Nanna schreef:Machie schreef:
Ik heb helemaal geen zin in een heel moeilijke hond.
Dit. Wat moet je d'r mee, behalve je er rot aan ergeren.
Of je moet natuurlijk helemaal apart van de bewoonde wereld op een hermetisch afgesloten landgoed wonen, dan maakt het niet uit.
Maar in de bewoonde wereld kan ik me niet voorstellen dat er mensen zijn die bewust honden opzoeken die een zware
'liability' zijn voor andere honden, of Godbetert, mensen.
Ik denk dat een aantal dat een keer uit stoerigheid doet, maar er rap op terugkomen. Want zó leuk is het niet.
Ik ken zelf thans best een aantal mensen die daar bewust voor kiezen én daar ontzettend goed mee om kunnen gaan, door net alle tijd en moeite die daar voor nodig is benutten aan het heropvoeden van die honden!!

Geen mens of hond die daar hinder van ondervindt hoor..
Ik wil 'later als ik groot ben' zelf ook graag een 'moeilijkere' herplaatser in huis halen..
Dat jij je aan zo'n hond rot zou ergeren is je volste recht! Maar de dingen waar jij je aan zou ergeren, zijn volgens mij veelal dingen die mij persoonlijk totaal niet zouden storen..
Ik vind er helemaal niets "stoer" aan om zo'n hond in huis te halen hoor.. Ik zou zelfs überhaupt niet weten wat sommigen daar volgens jou blijkbaar stoer aan vinden..
Maar mij persoonlijk geeft het gewoon ontzéttend veel voldoening om bij zo'n hond, die vaak zen vertrouwen in mensen toch op 1 of andere manier is verloren, te merken dat hij/zij mij wél terug durft te vertrouwen..