Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
lieke schreef:
Maar bij contracten waarin staat 'dat de hond te allen tijde eigendom blijft van de stichting' haak ik af.
Mens, dat neem je toch gewoon voor kennisgeving aan Je knikt eens heftig, neemt het hondje mee en klaar.
Juist ja.
idd dat maar ik stoor me er niet aan hoor dat dat in het contract staat, maandag komt Esperanza aan maar ik het het contract al binnen en daar staat geheel tot mijn verbzaing in dat mocht er in de eerste 2 weken iets zijn dat ik naar de da moet onverwachts, dus niet iets wat bekend is bij adoptie, dan ik dan even contact op moet nemen met de stichting.. heb ik nog nooit gehad.
Samara kwam aan met een kapotte poot, op de pijnstillers en met een flinke oude pootbreuk.. en daar wist ik toch echt niets van en ik heb die stichting nog nooit gehoord daarover ook, ook later niet.
Maar ik adopteer een hond van een stichting en ik ga wel zien wat er uiteindelijk uit de bench komt...
Nee natuurlijk moeten ze niet gratis mee. Wij hebben die 250 euro ook met liefde betaald. Maar als je het vergelijkt met de asiels in Nederland waar ze soms nog geen twee honden per 14 dagen kunnen plaatsen dan is er hier zeker sprake van noodlijdende asiels. 24 honden in 10 dagen is 6000 euro. Iets minder noodlijdend dus. Per jaar zou dat meer dan 200.000 euro zijn.
Kan ik me wel voorstellen, maar ga dan niet zeggen dat als een stichting 250 euro voor een hond vraagt, lekker cashen is.
Nogmaals niet alle stichtingen zijn slecht, doe onderzoek, vraag mensen het hemd van het lijf en praat met consulenten, je hoeft tenslotte niet meteen een hond te nemen van de eerste beste kneus die zegt een stichting te hebben
Roos Jeffie&Waldo schreef:Zelfs mijn dierenarts, die ook niet wild is van 'ál die' buitenlandse adoptiehonden......
Klinkt erger dan het is...hij heeft regelmatig slechte ervaringen met honden van twijfelachtige stichtingen gehad met nare gevolgen.
Hij was dus ietwat op zijn hoede...heeft niks tegen adoptiehonden van buitenlandse herkomst in het algemeen
maarre maakt hij zich ook hard tegen " al die broodfokhonden" uit het buitenland of casht hij gewoon braaf de centen die het opleverd en roept gewoon maar wat hem uitkomt??
Heb daar wel eens een discussie overgehad met mijn da... die daar dus duidelijk wel een stelling in ineemt en misstanden ook meld... toen wij met Tyson ( uit nederland gewoon) kwamen en er niets bleek tekloppen van het entingsboekje en de hond dus veel te jong was belde hij waar ik bijstond de kliniek op die het boekje getekend had.. die dierenarts kreeg zijn vet en ook een melding van de instantie die daar overgaat.
Kijk mensen komen met die honden
Kit schreef:Kan ik me wel voorstellen, maar ga dan niet zeggen dat als een stichting 250 euro voor een hond vraagt, lekker cashen is.
Nogmaals niet alle stichtingen zijn slecht, doe onderzoek, vraag mensen het hemd van het lijf en praat met consulenten, je hoeft tenslotte niet meteen een hond te nemen van de eerste beste kneus die zegt een stichting te hebben
Nee idd... Esperanza is een wat oudere hond, 9 jaar nu, en bij de adoptie kreeg ik een mailtje omdat ze wat ouder is dat ik tegen een kleiner bedrag haar mocht adopteren.... en daar maken ze echt geen winst op hoor.. geen euro!
Wat ik dus eigenlijk zeg Kit is dat ik de volgende keer nog beter mijn huiswerk zal doen. Ik zeg zeker niet dat het voor iedere stichting " lekker cashen" is. Integendeel juist.
safari schreef:Wat ik dus eigenlijk zeg Kit is dat ik de volgende keer nog beter mijn huiswerk zal doen. Ik zeg zeker niet dat het voor iedere stichting " lekker cashen" is. Integendeel juist.
Ik vind het erg jammer dat jij zulke slechte ervaringen heb, echt waar. Daarom vind ik ook dat al die flutstichtingen heel hard aangepakt moeten worden, zo ken ik er twee waar ik letterlijk van over mijn nek ga, 1 ervan probeert nu echt wel beter te handelen, maar dat duurt gewoon een tijd..De ander....Nee, die blijft gewoon bezig en er zijn altijd nog mensen die hun naam er aan vuil maken, vreselijk vind ik het
Roos Jeffie&Waldo schreef:...en.. ja mijn dierenarts is ook tegen broodfok ect.
...anders was het mijn dierenarts niet geweest!Genoeg keus hier in de grote stad.
Peeters Spaarndammerstraat ken ik nog van vroeger toen ik woonde in de buurt van het Hugo de Grootplein.
Andere dierenartsen die ik ken in A'dam uit mijn kattentijd : Dierenkliniek Hoofdweg ( ) en DierenDokters Amsterdam ( ).
Ik heb er geen probleem mee, maar ik vind het erg jammer dat er nu ook veel 'slechte' stichtingen zijn. Als stichting hoor je daar in het land zelf te helpen en niet alleen een paar zielige hondjes van de straat te plukken. Wij zijn zelf ook voor dat we Chucky hadden met een buitenlandse hond bezig geweest, helaas door een grote fout van deze stichting is het niet doorgegaan . In de toekomst gaat hier misschien wel een buitenlandse hond komen, puur omdat in de dierenasiels hier bijna alleen maar jack russells zitten of het zijn probleemhonden . En wat voor mij heel belangrijk is, is dat de buitenlandse honden vaak heel goed met andere honden kunnen terwijl die hier in een nl asiel toch heel wat moeilijker te vinden zijn.
Ach, er zijn goede fokkers en slechte fokkers.
Er zijn goede asiels en foute asiels.
Er zijn goede herplaatsstichtingen (al dan niet voor buitenlandse honden) en er zijn slechte...
Ik ben erop tegen om "busladingen" vol buitenlandse zielepootjes naar nederland te halen in de goede hoop dat er ooit wel een plekje voor ze komt.
Ik ben er niet op tegen dat iemand een hond uit het buitenland haalt (van een "erkende fokker", een asiel of organisatie) maar in alle gevallen vind ik dat je goed moet kijken waar de pup/hond vandaan komt.
Is het geen broodfokker?
Is het geen asiel wat eigenlijk een broodfokker is?
Is het geen organisatie die mooi wil LIJKEN te doen maar dat in werkelijkheid niet doet?
En of dat dan een buitenlandse of binnenlandse broodfokker / slecht asiel / foute organsiatie is doet weer niet terzake.
Neem vooral geen hond omdat die zielig is of anders "morgen ingeslapen wordt" maar dat geldt ongeacht waar je je hond neemt. Neem de hond omdat je er een klik mee hebt, niet omdat je dan zo geweldig een hondje uit de shit helpt en zo leuk dat overal kunt verkondigen hoe goed je wel niet bent.
Maar, dat gezegd hebbende, ik denk wel dat "we" in het algemeen bij het ophalen van een buitenlandse "zwerfhond" laten we zeggen "selectief" moeten zijn. Niet "eigen volk eerst" maar wel opletten dat hier niet alleen de zieke, zielige, onplaatsbare kneusjes terecht komen. Het moet wel gaan om reeel plaatsbare honden waar in de basis al een plekje voor is voordat het dier hierheen komt. Gedrag en ziekten lijken me belangrijk om in de gaten te houden.
Er is, of was, een stichting die alleen mismaakte honden uit het buitenland haalt, ik dacht ook "met busladingen" om dan maar te hopen dat Stumpertje hier onderdak vind. DAT vind ik niet juist; die honden, en ja, schiet me maar af, zouden wellicht beter ingeslapen kunnen worden.
Peeters Spaarndammerstraat ken ik nog van vroeger toen ik woonde in de buurt van het Hugo de Grootplein.
Andere dierenartsen die ik ken in A'dam uit mijn kattentijd : Dierenkliniek Hoofdweg ( ) en DierenDokters Amsterdam ( ).
...ben ook een keer met mijn kat in nood op de hoofdweg terecht gekomen.
Ik heb haar 48 uur later in de spoedkliniek in moeten laten slapen...ook daar hadden ze geen idee waarom ze omviel en verkrampte(haar nagels stonden in haar eigen kop) dat alles gecombineerd met hartkwaal en vocht achter de longen...nee had geen joehoe stemming in de kliniek daar....maar ook niet echt iets raars gemerkt.
Het bloedafnemen uit haar keel was geen lolletje....het diertje was totaal verkrampt en er kwam geen druppel uit
Maar dit had alles met haar ziekte beeld te maken volgens mij...kreeg achteraf nog een soort condoleance kaartje van hun.
Roos Jeffie&Waldo schreef:...kreeg achteraf nog een soort condoleance kaartje van hun.
Gut, wat aardig....vind ze zakkenvullers( Hoofdweg ). Ben niet de enige overigens met die mening. Maar ja, dit is een beetje offtopic. Ging over buitenlandse honden....
Dat is idd een lief snoetje Canidae, ik doe nu al 14 dagen verwoede pogingen (en met mij nog twee mensen) om die maffe Mops fatsoenlijk op de foto te krijgen. Iedereen die haar nu in het echt ziet (na het zien van een foto van haar) roept dat ze zoooooo leuk is en dat ze op de foto's op een dik gedrocht lijkt.
safari schreef:Dat is idd een lief snoetje Canidae, ik doe nu al 14 dagen verwoede pogingen (en met mij nog twee mensen) om die maffe Mops fatsoenlijk op de foto te krijgen. Iedereen die haar nu in het echt ziet (na het zien van een foto van haar) roept dat ze zoooooo leuk is en dat ze op de foto's op een dik gedrocht lijkt.
Stug doorgaan met foto's maken.... Eens komt ze er leuk op.
renee-uk schreef:you're right, it's off topic
doe het dan tenminste goed als het persé in het engels moet
zo renee-joekee...heb je je dominantieplasje weer gedaan?
taallessen zijn ook off topic.
Moet het meteen weer zo agressief?...beleefd reageren kunnen de Engelsen dan toch beter dan jij!
Ik ben blij dat er mensen zonder fouten zijn als jij!
Ik vind het alleen zo jammer dat gepeupel(zoals ik) er onder moet lijden...
de boodschap mag....je toon niet
Laatst gewijzigd door Roos Jeffie&Waldo op 30 mar 2012 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
zeg ik ergens dat ik on topic reageer?
het staat gewoon oerstom om een taal te gebruiken die je blijkbaar niet beheerst
doe maar gewoon in het nederlands dan, wel zo makkelijk ook op een nederlands forum
you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk schreef:you're right, it's off topic
doe het dan tenminste goed als het persé in het engels moet
zo renee-joekee...heb je je dominantieplasje weer gedaan?
taallessen zijn ook off topic.
Moet het meteen weer zo agressief?...beleefd reageren kunnen de Engelsen dan toch beter dan jij!
Ik ben blij dat er mensen zonder fouten zijn als jij!
Ik vind het alleen zo jammer dat gepeupel(zoals ik) er onder moet lijden...
de boodschap mag....je toon niet
hahaha da's een goeie, ik lig nu echt in een deuk
you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk schreef:zeg ik ergens dat ik on topic reageer?
het staat gewoon oerstom om een taal te gebruiken die je blijkbaar niet beheerst
doe maar gewoon in het nederlands dan, wel zo makkelijk ook op een nederlands forum
can you dan not understand that it loeks ferry important too right Denglish?