Ik tilde Nino ook op toen hij oud werd,juist met grote honden, die ouwe zou het nooit overleven, en tja de meeste mensen vonden het raar en werden vaak ook boos, omdat ik mijn benen gebruikte om de betreffende hond weg te houden of omdat ik een brul gaf , nou jammer dan, die ouwe was me veel te lief om weer aan elkaar gehecht te moeten wordenNanna schreef:. Maar als ik die teckel dan optil en mij knie omhoog doe als die hond tegen me op wil batsen zijn ze weer kwaad
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat is dat toch met duitse herders?!
Moderator: moderatorteam
- Monique_Nino
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
- Aantal honden: 1
Re: Wat is dat toch met duitse herders?!

Nino *28-04-1995*...*15-06-2010*untill we meet again..
- aman.en.don
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mechelse herder, daro
border collie, skyler - Aantal honden: 2
logisch dat je geen gespring op een klein of oud hondje wil. vorige week in het bos heb ik ook een druk springende/spelende hond bij die van mijn moeder (malteser van 13) weg gehaald en afgeleid met daro. was een teefje die hij lief vond. daro vind die malteser lief maar mag er van mij niet mee spelen. nooit overigens met kleine hondjes. kleine hondjes zijn niet opgewassen tegen grote herder poten
- josefientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griekse herder
Ik ben één keertje omgelopen hier bij ons in het bos. Ik kwam over de heuvel en onderaan de heuvel liepen twee mannen met twee herders. Die mannen schrokken zich overduidelijk rot van mij en mijn honden en begonnen wat paniekerig en erg nadrukkelijk hun honden te roepen. Ik heb gebaard dat ik wel even van het pad af ging en heb mijn stel keurig (los) aan de voet gehouden, óók mijn chihuahua(niksniet keffertje), en even omgelopen.
En dan moet ik wel even zachtjes in mezelf grinneken
, twee grote kerels in de stress met hun herders, en mijn blafratje keurig aan de voet 
En dan moet ik wel even zachtjes in mezelf grinneken

- Bonnie F
- Zeer actief
Precies, die gaan stuk. Ik roep zappa altijd bij me als ik kwetsbare hondjes zie (vooral teckels met die kwetsbare ruggen)aman.en.don schreef:logisch dat je geen gespring op een klein of oud hondje wil. vorige week in het bos heb ik ook een druk springende/spelende hond bij die van mijn moeder (malteser van 13) weg gehaald en afgeleid met daro. was een teefje die hij lief vond. daro vind die malteser lief maar mag er van mij niet mee spelen. nooit overigens met kleine hondjes. kleine hondjes zijn niet opgewassen tegen grote herder poten
Ik ben simpelweg bang dat zappa met zijn lompe regelneverige poten boven op zo'n ruggetje gaat staan.
Dus als ik nanna-mevrouwen tegenkom die hun hondje optillen bedank ik ze gewoon even en loop door.
Ongelukken en gezeik voorkom ik liever, ik ben nogal lui van aard.

Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 2
Mijn zegen zou je hebben bij mijn hondNanna schreef:Ik heb dat met Simone ook. Die til ik echt niet op voor een ouwe Golden maar alles dat groot en jong is (en dus vaak wild) of rassen die ik niet vertrouw, dan gaat ze de hoogte in.Mit schreef:Met Stellar mijden we geen enkele andere hond, met Tsuki ben ik extreem voorzichtig met herders, grote jachthonden en met name Staffords en aanverwachten. Dus ja, ik loop heel snel om en sta in de aanslag om Tsuk op te tillen als zo'n hond op ons afkomt.
Mensen voelen zich dan vaak nog op hun pik getrapt ook"hij doet niks hoor"
Maar ja, dat zeggen ze ook als hun jonge hond met die grote poten boven op die teckel staat te rammen. Dat is allemaal klaarblijkelijk OK
. Maar als ik die teckel dan optil en mij knie omhoog doe als die hond tegen me op wil batsen zijn ze weer kwaad
Op dit moment lopen wij om voor een soort boerenfox. Zijn we helemaal blij dat heddurlief minder uitvalt naar andere honden, soms zelfs helemaal niet meer, komt er zo'n klein hondje langs dat elke keer tekeer gaat tegen haar.
Voor duitsers loop ik niet om, zoals ik al zei, maar wel voor mechelaars trouwens. Door een stel mechelaars die ik ken/gekend heb en dat waren nooit leuke honden...
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Moet daar wel om lachen. Dan zijn mensen zo beledigd omdat ik "fooroordeeeeluh" heb. Ik begin er niet eens aan om uit te leggen dat ik zelf een kuthond heb gehad.Nanna schreef:Ik heb dat met Simone ook. Die til ik echt niet op voor een ouwe Golden maar alles dat groot en jong is (en dus vaak wild) of rassen die ik niet vertrouw, dan gaat ze de hoogte in.Mit schreef:Met Stellar mijden we geen enkele andere hond, met Tsuki ben ik extreem voorzichtig met herders, grote jachthonden en met name Staffords en aanverwachten. Dus ja, ik loop heel snel om en sta in de aanslag om Tsuk op te tillen als zo'n hond op ons afkomt.
Mensen voelen zich dan vaak nog op hun pik getrapt ook"hij doet niks hoor"
Maar ja, dat zeggen ze ook als hun jonge hond met die grote poten boven op die teckel staat te rammen. Dat is allemaal klaarblijkelijk OK
. Maar als ik die teckel dan optil en mij knie omhoog doe als die hond tegen me op wil batsen zijn ze weer kwaad
Net ook weer, zo'n strakke, hoogpotige Boxerreu. Verder deed hij niks overigens maar ik stond toch wel aardig op scherp toen hij Tsuk stond te besnuffen, klaar om de prinses omhoog te hengelen.
Iets daarna kwamen we een man met een fixerende Akita tegen. Ik zei net tegen Lars dat ik toch wel blij was dat wij niet meer met ogen in de rug hoefden te lopen of we hoorden uitvallen en grollen. Tsja, Akita kwam Boxer tegen dus. Punt was wel duidelijk
Nee hoor, laat mij maar lekker in bogen om alles wat ik potentieel gevaarlijk vind voor Tsuk heenlopen.
- Bonnie F
- Zeer actief
Dan hoef ik zappa niet in de volg- of doorlopen-stand te zetten en/of ernstig op te letten of simone-achtig hondje geen sprintje trekt.Nanna schreef:Je hoeft mij niet te bedanken hoorBonnie F schreef:
Dus als ik nanna-mevrouwen tegenkom die hun hondje optillen bedank ik ze gewoon even en loop door.Waarvoor?
En gewoon omdat aardig naar elkaar zijn het leven leuker maakt.

- Lin-C
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër
Ik weet het niet hoor maar als ik een DH tegen kom denk ik meestal; godverdomme.
Heel fout, zal gerust maar het is de ervaring. Van de week ook weer, ik liep met Sem, aangelijnd. Komt een jonge jongen aan op de fiets met een ODH naast de fiets. Het beest fixeerde al rennend naast de fiets en liet (met tennisbal in zijn bek) een diep gegrom horen. Zo'n beest is niet helemaal jofel naar mijn idee. Sem doet niks, kijkt niet, blaft niet. En tóch z'n grote bek opentrekken.
Heel fout, zal gerust maar het is de ervaring. Van de week ook weer, ik liep met Sem, aangelijnd. Komt een jonge jongen aan op de fiets met een ODH naast de fiets. Het beest fixeerde al rennend naast de fiets en liet (met tennisbal in zijn bek) een diep gegrom horen. Zo'n beest is niet helemaal jofel naar mijn idee. Sem doet niks, kijkt niet, blaft niet. En tóch z'n grote bek opentrekken.
- Mit
- Zeer actief
Oh ik ken trouwens maar 1 DH en die is zo leuk dat ik zelf ook wel een DH zou willen. Geen specifiek slechte ervaringen dus.
- Bonnie F
- Zeer actief
Grijns, is best een leuk beest hè.Mit schreef:Oh ik ken trouwens maar 1 DH en die is zo leuk dat ik zelf ook wel een DH zou willen. Geen specifiek slechte ervaringen dus.
Ik was met Tsjuk ook steeds bang dat Zappa boven op haar ging staan maar gelukkig wist Tsjuk dat het tussen je voeten veilig was.

- Mit
- Zeer actief
Tsuk vond Zappa ook heel stom geloof ik, lomp wit hokBonnie F schreef:Grijns, is best een leuk beest hè.Mit schreef:Oh ik ken trouwens maar 1 DH en die is zo leuk dat ik zelf ook wel een DH zou willen. Geen specifiek slechte ervaringen dus.
Ik was met Tsjuk ook steeds bang dat Zappa boven op haar ging staan maar gelukkig wist Tsjuk dat het tussen je voeten veilig was.
- Bonnie F
- Zeer actief
Lomp wit hok!
Die houden we er in, weer eens wat anders dan "wit harig ding".
Die houden we er in, weer eens wat anders dan "wit harig ding".

- senna03
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een grote poedel een maltezer en een chinese crested
- Aantal honden: 3
Een tijdje geleden kwam ik een vrouw tegen met 2 duitse herder reuen. Ik lijn mijn honden aan, Milo is eens gegrepen door de duitse herder en denk dat de aanval de beste verdediging is, vind ik geen strak plan. Senna is bang en gaat er vandoor, zij is een keer achterna gezeten door een duitse herder.
De vrouw vond het nodig om mij een lesje hondengedrag bij te brengen, want ik bracht de spanning over op mijn honden door ze aan te lijnen. En haar honden deden niks, nou ja zei ze; ze corrigeren alleen maar even. Nou, ik vind het niet nodig dat mijn boerenfoxje door 2 volle herderreuen gecorrigeerd moet worden eigenlijk.
Maar ik scheer echt niet alle duitse herders over 1 kam hoor, ik ken ook een paar hele vriendelijke exemplaren!
De vrouw vond het nodig om mij een lesje hondengedrag bij te brengen, want ik bracht de spanning over op mijn honden door ze aan te lijnen. En haar honden deden niks, nou ja zei ze; ze corrigeren alleen maar even. Nou, ik vind het niet nodig dat mijn boerenfoxje door 2 volle herderreuen gecorrigeerd moet worden eigenlijk.
Maar ik scheer echt niet alle duitse herders over 1 kam hoor, ik ken ook een paar hele vriendelijke exemplaren!
- Danoontje powerrr
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
- Aantal honden: 2
Nee, want de Duitse Herder is mijn grote jeugdliefde. Maar ik loop sowieso voor geen enkel ras om.semmyboy schreef:Zijn er hier mensen die een grote boog om een herder heen lopen?
Ik zou graag mensen van die vooroordeel af willen helpen. Want ik word er soms chagrijnig van
Wat betreft vooroordelen: die horen bij bepaalde rassen, helaas. Zo te lezen heb je ze zelf ook