Als ik een steffet op een kind loslaat gebeurd er niets krantwaardigs hoor. En nee je kunt zo een bericht niet plaatsen omdat het niet in de krant komt. Snap je het nu? Of valt het kwartje nog steeds niet?Nanna schreef:Ja, als het niet in de krant staat houdt het op. Dan kan ik niks plaatsen.Valerie schreef: Leest u wel wat ik schrijf? Het gaat om de schotse collie die een kind in het ziekenhuis heeft gebeten in Nederland. Ik ben niet zo gefocust op het buitenland. Ik woon namelijk hier. En nee er is geen krantenbericht over omdat het geen steffet is.![]()
Misschien kun je op een later tijdstip eens, bij wijze van proefneming, een steffet op dat kind loslaten. Kijken of het dan wèl in de krant komt
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Stafford grijpt oud echtpaar
Moderator: moderatorteam
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Re: Stafford grijpt oud echtpaar
- Judith
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Maar je vindt het maar al te prachtig dat al die eigenaren van die kuthonden reageren, want dan heb je weer je "gelijk" gehaald.Nanna schreef:Ik peins er niet overJudith-Diesel schreef: Maar vind je het heel erg om gewoon een keer te kappen met dat bloed irritante plaatsten van alle Stafford gerelateerde krantenknipsels.Dan lees je ze maar niet.
Ik plaats zoveel berichten uit de krant, en ja, ook berichten die je als eigenaar van dergelijke "kuthonden" (je eigen woorden) liever niet leest. Jammer dan.
Ik ga ook niet lopen gillen als er continu berichten verschijnen over teckels die kleuters doodbijten.
Ik hoop dat je ontzettend tevreden met jezelf bent, maar ik ben er meer dan klaar mee.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
Het door lunaloki genoemde incident is helemaal nergens bekend, niet in de krant, niet bij de omroep, niet op de internet pagina's van de hulpdiensten.Valerie schreef:Als ik een steffet op een kind loslaat gebeurd er niets krantwaardigs hoor. En nee je kunt zo een bericht niet plaatsen omdat het niet in de krant komt. Snap je het nu? Of valt het kwartje nog steeds niet?Nanna schreef:Ja, als het niet in de krant staat houdt het op. Dan kan ik niks plaatsen.Valerie schreef: Leest u wel wat ik schrijf? Het gaat om de schotse collie die een kind in het ziekenhuis heeft gebeten in Nederland. Ik ben niet zo gefocust op het buitenland. Ik woon namelijk hier. En nee er is geen krantenbericht over omdat het geen steffet is.![]()
Misschien kun je op een later tijdstip eens, bij wijze van proefneming, een steffet op dat kind loslaten. Kijken of het dan wèl in de krant komt
Helemaal nergens.......
Ik hou het voorlopig dan ook op een broodje Aap.
- Valerie
- Zeer actief
Het is geen op zichzelf staand incident hoor. Al zal dat ook moeilijk te geloven zijn zolang de oogkleppen er nog op zitten. Laat staan dat er vaak gelogen wordt over het ras in de krant.Ennath schreef:Het door lunaloki genoemde incident is helemaal nergens bekend, niet in de krant, niet bij de omroep, niet op de internet pagina's van de hulpdiensten.Valerie schreef:Als ik een steffet op een kind loslaat gebeurd er niets krantwaardigs hoor. En nee je kunt zo een bericht niet plaatsen omdat het niet in de krant komt. Snap je het nu? Of valt het kwartje nog steeds niet?Nanna schreef:Ja, als het niet in de krant staat houdt het op. Dan kan ik niks plaatsen.Valerie schreef: Leest u wel wat ik schrijf? Het gaat om de schotse collie die een kind in het ziekenhuis heeft gebeten in Nederland. Ik ben niet zo gefocust op het buitenland. Ik woon namelijk hier. En nee er is geen krantenbericht over omdat het geen steffet is.![]()
Helemaal nergens.......
Ik hou het voorlopig dan ook op een broodje Aap.
-
- Zeer actief
Dan moeten die eigenaren van die kuthonden gewoon een tijdje niet reageren.Judith-Diesel schreef:Maar je vindt het maar al te prachtig dat al die eigenaren van die kuthonden reageren, want dan heb je weer je "gelijk" gehaald.Nanna schreef:Ik peins er niet overJudith-Diesel schreef: Maar vind je het heel erg om gewoon een keer te kappen met dat bloed irritante plaatsten van alle Stafford gerelateerde krantenknipsels.Dan lees je ze maar niet.
Ik plaats zoveel berichten uit de krant, en ja, ook berichten die je als eigenaar van dergelijke "kuthonden" (je eigen woorden) liever niet leest. Jammer dan.
Ik ga ook niet lopen gillen als er continu berichten verschijnen over teckels die kleuters doodbijten.
Ik hoop dat je ontzettend tevreden met jezelf bent, maar ik ben er meer dan klaar mee.
Dat is voor alles en iedereen veel prettiger.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
of je zou kunnen bedenken dat dat verhaal gewoon niet waar isValerie schreef:Als ik een steffet op een kind loslaat gebeurd er niets krantwaardigs hoor. En nee je kunt zo een bericht niet plaatsen omdat het niet in de krant komt. Snap je het nu? Of valt het kwartje nog steeds niet?Nanna schreef:Ja, als het niet in de krant staat houdt het op. Dan kan ik niks plaatsen.Valerie schreef: Leest u wel wat ik schrijf? Het gaat om de schotse collie die een kind in het ziekenhuis heeft gebeten in Nederland. Ik ben niet zo gefocust op het buitenland. Ik woon namelijk hier. En nee er is geen krantenbericht over omdat het geen steffet is.![]()

als er een ernstig bijtincident is, welk ras dan ook, dan staat dat vaak ergens vermeld, wel "toevallig" dat er dan , nu het om een stafford gaat, een verhaal bijgehaald word, om maar even te zeggen dat andere hunties dat ook doen hoor ... maar van dat verhaal is dan niks bekend
Dat is niet zo dit haalde ook de krant en daar waren geen ernstige verwondingen bij.Nanna schreef: Ik geloof dat er veel meer zware aanvallen van klapkaken zijn en dat andere honden minder serieus bijten. En ja, alleen de grove aanvallen halen de krant. Anders kunnen ze wel een apart katern gaan openen. "Maltezer beet vrouwtje in duim toen ze haar chocolaatje niet op tijd kreeg"
http://www.telegraaf.nl/binnenland/9607 ... aan__.html
Ik denk dat mensen zelf de publiciteit zoeken in sommige gevallen.
- Biet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
- Aantal honden: 1
Eigenlijk echt nieuw in de posts vond ik deze link:
http://nationalcanineresearchcouncil.co ... Poster.pdf
Ik zou ook van de meeste honden op de foto's zeggen dat er staff in zit.
Tot zover de beeldvorming.
Ik begrijp de behoefte om zichzelf of hun hond te verdedigen niet zo goed.
Alle honden kunnen bijten.
Als Biet in gevecht komt met een andere reu of een mens aan zou vallen, zijn de gevolgen ook ernstig.
Toch voel ik me niet in het minst aangesproken door zo'n bericht.
Maak me er wel zorgen door: ook met een Bull Mastiff moet ik al nadenken voordat ik naar Duitsland, Frankrijk of Denemarken reis.
Vind dat uiteraard niet leuk.
Maar aan de andere kant, op het moment dat zich hier iemand meldt met een jonge klapkaak, staat iedereen scherp om te vertellen dat er wel degelijk rekening gehouden moet worden met de raseigenschappen van het beestje, als die wat volwassener wordt.
En terecht, zeker als ik lees (Massam wist dat te melden) dat ook op een staff-forum, mensen moeite hebben andere, naïvere eigenaren duidelijk te maken dat ze zeer waarschijnlijk met deze raseigenschappen te maken gaan krijgen.
http://nationalcanineresearchcouncil.co ... Poster.pdf
Ik zou ook van de meeste honden op de foto's zeggen dat er staff in zit.
Tot zover de beeldvorming.
Ik begrijp de behoefte om zichzelf of hun hond te verdedigen niet zo goed.
Alle honden kunnen bijten.
Als Biet in gevecht komt met een andere reu of een mens aan zou vallen, zijn de gevolgen ook ernstig.
Toch voel ik me niet in het minst aangesproken door zo'n bericht.
Maak me er wel zorgen door: ook met een Bull Mastiff moet ik al nadenken voordat ik naar Duitsland, Frankrijk of Denemarken reis.
Vind dat uiteraard niet leuk.
Maar aan de andere kant, op het moment dat zich hier iemand meldt met een jonge klapkaak, staat iedereen scherp om te vertellen dat er wel degelijk rekening gehouden moet worden met de raseigenschappen van het beestje, als die wat volwassener wordt.
En terecht, zeker als ik lees (Massam wist dat te melden) dat ook op een staff-forum, mensen moeite hebben andere, naïvere eigenaren duidelijk te maken dat ze zeer waarschijnlijk met deze raseigenschappen te maken gaan krijgen.
Wiel
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Kleine tip voor blijkbaar iedereen die in dit topic reageert en het niet meer grappig vindt: Reageer dan gewoon niet. Het topic heeft wel weer zes pagina's hoor
En verder geloof ik niet dat staffords simpelweg vaker in de krant komen terwijl labradors net zo vaak bijten. Ja, misschien bijten labradors wel net zo vaak (wat ik overigens niet geloof, maar oké) . Als een labrador bijt is de schade gewoon veel minder erg en is dat minder interessant voor de krant. Zo simpel is het.

En verder geloof ik niet dat staffords simpelweg vaker in de krant komen terwijl labradors net zo vaak bijten. Ja, misschien bijten labradors wel net zo vaak (wat ik overigens niet geloof, maar oké) . Als een labrador bijt is de schade gewoon veel minder erg en is dat minder interessant voor de krant. Zo simpel is het.
Of een incindent wat thuis plaats vind in de krant komt ligt denk ik aan de eigenaar zelf,tenzij het een dodelijke afloop heeft, lijkt mij.
Ook de tijd heeft er wel mee van doen denk ik ,rond 12 september zal je dit soort berichten minder snel lezen denk ik
Dat de krachtiger rassen meer slachtoffers maken dat geloof ik wel ,al is de berichtgeving daaromheen niet altijd correct.
Zo heb ik al de meest vreemde rassen bij foto's zien staan wat gewoonweg een heel anders ras werd genoemd.
Maar dat het ,gezien de meest bizarre kruisingen ,mis gaat met de staffies en aanverwante rassen in Nederland ,dat denk ik wel.
Ik ben anti rad ,maar een regeling waarbij de honden nu eens echt goed worden beschermd tegen debiele bazen zou ik wel toejuichen.
En natuurlijk zijn er betrokken en verantwoordelijke bazen ,maar deze honden hebben klaarblijkelijk ook een magische aantrekkingskracht op bazen die eigenlijk niets met honden hebben.
En dat is jammer ,want daar worden zijzelf en andere de dupe van
Ook de tijd heeft er wel mee van doen denk ik ,rond 12 september zal je dit soort berichten minder snel lezen denk ik

Dat de krachtiger rassen meer slachtoffers maken dat geloof ik wel ,al is de berichtgeving daaromheen niet altijd correct.
Zo heb ik al de meest vreemde rassen bij foto's zien staan wat gewoonweg een heel anders ras werd genoemd.
Maar dat het ,gezien de meest bizarre kruisingen ,mis gaat met de staffies en aanverwante rassen in Nederland ,dat denk ik wel.
Ik ben anti rad ,maar een regeling waarbij de honden nu eens echt goed worden beschermd tegen debiele bazen zou ik wel toejuichen.
En natuurlijk zijn er betrokken en verantwoordelijke bazen ,maar deze honden hebben klaarblijkelijk ook een magische aantrekkingskracht op bazen die eigenlijk niets met honden hebben.
En dat is jammer ,want daar worden zijzelf en andere de dupe van

-
- Zeer actief
Ah, je kickt erop, natte broekenwerk dusNanna schreef:Dat denk ik niet want het blijkt keer op keer dat het volkomen nieuw voor ze isLoek schreef: Waarom moet je alles uit de krant plaatsen als het over staffords gaat, denk je dat je medeforummers niet kunnen lezen of zo
Verbazing alom en verontwaardiging omdat wéér die brave hondjes een slechte pers hebben terwijl (huiliehuilie) andere honden het óók doen hoorrr.... Daar kick ik opSnap dat dan.
![]()
Bovendien móet je het niet lezen hoor. Je mag het gerust overslaan

- Valerie
- Zeer actief
Zo simpel is het nietPunzel schreef:Kleine tip voor blijkbaar iedereen die in dit topic reageert en het niet meer grappig vindt: Reageer dan gewoon niet. Het topic heeft wel weer zes pagina's hoor![]()
De ernst van de letsels verschilde in beide registraties. In de Rotterdamse zaken liep meer dan
de helft (55%) van de 37 slachtoffers ernstige verwondingen op, in de 'Blueview' zaken was
dit het geval bij 93 van de 404 gevallen (23%). Zowel bij de 'Blueview' zaken als bij de Rotterdamse dossiers waren de verwondingen die werden toegebracht door pitbull terriërs niet
ernstiger dan de verwondingen door ander rassen/typen.
En dit komt uit een gedegen onderzoek Bron
- JYBD
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Ben ik blij dat ik geen staffie heb,.....

Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

- Valerie
- Zeer actief
Wees maar niet te vrolijk hoor want in dat onderzoek worden bull terriers wel benoemd en staffordshire bull terriers zoals ik heb nietJYBD schreef:Ben ik blij dat ik geen staffie heb,.....![]()
![]()
![]()
![]()

Niet dat Truus en Herman daar enig verschil tussen zullen ontdekken maar goed.
Volgens mij onderschat je Truus of Herman. Ik moet eerlijk zeggen dat ik Staffords maar moeilijk kan onderscheiden, maar een Bull herken ik toch echt wel hoor. Die zien er ietsje anders uit.Valerie schreef:Wees maar niet te vrolijk hoor want in dat onderzoek worden bull terriers wel benoemd en staffordshire bull terriers zoals ik heb nietJYBD schreef:Ben ik blij dat ik geen staffie heb,.....![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Maar ok, dat de gemiddelde mens een Golden en een Lab niet kan onderscheiden dat snap ik dan wel weer.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
de meeste mensen denken dat ik bullterriers heb.. staffords, dat zijn van die varkenskoppies toch? als ik dan een foto laat zien: ohh wat een leuke hondjes, nee dat zijn geen staffies/pitbulls, dat zijn namelijk van die varkenskoppies... (bull terrier dus)Marion. schreef:Volgens mij onderschat je Truus of Herman. Ik moet eerlijk zeggen dat ik Staffords maar moeilijk kan onderscheiden, maar een Bull herken ik toch echt wel hoor. Die zien er ietsje anders uit.Valerie schreef:Wees maar niet te vrolijk hoor want in dat onderzoek worden bull terriers wel benoemd en staffordshire bull terriers zoals ik heb nietJYBD schreef:Ben ik blij dat ik geen staffie heb,.....![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Maar ok, dat de gemiddelde mens een Golden en een Lab niet kan onderscheiden dat snap ik dan wel weer.

Valerie het is geen recent onderzoek, ik zie 2005/2008 staan dat is 7/5 jaar oud. in 2005 en in mindere mate 2008 waren die rassen een stuk minder populair dan nu imo.
En wat er ook nog instaat
Pitbull terriërs zijn relatief vaak betrokken zijn bij bijtincidenten in de openbare ruimte. Dit
geldt ook voor andere rassen zoals de American Staffordshire terriër, de Rottweiler, de Amerikaanse
buldog, de Bordeaux dog, de Dobermann, de Belgische en de Zwitserse witte herdershond
en de bouvier, zij het in mindere mate.
En ik ben niet anti klapkaak hoor kan mij aan je reet roesten waar je mee loopt als je het maar onder controle hebt en geen overlast bezorgd.
Maar je maakt mij niet wijs dat ieder ras evenveel schade veroorzaakt. Feitelijk kan dat ook niet. Hoe moet in vredesnaam een chihuahua de schade veroorzaken die een ambull kan veroorzaken. Zou wel een erg getalenteerde chihuahua zijn.
Verder worden er schattingen en aannames gedaan zonder onderbouwing. En wordt er ook opgemerkt dat er weinig onderzoek/ gegevens beschikbaar zijn.
Ik vind persoonlijk dat het onderzoek juist bevestigd dat de pitbulls, staffords, ambullen juist wel vaak betrokken zijn bij bijtincidenten. Meer dan welk ras ook.
Pitbull terriërs zijn relatief vaak betrokken zijn bij bijtincidenten in de openbare ruimte. Dit
geldt ook voor andere rassen zoals de American Staffordshire terriër, de Rottweiler, de Amerikaanse
buldog, de Bordeaux dog, de Dobermann, de Belgische en de Zwitserse witte herdershond
En ik ben niet anti klapkaak hoor kan mij aan je reet roesten waar je mee loopt als je het maar onder controle hebt en geen overlast bezorgd.

Verder worden er schattingen en aannames gedaan zonder onderbouwing. En wordt er ook opgemerkt dat er weinig onderzoek/ gegevens beschikbaar zijn.
Ik vind persoonlijk dat het onderzoek juist bevestigd dat de pitbulls, staffords, ambullen juist wel vaak betrokken zijn bij bijtincidenten. Meer dan welk ras ook.
- Valerie
- Zeer actief
Ik heb nergens vermeld dat het een recent onderzoek is. Het is wel meer onderbouwd dan wat hier gebeurd. En ja er zijn bijtincidenten met dat soort honden dat valt gewoon niet te ontkennen. Maar er zijn wel veel meer bijtincidenten dan in de krant komen, dát was mijn punt. En dan gaat het niet om een chagrijnige pekinees die een keer een oma in de enkel bijt. En je noemt nu wel meteen in 1 zin 4 rassen op waarbij 1 ras niet eens in het onderzoek voorkomt. Een stafford is niet alleen een uit de kluiten gegroeide amerikaanse staff hoor.Asta schreef:Valerie het is geen recent onderzoek, ik zie 2005/2008 staan dat is 7/5 jaar oud. in 2005 en in mindere mate 2008 waren die rassen een stuk minder populair dan nu imo.
En ik ben niet anti klapkaak hoor kan mij aan je reet roesten waar je mee loopt als je het maar onder controle hebt en geen overlast bezorgd.Maar je maakt mij niet wijs dat ieder ras evenveel schade veroorzaakt. Feitelijk kan dat ook niet. Hoe moet in vredesnaam een chihuahua de schade veroorzaken die een ambull kan veroorzaken. Zou wel een erg getalenteerde chihuahua zijn.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Oh dat geloof ik nooit .Asta schreef:Valerie het is geen recent onderzoek, ik zie 2005/2008 staan dat is 7/5 jaar oud. in 2005 en in mindere mate 2008 waren die rassen een stuk minder populair dan nu imo.
En ik ben niet anti klapkaak hoor kan mij aan je reet roesten waar je mee loopt als je het maar onder controle hebt en geen overlast bezorgd.Maar je maakt mij niet wijs dat ieder ras evenveel schade veroorzaakt. Feitelijk kan dat ook niet. Hoe moet in vredesnaam een chihuahua de schade veroorzaken die een ambull kan veroorzaken. Zou wel een erg getalenteerde chihuahua zijn.

Een bouvierrrrrrrr

Wat je zegt ben je zelfffff 

ja natuurlijk is het meer onderbouwd, maar dit een forum en geen wetenschappelijk onderzoek/discussie.
Het is het politieke klimaat, kijk maar hoe de rashondenfokkerij verguisd word. Je kan veel beter een kruising nemen. Het is toch makkelijk punten scoren want de meute loopt er blind in mee. Ik snap ook niet dat mensen het altijd maar over vechthond hebben, oh kijk een vechthond
Het is het politieke klimaat, kijk maar hoe de rashondenfokkerij verguisd word. Je kan veel beter een kruising nemen. Het is toch makkelijk punten scoren want de meute loopt er blind in mee. Ik snap ook niet dat mensen het altijd maar over vechthond hebben, oh kijk een vechthond

- lunaloki
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): De hond van mijn vriend is een labrador teefje van bijna 4 jaar.
Sommige mensen zijn discreet en zorgen er juist voor dat zoiets uit de publiciteit blijft van krant, tv of wat dan ook.Valerie schreef:En iemand al het krantenbericht gevonden over de collie die een kind het ziekenhuis in bijt? Nee he? Moeilijk hoor om te moeten geloven dat kranten alleen gekleurde berichten plaatst en dat zo een artikel nooit de voorpagina zal halen. Het haalt schijnbaar geen enkele pagina. Maar geef vooral je ongelijk niet toe hoor. Blijf maar doorgaan en net alsof doen dat alleen "steffets" bijten.
Dat is in dit geval dus gebeurt, en ik ken de mensen zelf al jaren, loop niet te oordelen over iets of iemand die je niet kent.
Daar zal je ook niks van online vinden, hebben deze mensen bewust gedaan, zonder politie of wat dan ook, het kind wat hierbij betrokken was is van een kennis van hun, en hebben ze netjes afgehandeld zonder publiciteit waar dan ook in.
Laatst gewijzigd door lunaloki op 27 aug 2012 18:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes heidi.

-
- Zeer actief
lunaloki schreef:Sommige mensen zijn discreet en zorgen er juist voor dat zoiets uit de publiciteit blijft van krant, tv of wat dan ook.Valerie schreef:En iemand al het krantenbericht gevonden over de collie die een kind het ziekenhuis in bijt? Nee he? Moeilijk hoor om te moeten geloven dat kranten alleen gekleurde berichten plaatst en dat zo een artikel nooit de voorpagina zal halen. Het haalt schijnbaar geen enkele pagina. Maar geef vooral je ongelijk niet toe hoor. Blijf maar doorgaan en net alsof doen dat alleen "steffets" bijten.
Dat is in dit geval dus gebeurt, en ik ken de mensen zelf al jaren, loop niet te oordelen over iets of iemand die je niet kent.

Daarom vertel je het hier maar even.

Het is de Stasi die het in de doofpot stopt!lunaloki schreef:Sommige mensen zijn discreet en zorgen er juist voor dat zoiets uit de publiciteit blijft van krant, tv of wat dan ook.Valerie schreef:En iemand al het krantenbericht gevonden over de collie die een kind het ziekenhuis in bijt? Nee he? Moeilijk hoor om te moeten geloven dat kranten alleen gekleurde berichten plaatst en dat zo een artikel nooit de voorpagina zal halen. Het haalt schijnbaar geen enkele pagina. Maar geef vooral je ongelijk niet toe hoor. Blijf maar doorgaan en net alsof doen dat alleen "steffets" bijten.
Echt weet je hoe belachelijk dit klinkt. Als een krant interesse heeft staat het erin hoor.
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Nou, wou ik ook net zeggenbouvierpoedel schreef:lunaloki schreef:Sommige mensen zijn discreet en zorgen er juist voor dat zoiets uit de publiciteit blijft van krant, tv of wat dan ook.Valerie schreef:En iemand al het krantenbericht gevonden over de collie die een kind het ziekenhuis in bijt? Nee he? Moeilijk hoor om te moeten geloven dat kranten alleen gekleurde berichten plaatst en dat zo een artikel nooit de voorpagina zal halen. Het haalt schijnbaar geen enkele pagina. Maar geef vooral je ongelijk niet toe hoor. Blijf maar doorgaan en net alsof doen dat alleen "steffets" bijten.
Dat is in dit geval dus gebeurt, en ik ken de mensen zelf al jaren, loop niet te oordelen over iets of iemand die je niet kent.![]()
![]()
![]()

- lunaloki
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): De hond van mijn vriend is een labrador teefje van bijna 4 jaar.
Waarom niet, als je zegt dat het broodje aap is, een lul verhaar, moet ik toch ook zorgen dat de juiste info er staat, kan moeilijk namen gaan noemen en jullie het telefoonnummer geven, dan staan jullie voor schut en niet ik.bouvierpoedel schreef:lunaloki schreef:Sommige mensen zijn discreet en zorgen er juist voor dat zoiets uit de publiciteit blijft van krant, tv of wat dan ook.Valerie schreef:En iemand al het krantenbericht gevonden over de collie die een kind het ziekenhuis in bijt? Nee he? Moeilijk hoor om te moeten geloven dat kranten alleen gekleurde berichten plaatst en dat zo een artikel nooit de voorpagina zal halen. Het haalt schijnbaar geen enkele pagina. Maar geef vooral je ongelijk niet toe hoor. Blijf maar doorgaan en net alsof doen dat alleen "steffets" bijten.
Dat is in dit geval dus gebeurt, en ik ken de mensen zelf al jaren, loop niet te oordelen over iets of iemand die je niet kent.![]()
![]()
![]()
Eigelijk moeten jullie jezelf schamen, jullie blijven zelf bezig over dit topic, en dan komt er iemand die toevallig in real life zoiets van redelijk dichtbij heeft meegemaakt, en dan kunnen jullie niet eens iemand op hun woord geloven, triest hoor.
En ja, het waren dan toevallig ook nog allemaal kennissen van mijn familie.
Groetjes heidi.

- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Dat klopt volledig wat je hier zegt Valerie, er zijn veel meer bijtincidenten dan in de krant komen. Heel veel meer, maar dat geldt ook voor de bijtincidenten waarbij een "stafford-type" is betrokken.Valerie schreef:Ik heb nergens vermeld dat het een recent onderzoek is. Het is wel meer onderbouwd dan wat hier gebeurd. En ja er zijn bijtincidenten met dat soort honden dat valt gewoon niet te ontkennen. Maar er zijn wel veel meer bijtincidenten dan in de krant komen, dát was mijn punt. En dan gaat het niet om een chagrijnige pekinees die een keer een oma in de enkel bijt. En je noemt nu wel meteen in 1 zin 4 rassen op waarbij 1 ras niet eens in het onderzoek voorkomt. Een stafford is niet alleen een uit de kluiten gegroeide amerikaanse staff hoor.Asta schreef:Valerie het is geen recent onderzoek, ik zie 2005/2008 staan dat is 7/5 jaar oud. in 2005 en in mindere mate 2008 waren die rassen een stuk minder populair dan nu imo.
Het lijkt steeds drukker te worden qua bijtincidenten bij ons, en bij de hoofdmoot van de bijtincideneten is een stafford-type hond of een herder, meest mechels betrokken.
3 tot 4 in de week is heel normaal.
In de afgelopen weken 1 engelse staffordshire bullterrier in laten slapen na een zeer ernstig bijtincident en 1 mechelse herder in beslag genomen nadat hij zo ongeveer iemand van de fiets stelde.
Beide incidenten zijn nooit in de krant vermeld. Ik kan sowieso me weinig incidenten herinneren in de afgelopen 10 jaar bij ons die de pers hebben gehaald een enkel waarbij de impact in de omgeving gewoon erg groot was, ongeacht het ras van de betrokken hond. Het laatste incident wat breed werd uitgemetenin de krant was over een Mechelse Herder die tijdens het speelkwartier op het schoolplein van een basisschool 5 kinderen verwondde. Geloof me dat had ook de krant gehaald als het eenngolden was geweest.
Dus nee ik onderschrijf de hetze absoluut niet...
Laatst gewijzigd door Budkes op 27 aug 2012 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Aniek

- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Moet de krant het wel weten hè.....Asta schreef:Het is de Stasi die het in de doofpot stopt!lunaloki schreef:Sommige mensen zijn discreet en zorgen er juist voor dat zoiets uit de publiciteit blijft van krant, tv of wat dan ook.Valerie schreef:En iemand al het krantenbericht gevonden over de collie die een kind het ziekenhuis in bijt? Nee he? Moeilijk hoor om te moeten geloven dat kranten alleen gekleurde berichten plaatst en dat zo een artikel nooit de voorpagina zal halen. Het haalt schijnbaar geen enkele pagina. Maar geef vooral je ongelijk niet toe hoor. Blijf maar doorgaan en net alsof doen dat alleen "steffets" bijten.
Echt weet je hoe belachelijk dit klinkt. Als een krant interesse heeft staat het erin hoor.
Gr. Aniek

-
- Zeer actief
Geloof dat je niet helemaal begrijpt wat er bedoeld word.lunaloki schreef:Waarom niet, als je zegt dat het broodje aap is, een lul verhaar, moet ik toch ook zorgen dat de juiste info er staat, kan moeilijk namen gaan noemen en jullie het telefoonnummer geven, dan staan jullie voor schut en niet ik.bouvierpoedel schreef:lunaloki schreef:Sommige mensen zijn discreet en zorgen er juist voor dat zoiets uit de publiciteit blijft van krant, tv of wat dan ook.Valerie schreef:En iemand al het krantenbericht gevonden over de collie die een kind het ziekenhuis in bijt? Nee he? Moeilijk hoor om te moeten geloven dat kranten alleen gekleurde berichten plaatst en dat zo een artikel nooit de voorpagina zal halen. Het haalt schijnbaar geen enkele pagina. Maar geef vooral je ongelijk niet toe hoor. Blijf maar doorgaan en net alsof doen dat alleen "steffets" bijten.
![]()
![]()
Eigelijk moeten jullie jezelf schamen, jullie blijven zelf bezig over dit topic, en dan komt er iemand die toevallig in real life zoiets van redelijk dichtbij heeft meegemaakt, en dan kunnen jullie niet eens iemand op hun woord geloven, triest hoor.
En ja, het waren dan toevallig ook nog allemaal kennissen van mijn familie.

-
- Zeer actief
Ik weet niet hoe de kranten dat bij jullie doen maar hier spellen ze de P2000 meldingen hoor (en nemen ze letterlijk overBudkes schreef:Moet de krant het wel weten hè.....Asta schreef:Het is de Stasi die het in de doofpot stopt!lunaloki schreef:Sommige mensen zijn discreet en zorgen er juist voor dat zoiets uit de publiciteit blijft van krant, tv of wat dan ook.Valerie schreef:En iemand al het krantenbericht gevonden over de collie die een kind het ziekenhuis in bijt? Nee he? Moeilijk hoor om te moeten geloven dat kranten alleen gekleurde berichten plaatst en dat zo een artikel nooit de voorpagina zal halen. Het haalt schijnbaar geen enkele pagina. Maar geef vooral je ongelijk niet toe hoor. Blijf maar doorgaan en net alsof doen dat alleen "steffets" bijten.

Nee dat lijkt me duidelijk dat hun niet zelf de publiciteit hebben gezocht ,ik had het ook over sommige gevallen niet specifiek over dit geval.Nanna schreef:Ik denk maar zo dat het aangevallen bejaarde echtpaar zelf de publiciteit niet heeft gezocht, die liggen zwaargewond in het ziekenhuis.tineke schreef: Ik denk dat mensen zelf de publiciteit zoeken in sommige gevallen.
Dat gaat via de politieberichten.
Ben het wel met je eens dat mensen eerder op de achterste poten staan als het om iets klapkakerigs gaat; omdat de publieke haat daartegen en de angst ervoor nu eenmaal groter is dan voor uw gemiddelde Labrador.