kooi schreef:
Dat ben ik niet met je eens....net als in het gewone verkeer is er altijd de onvoorspelbare factor: omstandigheid of gedrag van andere verkeersdeelnemers.
En die twee samen: omstandigheden/ gedrag van anderen heb jij niet in de hand, hoe goed je je hond ook bij je houdt.
De enige garantie is bij je houden én muilkorven volgens mij, maar dat is hier de discussie niet.
Mijn vraag hier aan jou is: waarom kies je niet voor een ras dat je niet persé goed bij je hoeft te houden om incidenten te voorkomen? Er is toch keuze genoeg? Is het niet veel prettiger om ontspannen met je hond de openbare ruimte te kunnen betreden? Ook voor jou en je hond zelf?
Zoals ik al zei, het is een kwestie van de voor en nadelen tegen elkaar opwegen. En zoals jij het zegt kan je net zo goed geen hond
houden. Als je je stafford bij houdt kan er altijd nog een andere hond op hem afkomen en als je een andere hond neemt kan die
weer aangevallen door een stafford. Het is nooit helemaal veilig om op een drukke plek je hond los te laten, welke hond je ook hebt,
er kan altijd iets gebeuren.
En als je er geen problemen mee hebt om altijd goed op te passen en ergens met je hond heen te gaan waar je niemand tegenkomt
(doe ik ook altijd met Krissie, zij is ook niet met iedereen te vertrouwen, het is tenslotte wel een heddur) , waarom niet.
Waarom heb jij eigenlijk een kooiker die niet sociaal is naar mensen? Dat had je ook van te voren kunnen weten bij zo'n ras.
Waarom kies jij niet voor een ras waarmee je normaal de openbare ruimte kan betreden?
Edit. Dat laatste is trouwens geen aanval, maar een serieuze vraag. Ik begrijp niet waarom je er zo duidelijk in bent dat mensen
beter geen stafford kunnen nemen omdat die hondagressief zijn en "er is zoveel keuze" , maar bij mensagressie maakt dat niet
uit dan? Er zijn ook zat rassen die niet mensagressief zijn.