Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Eerste hond?
Moderator: moderatorteam
-
Theraposa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog kruising , Chinese naakthond , Am bully en een APBT .
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Eerste hond?
Klinkt goed , ik vind het alleen jammer dat ze er niet zoveel zijn te krijgen als volwassen hond. Mijn moeder begon ineens over een boxer omdat een vriend van haar er ook 2 heeft. Heerlijke honden zijn die van hem. Ik heb hem ook een mailtje gestuurd over zijn ervaring met deze honden etc. dus zou wel geschikt voor mij zijn? Als de klik er is.

- Mekkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
- Aantal honden: 1
Als je bij Leeuwarden in de buurt woont zou je eens kunnen gaan kijken bij hondensport Friesland, dat is van oorsprong een boxerclub, er trainen nog veel boxers in oa de VZH en de IPO. Misschien weten ze ook nog wel een leuke herplaatser voor je.Theraposa schreef:Ik heb inderdaad al even rondgekeken op verschillende websites. Ik heb het liefst niet al te ver aangezien ik zelf geen auto heb. Ik kijk ook elke dag naar dierenasiel in Sneek en Leeuwarden maar daar is nog niet echt een hond die mij aansprak. Al zag ik wel een leuke Amerikaanse bulldog maar ik weet niet of de geschikt is?Punzel schreef:Ik zou gewoon eens op dierenasiels.com rondkijken, dan zie je vast vanzelf wel iets wat je aanspreekt
http://leeuwarden.dierenbescherming.nl/ ... ond/3/9737

- Mekkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Ik vind Rambo wel leukTheraposa schreef:Ik heb inderdaad al even rondgekeken op verschillende websites. Ik heb het liefst niet al te ver aangezien ik zelf geen auto heb. Ik kijk ook elke dag naar dierenasiel in Sneek en Leeuwarden maar daar is nog niet echt een hond die mij aansprak. Al zag ik wel een leuke Amerikaanse bulldog maar ik weet niet of de geschikt is?Punzel schreef:Ik zou gewoon eens op dierenasiels.com rondkijken, dan zie je vast vanzelf wel iets wat je aanspreekt
http://leeuwarden.dierenbescherming.nl/ ... ond/3/9737
Misschien moet je gewoon even bellen om te vragen of je hem eens mag zien, misschien is de klik er en heb je een leuke hond, misschien niet, dan is er ook geen man over boord.
Die huid kan best een voedings allergie zijn en alles meevallen als je hem op vlees zet.

- annemick
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
Zou kunnen, ze zijn soms een beetje eigenwijs maar niet op een vervelende manier.Theraposa schreef:Klinkt goed , ik vind het alleen jammer dat ze er niet zoveel zijn te krijgen als volwassen hond. Mijn moeder begon ineens over een boxer omdat een vriend van haar er ook 2 heeft. Heerlijke honden zijn die van hem. Ik heb hem ook een mailtje gestuurd over zijn ervaring met deze honden etc. dus zou wel geschikt voor mij zijn? Als de klik er is.
De herplaatser, reu, op de site van de Ned. boxer club is volgens mij van 2008 of 2009, dus volwassen.
-
Theraposa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog kruising , Chinese naakthond , Am bully en een APBT .
- Contacteer:
die boxer op die site zou wel geschikt zijn voor mij las ik. En een hond op vlees zetten? Wat bedoel je daarmee? Gewoon echte stukken vlees voeren?

- Penny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever x Oud Duitse Herder
Echt stukken vlees of kant en klaar vlees uit het vriesvak. Mijn hond eer bijvoorbeeld smuldier. Goedkope maar goede voeding en glutenvrij.

-
Theraposa
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb helaas geen vriezer dus dat word hem niet.Penny schreef:Echt stukken vlees of kant en klaar vlees uit het vriesvak. Mijn hond eer bijvoorbeeld smuldier. Goedkope maar goede voeding en glutenvrij.

- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Maar als je zelf gaat samenstellen, dus stukken vlees geeft, moet je wel goed weten waar je mee bezig bent. De juiste verhoudingen tussen spier, orgaan en bot zijn erg belangrijk.Penny schreef:Echt stukken vlees of kant en klaar vlees uit het vriesvak. Mijn hond eer bijvoorbeeld smuldier. Goedkope maar goede voeding en glutenvrij.
In de kvv (komplete vers vleesmaaltijden uit de diepvries) zit in principe alles wat een hond nodig heeft in de juiste verhoudingen.
Je hebt hierin erg veel soorten en merken.
Groetjes, Marjan
- Penny
- Zeer actief
-
Theraposa
- Zeer actief
- Contacteer:
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Nou ik heb jarenlang vlees gevoerd zonder veel vriezerruimte. Als je wilt kan alles.
- Penny
- Zeer actief
Ik zou gewoon eens informeren wat ie heeft. Kan ook gewoon wat onschuldigs zijn waar ie nu weer vanaf is. Lijkt me verder een leuke hond.

- Penny
- Zeer actief
Het kan ook wel hoor zonder vriezer, maar het vraagt wat meer creativiteit. Als je wil kan alles idd.

- Penny
- Zeer actief
Blik zou ik persoonlijk niet doen, liever een goede brok dan. Maar dat is een andere discussie.

- Nawosh
- Zeer actief
En anders kun je voor een paar centen vaak wel een klein vriezertje kopen op marktplaats of bij hergebruik o.i.d.
Groetjes, Marjan
- Penny
- Zeer actief
Ook handig voor pizza's 
Heb je eigenlijk al bedacht wat en hoe je het gaat doen als je klaar bent met je studie en gaat werken? Heb je dan nog net zoveel tijd als nu?
Heb je eigenlijk al bedacht wat en hoe je het gaat doen als je klaar bent met je studie en gaat werken? Heb je dan nog net zoveel tijd als nu?

-
Theraposa
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja ik wou misschien ook contact opnemen met dat dierenasiel voor die Amerikaanse Bulldog , wat het nou precies inhoud wat hij heeft. Ik begin het liefst wel met een gezonde hond die niet van alles mankeert.

- Penny
- Zeer actief
- Joyce89
- nieuw lid
Misschien een beetje offtopic, maar in het begin van dit onderwerp ging het ook nog even over honden uit het asiel.
Mijn vriend en ik willen graag onze eerste hond nemen en we willen eigenlijk wel een hond uit het asiel; we zijn alleen heel erg bang dat we een hond treffen die bepaald gedrag heeft aangeleerd wat we hem niet meer kunnen afleren. Heeft iemand hier ervaring mee? En is er een leeftijdsgrens (grofweg) tot wanneer je een hond bepaald gedrag af kan leren?
Mijn vriend en ik willen graag onze eerste hond nemen en we willen eigenlijk wel een hond uit het asiel; we zijn alleen heel erg bang dat we een hond treffen die bepaald gedrag heeft aangeleerd wat we hem niet meer kunnen afleren. Heeft iemand hier ervaring mee? En is er een leeftijdsgrens (grofweg) tot wanneer je een hond bepaald gedrag af kan leren?
Don't walk behind me; I may not lead. Don't walk in front of me; I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
- Nawosh
- Zeer actief
Volgens mij kun je honden op iedere leeftijd nog wel dingen aan- en afleren. Op latere leeftijd kost het misschien net iets meer tijd maar honden passen zichJoyce89 schreef:Misschien een beetje offtopic, maar in het begin van dit onderwerp ging het ook nog even over honden uit het asiel.
vaak prima aan aan nieuwe huisregels. Mits er rekening gehouden wordt met hun aard en behoeften natuurlijk.
edit: typo
Groetjes, Marjan
- Joyce89
- nieuw lid
Okay, dat is mooi, dan hoeven we daar niet zo bang voor te zijn. Bedankt!
Don't walk behind me; I may not lead. Don't walk in front of me; I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
je hebt met een wat oudere hond wel het geluk dat ie in een heel andere omgeving komt.
als je vanaf het begin consequent bent in wat je wel en vooral ook in wat je niet goedvindt kom je al een heel eind hoor
vooral niet terugkijken en medelijden hebben, je hond heeft het nu goed en aangezien honden vooral in het heden leven is dat het waar het om gaat
als je vanaf het begin consequent bent in wat je wel en vooral ook in wat je niet goedvindt kom je al een heel eind hoor
vooral niet terugkijken en medelijden hebben, je hond heeft het nu goed en aangezien honden vooral in het heden leven is dat het waar het om gaat

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Theraposa
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb nog een beetje rondgekeken , boxer is ook al weg. Een hond uit Groningen , drenthe of Flevoland is ook te doen.

- Penny
- Zeer actief
-
Theraposa
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zag ook nog een stafford die mij misschien aanspreekt. Hoe zit het trouwens met kruisingen van staffords als ik bijvoorbeeld naar duitsland wil. dan moeten ze sowieso een muilkorf om of pas na 4 weken?

- RachelleAmericanBulldog
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl - Aantal honden: 2
- Contacteer:
nee altijd, je mag niet langer dan 4 weken in duitsland verblijven met een stafford en hij moet een stamboom hebben dacht ik, en met een kruising heb je dat dus niet.Theraposa schreef:Ik zag ook nog een stafford die mij misschien aanspreekt. Hoe zit het trouwens met kruisingen van staffords als ik bijvoorbeeld naar duitsland wil. dan moeten ze sowieso een muilkorf om of pas na 4 weken?

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)
in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
- annemick
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
Jammer voor je, zeker als de hond weinig problemen heeft en niet te oud zijn zullen ze waarschijnlijk snel geplaatst worden, ik zou op m'n gemak rondkijken er komen toch regelmatig leuke geschikte honden (waaronder boxers) langsTheraposa schreef:Ik heb nog een beetje rondgekeken , boxer is ook al weg. Een hond uit Groningen , drenthe of Flevoland is ook te doen.
- Nawosh
- Zeer actief
Kun je je anders niet bij de boxerclub op de lijst laten zetten voor een herplaatser?
Kun je ondertussen gewoon verder kijken maar dan heb je nog een extra lijntje uit te staan.
Kun je ondertussen gewoon verder kijken maar dan heb je nog een extra lijntje uit te staan.
Groetjes, Marjan
-
Theraposa
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb nog wat rondgekeken en wil volgende week misschien even langs een dierenasiel in Groningen. Ik had nog een vraag ik vond ook een hond maar die heeft demodex en krijgt er shampoo voor. Is dit gewoon bij dierenarts te krijgen ofzo? En wat kost zoiets ongeveer? Want ik wil opzich wel een gezonde hond.

- kipo
- Zeer actief
een pup/jonge hond met demodex is meestal goed te behandelen en dan heb je een grote kans dat hij er overheen groeit. Een volwassen hond met demodex is een ander verhaal. Demodex is een mijt die vrijwel iedereen bij zich draagt en die alleen problemen geeft als de weerstand niet goed is. Als een volwassen hond dus demodex heeft, is er bijna altijd meer aan de hand.