Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

zijn wij nou te ver doorgeslagen of denk ik te simpel?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: zijn wij nou te ver doorgeslagen of denk ik te simpel?

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

renee-uk schreef:
toots schreef:
Rami schreef:
toots schreef:Ik poste te snel.

Maar het is ook niet om gelijk ofzo te krijgen. Die hondjes verdienen ook een goed thuis.
Maar ik kan er met mijn pet niet zo goed bij dat mensen persee een hondje van verweggistan willen terwijl onze assiels gewoon bom vol zitten. Die zijn net zo schattig , net zo leuk , lief en verdienen ook een warm mandje en liefde.

Die worden teveel vergeten. Omdat mensen zwak zijn voor zwakke beelden van vieze hondenoogjes en magere hondjes vanuit bijv Roemenié.

Asiels in NL zitten niet, niet!, bomvol. En goede stichtingen herplaatsen zeker geen honden 'met vieze oogjes'... :roll:
maar mensen worden raken wel om. Door foto's van honden met vieze oogjes. Je hebt me dus verkeerd begrepen wat ik zeg niet dat honden met vieze oogjes bij de mensen thuis terecht komen.
Onze NL asielen zitten wel degelijk vol. Ik vind persoonlijk elke hond die in een asiel leeft een hond teveel.
Ik ben dus duidelijk geen voorstander van het naar binnen halen van honden uit het buitenland zolang er noh honden zijn binnen nederland die ook wachten op een goed huisje.
asiels zitten niet bomvol en je gelooft toch niet dat mensen die een makkelijk hondje willen hebben naar een asiel gaan om een probleem herder op te halen?
je moet wel een beetje reëel blijven natuurlijk.
Helaas heb je daar een punt. die mensen gaan naar een dierenwinkel, Broodfokker of M plaats. En deze hondjes komen ook reglmatig vrij snel in het asiel terecht.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Chihuahua-paws
Zeer actief

Ik zeg nergens dat niemand een hond uit het buitenland moet halen he.

Ik zeg dat ik vind dat dat onnodig is. Omdat er nl zat hondjes zijn die een thuisje zoeken.
Ik vind het vooral jammer dat hondjes uit het buitenland die eerst bij mensen geplaatst worden. En het toch niet het juist hondje blijkt te zijn, dan hier in het asiel komt.
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 31 okt 2012 18:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Rami schreef:
toots schreef: maar mensen worden raken wel om. Door foto's van honden met vieze oogjes. Je hebt me dus verkeerd begrepen wat ik zeg niet dat honden met vieze oogjes bij de mensen thuis terecht komen.
Onze NL asielen zitten wel degelijk vol. Ik vind persoonlijk elke hond die in een asiel leeft een hond teveel.
Ik ben dus duidelijk geen voorstander van het naar binnen halen van honden uit het buitenland zolang er noh honden zijn binnen nederland die ook wachten op een goed huisje.
Ik gun ook elke hond een fijn thuis. En het maakt mij geen reet uit waar die hond vandaan komt. Maar ga me niet vertellen dat de asiels in NL bomvol zitten. In welke asiels in Spanje, Griekenland, Turkije etc. ben je zoal geweest? Dat je dat zo zeker weet?
En uit welk asiel komt jouw hond?
Ah jammer dat deze vraag over het hoofd wordt gezien. Ik quote hem gewoon even. :mrgreen:
Misschien ook wel een goede vraag voor de TS?
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Chihuahua-paws
Zeer actief

Mijn hondje komt niet uit het asiel.
Ik kan niet tegen asiels.
Ik vind het wel heel goed dat ze er zijn. Maar ik kan niet in een asiel rond lopen en uitzoeken.
Ik ben niet in griekenland of waar ook in een asiels geweest.
Maar vind ook niet dat dat moet. Ik vind dat natuurlijk niet leuk hoe hondjes daar zitten.
Maar ik leef hier in nederland en vind niet dat ik mij moet bemoeien met hoe de dieren daar zitten, Klinkt heel hard.
Maar dat is voor mij de realiteid.

Ik heb Toots via een kennis bij iemand vandaan die er niet meer voor kon zorgen.

Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

toots schreef:Mijn hondje komt niet uit het asiel.
Ik vind het wel heel goed dat ze er zijn. Maar ik kan niet in een asiel rond lopen en uitzoeken.

Ik heb Toots via een kennis bij iemand vandaan die er niet meer voor kon zorgen.
Aja, mensen met totaal geen verstand van hoe het toe gaat in asielen (in binnen en buitenland) hebben steeds de grootste monden. Dat valt mij altijd weer op. :roll:
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief

Rami schreef:

Aja, mensen met totaal geen verstand van hoe het toe gaat in asielen (in binnen en buitenland) hebben steeds de grootste monden. Dat valt mij altijd weer op. :roll:
Dus mensen die geen kennis hebben van hoe het er in asiels aan toe gaat. Mogen geen mening hebben?
Jij bent niet van mening dat er zat opvang hondjes in nederland zitten begijp ik uit jou posts?

De mensen die zelf hondjes uit het buitenland halen voor zichzelf vind ik een ander verhaal, dan hondjes naar nl halen om hier de de asiels te vullen even grof gezecht. Mensen in Nl moeten een bijdrage betalen om hun dier in een asiel te stoppen. Hierdoor belanden er ook nog wel eens hondjes aan een boom. Terwijl aan de andere kant hondjes uit het buiten land gehaald worden. waar geld voor bij gelegd moet worden.

Vind ik een beetje krom.

Rami
Zeer actief

toots schreef:Ik zeg nergens dat niemand een hond uit het buitenland moet halen he.

Ik zeg dat ik vind dat dat onnodig is. Omdat er nl zat hondjes zijn die een thuisje zoeken.
Ik vind het vooral jammer dat hondjes uit het buitenland die eerst bij mensen geplaatst worden. En het toch niet het juist hondje blijkt te zijn, dan hier in het asiel komt.
Nog even hoor, maar hoe kom je hierbij?
De stichtingen die ik ken zorgen zelf voor opvang, mocht het toch niet gaan tussen baasjes en hond.
Bij stichting AAI bijvoorbeeld komen zelfs honden in 'eigen' gastgezinnen terecht nadat ze jaren lang bij een baas hebben gewoond. Gewoon, omdat de stichting verantwoording neemt. En zo zijn er meer.
Er is heus kaf tussen het koren als het om stichtingen gaat die honden herplaatsen, maar dat is bij fokkers ook zo.
Zorg dus dat je je goed informeert. Dat is toch het minste wat je kunt doen als je kiest voor een hond. :19:
Afbeelding
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sjaak-k »

frank-bobby schreef:ja ik ga ook niet zeggen dat ik er heel goed overnagedacht heb
Ik heb tijdens mijn avondmaal heerlijk zitten genieten van de domheid in dit topic :LOL: :LOL:

Allemachtig zeg...
Afbeelding
Rami
Zeer actief

toots schreef:
Dus mensen die geen kennis hebben van hoe het er in asiels aan toe gaat. Mogen geen mening hebben?
Jij bent niet van mening dat er zat opvang hondjes in nederland zitten begijp ik uit jou posts?

De mensen die zelf hondjes uit het buitenland halen voor zichzelf vind ik een ander verhaal, dan hondjes naar nl halen om hier de de asiels te vullen even grof gezecht. Mensen in Nl moeten een bijdrage betalen om hun dier in een asiel te stoppen. Hierdoor belanden er ook nog wel eens hondjes aan een boom. Terwijl aan de andere kant hondjes uit het buiten land gehaald worden. waar geld voor bij gelegd moet worden.

Vind ik een beetje krom.
Een mening die niet onderbouwt is, is geen mening maar stemmingmakerij. Daar houd ik niet zo van. Zeker niet als het gaat over de ruggen van honden.
Ik heb al eerder gezegd dat het mij echt geen moer uitmaakt of je je hond uit een binnen- of buitenlands asiel haalt, of dat je kiest voor een stamboom-hond van een goede, verantwoorde fokker.
Het gaat er mij om dat je geen onwaarheden moet verkondigen.
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Rami schreef:

Dat dus.
Ik word eerlijk gezegd wel eens doodmoe van die ontzettende dooddoeners zoals 'de Nederlandse asiels zitten bomvol' en 'zielige buitenlandertjes' en 'daar hebben we niets mee te maken'.
En dat vaak van mensen met honden uit bewuste oeps-nestjes, broodfokkers en stamboomhondjes. Alsof die naar het Nederlandse asiel gaan. :roll:

De Nederlandse asiels zitten niet bomvol. De weinige leuke en ongecompliceerde hondjes die er in zitten, zijn ook zo weer weg. Wat over blijft zijn heel vaak hevig puberende en compleet verpeste (kruising) herders, molossers en jack russels. Wat Nanna zegt: ik gun ze van harte een gouden mandje maar IK voel me niet geroepen om ze te nemen.
En houdt dierenliefde op bij de grens?
Ik voel me ook niet geroepen om de wereld te redden, hoor. Maar als ik een leuke, ongecompliceerde hond wil (liefst dus een collie) dan maakt het me geen fluit waar ze vandaan komt. Dus ik heb herplaatsers van fokkers gehad, een herplaatser uit Polen en één uit Roemenië en nog één van een buurvrouwtje die helaas overleed.
Allemaal geweldig leuke, lieve, vrolijke en sociale honden bij wie ik niet van te voren om een Nederlands paspoort heb gevraagd. :pffff:

Ik stel voor dat de mensen die zich zulke zorgen maken over de dieren in Nederlandse asiels spoorslags ze allemaal in huis nemen. Dan heb je recht van spreken.
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Jion schreef:
lieke schreef:

Ik stel voor dat de mensen die zich zulke zorgen maken over de dieren in Nederlandse asiels spoorslags ze allemaal in huis nemen. Dan heb je recht van spreken.
Zo is dat. :ok:
Oh leg eens uit want ik vind dit net zo een dooddoener en niet onderbouwd ?
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Wat maakt het nu in vredesnaam uit waar een hond vandaan komt die een plekje zoekt... Of dat nu Griekenland is of Spanje Nederland.
Iedere asielhond verdient een plekje, waar op de wereld hij ook vandaan komt.
En ja, hier ook een hondje uit Spanje gehad. Een heerlijk, lief en fijn hondje. En ook 2e hands katten hier, ook nét zo lief. Er zitten er genoeg waar uit te 'kiezen' is. Of anderen moeten er vanaf. Je gaat er net zoveel van houden als van een stamboomdier hoor. Want ja, dat laatste loopt hier óók rond.
lieke
Zeer actief
Contacteer:

chrico schreef:
Jion schreef:
lieke schreef:

Het valt mij op dat de mensen die het meest over buitenlandertjes te zeuren hebben, zélf nooit een hond uit een Nederlands asiel nemen. En dan heb ik het niet alleen over dit forum, maar deze discussie heb ik wel vaker met mensen als ze horen dat Bonnie uit Roemenië komt en voorheen met mijn Gina uit Polen.
Lopen ze zelf met een dure rashond aan de lijn en denken ze mij de les te moeten lezen over 'al die zielige Nederlandse honden in de bomvolle Nederlandse asiels'. :roll:
Mijn standaard antwoord is dan altijd 'en wanneer haal je zélf dan een hond uit het asiel?'
Gek genoeg, is het gesprek daarna direct over en moeten ze snel naar huis. :mrgreen:

Begrijp me goed: het interesseert me geen moer waar mensen hun hond vandaan halen, hoor. Van een erkende fokker, van een oepsnest, uit het buitenland of uit een asiel hier in de buurt. Moeten ze helemaal zelf weten maar het irriteert me soms wel dat ze menen een oordeel te mogen hebben over mijn buitenlandertjes terwijl ze zelf een dure rashond aan de lijn hebben hangen.
Afbeelding
Rami
Zeer actief

chrico schreef:
Jion schreef:
lieke schreef:

Al is het niet mijn quote; het valt mij wel op dat er heel veel mensen zijn die hun mening klaar hebben over asiel-dieren (in binnen- en buitenlandse asiels) zonder dat deze mening op enige kennis of ervaring gestoeld is.
En dat vind ik zelf best wel jammer. Ik weet ook echt niet alles (integendeel :wink: ) maar ik vind het niet meer dan normaal om me te verdiepen in herplaatsbare honden op het moment dat ik daadwerkelijk kies voor een herplaatser.
Heb je niets met herplaatsers (en heb je je er ook niet in verdiept) houd je dan een beetje gedeisd.
Zo weet ik niet veel van fokken en stambomen, dus daar houd ik me buiten. (Buiten het feit dat ik pups schattig vind, maar ja, wie niet :wink: ).
Afbeelding
Rami
Zeer actief

Gut Lieke, wat zijn we het eens. :D
Afbeelding
Canidae
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Canidae »

toots schreef:............Vind ik een beetje krom.
Alles wat je schrijft is zo krom als een hoepel...
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Rami schreef:Gut Lieke, wat zijn we het eens. :D

Ja, eng hè? :mrgreen:

Ben trouwens op zoek naar een (kruising)collieteef. Weet je nog iets? :lol1:

Edit: mag een buitenlandertje zijn. :LOL:
Afbeelding
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door JYBD »

massam schreef:
renee-uk schreef:
massam schreef: i love stumperige oudjes! :I:

hier trouwens de hele behandeling op natuurlijke wijze ongeveer 1% (letterlijk!) van alle dierenartskosten tot dan tor
het heeft mij ook een hand vol geld gescheeld, maar dat het wel hielp vond ik toch belangrijker dan dat geld ;)

ja natuurlijk maar ik vond het wel opvallend dat ik meer dan 7000 euro kwijt was aan zalfjes, druppeltjes, onderzoekje hier, afkrabsel daar, kuurtje dit, desensibilisdatiedinges daar etcetcetc en nu 69 euro af moest rekenen en wist wat er loos was...
Even off-topic, mag ik vragen hoe je er nu dan wel achter gekomen bent?
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
Rami
Zeer actief

lieke schreef:
Rami schreef:Gut Lieke, wat zijn we het eens. :D

Ja, eng hè? :mrgreen:

Ben trouwens op zoek naar een (kruising)collieteef. Weet je nog iets? :lol1:

Edit: mag een buitenlandertje zijn. :LOL:
Doodeng. :lol1:

Maar nee, weet niets op het moment.
Vriendlief voelt wel wat voor een kruising collie-reu!
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

lieke schreef:
Het valt mij op dat de mensen die het meest over buitenlandertjes te zeuren hebben, zélf nooit een hond uit een Nederlands asiel nemen. En dan heb ik het niet alleen over dit forum, maar deze discussie heb ik wel vaker met mensen als ze horen dat Bonnie uit Roemenië komt en voorheen met mijn Gina uit Polen.
Lopen ze zelf met een dure rashond aan de lijn en denken ze mij de les te moeten lezen over 'al die zielige Nederlandse honden in de bomvolle Nederlandse asiels'. :roll:
Mijn standaard antwoord is dan altijd 'en wanneer haal je zélf dan een hond uit het asiel?'
Gek genoeg, is het gesprek daarna direct over en moeten ze snel naar huis. :mrgreen:

Begrijp me goed: het interesseert me geen moer waar mensen hun hond vandaan halen, hoor. Van een erkende fokker, van een oepsnest, uit het buitenland of uit een asiel hier in de buurt. Moeten ze helemaal zelf weten maar het irriteert me soms wel dat ze menen een oordeel te mogen hebben over mijn buitenlandertjes terwijl ze zelf een dure rashond aan de lijn hebben hangen.
Ik denk niet dat het zo zwart wit is. Wat mij opvalt is dat de in mijn ogen goede stichtingen overschreeuwd worden door de minder goede die met zieltjes winnen door zielige verhalen honden naar Nederland blijven halen. Het idiote daarvan is dat er bij problemen deze honden in asiels terecht komen want dan geven die stichtingen ineens geen gehoor meer. Ik kan mij voorstellen dat mensen daarvan balen en denken kijk dan eerst eens in nederlandse asiels. Helaas worden hier ook de goede stichtingen de dupe van die wel meer doen dan alleen maar honden binnen halen.
Rami schreef:

Al is het niet mijn quote; het valt mij wel op dat er heel veel mensen zijn die hun mening klaar hebben over asiel-dieren (in binnen- en buitenlandse asiels) zonder dat deze mening op enige kennis of ervaring gestoeld is.
En dat vind ik zelf best wel jammer. Ik weet ook echt niet alles (integendeel :wink: ) maar ik vind het niet meer dan normaal om me te verdiepen in herplaatsbare honden op het moment dat ik daadwerkelijk kies voor een herplaatser.
Heb je niets met herplaatsers (en heb je je er ook niet in verdiept) houd je dan een beetje gedeisd.
Zo weet ik niet veel van fokken en stambomen, dus daar houd ik me buiten. (Buiten het feit dat ik pups schattig vind, maar ja, wie niet :wink: ).
(zie mijn reactie hierboven :mrgreen: )
Aanvullend met: niemand weet alles maar het is maar net welke ervaring je heb vanuit je omgeving, de verhalen die je hoort enz wat je gedachte word. Om het niet eens te zijn met het halen van honden uit het buitenland hoef je niet niets te hebben met herplaatsers :wink:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

toots schreef:
renee-uk schreef: asiels zitten niet bomvol en je gelooft toch niet dat mensen die een makkelijk hondje willen hebben naar een asiel gaan om een probleem herder op te halen?
je moet wel een beetje reëel blijven natuurlijk.
Helaas heb je daar een punt. die mensen gaan naar een dierenwinkel, Broodfokker of M plaats. En deze hondjes komen ook reglmatig vrij snel in het asiel terecht.
:wink: oh jee, is dat ook al uit den bozen?
Er lopen er hier toevallig 5 rond die allemaal op marktplaats hebben gestaan en nooit een asiel van binnen hebben gezien of zullen zien.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

chrico schreef: Het idiote daarvan is dat er bij problemen deze honden in asiels terecht komen want dan geven die stichtingen ineens geen gehoor meer. Ik kan mij voorstellen dat mensen daarvan balen en denken kijk dan eerst eens in nederlandse asiels. Helaas worden hier ook de goede stichtingen de dupe van die wel meer doen dan alleen maar honden binnen halen.
Nou zo idioot is dat natuurlijk niet ,als je in hele grote getale honden blijft halen dan is je achtervang een keer vol natuurlijk en dan moet een hond die ergens weg moet toch maar ergens heen.
Met een hond uit het buitenland is het niet anders als een hond van een fokker ,gewoon goed kijken waar je die weghaalt net als je bij een fokkershond zou moeten doen.
Dat is iets wat je helemaal zelf in de hand hebt door je simpelweg te verdiepen en net te laten verleiden door zielige verhaaltjes of plaatjes maar gewoon je gezonde verstand te gebruiken.
Loek
Zeer actief

Ongelezen bericht door Loek »

Jion schreef:
toots schreef:Ik poste te snel.

Maar het is ook niet om gelijk ofzo te krijgen. Die hondjes verdienen ook een goed thuis.
Maar ik kan er met mijn pet niet zo goed bij dat mensen persee een hondje van verweggistan willen terwijl onze assiels gewoon bom vol zitten. Die zijn net zo schattig , net zo leuk , lief en verdienen ook een warm mandje en liefde.

Die worden teveel vergeten. Omdat mensen zwak zijn voor zwakke beelden van vieze hondenoogjes en magere hondjes vanuit bijv Roemenié.
Neen. Nederlandse asiels zitten niet bomvol. Zeker niet met makkelijk plaatsbare honden.

Er is volgens mij één asiel (Geleen?) dat wel eens buitenlandse honden plaatst. Juist omdat ze plek zat hebben.
En al zaten ze wel bomvol, mag een mens in vredesnaam zelf uitmaken waar hij zijn hond vandaan haalt :oohja:
Haal er zelf een hier uit het asiel Toots en laat een ander lekker zelf uitmaken waar die zijn hond vandaan plukt :ok:
Loek
Zeer actief

Ongelezen bericht door Loek »

toots schreef:
renee-uk schreef:
toots schreef:Er zijn speciale stichtingen die honden naar nl halen en opvangen tot ze een thuis gevonden.
ja en die opvang gebeurt bij mensen thuis en niet in een asiel :U:
Er verdwijnen wel degelijk buitenlandse hondjes in onze asiels.
Of ze wachten in een asiel in het buitenland gesubsidieerd door nederlandse Donateurs.

Ik denk dat beter een asiel in NL kunt steunen en een hondje van hier opvangen.
Ik denk dat het niet jouw zaken zijn Toots wie wat steunt :roll:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

toots schreef:Ik zeg nergens dat niemand een hond uit het buitenland moet halen he.

En weet je wat ik onnodig vind???? Om er op los te fokken zoals TS doet. Hij is er in zijn eentje verantwoordelijk voor dat tig mensen van hem een hond, kat, pony of langpootmug heeft gekocht, en dat er net zoveel van die dieren dus in het asiel bleven zitten.

Ik vind het een wat vreemd topic, juist uit de mond van TS.
Chihuahua-paws
Zeer actief

Marion. schreef:

En weet je wat ik onnodig vind???? Om er op los te fokken zoals TS doet. Hij is er in zijn eentje verantwoordelijk voor dat tig mensen van hem een hond, kat, pony of langpootmug heeft gekocht, en dat er net zoveel van die dieren dus in het asiel bleven zitten.

Ik vind het een wat vreemd topic, juist uit de mond van TS.
Ben ik het ook echt mee eens hoor kan niet anders zeggen.

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

lieke schreef: Begrijp me goed: het interesseert me geen moer waar mensen hun hond vandaan halen, hoor. Van een erkende fokker, van een oepsnest, uit het buitenland of uit een asiel hier in de buurt. Moeten ze helemaal zelf weten maar het irriteert me soms wel dat ze menen een oordeel te mogen hebben over mijn buitenlandertjes terwijl ze zelf een dure rashond aan de lijn hebben hangen.
en die uitspraak irriteert mij dan weer een beetje, want je kunt ook best een (dure) rashond als herplaatser hebben.
van mijn laatste 5 honden waren er 4 herplaatsers, maar ze hadden wel allemaal een stamboom :?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Loek schreef:
toots schreef:
renee-uk schreef:
toots schreef:Er zijn speciale stichtingen die honden naar nl halen en opvangen tot ze een thuis gevonden.
ja en die opvang gebeurt bij mensen thuis en niet in een asiel :U:
Er verdwijnen wel degelijk buitenlandse hondjes in onze asiels.
Of ze wachten in een asiel in het buitenland gesubsidieerd door nederlandse Donateurs.

Ik denk dat beter een asiel in NL kunt steunen en een hondje van hier opvangen.
Ik denk dat het niet jouw zaken zijn Toots wie wat steunt :roll:
die had ik een beetje gemist, maar je kunt natuurlijk ook beide doen ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

lieke schreef:Begrijp me goed: het interesseert me geen moer waar mensen hun hond vandaan halen, hoor. Van een erkende fokker, van een oepsnest, uit het buitenland of uit een asiel hier in de buurt. Moeten ze helemaal zelf weten maar het irriteert me soms wel dat ze menen een oordeel te mogen hebben over mijn buitenlandertjes terwijl ze zelf een dure rashond aan de lijn hebben hangen.
En toch voel ik me niet minder dan jullie omdat ik toevallig 2, wat duurdere, rashonden aan de lijn heb lopen. Mijn honden zijn wel mede voor ons, speciaal gefokt. Speciaal op de wereld gezet. En dikke kans dat de volgende weer uit zo'n speciaal gefokt nest komt. Het liefst zou ik elke 6 maanden weer zo'n puppending in huis hebben, maar dan wordt ons huis al rap te klein.
Ik ben nu eenmaal een puppenmens :19:

(kans is overigens wel heel erg klein dat zo'n - speciaal voor ons gefokt hummeltje - in een asiel terecht komt)
lieke
Zeer actief
Contacteer:

renee-uk schreef:
lieke schreef: Begrijp me goed: het interesseert me geen moer waar mensen hun hond vandaan halen, hoor. Van een erkende fokker, van een oepsnest, uit het buitenland of uit een asiel hier in de buurt. Moeten ze helemaal zelf weten maar het irriteert me soms wel dat ze menen een oordeel te mogen hebben over mijn buitenlandertjes terwijl ze zelf een dure rashond aan de lijn hebben hangen.
en die uitspraak irriteert mij dan weer een beetje, want je kunt ook best een (dure) rashond als herplaatser hebben.
van mijn laatste 5 honden waren er 4 herplaatsers, maar ze hadden wel allemaal een stamboom :?

Hoezo irriteert je mijn uitspraak? Mijn Lyndie (en voorheen Cody) had ik ook als pup gekocht. Mét boom. Al zijn colliepups bij de fokker niet zo duur als sommige rassen, betaalde ik daar ook een boel geld voor. Had ik er voor over. Met liefde. En Kyra, en daarvoor Faith, waren herplaatsers van fokkers. Ook met boom. Al heb ik er zelf niet voor betaald en kreeg ik ze gratis.

Maar mijn punt is dat je het zelf moet weten waar je je hond vandaan haalt. En dat je daar geen rekening en verantwoording voor hoeft af te leggen. Met boom, zonder boom, kruising, oepsnest, buitenlandertje zelf meegenomen of buitenlandertje via een (goede!) stichting, MP of het plaatselijk asiel, pup, puber of senior of een uitgewoonde ex-broodfokteef.
Het behoort gewoon geen discussiepunt te zijn, behalve natuurlijk broodfokpups. Maar dat is een ander chapiter. :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”