Ze zijn er, de Yanthjes
Op dag 60 (zondag) begon Yanthe met het voorwerken. Dat leek heel snel te gaan, ze wilde heel plotseling bijvoorbeeld niets meer eten, gaf een aantal malen over, maar ze nam uiteindelijk toch ruim de tijd. Heel mooi om te zien dat ze deze keer beter wist wat er aan de hand was. Volkomen rustig en ontspannen liet ze het over zich komen. Af en toe onrustig en duidelijk wel pijnlijk, maar ook periodes dat ze gewoon leek te pitten.
Wel wilde ze graag dat ik in de buurt bleef. Het was dus duidelijk níet de bedoeling dat ik aan de andere kant van de kamer op een matrasje ging liggen ...dan kwam ze me halen om vervolgens weer heel tevreden verder te "pitten" in haar werptent.
Toch weer een "tent" deze keer omdat ze dat duidelijk vele malen fijner vindt dan openlijk bevallen. Ze wilde zich wél terugtrekken in een hol, maar dan mét mij, de schat
Afijn,
Gisterochtend begon ze met ijsberen, in hoeken zoeken naar betere holen en werd ze erg onrustig. In plaats van geknuffeld willen worden draait ze opeens haar kop af. En dan gaat het snel.
12.15 draait ze haar kop af.
12.23 vruchtwater
12.25 eerste wee
12.30 TEEF, 455 gram, compleet
Allemachtig snel weer, net als vorige keren.
Maar dan is het stil. Pas twee uur later begint ze weer met persen. Omdat het eerste Yanthekind soms erg zeurt raakt ze afgeleid.
Na een dik half uur af en toe persen keken wij elkaar aan...hmmm....moeten we nu écht wat gaan beslissen? bellen?
Maar Yanthe is rustig, ogen staan kalm, persweeen lijken prima krachtig. Dus we doen niks.
Wel geef ik haar, omdat ze al zo lang niets meer eet een bak geitenmelk met een geklopt ei en wat honing.
Een uur na aanvang, 15.30 is hij er dan. Het lijkt een dikke pup, head first, de kop al uit het vlies.
505 gram. Helemaal in orde, krachtig sterk, we zijn opgelucht! Maar misschien wordt het een lange zit?
Maar dan is "SuperYanthje" back

.
Je ziet 2, 3 weeën en er floept een pup uit:
15.37 teef, kop, 495
15.47 teef, stuit, 500
16.08 reu, stuit, 500
Daarna in wat langzamer tempo maar gelukkig met hetzelfde gemak, steeds weer.
17.10, reu, stuit, 505
17.40, teef, kop, 400
rust
19.40 teef, stuit, 505
20.28 teef, stuit, 560
En dan is ze klaar. 6 teven en 3 reuen met prachtige gewichten. Allemaal compleet (met dubbele wolfsklauwen

), mooie lange staarten. Eén reu heeft tot mijn stomme verbazing een kleine witte borstvlek. Waar dat nu vandaan komt weet ik niet. Ik natuurlijk meteen alle pups checken toen ik het zag, maar "gelukkig", hij is de enige. Een speciaaltje
Om 5 over 01 perst ze twee keer en krijgt met haar tanden een stukje placenta weefsel te pakken. met een stuk of vijf x trekken, een mooi gezicht...ze trekt er komt een sliertje uit haar vulva. als ze niet verder kan met haar kop pakt ze weer bij vulva en trekt ...en zo trekt ze ploep een placenta naar buiten, slurpt die naar binnen en that's it.
Yanthe heeft weer kids