. Natuurlijk had de Kite surfer daar niet moeten rijden, maar er mag zoveel niet en dat maakt het denk ik voor sommige zo leuk om het wel te doen.
Hier rijden tienders weleens met auto`s door het bos, mag ook niet, maar mensen vinden het nou eenmaal leuk om regels te overtreden, denk dat dat komt omdat er in Nederland heel veel geregeld wordt.
Ik persoonlijk zou het wel fijn vinden als ze met een nieuw pupje bij me voor de deur staan, het maakt niet dat je geen verdriet meer hebt maar je hebt wel weer een beetje afleiding. Maar goed zij fokt ze zelf dus dan houd je waarschijnlijk liever een pup van jezelf.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
Bobby
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Schapendoes
Mag ik je vragen waar je dit hebt gelezen? Het gaat nu zo hard overal dat het niet meer bij te houden is. Mag uiteraard ook via pb!marian* schreef: Op een ander forum las ik net dat dat dus wel gebeurt,zij het met de bedoeling de hond "alleen maar" dusdanig te raken dat hij nooit meer achter een kite aan loopt.
-
Strega
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver
Op de eerste paar reacties na vind ik ze heel schappelijk op dat vliegerforum. Maar een nieuwe pup... beetje raar ook dat die voorzitten van de witte herdervereniging dat bijna eist... Ik zou dat juist erg pijnlijk vinden (vind het wel lief dat die vliegeraars daar meteen op in willen springen omdat ze meeleven, dat dan weer wel). Iemand die Conny kent kan hier misschien ingrijpen om een pijnlijke situatie te voorkomen?
En ik vind ook niet dat het helemaal verboden moet worden, maar er moet wel iets aan de veiligheid gebeuren. Dat lijkt me duidelijk.
En ik vind ook niet dat het helemaal verboden moet worden, maar er moet wel iets aan de veiligheid gebeuren. Dat lijkt me duidelijk.
Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
-
Strega
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver
Welke sites zijn er dan? Ik weet alleen van het vliegerforum?Bobby schreef:Mag ik je vragen waar je dit hebt gelezen? Het gaat nu zo hard overal dat het niet meer bij te houden is. Mag uiteraard ook via pb!marian* schreef: Op een ander forum las ik net dat dat dus wel gebeurt,zij het met de bedoeling de hond "alleen maar" dusdanig te raken dat hij nooit meer achter een kite aan loopt.
- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Strega schreef:Welke sites zijn er dan? Ik weet alleen van het vliegerforum?Bobby schreef:Mag ik je vragen waar je dit hebt gelezen? Het gaat nu zo hard overal dat het niet meer bij te houden is. Mag uiteraard ook via pb!marian* schreef: Op een ander forum las ik net dat dat dus wel gebeurt,zij het met de bedoeling de hond "alleen maar" dusdanig te raken dat hij nooit meer achter een kite aan loopt.
google (op Ijmuiden kite en hond vind je aardig wat fora
En de groeten van de mannen 

- Suuz!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
- Aantal honden: 3
http://www.rtvnh.nl/nieuws/53532/Petiti ... jden+hond/" onclick="window.open(this.href);return false;
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Strega schreef: Maar een nieuwe pup... beetje raar ook dat die voorzitten van de witte herdervereniging dat bijna eist... Ik zou dat juist erg pijnlijk vinden (vind het wel lief dat die vliegeraars daar meteen op in willen springen omdat ze meeleven, dat dan weer wel). .
waar lees je dit?
ik zelf vind dit een rare aktie , straks komen ze met een pup uit lijnen die je zelf niet wilt
zij fokt immers zelf zwh , deze teef zou gedekt worden bij de volgende loopsheid
de bedoeling is goed maar ik zou het ook niet willen als iemand mij zomaar een pup zou geven als vervanging van......
ik zou op die manier altijd aan het ongeluk herinnert worden door de hond
Fenneke en Baloe

-
Strega
- Zeer actief
Op het vliegerforum. Die voorzitter van de witter herder-vereniging heeft dat blijkbaar in een mailtje dringend geadviseerd te doen...fenneke schreef:Strega schreef: Maar een nieuwe pup... beetje raar ook dat die voorzitten van de witte herdervereniging dat bijna eist... Ik zou dat juist erg pijnlijk vinden (vind het wel lief dat die vliegeraars daar meteen op in willen springen omdat ze meeleven, dat dan weer wel). .
waar lees je dit?
ik zelf vind dit een rare aktie , straks komen ze met een pup uit lijnen die je zelf niet wilt
zij fokt immers zelf zwh , deze teef zou gedekt worden bij de volgende loopsheid![]()
de bedoeling is goed maar ik zou het ook niet willen als iemand mij zomaar een pup zou geven als vervanging van......
ik zou op die manier altijd aan het ongeluk herinnert worden door de hond
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Ah. Dat verklaard een boel. In het bericht van de eigenaresse stond namelijk dat 'ze over twee maanden pups zou krijgen'.fenneke schreef: zij fokt immers zelf zwh , deze teef zou gedekt worden bij de volgende loopsheid![]()
Ik had zoiets van huh? Maar er stond dus een dekking gepland, begrijp ik. Dan vind ik het wel erg op de emotie spelen door te zeggen dat ze hond 'over twee maanden pups krijgt'. Dan suggereer je namelijk dat de hond drachtig is.
Het is allemaal heel naar, maar dit stuk begreep ik niet.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Ik vind het allemaal een beetje uit de hand aan het lopen. Het is intriest dat dit gebeurd is maar nu wordt het een circus. Dat gevoel had ik gisteren al na dat rare telefoontje van die verslaggever.Straks organiseert iemand nog een stille tocht.
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Miranda schreef:Ah. Dat verklaard een boel. In het bericht van de eigenaresse stond namelijk dat 'ze over twee maanden pups zou krijgen'.fenneke schreef: zij fokt immers zelf zwh , deze teef zou gedekt worden bij de volgende loopsheid![]()
Ik had zoiets van huh? Maar er stond dus een dekking gepland, begrijp ik. Dan vind ik het wel erg op de emotie spelen door te zeggen dat ze hond 'over twee maanden pups krijgt'. Dan suggereer je namelijk dat de hond drachtig is.
Het is allemaal heel naar, maar dit stuk begreep ik niet.
Het heeft niets met "op de emotie spelen" te maken hoor.
Wel met iemand die al druk bezig was met de voorbereidingen van de dekking en die heel erg uitkeek naar dit nestje.
Verkeerd uitgedrukt in haar verdriet misschien?
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Oh, ik bedoelde ook niet dat ze het bewust zo gedaan heeft. Integendeel, ik ging er van uit dat het er ongelukkig uitgekomen was.
Maar het (waarschijnlijk onbedoelde) effect is dus dat mensen denken dat de hond drachtig is, en dan wordt het nog verdrietiger.
Ik had na mijn 'huh' ook zoiets van 'ach gut, zou het arme ding net gedekt zijn geweest?'.
Maar het (waarschijnlijk onbedoelde) effect is dus dat mensen denken dat de hond drachtig is, en dan wordt het nog verdrietiger.
Ik had na mijn 'huh' ook zoiets van 'ach gut, zou het arme ding net gedekt zijn geweest?'.
And few will ever climb
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
En zo las ik het weer en aangezien ik deze vrouw een beetje meen te kennen van een ander forum kwam dit heel rot over op mij.Miranda schreef:Oh, ik bedoelde ook niet dat ze het bewust zo gedaan heeft.
Nu is het weer duidelijk
-
Strega
- Zeer actief
Omdat een dekking niet altijd lukt en het 'ze zou' suggereert dat het al zeker is. Maar goed, wat non-discussie wat mij betreft verder.Jip schreef:
Ik vind het juist heel duidelijk gezegd :ze zou over 2 maanden pups krijgen ze stond op het punt loops en gedekt te worden ...dat mensen er dan zelf van gaan maken dat ze zwanger was dat snap ik ook niet.........
- iones
- Zeer actief
Als mijn hond door achteloos toedoen van iemand anders zo om het leven komt... ik sta echt niet voor mezelf in hoor.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- vinkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje - Locatie: eindhoven
Ik zag net pas dat er een petitie getekend kon worden,
en dat heb ik ook meteen gedaan.
En mijn hart huilt bij het zien van die witte herder die daar dood op het strand ligt.
Ik moet er een brok van weg slikken, ik vind dit vreselijk.

en dat heb ik ook meteen gedaan.
En mijn hart huilt bij het zien van die witte herder die daar dood op het strand ligt.
Ik moet er een brok van weg slikken, ik vind dit vreselijk.

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
-
Muk
Ook getekend, ik loop regelmatig op het strand en ook bij ons scheren de kitebuggies ontzettend snel rakelings langs. En dat is zonder hond al link, maar met hond is het nog linker. Terwijl er ruimte voor iedereen is op het strand, mits je maar rekening houdt met elkaar.
Ik zou overigens niet voor mijzelf instaan als iemand zoiets zou doen. Dan had die wel meer dan een gebroken hand gehad. En ik ben ook blij om te lezen dat de kitebuggyclub afstand neemt van dit lid en ook maatregelen neemt tegen dat lid. Wat een idioot. Die verdient het niet om ooit nog eens te gaan kiten.
Ik zou overigens niet voor mijzelf instaan als iemand zoiets zou doen. Dan had die wel meer dan een gebroken hand gehad. En ik ben ook blij om te lezen dat de kitebuggyclub afstand neemt van dit lid en ook maatregelen neemt tegen dat lid. Wat een idioot. Die verdient het niet om ooit nog eens te gaan kiten.
- vinkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje - Locatie: eindhoven
Ik was net op de site van Conny de eigenaresse van de witte herder, en ik heb daar haar eigen verhaal zitten lezen, terwijl de tranen over mijn wangen rolde.
Ik heb een klein stukje uit haar verhaal gehaald en daaruit blijkt volgens mij toch dat die ellendeling de hond heel gemakkelijk had kunnen ontwijken.
Dit is het stukje:
De wind en de meeuwen namen je mee over het strand,
je hoorde me niet en vanaf die andere kant zag je dat karretje niet aankomen.
HIJ ZAG JOU WEL, MAAR GING GEWOON DOOR EN EEN BOTSING WAS ONVERMIJDELIJK.
Die laatste regel zegt mij genoeg, en wat ik nu ga zeggen is niet netjes dat weet ik, maar ik ben zo verdrietig en kwaad. Die vent had zijn nek moeten breken en niet de hond.
Er zullen wel mensen boos op mij reageren doordat ik dit gezegd heb, maar het zij zo, dit voel ik op dit moment.

Ik heb een klein stukje uit haar verhaal gehaald en daaruit blijkt volgens mij toch dat die ellendeling de hond heel gemakkelijk had kunnen ontwijken.
Dit is het stukje:
De wind en de meeuwen namen je mee over het strand,
je hoorde me niet en vanaf die andere kant zag je dat karretje niet aankomen.
HIJ ZAG JOU WEL, MAAR GING GEWOON DOOR EN EEN BOTSING WAS ONVERMIJDELIJK.
Die laatste regel zegt mij genoeg, en wat ik nu ga zeggen is niet netjes dat weet ik, maar ik ben zo verdrietig en kwaad. Die vent had zijn nek moeten breken en niet de hond.
Er zullen wel mensen boos op mij reageren doordat ik dit gezegd heb, maar het zij zo, dit voel ik op dit moment.

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Ik vind het erg wraakzuchtig, en we zijn er niet bij geweest, wie zegt dat hij niet geprobeerd heeft de hond te ontwijken. Denk alleen dat het met die snelheid niet te doen is. Hij was fout ja, dat hij op dat stuk voorbij suisde, hij wist ook dat zij daar liep met de honden dus dat is inderdaad heel erg fout, maar dat hij bewust tegen die hond aan is gereden dat denk ik toch niet want dan had het hem ook makkelijk zijn leven kunnen kosten met die snelheid.
Zoals ik al zei, ik persoonlijk had daar niet gaan lopen met mijn honden, al zouden de Kite Buggy`s rijden waar het mocht, tenslotte zijn honden dieren en die lopen ook weleens waar het niet kan en dan kan er ook een ongeluk gebeuren.
Wat niet wegneemt dat ik het heel erg vind voor de eigenaresse.
Zoals ik al zei, ik persoonlijk had daar niet gaan lopen met mijn honden, al zouden de Kite Buggy`s rijden waar het mocht, tenslotte zijn honden dieren en die lopen ook weleens waar het niet kan en dan kan er ook een ongeluk gebeuren.
Wat niet wegneemt dat ik het heel erg vind voor de eigenaresse.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
Strega
- Zeer actief
Ik las op dat buggyforum ook iets technisch waardoor het eruit kan zien alsof iemand niet ontwijkt maar juist wel een ongeluk probeert te voorkomen. Je weet er het fijne gewoon niet van. Je moet wel knetterleip zijn om expres met 100 km per uur ergens tegenaan te willen rijden terwijl je los in een karretje zit hoor... Al was hij al zo gek om opzettelijk een hond aan te rijden, kan ik me dat echt helemaaaaal niet voorstellen.
Bovendien heeft hij hier nu geen mogelijkheid om te reageren (nou ja, op zich wel maar niet echt, je snapt wat ik bedoel) en vind ik het niet eerlijk om hem dan zoiets aan te rekenen (hoewel hij duidelijk verder wel fout zat, begrijp me niet verkeerd).
Bovendien heeft hij hier nu geen mogelijkheid om te reageren (nou ja, op zich wel maar niet echt, je snapt wat ik bedoel) en vind ik het niet eerlijk om hem dan zoiets aan te rekenen (hoewel hij duidelijk verder wel fout zat, begrijp me niet verkeerd).
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Wat gaan die dingen hard
en zo heel goed bestuurbaar lijken ze ook niet
Lijkt me niet echt geschikt voor op het strand, of je een stuk hermetisch moeten afsluiten. Dat is toch een voetgangersgebied?
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
-
Lizzie.
- Zeer actief
Ik geloof wel dat mensen bewust gevaarlijk acties kunnen doen, ook al komt hun eigen leven in gevaar.
Deze mensen denken namelijk dat ze onsterfelijk zijn. Op mn werk zie ik waar mensen allemaal in staat zijn en geloof me dat is niet kinderachtig.
Deze mensen denken namelijk dat ze onsterfelijk zijn. Op mn werk zie ik waar mensen allemaal in staat zijn en geloof me dat is niet kinderachtig.